-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
-
válasz
jjeahh
#17396
üzenetére
Teljesen átlagosan használnám. Keretek közé szerencsére nem vagyok korlátozva. Azért is gondoltam , hogy ebbe a KIT-be kéne megvenni , mert gondolom ez az OBI többnyire lefedi az általános használatot...
Csak , azt nem értem, miért nem találok INFÓT, illetve írnak valami infót ezeken az oldalakon erről az OBI-ról (amit adnak ugye hozzá)
-
jjeahh
nagyúr
-
schawo
titán
-
A Zéé
addikt
válasz
adammkaa
#17387
üzenetére
"A viszonyulás 30K a "váz" 70K objektív ez nagyon sokkoló..."
Hát ez ilyen
Egy széleskörűen kiépített rendszernél az obik, meg a vaku meg a minden ilyen vackok legalább 5-10x többe kerülnek, mint a váz maga. Használtból építkezve meg pláne. Az obik sokkal jobban tartják az árukat, mint a vázak. -
jjeahh
nagyúr
válasz
adammkaa
#17389
üzenetére
én az e-p1-et azért nem feltétlen ajánlanám neked, ha gyengefényes helyzetekben használnád, nekem is e-p1 van, f1.8-as obival tágra nyitva sem tudtam eddig még soha egy képet sem lőni vele éjszaka, vagy sötétebb beltéren vaku nélkül, ennek a szenzornak ugyanis a magas iso tűrés pont nem az erőssége, iso800-ig szoktam elmenni max, de ez a szint már épp-hogy vállalható, 1600 dinamika, kontraszt vesztéssel jár, meg sok zajjal...streetfotónál meg gondolom nem szeretnél mindenkinek a képébe vakuzni
szal max egy picivel többért sztem inkább keress olyan mft-t, amiben minimum a 16mp panasonic szenzor van -
schawo
titán
válasz
adammkaa
#17387
üzenetére
Ha sötét, akkor fényerős fix, ha fényerős fix, akkor
- MFT: 20/1,7 . Ha pedig 20/1,7, akkor a maradékból az E-P1, E-P2, E-PL2.
- Nikon: 35/1,8 - 40k. Ez egy kicsit szűkebb, de el lehet lenni vele. Maradékból ki lehet hozni D3100 vázat, vagy egy D60 kitet.Ha utcán embereket is fotóznál, akkor elsősorban MFT.
-
adammkaa
senior tag
válasz
schawo
#17386
üzenetére
Értem utánanézek igen utcán lenne használva főként beltérbe vagyon keveset. Utcán pedig többszőr sötétben/éjszaka mint nappal. Nikon vagy Lumix választék esetleg? Ahogy néztem ezek a nagy favorit.
Illetve objektív nélkül egyik fényképező sem ér semmit az a "lényeg" ?
A viszonyulás 30K a "váz" 70K objektív ez nagyon sokkoló, de hát még nagyon kezdő vagyok.
-
schawo
titán
válasz
adammkaa
#17385
üzenetére
DSLR = tükrös, MILC = tükörmentes.
Ha jól sejtettem, utca képeket szeretnél. Arra a MILC-eket javasolnám. Meg sok tanulást és gyakorlást, mert ezek ingyen vannak.
100k körül utcára, használtan:
váz: Olympus E-P1 ~30k
objektív: Panasonic 20mm f/1,7 (Szent Grál) ~70kHa gondolod, akkor vegyél mellé egy 14-42 kitobit 20k alatt, csak a biztonság kedvéért.
-
adammkaa
senior tag
Hi. 100K körül milyen fényképezőgépet érdemes venni? Használtan is jó ha az sokkal jobb ennyiért, mint egy új. Illetve számít valamit mennyi expo van egy gépben? Pestre akarok néha kimenni és csinálni nagyon fasza képeket, szóval jó lenne ha nagyon szép képet csinálna.
-
fezsoo
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#17367
üzenetére
Köszi a kimerítő választ. Mindenre kiterjedt.

Akkor ezt hanyagoljuk. Annyira nem kell sietnem
-
k1csi
senior tag
-
Mikisys
őstag
válasz
Stauffenberg
#17376
üzenetére
Szépen összefoglaltad előzekben, amit írtál, néha vissza kéne tenni.
Bizony, a Pentax 100%-os prizmás keresője még videozáshoz is jobb!
Üdv!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
coqito
#17374
üzenetére
"Ha egy alap 18-55 vagy 18-105mm DX VR objektívvel használnám magán a képminőségen nem rontana csak nem lenne minőségjavulás a D3200 javára igaz?"
Jól érted. Ezekkel az objektívekkel nem igazán tudnád kihasználni a 24 megapixel adta többlet részletességet.
"HDR nem rossz de utómunkával pc-n szebb eredmény érhető el adott esetben, nemde (nyilván plusz munka a különböző expozíciók beállítása)?"
A gépbe épített HDR vagy expozíció sorozat csak egy kényelmi funkció. Attól még készíthetsz manuális alá-fölé exponálással sorozatot amit később számítógépen szerkesztesz.
"Nehéz a kettő között a döntés, a D3200 pár ezressel olcsóbb is."
