-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gravity1234
tag
válasz
MC Pite
#18699
üzenetére
Sziasztok!
Koszi a ket gyors valaszt.
Melyseggel kapcsolatban kizarolag snorkellezes, es esetleg onnan egylevegovel lemenni 2-3 meterre ahol el lehet loni egy-egy kepet.A burkolattal kapcsolatban mint mondtam nem neztem meg speckon utana mennyibe faj, csak feltetelezem hogy nem 100 dollarert fogok tudni ilyen burkolatot venni.
Olympus OMD-EM5 van egy 12-40 F2.8 Pro lencsevel.
Tartok tole hogy nem olcso, es talan korbeburkolva mar a merete sem lesz olyan amivel csak ugy snorkellezgetek.Ezt szeretnem korbejarni hogy a burkolat ara es amit kapok utana vs eleve ilyenre keszult gep.
Persze az is kerdes milyen kepet tudok lent csinalni vele a viz alatt, miket tudnak ezek a kompaktok. -
MC Pite
veterán
HagaNRG: Funkciókban van kigyomlálva, egyébként OK. 'Persze' a kategória joly jokerjét nem tudom miért kerülgeted... (D5100, ha kell hogy csattogjon vmi a vázban).
Gravity1234, itt vízálló milcet tudunk ajánlani, bár ha a tok drága volt, a Nikon AW1et se fogod olcsónak találni...
Amúgy a tökrösre vágyóknak 150é': Consumer SLR Camera Roundup 2013
Rá akartam már nézni összehaosnlító képen hogy az A58 szenzora+előtte lévő fényveszteség mennyit jelent a gyakorlatban(nem olyan sokat mint elődeinél), de csak itt szerepel tesztben...
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Gravity1234
#18697
üzenetére
Kérdés milyen mélységig? Kompaktok vannak pl. Olympus, de más gyártónál is körül lehet nézni.
Nagyobb mélységhez már búvártok kell, de ha beázik akkor annyi a cuccnak, tengervízben különösen.
-
Gravity1234
tag
Sziasztok!
Sorry ha rossz topicba jon, de nem talaltam idevagot az ezer fele kozott.
Vizalatti fenykepezot keresek. Mit erdemes, mennyibe kerulnek, stb?
Pontos arat nem neztem de "vizalo burkot" a jelenlegi MILC-emhez szerintem csak horror aron lehetne es a merete sem lenne igazan idealis.
Szoval milyen egyebb opciok vannak, mit erdemes?Koszi a valaszokat elore is.
-
HagaNRG
őstag
A Nikon 3100 +18-55 VR kit a MM webshop szerint egyébként is 98.900 Ft.
Vagy van 100k-ért jobb szettben is, két objektívvel esetleg?
Egyébként ha egy ilyen mellett döntenék véletlenül, akkor az hol helyezkedik el a mai jobb gépek között?
EOS 650, Sony A58-akhoz képest hol áll a Nikon 3100? Vagy ez ezektől gyengébb gép? (elviekben, számokban?) -
Stauffenberg
nagyúr
Jó ez a készlet kisöprés, most vettem 13k helyett 5 ezerért egy Denon fülest.

Jó sok 1 évesnél idősebb fényképezőgép is van brutál módon leakciózva. Csak nem tudhatod mit fogsz ki ott ahova betérsz. Azért vettem egy rakat fotópapírt, képkeretet meg albumokat olyan pofátlanul olcsón, hogy majdnem elszaladtam, azt hittem rámhívják a zsarukat mert kirablom őket.

-
Tin_Shield
őstag
válasz
polgcsabi
#18665
üzenetére
"Azt mondod, hogy inkább a sony-t vegyem?"
Én azt venném ha a samu és sony között kéne választani, és csak gépet vennék kitobjektívvel.
"Az olympus olyan jó gép lett, hogy még most is megállja a helyét?"
Szerintem igen, bár a szenzor magas érzékenységen elmarad a legújabb sony szenzor mögött.
"Nem akarok semmit csinálni csak kell 1 gép : ha lenyomom az expo gombot akkor csinál 1 képet és az jó lesz nem lesz homályos túlexponált vagy éppen túl sötét. Meg némi családi videó!"
Ezt elvileg mindhárom tudja, de a legkevesebb utómunkát - a három közül - az Oly jpgek igénylik.
A videóhoz: alapszinten mindegyik rögzít fullhádé videót. De komolyabb kreatív videózásra egyik sem alkalmas. -
GRaul
őstag
válasz
HollyBoni
#18684
üzenetére
A Trollkodást te kezdted. Én már korábban írtam ebbe a topicba, hogy gépen gondolkozom stb.
Az itteni információk (illetve fotós ismerőseim) alapján pedig a Nikont választottam. Sztem nem írtam semmi nem ide illőt a topicba. De csak nyugodtan ásd mélyebbre magad

delibab: most van egy két termék kisöprésen. nem csak azok amik a szórólapban benne vannak. Eladó is rácsodálkozott, hogy ez még tegnap 169 volt. Budaörsibe vettem, utolsó darab volt.
A Zéé: Igen VR-es. Ez valami plusz ?

