-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
A Zéé
addikt
lehetne azt mondani mindenkinek, hogy a 18-105 messzemenően szar, mert célobjektívekkel sokkal jobban jár, de az itt kérdezők 90%-a olyan kompaktról jön, ahol a 15x zoom már gagyi, a legtöbb obi 24mm környékéről indul, és "makrót" is tud
És ugyanezt várnák egy tükrös rendszertől is, 1, nagyonmax 2 obival, jellemzően 200k alatt.Nekik már egy 18-105 is bazi nagy kompromisszum a maga 5.6x zoomjával, és kb 0 makró képességével.
Igen, hogy kihasználd a rendszert célobjektívek kellenek De egy 17-50-be a legtöbb friss rendszerbe lépő berzenkedik... 3x zoom? Amikor előtte 15-20x-t használt? És azt látja, hogy ez egy kitobjektív árához képest neki mennyi pénzébe kerül? 100-ból 1 vállalja ezt be kezdésre... Fix objektívekről meg ne is beszéljünk. Az emberek nagy részének már eszébe se jutna fixekkel fotózni. Elkényelmesedtünk.Illetve azért azt se felejtsd el, hogy a nagy többségnek bőven jó a 18-105. Sőt, a 18-55 is. De te is elég sokáig elvoltál a 18-55-tel nem? Annál meg nem rosszabb a 18-105 egy picit sem. Illetve te se egyből költöttél 300k-t üvegekre.
-
m3ss
veterán
ez a 18-105 nalam ilyen logikai bukfenc. a nikonnak jo mert elad jo sokat, a profi fotosoknak jo mert sok szar kep keszul

jo ra lehet fogni, hogy jo ar/ertekben, es total kezdonek jo lehet. nem is bukik sokat rajta.
de ha nem akar tobb obit venni kozeljovoben, es relative univerzalis gepet akar, es annyi igenye van hogy meg legyen orokitve a pillanat, mind1 hogy szuk a kep, zavaro a hatter stb...akkor minek a batar dslr?
vehetne barmilyen kis gepet...mert ha nem a dof meg az olcso, sokfele cserelheto obi akkor nem sok ertelme van. sztem.
olyan ez mint f4-es uvegekkel fullframezni
na abba is fejezem, remelem legalabb 1 kezdot sikerul lebeszelnem a kitobirol ha ezt olvassa, akkor mar megerte ennyit hulyeseget leirnom. forumtagokat meg nem zavartam, mert ok ugy sem olvasnak el ennyit

-
m3ss
veterán
válasz
jjeahh
#16295
üzenetére
"1. te is voltál kezdő"
hat az is vagyok meg sok dologban.
de pont ezert mondom, rogton klasszisokkal jobb fotot csinaltam total kezdokent a macskamrol, csaladrol fixel mint nelkule. nem azert mert megtanultam volna fotozni, hanem mert jobb hogy nem latszodik a hatterben a sok sz*r...
arra is gyorsan rajottem hogyha 18mm-en akarok tajkepezni akkor abbol altalaban panorama lesz
"2. a legtöbb átlagpistike sztem itt azt sem tudja, hogy kell-e neki magas iso, dxomark meg azmiaz..."
de azt latjak a tesztekben, reklamokban hogy ennek olyan szenzora van, meg akkora felbontasa meg hdrt is tud...es jo lesz az a kitobival. es mennek a d7100+kitobi szettek
sztem nem kell megvarni hogy rajojjon a 18-105-tel magatol hogy mire nem jo, azert van a forum hogy a tapasztaltabbak megkimeljek ettol. bar lehet nem kellene segiteni mindenkinek, mibol fognak megelni akkor a fotosok ha mindenki jo fotokat csinal majd maganak? 
"néha felhoztam, hogy kéne egy gép, ami iso 3200-on még nem tojik oda, mert rengetegszer kihasználtam volna már, de a kis olympus-om 800-on már döglődik, és mindig leszóltak...dinamikában egyetértek...
úgy tűnik csak nekem van szükségem iso3200-ra meg 1/6000-8000 zársebességre, lassan tényleg elhiszem, hogy nagy baj lehet a felfogásommal..."hat attol fugg mit fotozol. sportnal, csillagoknal, eskuvon vagy ilyesmi rendezvenyen kellhet, bar en ott is elvoltam 800-1600 kozott, persze vakukkal.