Én a D5100-at vinném. Még ha nem is használnád minden nap a kihajtható LCD-t, azért talán lennének alkalmak amikor örülnél neki, hogy van. De annyira közel van egymáshoz tudásban a két gép, hogy nem igazán lehet melléfogni.
Esetleg a Pentax K-500-ra vetnék még pillantást. Abban is a D5100-nál használt 16 megapixeles Sony szenzor van, képminőségben tehát kiváló az is, de már dupla tárcsás a vezérlése meg bár ez szubjektív, de a gépváz fogása is jobb szerintem. Plusz olyan huncutságok vannak még benne, mint a kategóriájában elsőrangú 100%-os lefedettségű, viszonylag nagy és fényes kereső.
-
A Zéé
addikt
válasz
coqito
#17374
üzenetére
pl a live view nem megy át pc-re. A Nikon Camera Control Pro nem is támogatja a D3xxx szériát, és az egyéb (pl ez) visszafejtett programok se támogatják ezt. Lehet állítani minden paramétert, meg vezérelni a gépet, de hogy ő mit lát, azt te nem látod a pc kijelzőjén. Alapvetően ez nem biztos, hogy hátrány, de nem árt megemlíteni.
Én se biztos, hogy tudnék dönteni, mert tényleg annyira egyforma a két gép. Valahol tapizd meg mindkettőt, hátha az segít dönteni.
-
coqito
tag
A Zéé és Stauffenberg köszönöm a válaszokat, őszintén tisztább a kép de még nem az igazi. Dönthető lcd-t nemhinném hogy nagyon használnám. Számítógépről való vezérlés nemárt, de miben nyilvánul meg a könnyebb kezelhetőség?
Ha egy alap 18-55 vagy 18-105mm DX VR objektívvel használnám magán a képminőségen nem rontana csak nem lenne minőségjavulás a D3200 javára igaz?
HDR nem rossz de utómunkával pc-n szebb eredmény érhető el adott esetben, nemde (nyilván plusz munka a különböző expozíciók beállítása)?
Nehéz a kettő között a döntés, a D3200 pár ezressel olcsóbb is.
Üdv: Gábor
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
coqito
#17371
üzenetére
A két gépben ugyan akkora APS-C (DX) formátumú szenzor van, így nem a méretük tér el, hanem a felbontásuk (megapixel). Nagy különbség nincs köztük. A D3200 egy teljesen belépő modell, ami számos funkciót megörökölt a kicsivel magasabb kategóriás, de egy évvel idősebb D5100-ból.
Ha igényled a kihajtható kijelzőt, akkor D5100 ajánlottabb. Minden más esetben nagyjából mindegy melyiket választod.
Azért azt hozzá kell tenni, hogy a D3200 24 megapixeles, míg a D5100 16 megapixeles. Hétköznapi felhasználás során már a 16 megapixel is bőven több mint elég, viszont figyelembe kell venni, hogy minél nagyobb a felbontás (azonos szenzorméret mellett), annál jobban megmunkált objektív kell annak kihasználásához. Ez lefordítva annyit tesz, hogy az olcsó objektívekkel egyáltalán nem jön ki a 24 megapixel előnye a 16 megapixellel szemben, cserébe viszont jóval nagyobb méretű fotókat fog gyártani a gép, amit aztán nehezebb tárolni, hamarabb megtelik a memóriakártya, stb.
-
A Zéé
addikt
válasz
coqito
#17371
üzenetére
kicsit fejlettebb szoftveresen. Tud pl "HDR" képet egyből, könnyebben vezérelhető pc-ről, kihajtogatható a kijelzője. Igazából ennyi.
A D3200 sokat lépett előre a D3100-hoz képest. Kapott külső mikrofon bemenetet, egy nagyon jó szenzort, és megkapta a a nagyobb felbontású lcd-t is. Valóban nincs sok különbség a két gép közt.
Talán még annyi, hogy a D3200 24 megapixele kicsit komolyabb felkészültséget követel meg a PC-dtől ha utómunkázásra kerül a sor. Illetve a kipotyogó fájlok is jóval nagyobbak, elkél a nagyobb háttértár. Az ár tud még döntő lenni, de már abban is jó a D3200 is. -
coqito
tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni, érdekelne, hogy a Nikon d5100 és d3200 közül melyiket ajánlanátok, és ami fontos, hogy miért.
Olvasgattam itt a fórumot is, de nem tiszta számomra hogy miért is ajánljátok a d5100-at. Néztem a termékleírását a nikon oldalán és a kicsivel nagyobb szenzorméretet leszámítva nem találtam sok pozitívumot.
Nem vagyok túlzottan hozzáértő, ezért nagyon megköszönném a segítségeteket. Előre is köszönöm!
Üdv: Gábor
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
ggf8600gts
#17368
üzenetére
Messzire vezető kérdés, mert vannak szempontok amik bár nem a képminőséghez tartoznak, de szervesen befolyásolják azt, hogy miként használod az eszközt.
A DSLR alapvetően nem videózásra született, egyszerűen alkatilag teljesen más, mint egy videokamera. Ide értendő az ergonómia kérdése is, de az is, hogy a szenzor számos kompromisszumra kényszerít rá. Értened kell, hogy mi az a rolling shutter és miként tudod kivédeni, előre meg kell fontolnod minden lépést. A szenzor melegedik, nem megoldott a legtöbb kameránál a hosszú felvételi idő, így biztosan nem alkalmas arra, hogy hosszú snitteket készíts (egy Canon EOS 7D például átlag 7-10 perc után állítja le a felvételt, de ez függ sok mindentől).
