-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Byk01
őstag
válasz
schawo
#17899
üzenetére
Lehet, bár nem igazán értem, miért probléma.
Mindig van valami, amit azonosnak veszünk, és a többi tulajdonságot ehhez mérten hasonlítjuk. Lehet azt mondani, hogy a gép tudásszintje legyen azonos, ekkor azt nézzük, új, vagy használt, olcsóbb, drágább. Lehet, hogy azt mondjuk, csak új lehet, és melyik az, amelyik ezek közül a legjobb ár/értékben, jobb-e annyival a drágább, amennyivel többe kerül.
De mondhatjuk, azt is, hogy x Ft-om van, ezt szeretném a lehető legjobban elkölteni, és ilyenkor igenis van létjogosultsága annak az összehasonlításnak, hogy egy régebbi, fejletlenebb szenzorú, de profibb szolgáltatásokkal rendelkező vázat hasonlítok egy újabb, fejlettebb, de kevesebb szolgáltatást nyújtóval.Fentiek természetesen akkor működnek, ha rendszeren belül válogatunk, vagy a két rendszert egyenrangúnak vesszük (mert azok az objektívek és kiegészítők mindkettőhöz megvannak, amik kellenek), ellenkező esetben ez is mérlegelés tárgya az ár, állapot és tudásszint mellett.
-
m3ss
veterán
tobbek kozott azert, mert pl egy uj d7k ara 185e. attol hogy ottmaradtak a d90-ek a boltok polcain es irrealis aron aruljak oket nem kellene ajanlgatni. gondolom a kerdezo is latja, hogy mennyirbe kerulnek csak nem tudja melyiket vegye. hat d90-bol ne vegyen ujat veletlen se

-
Byk01
őstag
A D90 pl. az általad írt új ár fele környékén megy, jellemzően 10 és 20 ezer közötti expóval.
D5100-ra nem emlékszem, hogy láttam volna mostanában, de azok is hasonló áron mennek, mint a D90.
A K500 új árában a Nikon D300-at is megkapod már (kicsit több expóval, mint a D90), és azért az már erősen más kategória. -
Balinov
titán
160 kuvecs a D90 vazert? ezek uj arak, nem? Egyik srac a gyorkornyekiben arul D5100-et meg D90-et is.
-
xXxian
senior tag
válasz
Mikisys
#17878
üzenetére
Köszi...ez tuti? Pentaxforums.com-on ez 8,78-at kapott, Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS 8,8-at és sokkal olcsóbb.
Tudom, nem "papíon" kell valaminek jónak lennie, hanem a valóságban.

Ami érdekes, hogy a SMC Pentax-DA 50mm F1.8 szinte ugyanazt a pontot kapta mint a többre értékelt SMC Pentax-DA 35mm F2.4 AL. Ezek hasonlók árban, előbbinél gondolom pro a fényerő, de bizonyosan van sok kontra is, ha egy "fényerőtlenebb" üvegnek jobb a híre.
X
-
A Zéé
addikt
válasz
lakisoft
#17876
üzenetére
elég komoly flame warok voltak korábban a két váz kérdésében, mert egy jó ideig kb egyforma áron adták őket.
Ha megkeresed a régi nikonos topicot, találhatsz elég sok vita ment róla, hogy mi a fontosabb: jobb képminőség vs jobb funkcionalitás.
Átlagusernek bőven elég lehet a D5100 funkcionalitása is, viszont néha tényleg jól tudna jönni a nagyobb kereső, meg az a 2 plusz gomb és tárcsa. Státuszkijelzőről nem tudok nyilatkozni, akinek van az általában szereti, nekem annyira nem hiányzik, hogy nincs
(#17877) Byk01
jah igen, még az is van
-
Balinov
titán
-
A Zéé
addikt
-
lakisoft
veterán
Sziasztok,
Funkcionalitásban mi a különbség a D90 és a D5100 között?