1/4000-nel gyorsabb zarido nekem is hianyzik, d70-en meg volt...de legalabb itt van iso 100
de 1/8000-et belepo vazak sem tudnak, nem?
amugy nem tudom milyen olymposod van, de osszes dslr jo 800 isoig kb korulmenyektol fuggetlenul...de nem is azt vitatom hogy a haladok ki tudjak-e hasznalni...
de egy kezdonek arra hogy mondjuk a 18-105-tel kattintgasson iso6400-on belterben mert amugy nem lenne feny, ongol kb minden szempontbol
bar vannak olyan eskuvofotosok is akik iso 64564562-on fotoznak vaku nelkul highend vazakkal
szoval nem vagyok a jo vazak ellen, soot. de eleg sokszor jonnek emberek kesz tervekkel hogy csaladot meg tajkepet akarnak fotozni...akkor konyorgom ne vegyenek mar 18-105-ot

mondjuk ha paraszt lennek azt mondanam ez egy jo szuro, mert nem kell nagy szakertelem ahhoz hogy akar csak kepeket nezegetve is rajojjon az ember, ha nincs aki elmondana neki, hogy a 18-105 effektive eleg keves dologra jo.
valszeg aki erre nem jott meg ra magatol, annak jo lesz a 18-105, ugy sem fog soha igazan jo kepet csinalni

-
kutymorg
tag
válasz
Stauffenberg
#16274
üzenetére
FX-re nincs pénzem, inkább költeném obira a különbözetet.
Plafon váz esetében ~350kD300(s) miben jobb a D7100-nél (CF-en kívül).
D7100 vs. 7D melyik váz miben jobb?Bérlés nem hangzik rossz opciónak, de az ország Keleti részén (Debrecen) nem találkoztam ilyen lehetőséggel.
-
jjeahh
nagyúr
1. te is voltál kezdő 2. a legtöbb átlagpistike sztem itt azt sem tudja, hogy kell-e neki magas iso, dxomark meg azmiaz...
magas iso-ra rendszerint olyanoknak van szükségük, akiknek elegük van abból, hogy az eddigi cucca(i) nem bírják a magas iso-t...pl én is ilyen vagyok, néha felhoztam, hogy kéne egy gép, ami iso 3200-on még nem tojik oda, mert rengetegszer kihasználtam volna már, de a kis olympus-om 800-on már döglődik, és mindig leszóltak...dinamikában egyetértek...
úgy tűnik csak nekem van szükségem iso3200-ra meg 1/6000-8000 zársebességre, lassan tényleg elhiszem, hogy nagy baj lehet a felfogásommal...
-
kovaripeti
aktív tag
Akkor mondjuk lehet, hogy jobban járnék, ha vennék egy használt gépet, amit láttam már 8o.ooo-ért D51oo-at, és venni mellé egy Tamron 17-50mm F/2,8-at?
-
m3ss
veterán
válasz
Stauffenberg
#16290
üzenetére
"35mm f1.8 és 50mm f/1.8 együttes beszerzése már önmagában 110.00 Ft, amit nehéz kigazdálkodni úgy, hogy a váz újonnan alig több ennél. De egy mondjuk egy 18-55mm f/2.8 üveget nézünk, az meg third-party gyártóknál is 150 ezernél kezdődik."
tamron 17-50 2.8 non vc? hasznaltan 60e korul van. 50 1.8d nikon hasznaltan 25e.
dslrnel van obipiac, ne uj arakbol induljunk ki feltetlenul
amugy meg: (nem neked, csak ugy altalaban)
ott vannak a hasznalt motoros vazak is. nem kis elony hogy olcso obikat lehet venni hozzajuk. foleg itthon, amikor minden juzer ugy kezdi hogy baromi keves a keret, biztos nem fognak rovid idon belul meg 3 obit venni a gephez.
nemet forumon lehet en is d600-at ajanlanek funek fanak, egy zsak obival de itthon...
meg ez a dinamika meg iso majmolas is. ropi lehet kihasznalja a magas isot de atlag pistike? nagy szuksege van ra...dinamika meg vegkepp. utomunkazni kellene megtanulni sok embernek meg exponalni histogramm alapjan helyesen nem a vaz dinamikajaval foglalkozni
kis tulzassal semmire sem jo a dinamika amikor megkapja a rawot es azt ki kellene huzni belole...
fogadni mernek ra hogy valojaban a ph-s fotosok kozul lenne vagy 10 ember akit tenylegesen behatarolna egy osregi d70 dinamikaban mondjuk. zajban lehet azert tobb...
dehat dxomark meg a marketing gepezet dolgozik, a d5200-ak meg belepo gepek fogynak, kitobikkal egyutt
aztan jonnek a kezdo topicba a szuk tajfotokkal meg a kutya, gyerek, motor, autofotoikkal ahol traktor meg kerites meg minden van a hatterben.