Éppen ezért elsősorban kis költségvetésű filmesek kedvelik (videoklip, reklám, dokumentumfilm, stb). Előre kell vele tervezni minden felvett másodpercet és a benne rejlő potenciált csak és kizárólag tapasztalattal és hozzáértéssel lehet kihozni. És akkor nem beszéltünk arról, hogy az egész egy pénztemető, nem elég megvenned a kamerát, ha azt úgy is akarod használni, mint egy videokamerát, akkor nagyon sok kiegészítőre lesz szükséged, ezek rendszerint drágák. Egy masszívabb tripod több tízezer forint és egy belépő szintű videófej szintén felemészt több darab tízezrest és ez csak a statikus felvételekhez való. Nem beszéltünk az alsó hangon is százezer feletti belépő árral rendelkező steadicam rendszerekről. De egy egyszerűbb válltámaszok sem olcsók, főleg ha egy follow focus rendszert applikálsz rá. Azt már említették, hogy az autofókuszt is elfelejtheted, pontatlan, monitoroz és nincsenek szép átmenetei, így kézzel kell fókuszálnod mindig. Aztán lehet még az utófeldolgozással folytatni, nem árt érteni a formátumokhoz, érteni kell a színkorrekcióhoz és persze a videóvágás egy külön tudományág.
Cserébe azzal hálálja meg, hogy messze sokkal többre képes, mint egy egyszerű camcorder. Filmszerű mélységélesség, rendszerint jobb dinamika, cserélhető objektívek, számos olcsó fotós kiegészítő is használható (pl: szűrők). Sokkal többre képes, sokkal jobb minőséggel. De ehhez sok pénz és annál is több tapasztalat kell.
A camcorder meg arra való, hogy megveszed és utána nem törődsz semmivel, esetleg egy olcsó állványt veszel hozzá és kész. Az pont arra született, hogy felveszed az unokatesód ballagását kézből, fejek felett tartva, 20x-os zoom mellett, aztán otthon bedobálod egy alapszintű, ingyenes vágószoftverbe, teszel alá zenét itt-ott, menüt szerkesztesz aztán ráégeted lemezre.
A képminőség nem minden. Van aki a camcorder felhasználási körére vesz DSLR-t, mert ELVI SÍKON annak jobb a képminősége. De ez nagyjából olyan, mint versenyautót venni bevásárláshoz.
-
schawo
titán
válasz
ggf8600gts
#17368
üzenetére
Bizonyos szempontból igen. De a dslr videózáshoz sokkal komolyabb szakértelemre van szükség, beleértve itt elsősorban a folyamatos kézi élességállítást.
-
ggf8600gts
tag
Ugyanezt a kérdés tettem fel a videókamerás topikban. De kívácsi lennék a következő kérdésre a ti szemszögetekből is...
Lenne egy elvi kérdésem. Ha egy DLSR és egy FULL HD kamera képminőségét hasonlítjuk össze, akkor az APS-C szenzor létéből egyenesen következik, hogy jobb a DSLR gépekkel felvett videók képminősége is? Hiszen a középkategóriás PANASONIC V-720 mérete is csak 1/2.3...
A segítségeteket és a válaszotokat előre is köszönöm.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
fezsoo
#17363
üzenetére
Fos váz, még fosabb objektív. Nem használhatatlan, ha nem zavar, hogy tejfölös dobozból van a váz, akkor el lehet vele hobbi szinten szórakozni, de az a DC objektív nagyjából mindennek a legalja. Ha megveszed, akkor rögtön újíts be hozzá következő malacpersely feltörésnél egy 50mm f1.8 II objektívet (újonnan 28k körül van, használtan meg konkrétan bagóért), na azzal már ér valamit hobbi fotózásra.
-
fezsoo
aktív tag
Sziasztok

A MM-ban most "jó " áron van ez a gép: CANON EOS 1100D BK + 18-55 DC III KIT
80K jelenleg. Milyen ez a gép. Tudnátok valamit mondani róla.
Megéri, vagy ez a BK jelölés valami érdekességet takar? Ezért ilyen olcsó?
-
HollyBoni
veterán
válasz
hegyitaho
#17361
üzenetére
Mégsem teljesen ugyanaz, csak 600d felett.
[link] (Ő ért a dolgokhoz nagyjából)
Ha megnézed, tényleg egy kicsit tompább az 550D képe, a 600D élesebb, viszont a pólón ki is jön a moiré. Szerintem ezt az élességbeli különbséget le lehet tudni Premier Pro-ban egy unsharp mask hozzáadásával.
Ok, most hogy nézek videókat mindenhol más az eredmény. Van ahol 550D, van ahol 600D jobb videó minőségben...

-
-
HollyBoni
veterán
válasz
hegyitaho
#17358
üzenetére
Nikonra sajnos nincs magic lantern. FZ150-em nekem is volt, videóban utána a Pana GH1 egy megváltás volt, rossz visszanézni a régi videókat. Szerintem a nikon is előrelépés lenne az 5100-hoz képest, de nem sokkal. Engem a legjobban az idegesítene hogy nem lehet liveview-ban rekeszt állítani. Szerintem az a legjobb ha felmész valami tesztoldalra (pl dpreview), és letöltessz videókat amit ezzzel a fényképezővel csináltak, így kikerülsz mindenfajta youtube, vimeo stb tömörítést.