De megyek is át a Nikon topicba, mielőtt megszólnak...

-
A Zéé
addikt
válasz
delibab
#18685
üzenetére
remélhetőleg VR-es obikkal sikerült ennyiért, bár lehet, hogy nem.
MM-nél néha előfordulnak ilyen visszautasíthatatlan ajánlatok, pláne, ha utolsó darabok vannak. Amikor én néztem annó gépet, akkor én is rohadt sokat gondolkoztam azon, hogy kitől kérjek kölcsön, mert 150-ért adtak egy utolsó darab D5000-et duplakitben VR-es obikkal, akkor, amikor a D3100 18-105-tel 170 volt. Csak mire eldöntöttem, hogy megoldom valahogy, addigra elvitték
-
MC Pite
veterán
válasz
jjeahh
#18680
üzenetére
A nikon rendszernek is kellett korábban a hely (ill tartott egy darabig míg mindent eladtam) , itt annyi extra van (az egyes kiten felül) hogy (hivatalosan) nejem gépe is itt van - de néha azt használom, imádom a kicsi x-et is, más kategória.
Te legalább tudnál a mikulásnak írni, én eldönteni se nagyon tudom
.
Igaz, az upgradet megkönnyítendő szoktam időnként a kettőre szűkült felhozatal mindkét tagját beszerezni használtan, összemérni, és élesben eldönteni ki lesz a nyertes. Mintha bérelném a másikat pár hétre, sztem annyit simán megér. -
jjeahh
nagyúr
-
MC Pite
veterán
válasz
jjeahh
#18678
üzenetére
3-4el én is beérném
Jó, ideiglenes állapot nem számít
. De lehetne a mostani kicsi és nagy x mellé egy ... EM10 vagy Nex6/A6000, D610/Df, meg X100s is. Nehéz a döntés, na 
-
jjeahh
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18677
üzenetére
ja, én is hozzánövök a cuccokhoz, viszont van bennem egy kis geek-beütés is
pl. most a haverom akar venni egy pana gf2-őt bőrtokocskával, és annyira szexy, hogy belezsongtam én is teljesen, holott semmivel nem jobb, mint a saját gépem
tehát simán ellennék 3-4 géppel is egymás mellett, akkor is ha semmi értelme 
-
HagaNRG
őstag
válasz
jjeahh
#18669
üzenetére
Ez természetesen így van, egyetértek vele.
Én egyébként is hajlamos vagyok a cuccaimhoz nagyon rakaszkodni, tehát cseréltem már 700 ezres 10 éves kisautót is úgy komoly, fullos, majdnem új 4milliósra, hogy majdnem visszasírtam a régi autót , mert minden egyes részlet fura és idegen volt az újon.
Aztán egy hét után visszaültem a régibe és nem értettem, miért nyiszog-nyeszeg benne minden, miért olyan kemény, inog az úton és miért olyan gyenge.Ezért mondtam tegnap is, hogy még csak második este próbálgatom az EOS 500-asat, de máris kezdem érezni, hogy sokkal-sokkal kényelmesebben fényképezhetnék vele. (nem is a beállított, profiskodó képeket, hanem az elkapott hétköznapi, vagy családi eseményeket. Azoknál már bajlódom az enyémmel az AF hiánya miatt)
Szerintem ma meg is hirdetem valami nyomott áron, meglátjuk.

-
HagaNRG
őstag
válasz
Stauffenberg
#18670
üzenetére
Értem, köszönöm!
-
GRaul
őstag
sziasztok
Sikerult ma beszereznem egy Nikon d3100ast.
Dupla kitben 100ert 3ev garival remélem kezdesnek jó lesz.
Ugyh nemsokara jön majd a kérdéseim hada
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18667
üzenetére
Ne keverjük a szezont a fazonnal!
A kép-profilok (vagy bárminek hívják az egyes gyártók) csak a JPEG fotóra vannak hatással. Ugyan az, mintha utólag Photoshopban húznád a telítettséget, kontrasztot meg élességet. Ha fontos, hogy a gépből kieső JPEG-et akarod használni és nem akarsz hozzányúlni, akkor kalibráld ízlésed szerint, de ha utólag is megdolgozod a fotókat, akkor teljesen felesleges, jobb teljesen neutrális beállításokat használni alacsony kontraszt mellett, hogy a lehető legtöbb képi információ megmaradjon. Vagy akkor már RAW-ot is használhatsz ha nem elég jó a gép által gyártott JPEG.
-
ccs2929
senior tag
válasz
HagaNRG
#18667
üzenetére
"A Canonon meg ugye kiderült, hogy még van pár előre beállított szín/kontraszt/élesség/szín porgram, illetve gyéni beállítás. Ez önmagában megsokszorozza gépből kihozható képek kinézetét." Hát igen, a mai új gépek már tele vannak mindenféle ilyen, és hasonló "extrákkal", nekem is furcsa az A100-am után, de igazság szerint nem is használom ezeket, pedig akad mosolyfelismerés, meg automatikus portrékivágás, meg mindenféle előre beállított képeffektus stb, stb.
-
HagaNRG
őstag
válasz
jjeahh
#18666
üzenetére
Dehogynem, kb. 3 éve már full M-es módban fényképezek, szabadban, jó időben néha P-ben, ahol csak a záridőt állítom.
Mindegy, a lényeg az, ami az én gépemen egyáltalán nincs is- mert állítom a mélységet, záridőt, fehéregyensúlyt és ISO-t (azt is úgy, hogy anno a 3200 valami űber nagy dolog volt, most meg látom, hogy huszonezres ISOk vannak az új gépeken), tehát én ISO 800-tól följebb soha nem is mentem, mert a kásás kép nekem nem érték.
A Canonon meg ugye kiderült, hogy még van pár előre beállított szín/kontraszt/élesség/szín porgram, illetve gyéni beállítás. Ez önmagában megsokszorozza gépből kihozható képek kinézetét.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18663
üzenetére
"Sajnos ez az ára, ha túl sok képet pattint el az ember egyik gépen, másik gépen, mindig egy-egy beállítással odéb/visszább, közben pont a lényeg maradt el, készült kb. 30-30 kép mindkét gépen, ugyanarról a motorról, ugyanolyan szögben, aztán mindig valamelyik beállítás elugrott"
9 év alatt még sosem toltad a programtárcsát manuális módba?