felcsavarnak a fix obit nyitva es elsore, nulla tapasztalattal 2x ertelmesebb kepet csinalnanak mint a kitobival. de igy legalabb a hatterben levo zavaro dolgokon jobban kijonnek a sotet reszek a dinamika miatt![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
meg jonnek az emberek akik makrozni akarnak nikonon motor nelkuli vazakkal, es rogton 2x annyi az obi hozza...(#16292) kovaripeti tamron
-
m3ss
veterán
válasz
kovaripeti
#16289
üzenetére
17-50 2.8? ha ertelmes csaladi/portre kepeket akarsz csinalni ahhoz fenyero/hattermosas kell. belteren vegkepp.
vagy ha ertelmes kepeket akarsz csinalni ugy altalaban, akkor ne vaz : obi 3:1 aranyban koltsd el a penzed, hanem forditva
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
kovaripeti
#16289
üzenetére
Ezt neked kell eldöntened, meg ugye az is komoly tényező, hogy milyen minőségibb objektívre van szükséged. Már csak azért is, hogy a használt váz árán megfogott forintok elegendőnek bizonyulnak-e a jobb üveg megvásárlásához. Mert mondjuk ha azt nézzük, hogy egy 35mm f1.8 és 50mm f/1.8 együttes beszerzése már önmagában 110.00 Ft, amit nehéz kigazdálkodni úgy, hogy a váz újonnan alig több ennél. De egy mondjuk egy 18-55mm f/2.8 üveget nézünk, az meg third-party gyártóknál is 150 ezernél kezdődik.
Ha viszont csak annyi a cél, hogy vennél egy D5100 + 18-105mm kombót használtan és mellé egy fényerős fixet (a fenti kettő közül az egyiket), akkor végülis szerintem ez jó megoldás. Még a legöregebb D5100 vázakra is kell lennie hivatalos garanciának.
-
kovaripeti
aktív tag
Sziasztok! kb 2 éve adtam el a tükrös gépemet (D3ooo) anyagi okok miatt, azóta is fáj a szívem. Most, hogy összejött egy kis pénz, szeretnék venni ismét, mert azóta sem készült a családról egy normális kép. Úgy gondoltam, hogy most a többek szerint a legjobb választás a Nikon D51oo. Na akkor maradjunk annak az áránál. Csak még azon gondolkozok, hogy mi is lenne a jobb? Venni egy új gépet 18-1o5-ös obival, és 3 év garanciával, vagy venni egy használt gépet egy minőségibb obival o-1-2 év garival? Ti mit csinálnátok? Mondjuk legyen a felső határ a nikon D51oo 18-1o5 ára.
Amire használom/nám, az kizárolag család, és kirándulás az életem. -
Stauffenberg
nagyúr
Ha nem az AF hallatszik bele akkor mas nyoszorgesek. Ha ez tenyleg szamit, akkor olyan vazat kell venni aminek van rendes mikrofon bemenete es kepes a jelszinteket korrektul kezelni. Arra kell rendes mikrofont venni.
Egyebkent ha ennyire igenyes videot akarsz kesziteni, akkor elfelejted az AF-et. Sokkal jobb egy follow focus rendszer, persze MF mellett ertelemszeruen.
-
Andrew31
senior tag
Biztos én nem vagyok oda annyira a videózgatásért, hogy eléggé átlássam, de ez számít? A legtöbb videó alatt zene megy, ha meg tényleg helyszíni hang kell, nem hiszem, hogy azt a nyekergést akarod hallgatni, amire az a mikrofon képes, beledugsz valami értelmeset - már ha lehet.
(sorry a dupláért, még belefértem volna a szerkesztési időbe, már mindegy....) -
jjeahh
nagyúr
válasz
#04230330
#16281
üzenetére
szituáció kérdése, de a teljes élesség portréknál egyértelmű sztem, hogy nem előnyös. Na de mindegy, arra akartam kilyukadni, hogy utcai portré sztem tipik egy olyan kategória, ahol f8+ rekeszt nem igazán szokás használni, sőt aki ezt a műfajt űzi, általában örvend, ha minél fényerősebb üvegje van...és ha f2.8-on nekem villog, hogy 1/4000 nem elég, akkor nem tudok jobban mosni, ha akarnék sem, mivel f1.8, 1.4-en már azért lesz a háttér homogén, mert teljesen kiég...
szal még mindig nem értem, miért ne lenne hasznos a gyors zár, és várom, hogy valaki kioktasson...
nekem már rengetegszer jól jött volna -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Andrew31
#16276
üzenetére
Mindenhol kell kisebb-nagyobb kauciót fizetni. Aki sűrűn bérel és megbízható ügyfél, azok kapnak esetleg kaució kedvezményt vagy sok esetben teljesen el is engedik, de szerződés olyankor is van és kiköti, hogy minden okozott anyagi kárt meg kell térítened. Meg ugye általában a bérlést stúdiók, cégek, vállalkozók kezdeményezik, akiknek nem akadály leadni a gép árának mondjuk a felét, háromnegyedét biztosítékba.