Amúgy szerintem ez a t3i vs t4i videó teljesen el lett cseszve, egy az egyben ugyanolyan videót kéne csinálniuk, mivel ugyanaz a szenzor van bennük. Sok olyan videót láttam hozzáértőbb emberkéktől ahol a Canon belépő gépeket hasonlították össze, ugyanolyan videót csináltak teljesen.
-
hegyitaho
tag
válasz
Stauffenberg
#17356
üzenetére
utazásra, általános dolgokra használnám, nem művészkedni, kis dof teljesen megfelel, csak ki nem állhatom a mostani kompaktom (fz-150) minőségét, tudom értékelni a különbséget és bánkódom h ilyen gyatra minőségben maradnak meg az emlékek, ennél jobbat szeretnék.
az stm-es af nekem megfelelne. halk és pontos. tudom h nem olyan mint egy camcoder, de tényleg nagyon rossz videót csinál néhány dslr, csak papíron fullhd, effektív felbontás jóval kevesebb. kézi af-olni meg nem tudom van-e elég erő bennem állandóan minden helyzetben, később lehet nagyon bánni fogom h nem vettem észre a fényképező kis kijelzőjén h out of focus, otthon meg a nagy plazmán visszanézve szar az egész, mehet a kukába miatta.
most nézem ezzel a magic lantern-nel lehet focus peakingelni meg van ez a magic zoom rész is. így már nincs is akkora szükség af-re. nikonra nincs ilyen firmware hack?
viszont a video minősége ránézésre se közelíti meg 650d-t pl itt bár tudom h youtube a tömörítés miatt nem az igazi de végül is mindkettővel hasonló dolgok történnek, szóval a különbség megmarad.
-
MC Pite
veterán
válasz
hegyitaho
#17353
üzenetére
Eztet én most nem értem teljesen.
A videó részt pontosíthatnád. Mert egyébként egy árban sem gondolkodnék sokat az 5100+18-105 meg a 600D és 18-135 között, így meg...Fontos a videó, azt mondod. Milyen kiegészítőkkel, felszereléssel, vagy milyen körülmények között, milyen jelleggel használnád?
Pl oké hogy nem lehet menet közben rekeszt állítani - de fényerőtlen kitobiknál ... nem azt mondom ki a gyíkot érdekeli, inkább azt mondom engem sosem érdekelt. Valami gyors üvegnél persze, már nem mindegy (meg ne adj isten némi fény is érkezik a szenzorra legalább, meg végre szűkül a dof), bár ott is ritkán volt olyan igényem hogy kis dofból nagyot, vagy fordítva szeretnék.
Szóval elsőre nem értem egyáltalán a koncepciót, de úgy látom másoknak sem tiszta.Megjegyzem legjobban a 808assal szeretek videózni, néma af, néma zoom, videófény, sw stabi, kicsi, és már egy kisebb állvány is frankón stabilizálja akár séta közben is.
Persze nagy ritkán az AF/AE lock jó lenne hozzá, de ez van. Hmm... most jut eszembe kéne keresni videózós appot 
-
Stauffenberg
nagyúr
Azért a vakupapucsba illesztett videómikrofon még nem olyan nagy dolog, családi videóhoz is elmegy és már olcsón is lehet jó darabokat vásárolni. De az tény, hogy a DSLR/MILC egyáltalán nem olyan, mint egy camcorder. Számos kiegészítő kell még hozzá az igazán minőségi anyagokhoz és legalább alapvető vagy inkább haladó videotechnikai ismereteket igényel a minőségi videó készítése.
Nem gondolom, hogy ezek hiányában egy camcorder jobb választás, annak is fos az AF teljesítménye, azok többsége is CMOS, rolling shutter ott is van és azoknak sem jobb a low light teljesítménye. Csak úgy az egész folyamat jóval kevesebb szívással jár.
Aki nem akarja túl komolyan nyomni a videózást, annak a 650D és a D5100 közötti különbség semmit sem számít. Családi meg ballagási videóhoz tökmindegy.
-
A Zéé
addikt
válasz
jjeahh
#17354
üzenetére
aztán a legtöbben csalódnak is bazi nagyot, amikor kiderül, hogy az af semmire nem való, meg még hangos is, szóval vagy külső mikrofon kell, vagy el lehet felejteni a rögzített hangot.