polgcsabi:
"Nem akarok semmit csinálni csak kell 1 gép : ha lenyomom az expo gombot akkor csinál 1 képet és az jó lesz nem lesz homályos túlexponált vagy éppen túl sötét."Olympus.
-
polgcsabi
aktív tag
válasz
Tin_Shield
#18642
üzenetére
Azt mondod, hogy inkább a sony-t vegyem?
Nem akarok semmit csinálni csak kell 1 gép : ha lenyomom az expo gombot akkor csinál 1 képet és az jó lesz nem lesz homályos túlexponált vagy éppen túl sötét. Meg némi családi videó!
Az olympus olyan jó gép lett, hogy még most is megállja a helyét? -
polgcsabi
aktív tag
válasz
Stauffenberg
#18640
üzenetére
Alatta milyen gép van?
-
HagaNRG
őstag
válasz
HollyBoni
#18662
üzenetére
Pff, tényleg így van.
Sajnos ez az ára, ha túl sok képet pattint el az ember egyik gépen, másik gépen, mindig egy-egy beállítással odéb/visszább, közben pont a lényeg maradt el, készült kb. 30-30 kép mindkét gépen, ugyanarról a motorról, ugyanolyan szögben, aztán mindig valamelyik beállítás elugrott.
A jó hír, hogy a Minolta két napja teljesen megjavult és tökéletesen működik, azaz nyoma sincs a blackframe-nek. Legalább 100 képet készítettem tegnap óta vele, simán működik. Érdekes, mi ütött belé hétvégén.
Ettől függetlenül kezdem megszeretni a Canon-t is, rájöttem, hogy ha kicsit ráállítok a menüben a stíluson belül a kontrasztra, színtelítettségre, akkor kb. jönnek a megszokott színvilágú, kontrasztos képek.És azért akármennyire is imádom a 9 év alatt természetesen hozzámnőtt gépem, egy alig pár száz expoval rendelkező EOS 500 ultragyors darabnak tűnik a gyors AF-fel, miközben a saját gépemnél már megszoktam, hogy manuálban kell tényleg megerőltető és időigényes fókuszálást végezni.
Tehát ami egy kép volt eddig, az most kb. 10.Már arra is gondoltam, hogy eladnám a Minoltát, kíváncsi lennék, szerintetek eladható-e ilyen formában.