Ha mondjuk a szóban forgó D7100 vázat vesszük, akkor annál az első felkeresett helyen 200k a kaució. Ha eleve megvan a gép ára, akkor ez szerintem nem akadály. Elviszi 2-3 napra (3500 Ft/nap), akár pont dolgozni és kiderül, hogy érdemes-e megvennie a vázat, mennyire teljesíti az igényeit. Legrosszabb esetben bukott bár ezer forintot, ami még mindig töredéke az értékvesztésnek ha megveszi a gépet és mégsem tetszik és eladná a használt piacon.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
schawo
#16275
üzenetére
ha mindenki szerint ennyire szükségtelen, akkor biztosan én értek valamit félre. Agyonrekeszelni portréknál? lehet, ha studióban nyomod, és/vagy homogén háttérrel sztem, de "natúr" környezetben, ahogy én is lődözök, legtöbb esetben mosni kell a hátteret, hogy homogén legyen...vagy ebben is tévedek?

-
Andrew31
senior tag
válasz
Stauffenberg
#16274
üzenetére
Ezt már én is javasoltam valakinek, de van olyan hely, ahol nem kell otthagyni a gép árát vagy mindenhol elkérik?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
kutymorg
#16272
üzenetére
"Várható D300s utód jövőre?"
Nem tudni még, de nem úgy néz ki. Talán egy D400 várható, de nem tudni, hogy az egy pro-DX vagy egy alsó kategóriás FX lesz-e. Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy tulajdonképpen mi az a szint amit keresel, de komoly sportfotós vasak nem ebben a kategóriában vannak hanem jóval feljebb.
Egyébként ha ilyen D7100 körüli szinten gondolkozol, akkor javaslom bérelj egyet, vidd el egy körre és kiderül mennyire felel meg az igényeidnek. Egy gyors kört futva már találtam helyet ahol kiadják 3500 Ft/nap áron. Szerintem ennyit simán megér. Én sűrűn dolgozom bérelt géppel (főleg 5D Mark II vagy Mark III), szerintem ez egy jó módja a próbának és mégsem egy bemutatóteremben bohóckodsz, hanem élesben tesztelheted.
-
kutymorg
tag
Sziasztok!
A jelenlegi D5100-et szeretném lecserélni egy komolyabb, gyorsabb, pontosabb követő fókuszrendszerrel (technikai sport fotózására kell 1/80-1/1000). Sajnos kevés a 11 pontos AF. Nem ragaszkodom a Nikonhoz. Fontos, hogy esti/ éjszakai sporteseményt (vaku használata kilőve) zaj mentesebben lehessen fotózni. Tudom, ehhez szükségem lesz a mostani telém (70-300VR) cseréjére is. 70-200 vagy 100-300 fix fényerejű van tervbe (valószínűleg 3rd-party). Fontos dolog még a porállóság!
Várható D300s utód jövőre? FX-re nem futja….
D7100 vagy 7D (esetleg 70D) a jobb AF rendszerű, Jpeg motorú (RAW egyelőre kilőve a temérdek kép miatt) váz?Más alternatíva?
Jelenleg ez a rendszerem van: D5100+markolat, 18-105VR+70-300VR, SB-800. 2 éves gép 60k expóval.[
Köszi!
-
jjeahh
nagyúr
ezt sokan kérdezték már, és őszintén nem értem miért lenne lehetetlen kihasználni 1/6000-et vagy 1/8000-et tudó zárat...50/1.8-as obival f2.8-ra rekeszelve, iso100-on is sokszor villog nekem, hogy 1/4000 nem elég, és erős napsütésben ki is ég minden ami világos, vagy fehér, sokszor annyira, hogy lr-ban sem tudom visszahozni...mi lenne akkor f1.2-es vagy 1.4-es obival tágra-nyitva? mert biztosan lesz ilyenem is, és tutira ki is szeretném használni az extra fényerőt portréknál...ok lehet nd filterezni is, stb., de sztem kétségtelen, hogy hasznos tud lenni a gyors zár...
-
Abry
tag
válasz
jjeahh
#16269
üzenetére
Megkérdezhetem hol használsz 1/6000-es záridőt?

kokr: A képek minősége inkább az objektíveken múlik, mint a vázakon, ezért elsősorban szerintem inkább rendszert válassz, nézz szét melyik márkának (Canon/Nikon/Pentax) milyen objektívjei vannak, milyen áron. Jelenleg, amúgy best-buy a nikon D5100 + 18-105, ez ad egy kényelmes átfogást és később ebből kiindulva érzed majd mire lesz szükséged (fix, tele stb.), továbbá a váz sem fog korlátozni egy jó ideig. Persze ha már van elképzelésed mit szeretnél, akkor annak megfelelően nézz szét.