Becsapósak ezek a mindenféle promó videók, hogy ilyen hűű meg haa videót tud a gép. Persze tud is, csak nem a kitobival és nem autófókusszal. -
jjeahh
nagyúr
válasz
hegyitaho
#17353
üzenetére
ok, sztem itt az ideje, hogy kifejtsük, mit értesz azalatt, hogy "videó is fontos lenne", ugyanis videózni mindennel lehet már, sőt fullHD-t is szinte az összes gép tud a maiak közül...csak, tévedés ne essék, rengetegen jönnek manapság ezzel, hogy videózni is akarnak, oszt kiderül legtöbbször, hogy kb tökmindegy, csak legalább hd-t akarnak, és egy kis háttérmosást...
szal, ha csak simán átlagjúzer szemében szép vidit akarsz, akkor ne ezen múljon. ha viszont a lehető legjobb videót akarod, akkor még mindig canon vagy pana gh, szal gyűjtened kell még abba a malacperselybe 
-
hegyitaho
tag
válasz
HollyBoni
#17347
üzenetére
még azt a 160k-t is fájó szívvel adnám ki amennyibe az 5100 fáj. nagyon szimpi az a 650d stm-es obival, megnézem használtba is hátha emberibb ára van és még úgy is kell mennem előtte kirabolni pár bankot. jó lenne egy olyat venni ha már veszek amivel sokáig elvagyok és nem azon bánkódom h miért nem a másikat választottam.
-
Pityke78
őstag
Sziasztok!
Az egyik ismerősöm szeretne fényképezőt venni max 140.000 forintért.
Ő a Nikon D3200 és D5100-at nézte ki.Ti melyiket, vagy mit ajánlatok ebben a kategóriában, milyen objektívvel?
Amúgy teljesen halandó a fényképezés terén és normál, családi használatra lenne.Köszi
-
hegyitaho
tag
nem szimpatikusak videón kívül ezek a mft-k (pl. mindig 3:2-ben használnám), nem is az lenne a fontos h a legtökéletesebb legyen, nekem elég a képminőség bármilyen manapság kapható 100-200k közti apsc szenzoros gépek közül a zoomosabb kit obival, csak a videó nagyon gyatra némelynél (pl pentax k500). sony milc-eket is néztem de azok is jó drágák és megint csak nagyon kényelmetlenek ráadásul ott csak a legdrágábbakban van evf.
-
k1csi
senior tag
válasz
hegyitaho
#17342
üzenetére
Nekem Canon is ill. GH2 is van (GH2 több mint 1 éve, ha a Canon SLR vázam is beszámítjuk akkor elég régóta, DSLR-em is van már egy ideje). Mindkettő jó videóra is meg fotóra is (persze nem árt ha van jó obid hozzá, kitobik a fényerejüknél fogva nem túl jók, viszont a stabi előny).
A GH-nak alapból is talán részletesebb videója van mint a Canonnak, firmware hack-el ezen még tovább lehet valamit javítani (vsz. tulságosan nem éri meg emelni a bitrátát). A Canon viszont Magic Lanternel több funkciót tud (fotóban és videóban is).
Fotóra én jobbnak tartom a Canont (a magas ISO-s képeknél jön ki a GH2 gyengébb jpeg motorja, de ennek ellenére a m43-at többet használom mostanság fotóra is mint a Canont).
Viszont egy jobb fényerősebb obi/külső vaku szituációtól függően állvány stb. sokkal többet számít mint a vázak közti különbség.Röviden: Ha a vázból nem hiányzik az a funkció ami neked kell akkor a jó képet vagy videót egyáltalán nem a váz fogja meghatározni (Hanem pl. a célnak megfelelő jó/fényerős obi, külső vaku, állvány stb. Nem véletlenül sorolom már másodjára ezt a listát. A legfontosabb -és persze a legnehezebb-, hogy te magad tudd neked mi kell. Azaz eljutottunk oda, hogy a legmeghatározóbb valójában maga a user. Tanulni meg szinte bármi jó).
-
HollyBoni
veterán
válasz
hegyitaho
#17342
üzenetére
Nikont én akkor sem vennék videózásra.
MILC gépek között Panasonic GH széria videóban rendesen veri szinte az összes DSLR-t képminőségben(ehhez módosított firmware-t kell használni), Canon belépő szériájától szinte semmiben nem marad el a fotók minőségében, mivel azokban is nagyon régi szenzor van. Kisebb is, az AF használható videózásnál, EVF nagyon hasznos tud lenni videónál, viszont a GH3 nagyon drága, én elgondlkoznék egy használt GH2-n. -
hegyitaho
tag
válasz
HollyBoni
#17338
üzenetére
mindezzel tisztába vagyok, nyilván nincs olyan gép ami viszonylag olcsó, jó képet és videót csinál. én is láttam h jobb a minősége a canonnak videoban de 18-135-el 240k a 650d és 215k a 600d, míg 160k a d5100 18-105-el. használtban még nem néztem, de gondolom arányban van az új árával. MILC-eket is néztem de drágák, APSC alá meg nem adom.
-
Lassú Víz
addikt
Akkor előlről:
"Amugy van olyan DSLR ami bekapcsolas utan szoszmotol es nem akcio kesz?"Amelyik szenzort tisztít. De nem éreztem hátrányát.
Canonom sosem volt, és még egy darabig nem is lesz. Olympusom van, ezt az expo gomb ügyet majd megnézem rajta amikor gépközelben leszek. Aztán elválik, hogy butaságot írtam-e.
-
fury71
aktív tag
-
HollyBoni
veterán
válasz
hegyitaho
#17335
üzenetére
Videózni inkább Canont vennék. Nikonnak nem olyan jó a videó minősége, liveview-ban nem lehet rekeszt állítani, ami szerintem elég szívás videónál. Canonra ott a Magic Lantern is. Bár remélem tudod hogy a DSLR gépekkel nem olyan egyszerű a videózás mint egy videókamerával, kicsi a mélységélesség és főleg manuál fókuszt kell használni mert az auto használhatatlan.