-
kacsento1
senior tag
-
HagaNRG
őstag
válasz
HollyBoni
#18658
üzenetére
Igen, valóban lement a Minolta F6.3-ra, míg a Canon F7.1-en fotózott, de ma este korrigálom, meg a fehéregyensúlyt is megnézem és csinálok még összehasonlító képeket. De azért, hogy tök más beállítások, az ez esetben túlzás kicsit...
A tárgy körvonalainak élességével kapcsolatban milyen megoldások vannak? (úgy értem, hogy a Minoltán élesebb a körvonal, a Canonnal mosottabb)
-
TayRol
nagyúr
Srácok,
mi a legolcsóbb megoldás, ha valaki csak és kizárólag ekv. 15-30 (35) mm környékén akar fotózni?
szerk: bármilyen rendszer, bármilyen gépe érdekes, az FF-től a kompaktig.
-
ccs2929
senior tag
válasz
HagaNRG
#18644
üzenetére
Szerintem az exifekben benne van a színkülönbség alapvető oka: Ugyan mindkettő gépen manual wb-t használtál, de a Minolta gépen a fényforrásnak "Daylight"-ot ismert fel. Amúgy meg a Minoltán 5,6-os rekeszt, a Canonon meg 7,1-es rekeszt használtál, ennek ellenére talán a Minoltás képet látom élesebbnek, illetve ott látok több dofban lévő részt
Jah, és mindkét képet vakuztad is 
Amúgy jpg-ben, vagy raw-ban fotózol? Ha össze akarod hasonlítani a 2 gépet, akkor fotózz tényleg mindenben azonos beállításokkal raw-ban, aztán, ha különböznek a fehéregyensúlyok, akkor állítsd egyformára őket, és úgy nézd meg a különbséget
-
jjeahh
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18644
üzenetére
ha nem tök ugyanolyan obik, akkor semmi értelme az összehasonlításnak, 200-on zajosodás jpegben gondolom leginkább a váz zajszűrésétől függ, az életlenséget meg nem keverted véletlenül a dof-al? a minoltában mekkora szenzor van? azonos gyútávon, rekesszel kaptad le? amúgy 500d auto wb-je nem tudom milyen, de a 60d-nél én is megfigyeltem, hogy kültéren oké, de beltéren, mesterséges fénynél nagyon furán állítja a fehéregyensúlyt, jobb manuálisan beállítani
-
HagaNRG
őstag
válasz
schawo
#18635
üzenetére
Természetesen nem tök ugyanolyan obik voltak, de mindkettő 70-300-as tele volt.
A Minoltán sem volt semmi fehéregyensúly hidegre állítva, auton mindig ilyen, a Canon is autó fehéren volt, és rendszeresen sárgásabb, pedig állítólag nekem csak azért szimpatikusabbak a Minolta képei, mert alapból színez a fakóbb Canonhoz képest. Nem ezt tapasztaltam.
De ha a színektől el is tekintünk, akkor is ott az életlenebb kép, amivel nem tudok mit kezdeni. ISO 200-nál nem kellene zajosodni a háttérnek sehol. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Stauffenberg
#18640
üzenetére
k1csi, szólj má' bele
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
amúgy ez raw-ra is igaz? (mondjuk egy fujival még én sem biztos, hogy raw-oznék
) valamit nagyon jól csinál a fuji, ha nex-ekben is ugyanez a 16mp szenzor van -
Tin_Shield
őstag
válasz
polgcsabi
#18641
üzenetére
Az autófókusz az EOS-M-ben nem igazán acélos. A samu kit legnagyobb hátránya szerintem az objektív, nem is a képminőség, hanem hogy nincs igazi nagylátó tartománya és stabi sincs benne. A Sony kitobjektívnek van rendes nagylátója és stabilizátora, ez szerintem megéri az árkülönbözetet.
100k alatt érdekes lehet még az Olympus E-PL3 kit, ha bővítenéd a rendszered - a beltéri képekhez erősen javasolt a kitobitól fényerősebb cucc akármelyik gépet is választod - m43-ot a legegyszerűbb. -
polgcsabi
aktív tag
Most szemezek a samu nx1100-as géppel. nem akarok sokat költeni gépre de már tele van a tököm a sx150-emmel vagy túlexponálja a képet vagy a fókusz nem jó de ha eltalálja akkor aránylag jó képet lehet vele csinálni (de ez nekem már kevés)
Családi fotózásra, általában beltérre és minimális videóra használnám. A lényeg ha lenyomom a gombot akkor csinálja meg rendesen a képet! A samunak most egész viselhetőnek tűnik az ára az edigitálnál (77k)
Vegyem? Vagy van valami amit jobban ajánlotok hasonló árban? Ha igen akkor a méret is számít 1 kicsit. Néztem még a SONY NEX3N-t is és a CANON EOS M-et de ez már 1 kicsit nagynak tűnik már vakuval és mind 2 drágább 25k-val! -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18631
üzenetére
Az én Fujifilm X-A1-em az egyik legjobb APS-C gép a magas érzékenységű fotózáshoz. ISO 12800 az elméleti maximum, de ISO 6400-ig lehet neki tolni bátran, mert addig használható fotókat készít. Az Auto ISO egyébként 3200-ra van belőve maximumnak, mert addig bármikor nyugodt szívvel elengedem. Nem parasztvakítás, igen jó tud lenni mikor kevés fény mellett is tudsz vaku nélkül fotózni.