-
jjeahh
nagyúr
a k500-at nem tapogattam, de gondolom jobb anyagminőségű váz, mint az előbbiek mivel mintha időjárásálló cucc, na meg tud 1/6000 záridőt...azt hiszem ugyanaz a szenzor van benne, mint a d5100-ban, de ha mégsem, dxo szerint képminőségben akkor is kb ugyanazt nyújtja, ami engem pont kielégítene, nem úgy mint a 600d...ezek közül nekem a pentax kellene...viszont ha a g3 is szóbajöhet, akkor az, de az teljesen más kategória, számomra rengeteg előnnyel bír. Valszeg jövő év elején veszek is egyet, az e-p1 helyett
szerintem döntsd el mi az amire szükséged van, és milyen téren kötnél kompromisszumokat, milc kell-e vagy dslr, és akkor könnyebb lesz tájékozódni... -
jjeahh
nagyúr
miért csak ez a kettő esélyes?
600d: jobb fogás, nagyobb szenzor miatt jobban mos, pl portréknál, van rá ML, ezért videóra cucc, ovf...
g3: kicsi, könnyű, 100%-os evf, érintőkijelző, több adapterezhető obi, élőképen gyorsabb af asszem...
de ezek csak alap külömbségek nagyvonalakban, a két gép nagyon más, más igényeket elégít ki...a pana g3 talán jelenleg a legjobb ár-érték arányú milc, a 600d viszont, ha már dslr, akkor nem igazán sztem, kivéve ha ML-ezni, videózni akarsz...persze nem rossz gép, de én mást választanék -
kokr
tag
Üdv!Egy kis segítség kellene
anon 600d vs Pana g3?Elönyök,hátrányok(kép,video,af sebesség,jobb jpeg )?Föleg családi fotózáshoz,nyaraláshoz,kirándulásokhoz. -
kenguru99
senior tag
válasz
immi77
#16262
üzenetére
Sőt, pécsen a media marktban 80-ért volt kirakva vasárnap a PL3 kit. Ennyiért szerintem teljesen ok de a fogása, kezelhetősége tényleg kriminális a P1-es után. Nemcsak azért mert kevés hely maradt a dönthető kijelző mellett, hanem azért is mert nagyon csúszós az eleje a grip hiánya miatt.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
immi77
#16262
üzenetére
pl3: újan is találsz garival
p2: jobb fogás, több gomb, tárcsa
mindkettőben ugyanaz a szenzor van, sztem itt nagyjából az dönt, hogy belemerülnél-e a fotózás rejtelmeibe vagy sem...ha csak "célozz és lőj" kamera kell, akkor pl3 is jó választás lehet, ha viszont matatni, állítgatni fogsz idővel rajta, akkor zavarni fog a kevés gomb, rossz fogás sztem.
fontold meg a panasonic g3-at is, jobb szenzora van, beépített keresője, forgatható tapikijelzője... -
immi77
tag
Sziasztok!
Szeretnék kompaktról továbblépni, jelenleg egy Canon SX220 HS géppel rendelkezem. Szerintetek egy Olympus E-PL3-t érdemes még megvenni? Úgy érzem a kompakt gép lehetőségeit más egy kicsit kinőttem.
Szerintem egy DSLR nem tudna a szívemhez nőni, ezért gondolkodok egyelőre egy alap MFT rendszerben.
Inkább kirándulásokhoz, városban kattingatni, vagy a gyerkeket olykor lefotózni, akik már nem olyan kicsik.Válaszaitokat előre is köszönöm!
-
Zaji
őstag
Sziasztok!
Panasonic dmc gf3ceg és a Panasonic dmc gf3keg között mi a különbség? -
kokr
tag
Ezt a Sony-t próbálta már valaki?:
[link] -
Nixon18
senior tag
Ma elmentem megnézni a Pentax K-500-at és kíváncsiságból kértem egy D3200-at illetve egy D5100-at. Nekem a Pentax fogása sokkal jobban bejött. Valahogy stabilabbnak éeztem a kezemben. Szóval valószínűleg arra fogom letenni a voksomat. Köszönöm a segítségeteket!

-
Abry
tag
válasz
BiriBum
#16247
üzenetére
Ezt eddig is értettem, én arra gondoltam, pl. egy ember arcán nem mindegy, hogy az orron vagy a szemen lesz a fókusz. Nem azt vontam kétségbe, hogy visszajelzi-e a fókuszt, csak kérdés: visszajelző led nélkül látod-e szabad szemmel pontosan, hogy most az orra vagy a szemre fókuszáltál, mert nem mindegy.