-
sasa134
addikt
válasz
xXxian
#17863
üzenetére
Nálam igazi kis kedvenc a DA 35mm f2.4. Most már nevetséges áron kapható használtan (külföldi fórumokon 120-130Eur körül). Kicsi, műanyag, könnyű, de remek a képe, és nem kell annyit hátrálnod mint az 50-essel. Városban is jobb átfogás sztem, egyszerűen nincs érvem ellene. Jó, beltérben lassú lehet az f2.4 meg szűk , de ezen kívül csak ajánlani lehet!
Az 50-200-nál sokkal jobb üveg az 55-300, ha teheted, válts fel rá. A kit 18-55 helyett a Tami 17-50/2.8 ajánlható (vagy pentax 17-70/4 drágábban - ugyanez az átfogás van változó fényerővel olcsóbban is).
Sztem Pentaxra rengeteg értelmes, nem túlárazott, minőségi sor összerakható (szokás mondnai, hogy a CaNikon jobban ellátott obikkal, én ezt nem osztom). Igaz kisebb a piac, de nem nagy nehézség beszerezni mondjuk ezt:
Tami 17-50/ 2.8 - kb 50e
Pentax 55-300 - kb 50efix fényerősnek meg 35/2.4 (30-40e közt) + M50 1.7 manuálozni (10k körül)
Most lehetne csak fixeket is írni, 14mm-től 70-ig, de főleg a limited sor árát vastagon megkérik.
De a többit inkább a pentax topicban

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Lassú Víz
#17869
üzenetére
De!
Már egybefolynak a szavak az ujjaim alatt. Szóval a mélységélesség legyen szűk, a rekesz meg tág. 
(#17870) xXxian: Van fénymérés velük is, bár elképzelhető, hogy csak manuális méréssel fog működni. Az én Pentax-M 50mm f/1.7 objektívemmel is úgy kellett anno fény mérni az ősöreg K200D vázon, hogy a zöld gomb beugrasztotta a rekeszt arra az értékre ami az objektíven volt beállítva, így lett pontos a mérés.
-
xXxian
senior tag
válasz
Stauffenberg
#17868
üzenetére
Köszi mindenkinek!
Igazad lehet; este néztem, lámpafénynél és a kontrasztos téma sem igazán volt meg...Rekesz ok volt asszem.
Megnézem a FA 1.4-et, ha DA 1,8 nem annyira jó...
Régi obikkal van fénymérés..? Lehet láma kérdés....
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Stauffenberg
#17868
üzenetére
"csak szűk mélységélességnél és kellően kontrasztos témánál nyújt igazán határozott segítséget. Próbáld addig szűkíteni a rekeszt ameddig csak lehet"
Nem nyitni?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
xXxian
#17866
üzenetére
Azért nem volt elég látványos a focus peaking, mert az csak szűk mélységélességnél és kellően kontrasztos témánál nyújt igazán határozott segítséget. Próbáld addig szűkíteni a rekeszt ameddig csak lehet és kontrasztos témán próbálkozz. Nem árt az sem ha van elég fény. Nagyjából ugyan azok a korlátai, mint egy kontraszt alapú AF rendszernek.
(#17864) Wa2x_: Manuális módban is lehet nyugodtan automata beállításokra támaszkodni. Például ritkán találkozom olyannal, aki minden exponálás előtt fehéregyensúlyt állít. A manuális rekesz/záridő vezérlés mellé simán mehet az automata ISO ha be tudod állítani a célértékeket, de persze nem baj ha van dedikált ISO gomb vagy egy Fn gombra programozható. Én általában manuális módban használom a gépeimet, hol manuális ISO-val, hol automatikussal.
Viszont ha egy Pentaxos szájából hallod a "manuálozni" szót, akkor szinte biztos, hogy a manuális fókuszálású objektívekre gondol. Nincs AF, csak a fókusz visszajelzés, illetve újabban a focus peaking az élőképen.