-
k1csi
senior tag
válasz
Lassú Víz
#17333
üzenetére
Amelyik szenzort tisztít. De nem éreztem hátrányát
Nem csoda, hogy nem érezted hátrányát (legalábbis Canon esetében), mert amikor az expó gombot félig lenyomod leáll a szenzortisztítás.
Pl. 550D kézikönyv 27. oldal.
Szóval butaságokat nem kellene írni.
-
hegyitaho
tag
sziasztok!
főleg utazáshoz keresnék minél olcsóbb felszerelést, video is fontos lenne, tud valaki Canon EOS 650D + 18-135mm IS STM-nél olcsóbb megoldást?
-
nesa
veterán
válasz
HollyBoni
#17329
üzenetére
Szerintem meg van benne magyar menu.
-
nesa
veterán
válasz
Mikisys
#17327
üzenetére
A D3200-be szerintem pont van magyar menu ha alapbol nincs frissitheto.
Szerintem a D90 et is bekapcsolom es mar tuzelhetek is , sot jobbat mondok en soha nemkapcsolom ki a D90 et meg aksi csere alatt se.Amugy van olyan DSLR ami bekapcsolas utan szoszmotol es nem akcio kesz?
-
Mikisys
őstag
Nos, Én a gyorsaságot másképp értékelem.
Bekapcsolom a gépet (K200D+17-70SDM) és A-módban már csak exponálok, míg más rendszerben ez nem megy ennyire gyorsan, próbáltam Canon450D+18-55 gépen, és Nikon D3200+18-105 géppel is. A Nikon kínszenvedés volt számomra, ennyiért azért már "beszélhetne" Magyarul is, meg hangos, meg nem nekem való. Canon nőiesebb, de nem randiznék vele.Nem akarom védeni a Pentax-rendszert, de van hozzá markolat, vaku, meg sok egyéb, nyilván mindennek ára is van, ezért írtam régebben, hogy a Pentax "Prémium márka" - annak, aki kiismeri és értékelni tudja azt, amije van és annak a tudását.
Üdv!
-
GU-81M
tag
válasz
JackFeryll
#17325
üzenetére
Mivel nem vagyok biztos, hogy ez a hobbi illik hozzám, így ez nagyon fontos szempont volt.
-
JackFeryll
őstag
Itt a shutter delayen kívül sokkal fontosabb megemlíteni a használt piacot. Amíg a canikon-é pörög ezerrel a pentax-é alszik. Ez nem feltétlen baj, főleg annak aki csak új termékeket vesz, de én pl majdnem mindenem használtan vettem és ha közben megtetszett egy obi azt megvettem aztán eladtam ugyanolyan áron amikor meguntam/váltottam jobbra. Összességében nem hogy egy forintot nem buktam, de még "pluszba" is jöttem ki. Ezt nem nagyon tudtam volna Pentax oldalon megcsinálni.
Ugyanakkor tényleg igaz, hogy a Pentax vázak elég korrektek amíg a Canikon vázak agyon vannak butítva, hogy folyton kategóriát váltson az ember. -
jjeahh
nagyúr
válasz
deja vu
#17322
üzenetére
nem, nem nyerő, csak, ha nem kell videó, origami kijelző, és elégedett vagy a pentaxra elérhető obikkal, tartozékokkal

akkor viszont kapsz egy komolyabb felépítésű vázat, szuper szenzorral, 1/6000 shutterrel, pentaprizmás 100%-os keresővel, vázstabival
pont ezt hoztam szóba, olyan nincs, hogy valami mindenkinek nyerő
na de miről is beszélünk, a fórumtárs már rég canonos
-
Lassú Víz
addikt
válasz
jjeahh
#17318
üzenetére
"hogy elfogulatlanul, a felsorolt igényeik alapján ajánljunk cuccokot az embereknek..."
Szerinted hány ilyen hozzáértő ember lehet aki mindenkinek a legjobbat tudja ajánlani elfogulatlanul? Legtöbben a saját szempontrendszerünket és választásunkat favorizáljuk és írjuk le - ha leírjuk. Nyilván más másutt köt kompromisszumot és emiatt ő ugyanarra a kérdésre más választ talál. A kérdezőnek kell annyi önállóságának lennie, hogy eldöntse kinek a szempontrendszere van a legközelebb a sajátjához és annak a véleményét vegye figyelembe. De ahhoz itt el kell tudja olvasni, hogy miért egy MILC vagy miért egy FF mellett döntött valaki.
-
k1csi
senior tag
válasz
schawo
#17317
üzenetére
A 70D (gondolom a valamivel gyengébb szenzort kompenzálandó) lényegében megkapta a 7D AF rendszerét ami azért ma is versenyképes. (Valamelyik tesztben most nem tudom linkelni pl. a 70D bőven 7fps felett volt a 7D meg hiába közelítette a 8fps-t, nem sikerült elérnie).