-
MC Pite
veterán
válasz
t-bali3
#18638
üzenetére
Erről kérdeznek folyamatosan, tessék visszaolvasni.
A fentiekre betenném még a Fuji X-A1-et is a kalapba, a 16mm kezdő érték, és a magas isos teljesítménye (kevés fény esetén) ezeken a területeken jól jöhet. A Nex3 árban is befér, bár minőség/iso miatt én jobban húzok a Fujihoz, ha picit felette is van a keretnek, ha bruttót nézzünk. -
t-bali3
senior tag
Sziasztok!
Kezdő fotósként keresné a legjobb digitális gépet a testvérem.
Felhasználási terület:
- 70%-ban autókat szeretne fényképezni kívülről-belülről
- 10%-ban kiállításokon fényképezne (ott ugye rosszabbak a fényviszonyok)
- 10%-ban családi fotók
- 10%-ban nyaralási képekMiután elég kezdő biztosan sokat használná az automata módokat, később talán beletanul és manuálisan is ügyködik.
Egyelőre nem tiszta, hogy DSLR-re vagy MILC-re lenne szüksége.
Neki igaziból mindegy is, a lényeg, hogy Br 130.000 Ft-ja lenne rá.
kieg: Új gépet tud csak venni számla miatt.
-
MC Pite
veterán
-
HollyBoni
veterán
-
HollyBoni
veterán
válasz
HagaNRG
#18631
üzenetére
Nem az a lényeg hogy tud e iso 25600-at a géped, hanem hogy meddig használható. Lehet hogy egy régi gép tud 3200-at de totál használhatatlan, egy mai jobb gép pedig teljesen használható.
Ha te meg tudsz oldani mindent 200-400 között akkor kb bármit vehetnél.
Mit csinálsz pl lakásban lámpafénynél vaku nélkül? Ott még fényerős üveggel is bőven több kell mint ISO 400, és ez egy totál alap helyzet. -
HagaNRG
őstag
válasz
HollyBoni
#18630
üzenetére
Teljes méretben egyértelműen a fakóbb, felső képet lövő Minolta nyer nekem.
Itt még aránylag éles és tiszta mindkettő, ahogy kezdek belenagyítani, úgy zajosodik.Én ISO 200-400 körül eddig mindent meg tudtam oldani.
Ilyen fontos lenne manapság egy irreálisan nagy ISO? Anno még az is nagy dolog volt, hogy ISO 3200-at tud a gépem, most meg már tizenezer, huosznezer. -
HollyBoni
veterán
válasz
HagaNRG
#18629
üzenetére
Ekkora méretben nem lehet összehasonlítani a kettőt. Amit írtál különbséget az az obin múlik.
Ez így totál felesleges, nagyon sok gép ugyanazt adná majdnem egy ilyen tesztnél. Ha különbséget szeretnél tekerd fel az ISO-t, nézd a zajt, nézd a dinamikát. Ja, és teljes méretben hasonlítsd össze őket.
-
HagaNRG
őstag
Szevasztok!
Készítettem pár képet azonos beállítások mellett mindkét géppel, mutatom a végeredményt!
(mi a véleményetek, melyik a jobb minőség és miért?)
- sajnos kis méretben nem olyan szembetűnőek az élességbeli különbségek, vagy, hogy az első gumi milyen szép éles mintázatú, vagy, hogy a motor és a háttér az egyik gépnél mennyire egybeolvas, éles átmenet nélkül, a másikkal viszont tökéletesen, kontrasztosan különül el.