-
xXxian
senior tag
Köszi!
1.4 nem rémlik, de rákeresek!
Teléknél a nagyobb kérdés az, hogy 300 végű Pentax, Sigma, vagy Tamron.

Manuál: ah...és ezt a módszert választja valaki, vagy a régi üvegek "hiányosságai" miatt fotóznak így?
Fókuszpont: tudom, hogy nincs, nem azt kerestem.
Hanem LV módban a focus peaking-ről beszéltem. Videókon jól kivehető, ahogya kiemelt sáv "áthalad" a képen. Nekem nem volt ilyen egyértelmű... -
Lassú Víz
addikt
válasz
xXxian
#17863
üzenetére
Szia! Attól függ melyik obit tekered fel. Ha az általánost akkor valahol 5,6 körül fogsz járni 50 mm-en.
5.6 --> 4 --> 2.8 --> 2. Mindegyik lépcső 2x szorzó a bejutó fénynek, tehát a záridő megy 1/8-ára. Pl. 1/30 s helyett 1/250 s.A telénél f4 tartozik az 50-hez, ott csak két lépés azaz 1/4-e lesz a záridő. 1/30 s helyett 1/125 s.
Ha még hozzáveszed, hogy a zoom obik középre optimalizáltak és itt a két vége felé van amit kiváltasz egy fixszel, tuti előrelépésnek kell lennie. Mondom ezt a konkrét objektívek ismerete nélkül.
-
Wa2x_
veterán
válasz
xXxian
#17863
üzenetére
Pentax 50/1.8 nem a legjobb, de használható alapfix, ennyiért jó választás, de az 50/1.4 jobb.
Az 55-300 minőségben jobb, mint az 55-200 WR.
Manuálozás az, amikor M módba kapcsolsz és mindent magad állítasz be (záridő, rekesz, ISO, WB...)
A K-500-ban nincs fókuszpont visszajelzés.
Ezért nem láttad azt, amit a videóban. -
xXxian
senior tag
Sziasztok,
Objektívekkel kapcsolatban tudnátok segíteni? Láttam az objektíves topic-ot, de még csak ebben a topikban járok 2013.10.20-nál....
Szóval K-500-ról van szó. Azután lett ez, hogy elolvastam sok tesztet, tapiztam Canon-t, Nikon-t, s hetekig agyaltam. Viszont azelőtt, hogy megleltem volna ezt a fórumot. Anno egyértelműnek tűnit a döntés (D5100, 650D / 700D mellett), ma már nehezebb lenne. Valóban szuper egy gép (első DSLR-em), de amennyire látom, aki a 2 nagyobb márka mellett döntött az tényleg sokkal jobban dúskálhat a kieészítők (objektívek, vakuk) között. Vagy épp olcsóbban kapja meg ugyanazt a minőséget.
Tehát a dupla obis kit lett, sok olvasás után lehet az olcsóbik verziót vettem volna 18-55-tel (bár ha minden igaz pont az 50-200 a jobb minőségű ). Ebből kiindulva azon agyalok kellene valami fényerősebb darab. A DA 50mm F/1.8 teljesen jó árban van (50e alatt), de jó lenne tudni milyen minőségi előrelépest jelenthet ez a kitobihoz képest. Pl beltérben, porontyfotózásnál, azonos ISO mellett mennyivel lehet gyorsabb záridőt alkalmazni a megfleelően exponált, bemozdulásmentes képhez?
50-200-at szeretném először jól kipróbálni. Ha jobbat (nagyobbat) szeretnék, Pentax 55-300, Tamron 70-300 vagy Sigma 70-300 (itt 2 változat van) az, amivel szebb képek készíthetők?
Na, még 2 kérdés jutott eszembe.

-Manualozás pontosan mit jelent? Régi, no AF üvegek használatát?