A 70D simán egy erős hobbi sportfotós váz lett azaz egyáltalán nem becsülném le a gyorsaságát.A dual pixel (liveview) AF is elég jó lett. Gyorsaságban nem hozza a mostani m43 szintjét (viszont teljesen megbízható), viszont DSLR-ek között kiemelkedő (azaz használhatóvá vált). Ha a Canon tud még rajta reszelni egy kicsit az EOS-M2 versenyképes lehet a MILC kategóriában.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
schawo
#17317
üzenetére
nameg a legtöbb ember ilyesmiért nem fogja egyik vagy másik vázat sztem utálni
esküszöm nekem eszembe sem jutott a saját vázamon ilyesmit vizsgálni...
Abry:
ez a több obi miatt válaszd ezt vagy amazt a vázat is addig, amíg valaki megtalálja egy rendszerben az összes üveget, amire szüksége lehet, baromság sztem...vagyis ha valaki elégedett a pentax obiparkal, tartozékokkal, miért ne lehetne annak a k500 pl jobb választás? nem mindenki telézik (pl én sem), nem mindenki videózik (én sem)...azt, hogy egy 600d, vagy d5100 mennyire masszív, hagyjuk sztem
sokaknak nem kell masszívabb váz, de nem kérdés, hogy a három gyártó közül a belépő cuccok között melyik csinál masszívabb vázakot.. ff-re sem akar mindenki tovább lépni, meg sokan szeretnének a nagy böhöm csúcs gépek alatt, a haladó aps-c szegmensben is jobb felépítést, masszivitást 
nem értem sosem, hogy miért van mindig mindennek meg az ellentábora, miért vannak fan-ok, stb., ennek a topiknak pl. gondolom az lenne a szerepe, hogy elfogulatlanul, a felsorolt igényeik alapján ajánljunk cuccokot az embereknek... -
schawo
titán
Most komolyan snapsort adatokkal dobálózol? Mintha az szentírás volna, ami ott szerepel.
D70: "We measured an average capture lag of 0.2 seconds, which reduced to less than 0.1 seconds with pre-focusing." [link]
K-5 II: "When the viewfinder was used for framing shots, we measured an average capture lag of 0.25 seconds, which was eliminated with pre-focusing." [link]K-500: "Regardless of whether we pre-focused, average lag time over a set of five shots was less than 0.1 seconds"
600D: "we measured an average capture lag of 0.2 seconds, which was eliminated when shots were pre-focused"Ahány teszt, annyi eredmény.
-
Abry
tag
válasz
Mikisys
#17310
üzenetére
"Nagyon kézreállóak, könnyű velük fényképezni, sok egyéni beállítási lehetőségük van és masszívak."
Ezeket kb. a többi rendszerre is rá lehet húzni, építési minőséget tekintve talán nem az entry-level kategóriában, de akinek számít, hogy "annyira" masszív legyen a váz (mert ugye ez a legfontosabb, nem az hogy milyen képet lehet vele alkotni...) az valószínűleg úgyis fentebbi kategóriát választ.
"Magyar menüje van, általában a többi gyártóétól kicsit gyorsabb gépek, még ha ez nem is mindig látszik."
Miről is beszélünk? shutter lag: 70d: 75ms, k5II: 225ms
Viszont se egy normális vaku, markolat, kisebb használt piac mint a canikon vonalon, canon-ra felcsavarhatók a k bajonettes üvegek fordítva nem működik, nincs lehetőség ff-re tovább lépni, videó felvétel kuka, vázba épített stabi tele tartományban szintén kuka, ezeket valahogy elfelejtik megemlíteni a Pentaxot ajánlók.

Szerintem (!) a Pentax egyetlen előnye a vázak remek ár/érték aránya, meg talán a limited fixek lottónyerteseknek, de mint rendszer megbukik, profi szintet nem tudja úgy kiszolgálni mint a többi gyártó, a casual rétegnek meg a többi rendszer olcsóbb kiegészítőket kínál.(Mondjuk stabival manualozni jó móka).
-
GU-81M
tag
Döntöttem, a Canon EOS 600D lett a befutó. Köszönöm a segítségeteket!
#17310) Mikisys: mire láttam amit írtál, már megvettem.

-
Mikisys
őstag
válasz
GU-81M
#17309
üzenetére
Én mindenképpen Pentax-gépet, objektívet vennék és javasolom, hogy nézd meg ezeket, ha lehet, akkor próbáld is ki.
Nagyon kézreállóak, könnyű velük fényképezni, sok egyéni beállítási lehetőségük van és masszívak.
Jó objektívből rengeteg feltehető rá, ami K-bajonettes, a vázban van stabilizátor, tehát, ha szükséges, minden objektívvel együtt stabilizál.
Magyar menüje van, általában a többi gyártóétól kicsit gyorsabb gépek, még ha ez nem is mindig látszik.Üdv!
-
GU-81M
tag
"Persze, ha már most tudod, hogy gombákat, kicsi virágokat, és egyéb földközeli dolgokat akarsz fotózni, akkor nem szóltam." - épp ez az, hogy nem tudom. Olyan gépet keresek, amivel sok irányba el tudok indulni, aztán majd kiderül, hogy mi tetszik meg.
"A több gomb nem feltétlenül jelent több beállítási lehetőséget, inkább csak könnyebbé teszi." - tehát ha jobban bele szeretnék mélyedni, akkor érdemesebb olyat választani, amivel ezt könnyebben lehet megtenni.
(#17307) k1csi: ezt nem tudtam, de így nagyon eldőlni látszik.
(#17308) HollyBoni: jól összefoglalja a dolgokat.