-
HagaNRG
őstag
Na, hazahoztam egy Canon EOS 500D-t.
Van hozzá 4 db objektívem, megnézzük mit tud a gép.
(A minoltánál meg felfedeztem, hogy ha leveszem az obit és kézzel felkattintom a tükröt, akkor kb. 10-20 képig tökéletes, aztán megint blackfame-mel lefagy. Ez zárcserére utaló hibajelenség?) -
MC Pite
veterán
Hát e két gép között nem kis különbség van a gyári jpgeket nézegetve, ismerős mondjuk rawból sem hozott ki nagyon meggyőző eredményt...
"Magas ISOs (ISO1600 és felette) pont ugyanakkora a 550D meg a D5100 dinamikája" - hát erre egy rekesz bambit raknék hogy nem, legalábbis _jpgben_ biztos nem.
Ha jól rémlik 550nek talán az 5000 volt az ellenfele, azzal még van értelme öszevetni, bár _halvány_ emlékeim szerint még annak a képei is jobbak. Unblock, nem bontogatom részekre hogy milyen iso tartományban, simán monitornyi méretben nézve is.
Van amúgy értelme ezt boncolgatni?
-
k1csi
senior tag
válasz
jjeahh
#18622
üzenetére
Magas ISOs (ISO1600 és felette) pont ugyanakkora a 550D meg a D5100 dinamikája (nemcsak szerintem, szó sincs arról nekem mi elég meg mi nem) DxOMark szerint (zajban egy picit gyengébb ami még mindig töredéke ami pl. f/4 f/2.8 obi között van, Measurements fül).
Nem kellene a magas ISOs meg az alacsony ISOs dolgokat keverni (vagy hatalmas általánosításokba belemenni mint tetted)...
-
jjeahh
nagyúr
nem is akarlak, csak arról, hogy ne támadj, csak mert más véleményed van a dolgokról
főleg mert ezerszer elhangzott itt is (nem csak tőlem), hogy a mai aps-c gépek gözül, magasiso-ban, dinamikában talán a canonok a leggyengébbek...az, hogy neked egy gh2, meg 550d jpg-je, magasiso-tűrése elég, még nem jogosít fel arra, hogy ilyen "Nem tudom honnan veszed amit írogatsz" szöveggel gyere
én ezzel befejeztem, viszont a véleményem továbbra is tartom
-
k1csi
senior tag
válasz
jjeahh
#18618
üzenetére
Nem azt vitattam, hogy van különbség, csak azt, hogy magas ISO-n pont lényegtelen. Pl. fények minősége százszor többet számít. Egy jó fényerős obi is.
Nemcsak próbáltam, hanem kb. 4 éve Canon APS-C DSLR-t használok (és egy jó ideje mFT-t is).
Sőt nem átallom még a GH2-t is JPG-vel használni, (ezt még alacsonyabb ISO-n kb. max 640-ig), a Lightroomot is legutóbb akkor vettem elő amikor elrontottam valamit (és tényleg nagyon szépen szűr zajt a részletek meghagyásával, úgyhogy még a Neat Image-el is játszottam kicsit utána)...
Hogy arról ne is beszáljünk, hogy egy kalap alá veszed az összes Canon váz JPG motorját, holott pl. a 70D pont ebben egész nagyot fejlődött.De hagyjuk, engem nem fogsz meggyőzni arról, hogy a vázakban kell keresni a megoldást, vagyhogy magas ISO-n lényeges különbség van.
-
ccs2929
senior tag
válasz
HagaNRG
#18614
üzenetére
Szokható az evf, az ovf helyett, nekem is baromi furcsa volt, és hasonlóan idegenkedtem tőle, mint.te.
Egyedül kevés fényben idegesítő, mert olyankor zajosodik, és lassul az élőkép
, viszont nagyítható az élőkép, ez baromi jól jön a manuál üvegeknél, és 100% lefedettségű
Ezeket mind ezzel lőttem, kizárólag manuális obikkal. -
HagaNRG
őstag
válasz
MC Pite
#18616
üzenetére
"Ha ennyire félsz a váltástól, miért nem javíttatod? Vagy azért kipróbálnál vmi újat is?"
Mert azt mondták, hogy ha blackframes, akkor sok jót ne várjak, huszon-harmincezres gépet javítani semennyiért sem kifizetődő. (legalábbis zárcsere nem olcsó dolog).