-Megnéztem 1-2 videót a focus peaking-ről...tegnap este megnéztem K-500-on, hát nem pont ugyanazt láttam. Próbáljam 50-200-al inkább, ne 18-55-tel?
Köszi előre is a segítséget,
X -
HollyBoni
veterán
válasz
madgie
#17858
üzenetére
Én pont fordítva gondolom. Nekem Windowson szaggat mint atom szinte mindennel, ellenben ott van OSX-re a Movist nevű program, ami a legjobb AVCHD lejátszó amivel eddig találkoztam. Magát a kodeket nem nagyon szeretem, van pár hülye dolga. Egy ProRes-nek jobban örülnék.
Az viszont nagyon jó kis cucc OSX-en, Premiere Pro kb fele annyi idő alatt renderel videót ProRes-ben mint bármi másban, és a lejátszás még legdurvább ProRes kodekkel is teljesen zökkenésmentes, pedig nincs izmos gépem, és ott rendesen felkúsznak a bitráták. -
madgie
titán
válasz
Stauffenberg
#17859
üzenetére
Jaja, Win-en jól megy a dolog, meg is hökkentem azon, hogy az OS X ilyen kényes rá.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie
#17858
üzenetére
Windowson semmi gond vele, még az alap Media Player is nyekkenés nélkül viszi, de persze én is használok OSX-et, ott tényleg bosszantó lehet ha a user nem tudja mit kezdjen vele. Ha FCP-be (vagy Premiere Pro-ba) borítod be az anyagot, akkor egy konvertálás nem árt neki valamilyen általa is kedvelt formátumra. Apple ProRes 422 HQ megteszi, vagy ezzel egyenértékű MPEG-2, kétlem, hogy ennél többre szüksége lenne annak aki egy belépő MILC géppel videózik.
Ez így tényleg bosszantó tud lenni, mert indokolatlanul megnöveli a ráfordított munkaórákat, amihez érthető okból nem mindenkinek van türelme és ugye a konvertáláshoz is érteni kell ha nem akarod gányolni az anyagot. Sokaknak egyszerűbb ha már eleve H.264/MOV-ba rögzít a kamera, az Windowson, OSX-en és Linuxon is egy azonnal fogyasztható anyag. Csak itt meg az a nagy bökkenő, hogy nagyon nem mindegy milyen minőségű H.264 esik ki a gépből, az egy jobban tömörített formátum és nagyon kényes a tömörítés minőségére. Ebben a Canon nagyon jó, nem véletlenül betonozta be azt a mítoszt, hogy a Canon DSLR-ek a legjobb videós igáslovak. Aztán egy ML + CinemaDNG RAW mellett meg elszabadul a pokol (képminőségben és ráfordított szopás/erőforrás tekintetében egyaránt).
Az külön vicces, hogy a Sony a legnagyobb szószólója az AVCHD/M2TS formátumnak, mégis hajlamos pont a Sony Vegas épp olyan mostohán bánni vele, mint a többi szoftver. Hangsáv elhagyása ott is egy teljesen szokványos dolog.
Windowson annyi az előny, hogy simán le tudod játszani a forrás anyagot és végig tudod bogarászni mi az amit konvertálnod kell a vágás előtt és mi az ami szemét, nincs rá szükség.
-
madgie
titán
válasz
Stauffenberg
#17854
üzenetére
OS X-en macera az AVCHD ,ami azért érdekes, mert ha csak simán átnevezzük MPG-re az M(2)TS-t, akkor csont nélkül viszi a gyári QT (mondjuk a FCP akkor sem szereti), eredeti formátumban hagyva viszont szaggathat a VLC-vel is
(pont ezt tapasztalatom a Panasonic 60p-s videóival). -
Fujis2950
tag
válasz
Stauffenberg
#17854
üzenetére
Elég gyenge videóban. A dinamika gyenge de a többi paraméterben sem az igazi. Inkább egy Sony A58, abban minden van amiért a NEX-ek videóját szeretjük, egyedül az AVCHD formátum az amit sokan nem kedvelnek, de őszintén szólva nekem sosem volt gondom vele, bàr ez annak is köszönhető, hogy volt bőven időm AVCHD-vel foglalkozni a Sony broadcast rendszerein.