-
-
Byk01
őstag
válasz
GU-81M
#17305
üzenetére
Ha nem akarsz sokat földközelben, vagy fej felett fotózni, akkor nem létszükséglet a kihajtható kijelző. Nem véletlen, hogy nem nagyon terjedt el a DSLR-eken. Ez alapvetően "kukucskálós műfaj".
Persze, ha már most tudod, hogy gombákat, kicsi virágokat, és egyéb földközeli dolgokat akarsz fotózni, akkor nem szóltam.
A timelapse elsősorban a gép zárját teszi tönkre, hisz egy rövid 1 perces videóhoz is 1440 képet kell csinálni, ha 24 fps-sel akarod lejátszani. Ezen az ML sem segít (szerintem).
A több gomb nem feltétlenül jelent több beállítási lehetőséget, inkább csak könnyebbé teszi.
-
GU-81M
tag
válasz
jjeahh
#17304
üzenetére
Ha lehet, akkor az újnál maradnék. Ez lesz az első komoly gépem, eddig fotózással nem foglalkoztam, így csak akkor veszem észre a különbséget, ha feltűnő. Csak mint hobbi érdekel, de kicsit jobban el szeretnék benne mélyedni, emiatt gondoltam, hogy jól jön a több beállítási lehetőség.
A magic lanternnel meg lehet oldani, hogy ne vágja haza a gépet olyan hamar timelapse közben?
(#17303) schawo: a Pentaxnak nincs kihajtható lcd-je...
-
jjeahh
nagyúr
válasz
GU-81M
#17302
üzenetére
ha nem érdekel a videó, talán még a legnagyobb af-os obiválaszték lehet előny, bár nikon/canon/sony/mft fronton is valszeg megtalálsz mindent, amire szükséged lehet.. nem tudom, mit láttál komolynak a 600d-n, én személy szerint még a 60d anyagminőségét is rühellem
k500-at még megtapogathatnád sztem, nekem sokkal jobban tetszik felépítés-kereső-képminőség szempontból, mint a 600d, meg a belépő nikonok. esetleg, ha használt is játszik, nikon d90...persze, ha nem zavar, hogy szenzor-ban ma már kb minden fejlettebb, mint az xxxd canonok, vedd meg nyugodtan, dinamikából picit kevesebbet kapsz, ami sztem amatőr szemnek nem fog feltűnni (már ha az vagy
), meg max kitobival gyengefényes helyzetekben, beltéren nem tudod annyira feltekerni az érzékenységet, mert zajosabb képeket kapsz -
GU-81M
tag
válasz
jjeahh
#17301
üzenetére
Szia!
Sokat vacilláltam azon, hogy melyiket lenne érdemes megvenni (d5100 vs 600d). Sok helyen olvastam, hogy a d5100-nek jobb a képminősége, viszont volt lehetőségem mindkettőt megfogdosni és megmondom őszintén, hogy nekem annyira nem volt meggyőző a Nikonaz anyagminősége. Valamiért a 600d komolyabbnak tűnt (több gomb, számomra kényelmesebb fogás, bár utóbbit lehet, hogy csak bemesélem). Amikor a Nikonnal szemeztem, akkor a 18-105-ös obit néztem hozzá, így lett volna kb 160-170, viszont a 600d a 18-135-ös obival más súrolja a 200-at, amit így első körben nem szeretnék elérni (ha használom rendszeresen a gépet, akkor nincs akadálya, de addig nem akarok ennél több pénzt ráfordítani). Kellene még egy pár kiegészítő úgyis (pl egy jobb fajta állvány), úgyhogy a 200-at így is elérem. A videó funkció nálam egyáltalán nem fontos.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
GU-81M
#17300
üzenetére
szia, ha már canon, én a 600d-t venném 18-135-el..de csak, ha videózni, magic lantern-ezni akarsz, vagy láttál olyan obit canonra, ami kellene, és nikon vagy más fronton nincs alternatívája...ha viszont fotózni akarsz, állóképminőségben a nikonok ma már érezhetően jobbak, pl d3200 vagy d5100 18-105-el
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- PlayStation 5
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Apple asztali gépek
- Path of Exile (ARPG)
- Gyúrósok ide!
- RETRO beárazás (mobil, PC, konzol)
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP Probook 440 G10 - i3-1315U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I W11 I Cam I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3840, 100% Akksi
- BESZÁMÍTÁS! Dell Precision 5540 notebook - i9 9880H 64GB DDR4 2TB SSD nVidia Quadro T2000 4GB W11
- HPE Aruba switch, 48G PoE+, 4SFP+, L3, Smart managed
- Eladó One Plus Nord 2T 5G 8/128GB / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.






![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



szal vagy canon + ML, vagy használt pana gh videózni sztem is
MILC gépek között Panasonic GH széria videóban rendesen veri szinte az összes DSLR-t képminőségben(ehhez módosított firmware-t kell használni), Canon belépő szériájától szinte semmiben nem marad el a fotók minőségében, mivel azokban is nagyon régi szenzor van. Kisebb is, az AF használható videózásnál, EVF nagyon hasznos tud lenni videónál, viszont a GH3 nagyon drága, én elgondlkoznék egy használt GH2-n.

Mr.Csizmás