A számomra tökéletes képen kívül viszont azért bevallom, hogy voltak vele problémáim, az autófókusz szinte teljesen használhatatlanná vált az évek alatt, bármilyen objektívet is tettem rá, így full manuálisan kellett vele babrálnom- a kis, sötét keresőn keresztül- aminek az lett a vége, hogy az átlagos, gyors lövöldözést igénylő, elkapott pillanatokat megörökítő családi képek szinte teljesen kiestek nálam.
Beállítva, stúdióvakukkal, türelemmel fókuszálva profi voltam, de a kisfiam játék közben esélytelen volt rendesen lefényképeznem. (emiatt azért nem egyszer elátkoztam a gépet az utóbbi években)Tehát ezekre alapozva tényleg sokban ki tudnák használni egy új gépet is- és ha szerencsém van, akkor lesz egy rávaló 3600 HSD vakum, egy 70-300-as jó obim, meg még a 18-70-es számomra nagyon kedves és univerzális kitobi.
Persze nem akarok csak ezekre alapozva márkához kötődni, mert kb. rövid idő alatt el lehetne adni őket és kb. ugyanannyiért megvenni akár egy új canonra, akár Nikonra való objektívet.
Mi tehát ez a Sony A58? Afféle félig kompakt-félig DSLR?
Az állítólagos gyors fókusz bár nem tudom a gyakorlatban mit jelent, de nagy könnyebség lenne a manuálhoz szokott szememnek, másrészt meg félő ez a gyenge fényben gyenge produkció szöveg... -
jjeahh
nagyúr
"DSLR-nél nem önmagában a váztól kellene jobb képeket várni, hanem obik, külső vaku stb. Kitobival kevés fényben bármi elvérzik ezek nélkül."
ez igaz, mondjuk attól függ mit értesz kevés fény alatt
"Nem tudom honnan veszed amit írogatsz, de pont magas ISO-n marginális bármelyik APS-C váz közötti különbség"
1. ne zajszűrt jpeg alapján ítélj 2. raw alapján igenis van külömbség, 550d-t nem próbáltam, de 650d-t, 60d-t igen, d3100-at, d5100-at, d7000-et is, és ahhoz, hogy ne tűnjön fel különbség sztem kell egy kis igénytelenség, ahogyan a canon-okkal jpeg-ben kattogás-hoz is
oké, használható végülis, de ha fontos a jpeg motor, akkor nálam canon kizárva az tuti...raw-al meg nem csak a fehéregyensúly miatt vackolunk... 
"Szóval röviden: Elsősorban obik (AF, elérhető olcsó külső vaku és egyébb kiegészítők stb.) alapján kellene rendszert választani és nem váz alapján..."
igen, rendszerben kell gondolkozni, de ez azért túlzás...van akinek fontos a pdaf, van akinek az evf, másnak a videó, vagy sok tárcsa, testreszabható gomb stb.
"honnan veszed amit írogatsz"..ne személyeskedjünk már
-
xXxian
senior tag
válasz
HagaNRG
#18614
üzenetére
Ha ennyire fontos az optikai kereső s 120 a limit (s ez kissé plasztikus) akkor:
Canon 600D 18-55-tel 125k
Canon 100D (apró DSLR): 119k (csak váz)
Előbbinél elpasszolhatod a kitobit, utóbbira olyat veszel amilyet akarsz.
Nikon D3100: 80k csak váz
3100+18-55: 98k
3200: 102k csak váz
5100: 109k csak váz
5100+18-55: 123k
Pentax K-500+18-55: 129k
Ahogy írták, a rendszer a lényeg. Nézd meg a 3 márkából ki gyárt neked megfelelő minőségű és árfekvésű obit (vakut, etc.) és hajráf.
-
MC Pite
veterán
Ugyanarról beszéltek, pl a D5100ban is egy korrekt sony érzékelő van, ami pl a D7000ben is, magas isoban egész jó.
A mostani vas még jobban bírja a magas isot, nagyobb az ugrás szerintem mint a D90/D7K szenzora között volt, pedig az se volt kicsi. 82-83Szerk: Más kérdés hogy az SLT gépek (pl az A58) aztán sok mindenről híresek, de nem arról hogy kevés fény mellett frankók(ugye a féligáteresztő felület megvámolja rendesen a beeső fényt) - hasonló nexek leverik általában (amiket összemértem amost kaphatóakközött tavaly).
HagaNRG, keresője válogatja. Meg embere. Én jobban szeretem ha világos, nagy, praktikusabb evf képet látok, mint egy kissebb optikai keresőt. G2/G3 is számomra már elgofagható volt, a mostani fujiaim képét is szeretem, főleg ha megérkezik a beharangozott fw