-
BiriBum
őstag
Még egyszer mondom, hogy nem a led jelzi vissza a fókuszt, hanem a keresőben levő hatszög ikon. A led csak azt jelzi, hogy melyik fókuszpont az aktív éppen. Ha fix fókuszpontot választasz ki, akkor semmi jelentősége nincs a lednek. Ha ki szeretnél tolni magaddal és rábízod a gépre, hogy melyiket használja, akkor jelent valamit a led. K-x, K-r és K-500-nál LV-ben lehet fókuszpontot választani.
A kihagyás oka minden bizonnyal a minél költséghatékonyabb előállítás.
-
Abry
tag
válasz
Stauffenberg
#16242
üzenetére
Meg mondjuk az sem elhanyagolható szempont, hogy a K50-en van fókuszvisszajelzés, míg 500-on nincs. Ezt amúgy nem is értem az 500-as esetén, milyen megfontolásból hagyták ki.
-
Nixon18
senior tag
válasz
Stauffenberg
#16242
üzenetére
Igen, tudom. Erről olvastam. És nem is hiszem, hogy megéri nekem a felárat az időjárásállóság... bár tény, hogy ítéletidőben nagyon jó képeket lehet lőni
-
Nixon18
senior tag
válasz
Stauffenberg
#16240
üzenetére
Igen, a Pentaxra értettem. Egyébként ez a típus mióta van a piacon? És meddig lehet rá számítani?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Nixon18
#16239
üzenetére
Gondolom az "erre esik a választásom" egy K-500 kitre vonatkozik. Harmincért nem rossz vétel az 50-200mm, bár sokat nem kell tőle várni. Ha szükséged van a teleobjektívre, akkor jól jöhet. Csak te tudhatod, hogy érdemes-e rá költened. Pár éve én is dupla kitben vettem egy Pentax vázat, gondoltam jó lesz az, de aztán évente ha egyszer vettem elő a teleobjektívet...

-
Nixon18
senior tag
Bocsánat, kicsúsztam a szerkesztési időből!
Az érdekelne még, hogyha erre esik a választásom, akkor a 18-55-ös objektív mellé érdemes +30.000 Ft-ért megvenni az 50-200-ast is? (Nyilván igen, de azért csak megkérdezem
) -
mrmarkus
aktív tag
válasz
Nixon18
#16233
üzenetére
Évek óta vásárolok náluk, nagyon korrektek. Nem árt figyelni, hogy az adott cuccból van e Budapesten, vagy csak a pécsi üzletükben található!
Amennyiben nincs, felhozatják 2-3 nap alatt, de akkor sem kötelező megvásárolni a felrendelt dolgot, ha nem jönne be...
Különben pedig a Fotoplus a hazai Pentax márkaképviselet! -
Nixon18
senior tag
Tudtok valamit erről az üzletről?
-
Nixon18
senior tag
Hello!
Kinéztem magamnak egy Nikon D3200-at. Még árban is egész elfogadhatónak tartom a váz árát. Viszont nem tudom, hogy milyen objektívet lenne érdemes venni hozzá. Javarészt épületeket és tájat fotóznék, de tanácstalan vagyok ezzel kapcsolatban. Milyen objektívet tudnátok ajánlani 50.000 Ft-ig?
Egyáltalán megéri ez a gép? Vagy van jobb ár/érték arányú gép is a piacon? -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
hogolyo74
#16224
üzenetére
A D90 bár egy nagyon jó váz és jelenleg is képes egy amatőrt elkényeztetni, de érdemes tisztában lenni vele, hogy egy több éves, mára kissé elavult, kiöregedett típus. Ellenben tartós, masszív jószág, kiváló kezelhetőséggel, képminőségben sem rossz, de magasabb érzékenységen már elvérzik a mai frissebb vázakkal szemben.
Az a 160 ezres ár a használt piacon körülnézve nagyon jó érte, mert 120-140 ezer körül megy az a kit, rendszerint már bőven a garancia lejárta után, állapottól függően, így mindenképpen jobban megéri belőle az új.
Viszont 160 ezerből meg kijön a D5100 + 18-105mm VR is, ami jelenleg egy bestbuy gép, de fapadosabb is (két tárcsa helyett csak egy tárcsás vezérlés), cserébe kiváló képminőség jár és az ISO értéket is magasabbra csavarhatod, így sötétben is egy fokkal jobban boldogul.
A döntés viszont a tiéd.
Rosszul egyik géppel sem járnál. -
hogolyo74
csendes tag
Sziasztok!
Full kezdő vagyok Fotózásban. Egy barátomtól kértem segítséget, ( nikon d50 18-55 vr kit gépe van).Használtam párszor az ő gépét, és láttam a képeit. Felhasználás: család, nyaralás, szokásos.
Én is ilyent akartam venni használtan. Vagy új gépet. De!!!! Bementünk egyik mm-be nézelödni. Neki megtetszett a nikon d90-es. és lecserélné a d50-est.
Szóval, átvegyem a d50-et (megkímélt állapotú, 5-6 éves,) kb. 50-60 eFt. Vagy az újak:
.
NIKON D3200 + 18-105VR KIT 164,999Ft.
NIKON D90 + AF-S DX 18-105VR KIT 160,000Ft. 2013,09,19,-től
NIKON D5200 + 18-105 VR KIT 239,899Ft.Illetve a d5200-es a végeredményt tekintve megéri-e a + 70-75ezer Ft-t?
-
schawo
titán
Bármilyen MFT objektívet [link], autofókusz adapterrel adapterrel bármilyen FT objektívet [link], vagy sima adapterrel bármilyen régi manuálfókuszos objektívet.
A kitobival is lehet makrófotókat készíteni, a kitobi effektív makró nagyítása 0,38x.
Arra számíts, hogy egy igazán jó autofókuszos makró obi elég drágán van csak [link] [link] (esetleg adapterrel [link]), de ezek nagy (ekv 2,0x) nagyítású üvegek.
Részleteket inkább itt: [link]
-
szp1
addikt
Üdv mindenkinek!
Olyan amatőr vagyok, aki anno SLR-t használt, főleg manuális beállításokkal, semmi művészkedés vagy profi hajlamok, inkább csak események, utazások szép vagy érdekes pillanatok dokumentálása volt a cél.
Sajnos az utóbbi időszakban nem jutott időm és energiám fotózni, de azért (nagyon érintőlegesen) követtem az új, digitális világ eseményeit...Most érlelődött meg az elhatározás, hogy beszerzek egy viszonylag elfogadható masinát és újratanulom az amatőr fotózást.
Na, a konkrét kérdésem : mi a véleményetek az Oly E-PL3-ról?
Mert most akciós lesz a MM-ben, 14-42 kitobival és nagyon szimpatikus kis gép, igaz nem a legújabb cucc, de olvasgatván róla elégé jónak tűnik. DSLR-t nem akarnék cipelni....
Minden tanácsot hálásan fogadok.. -
k1csi
senior tag
válasz
BiriBum
#16214
üzenetére
Lehet azonos formátumot kellene hasonlítani pl. FF-et a 35mm-es filmmel.
Lehet valami kurrens vázzal pl. Nikon D600 stb, nem Canon 300D-t kellene hasonlítani...
Lehet az egész értelmetlenné válik, ha színeket is akarsz.
Lehet, hogy egy RAW fájlt könnyebben fogsz kezelni mint a filmet. -
Stauffenberg
nagyúr
"Nem véletlen néhány gyártó alacsonyabb valós ISO-t használ mint a beállított névleges."
Vagy csak szándékosan alul exponál. Például a Pentax K200D mindig is híres volt arról, hogy alul exponál és bőven lehetett egy teljes fényértékkel többet is adni az expónak mint amit a fénymérő javasol.
-
k1csi
senior tag
válasz
BiriBum
#16211
üzenetére
filmnek nagyobb a dinamikatartománya
Urban legend.Valójában a mostani jpbb cserélhető obis gépeknek mind nagyobb a dinamikatartománya (szines filmez képest pláne).
Persze alacsony ISO-n, de pl. ASA 400 volt az általam valaha használt legérzékenyebb film...Ami más, hogy digitálison a középszűrkétől kevesebb van a kiégésig mint film esetén. Viszont ezt bőven kompenzálja az árnyékos részek tartománya.
A dinamikatartomány a zajhatártól a kiégésig tart.Azaz digitälis gép esetén arra kell vigyázni, nehogy kiégjen, ha fontos a nagy dinamikatartomány Nem véletlen néhány gyártó alacsonyabb valós ISO-t használ mint a beállított névleges.
-
BiriBum
őstag
válasz
Stauffenberg
#16210
üzenetére
Pont ezt írtam, hogy a filmnek nagyobb a dinamikatartománya, mint a digitális szenzornak. Soha nem féltem a filmtől, de mivel nem én végeztem az előhívást, gyakran előfordult, hogy nem olyan lett, amilyet szerettem volna. Igen macerás lett volna képkockánként felírni a beállításokat, hogy kiderüljön, hogy én voltam a hunyó vagy az előhívógép.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
BiriBum
#16208
üzenetére
Mondjuk ezzel annyira nem értek egyet. Az analóg sokkal toleránsabb az alul vagy felül exponálásra, mint a digitális RAW. Egy kiégett vagy bebukott részlet sokkal kevésbé zavaró a szemnek, mint digitálison, de a laborban is sok minden visszabűvészkedhető a helyes mederbe.