Ha ennyire félsz a váltástól, miért nem javíttatod? Vagy azért kipróbálnál vmi újat is?
-
HagaNRG
őstag
A régi gépemmel ilyet tudtam, ezért nem merek Canonra, bármi másra váltani, mert félek, ilyen minőséget nem érnék el velük:




-
HagaNRG
őstag
Köszönöm mindenkinek a sok-sok hasznos tanácsot!
Akkor azt hiszem -ha már úgyis megvan pár objektív, amikkel eddig elégedett voltam- akkor maradok a Sony gépeknél.pl. akár egy ilyen A58 személyében.
Ezzel kapcsolatban kissé csak ez az LCD-s keresőkép zavar.Réges-régen volt egy ilyen Fujim, azon marhára zavart és felüdülés volt a "vetített" kép helyett egy egyszerű tükrös keresős gépet kézbe venni. (másrészt viszont olyan pici a kereső a Minoltámon, hogy a manuális mód nagyon-nagyon nehézkes vele)
Tényleg félek, hogy a gyakorlatban mennyiben lenne fura a keresőn keresztül egy lcd vetített képet látni a tükrös megoldás helyett...
-
k1csi
senior tag
válasz
HagaNRG
#18610
üzenetére
DSLR-nél nem önmagában a váztól kellene jobb képeket várni, hanem obik, külső vaku stb. Kitobival kevés fényben bármi elvérzik ezek nélkül.
jjeahh
Nem tudom honnan veszed amit írogatsz, de pont magas ISO-n marginális bármelyik APS-C váz közötti különbség (saját 550D és ismerős D5100 hasonlításból). A Canon inkább alacsony ISO-n kevésbé zajmentes mint a nem Canon szenzoros vázak.
Kevés fénynél fényerős obi vagy külső vaku érdemben jobb képeket eredményez, a vázak közti különbség semmire sem elég.JPG motorból is van jobb, de szó sincs arról, hogy nem használható. Én pl. bár mindig RAW+JPG-t használok a legtöbb esetben nem vacakolok a RAW-val és ha igen akkor sem a JPG motor miatt, hanem pl. hogy helyretegyem a fehéregyensúlyt stb.
Szóval röviden: Elsősorban obik (AF, elérhető olcsó külső vaku és egyébb kiegészítők stb.) alapján kellene rendszert választani és nem váz alapján...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18610
üzenetére
A Canon JPEG motorja gyenge, ha az illető így fényképez és nem RAW-ból hívja egy kis finomhangolással a JPEG-et, akkor tényleg eléggé gatya a minősége és "állaga".
Amúgy ha jó AF kell videó közben akkor Nikon 1 sorozat (fotóra annak is nagyon kompaktos a jellege) vagy Canon EOS 70D. Sajnos azt el kell fogadni, hogy jó videós AF rendszert még nem sokan készítettek. Még a jobb camcorderek is hajlamosak vadászni (előre-hátra mászkál a fókusz). Nem véletlen, hogy aki tényleg minőségi videót akar az manuálisan fókuszál.
De a Canon EOS 70D fókuszrendszere is igyekszik a kézi fókuszálás finomságát utánozni. Épp ezért nem véletlen, hogy a videózásban a kézi élességállítás az etalon, minden más csak azt utánozza több-kevesebb (jellemzően kevesebb) sikerrel.
A 650D egy STM motoros objektívvel már tudja a finom élesre állítást, nem "rángat" annyira, de attól még huntol, keresi a helyes fókuszpontot és rohadt idegesítő mikor elmászkál, keresgél, nem talál, keresgél, talál, de elveszít, majd megint keresgél.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18610
üzenetére
ha magasiso fontos vegyél valamilyen újabb sony szenzoros gépet (lassan mindenben az van már kivéve a canon-okat)
sztem nálad az "igazi" videó nem téma, ne az alapján válassz gépet, azok alapján, amit leírtál én azt mondom neked bármilyen újabb gép videós képessége megfelel...ha mégis canont, esetleg sony-t vennél, ott a lehetőség a manuál obikkal videózásra, ami már sokkal jobb eredménnyel jár mint kitobival af-bohóckodni, és alig kerülnek ezek az üvegek pár forintba -
HagaNRG
őstag
válasz
schawo
#18606
üzenetére
Nem, van a családban EOS 550D és azon abszolút használhatatlan a fókusz.
Én nem vagyok az a mindenes hülye, aki azt hiszi, hogy vesz egy 50 ezres csúcskompaktot és tökéletes videot és fényképeket fog vele készíteni.
De néha-néha jó lenne a kisfiam egy-egy pillanatát megörökíteni minőségben, tényleg csak pár percekre, és mivel csúcstelefonom sincs, így gondoltam egy jobb DSLR már tud egy bizonyos szintet. (legalábbis az ismerősök ilyen-olyan 80-100 ezres telefonjai 50"-es plazmán nézve is simán vállalható felvételt tudnak):Nekem a fényképek minősége a lényeg, nem véletlenül nem cseréltem le eddig a Minoltám sem, mert egyszerűen hiába jött időközben több típusú EOS is a rokonságba, egyik képével sem voltam úgy, hogy megérné a cserét, bármennyire is lenézett, mellőzött márkájú gépem van. (inkább vettem hozzá objektívet, rendszervakut, stúdióvakut, amikkel most már pláne nem kell szégyenkeznem)
Ezért kissé kényszerként élem meg a cserét, mert félek, tökéletes választás most nem nagyon lesz nekem- bármit is vegyek- más képet fog produkálni, mint amihez hozzászoktam.
Nekem a Canonok mind zajos, kompakt-szerű képet produkálnak, ne haragudjatok. (az is lehet, hogy ennyire gyenge kitobjektívet adnak hozzá, ami ennyit ront a képminőségen?)Szóval egyrészt játszhat valamelyik komolyabb Sony (van ugye abból is olyan, ami egy az egyben Konica Minolta 5D, de azok is közel annyi idősek és rizikós vétel 50-60 ért egy sok-sok expós gépet venni).
Ezért inkább már azon is gondolkodtam, hogy veszek egy EOS 650D-t, kitobival 120-ért is láttam, aztán a Minolta/Sony objektíveim, vakum majd eladom és veszek belőle Canont. (kb. pénzemnél lennék):
A Nikon D5100 képet talán valamivel közelebb áll hozzám a Canonhoz képest, az is járható út lenne...
Tényleg köszi minden tanácsot!

-
delibab
senior tag
válasz
Tin_Shield
#18603
üzenetére
Köszi a választ!
Majd még meglátom, de nagyon mondjátok ezt a Tamron obi-t, utánanézek! Jó lenne a wifi, de lehet, hogy nem ér annyi különbözetet... -
-
jjeahh
nagyúr
válasz
HagaNRG
#18604
üzenetére
Hidd el, ha megveszed, ezzel az af-el videó közben megőszülsz majd. Ha ehhez lenne türelmed, akkor valszeg ML-focus peaking+manuális obival videózásra is...ha meg mégsem, és ez az af vidi közben neked megfelel, akkor kár canon-t venned, ezt a sebességet sztem kb. bármelyik gép tudja nyújtani
-
Tin_Shield
őstag
válasz
delibab
#18599
üzenetére
Ha ki tudod használni a wifit akkor nyilván nem felesleges. Én például nem igazán, ezért a kettő közül biztosan az 5200-at venném. A különbözetből kijön egy duplakit, vagy egy fényerős fix, vagy akár egy jó vaku stb. De el is lehet belőle utazni valahová pár napra

Sőt tovább megyek, nekem a 24 MP-re sincs szükségem, én a D5100-at venném egy Tamron 17-50-nel.
De persze teljesen jó gép a D5300, ha az tetszik vedd azt.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRCSÖKKENTÉS ASUS HD6870 videókártya
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB GDDR6 Zalman T4 Plus ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone Xs Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3537, 100% Akkumulátor
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3677
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.









, amihez képest még az 500d is sokkal fejlettebb cucc már.



, viszont nagyítható az élőkép, ez baromi jól jön a manuál üvegeknél, és 100% lefedettségű
Mr.Csizmás