Ha megnézed a leghíresebb utcafotókat, sajtófotókat, jó eséllyel a többségükön csontra kiégett az ég és abban sem vagyok biztos, hogy a pillanat hevében jól exponáltak a fotósok és nem véletlenül a laborban lőtték be megfelelően.
Szerintem nem kell annyira tartani attól, hogy egy picit alá vagy fölé exponálsz. Főleg ha van fénymérőd is.
Nem harap az analóg film, sokakban él az, hogy nehéz vele bánni, de szerintem nem. 
-
Andrew31
senior tag
válasz
Stauffenberg
#16201
üzenetére
Hát, én a legtöbbet rendezvényen lövöm és inkább legyen sok, hogy legyen miből válogatni - igaz, amiatt nem is vagyok kész soha semmivel túl hamar...
Belenyomtam ~12.000-et a gépbe. -
BiriBum
őstag
válasz
schawo
#16207
üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy sokkal jobban oda kellett figyelni a helyes expozícióra. Igaz a filmnek nagyobb a dinamika-tartománya és az előhívással is lehet játszani, de azért annyira nem, mint a RAW-val. Főleg igaz ez a színes filmre.. Expósorozat az előbb leírtak miatt kizárva

-
schawo
titán
válasz
Stauffenberg
#16206
üzenetére
Igen, mert filmmel mindenképpen muszáj volt előszelektálni.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
schawo
#16204
üzenetére
Ez csak előszelektálás kérdése. Már az exponálógomb lenyomása előtt eldöntöm, hogy meg kell-e nyomnom a gombot. Úgyis látom előre, hogyan néz majd ki a fotó. Ha unalmas, érdektelen, megvalósíthatatlan, akkor nem foglalkozom vele.
Nyáron több rendezvényen is voltam tudósítani. Az egyiken ott voltam 5 órán át és készítettem maximum 60 fotót. Ez mondjuk így is 55 fotóval több, mint amennyire a cikkben szükség volt. Igaz videóztam is mellé, de abból sem lett több 15 percnyi nyersanyagnál vágóképekkel együtt.
Hálás is amikor nem csinálsz egy tonnányi anyagot, hogy aztán utána a munkád nagy része a szelektálással menjen el.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Stauffenberg
#16201
üzenetére
jó neked...
úgy, hogy próbálom visszafogni magam, hobbiból kb fél év alatt 9000 expót öltem a vázamba... 
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Andrew31
#16197
üzenetére
Én a 2008-ban vásárolt vázamba raktam 14.000 expót. Mindezt úgy, hogy a saját értelmezésem szerint nagyon meghajtottam (például használtam timelapse-hez is sűrűn). Fotót soha nem törlök, így a fotós archívumom szerint (timelapse anyagokat nem számítva) van kb 8000 fotóm vele 5 év alatt. Nekem ez is rettenetesen soknak tűnik, mert amikor még főleg filmre fotóztam, akkor mondjuk havi 2-3 tekercset lőttem el.
Ez nem csak hirtelenkezűség kérdése lehet. Van aki nem szeret pazarolni az expóval még digitálison sem.

Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Synology NAS
- Kuponkunyeráló
- Stargate
- 3D nyomtatás
- Menekül a HEVC licencdíja elől a HP és a Dell
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku: 100%
- Eladó Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128GB / 12 hó jótállás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- TP-Link Archer C1200 Wireless Dual Band Gigabit Router v2.0
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.


sztem nem kell megvarni hogy rajojjon a 18-105-tel magatol hogy mire nem jo, azert van a forum hogy a tapasztaltabbak megkimeljek ettol. bar lehet nem kellene segiteni mindenkinek, mibol fognak megelni akkor a fotosok ha mindenki jo fotokat csinal majd maganak?
magas iso-ra rendszerint olyanoknak van szükségük, akiknek elegük van abból, hogy az eddigi cucca(i) nem bírják a magas iso-t...pl én is ilyen vagyok, néha felhoztam, hogy kéne egy gép, ami iso 3200-on még nem tojik oda, mert rengetegszer kihasználtam volna már, de a kis olympus-om 800-on már döglődik, és mindig leszóltak...dinamikában egyetértek...
kis tulzassal semmire sem jo a dinamika amikor megkapja a rawot es azt ki kellene huzni belole...

szerintem döntsd el mi az amire szükséged van, és milyen téren kötnél kompromisszumokat, milc kell-e vagy dslr, és akkor könnyebb lesz tájékozódni...
anon 600d vs Pana g3?Elönyök,hátrányok(kép,video,af sebesség,jobb jpeg )?Föleg családi fotózáshoz,nyaraláshoz,kirándulásokhoz.



Mr.Csizmás