Esetleg még Nikon D3200 vagy újabb, Canon EOS 600D-től felfele meg MILC-ek (Sony NEX, Panasonic G, GH sorozat).
(#17851) Tin_Shield: Az egyik legolcsóbb gép kiváló videóval, ráadásul mikrofon bemenetet még kétszer ennyiért sem kapsz MILC-ek között.Nos ami azt illeti nekem is bejönnek a Sony milc-jei főleg mert jó az áruk, bár a kiegészítő kütyüi a Sonynál sem épp olcsók. De hát melyik cégnél az? Talán a Nikon lenne még befutó. Bár a dönthető kijelző sokszor előny, amit ha jól láttam a Sony szinte minden géphez alapból kínál, a Nikonnál meg az 5100-5200 től felfelé 160k- tól. ( Ja sima kitobival) Viszont a Sony obijai is valahogy laikusként
minőségibbnek tűnnek. Tényleg jobbak? Milcből a Pana is szuper, de horror ára van
,nem Magyar keresethez van szabva.( ok tudom szar helyen melózom, na ha újra születek majd valami Dubaji sejknek fogok
)
Canon? háát talán Eos 600d -
HollyBoni
veterán
válasz
Stauffenberg
#17854
üzenetére
Egy barátom akar ilyet venni, ezért érdeklődtem. Nem csak videóra kéne neki, főleg fotó.
Sajnos az én szememben egyik DSLR sem tud normális videót, csak a GH széria, kár.

-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HollyBoni
#17850
üzenetére
Elég gyenge videóban. A dinamika gyenge de a többi paraméterben sem az igazi. Inkább egy Sony A58, abban minden van amiért a NEX-ek videóját szeretjük, egyedül az AVCHD formátum az amit sokan nem kedvelnek, de őszintén szólva nekem sosem volt gondom vele, bàr ez annak is köszönhető, hogy volt bőven időm AVCHD-vel foglalkozni a Sony broadcast rendszerein.
Esetleg még Nikon D3200 vagy újabb, Canon EOS 600D-től felfele meg MILC-ek (Sony NEX, Panasonic G, GH sorozat).
(#17851) Tin_Shield: Az egyik legolcsóbb gép kiváló videóval, ráadásul mikrofon bemenetet még kétszer ennyiért sem kapsz MILC-ek között.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
JackFeryll
#17852
üzenetére
Na jó, de ennyiért van Sony NEX, Olympus és Panasonic, ezek értelmes és használható rendszerek.
-
JackFeryll
őstag
válasz
Tin_Shield
#17851
üzenetére
Mert olcsó. (vakuval, kitobival 100ezer forint)
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Stauffenberg
#17849
üzenetére
Na én ennyire nem másztam bele, nem igazán érdekel a videó egyelőre, de akkor ezek szerint ez is kilőve. Így viszont már nem maradt érv, hogy miért vegyen EOS-M-et bárki is...
-
HollyBoni
veterán
válasz
Stauffenberg
#17849
üzenetére
Úgy látom te otthon vagy a videóban, és a Pentaxokat is ismered. A Pentax K500 videós szemmel nézve milyen? Van full manuális mód, videó közben lehet mindent állítani? Képe milyen? Moiré, aliasing?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Tin_Shield
#17848
üzenetére
Canon EOS M és az ML barátsága eddig sem volt túl szoros, de egy hónapja ez az üzenet fogad a Magic Lantern fórumán a Canon EOS M topikban:
"The Magic Lantern port for EOS M is outdated. You may use Tragic Lantern, at your own risk."
Na meg egy kezdő számára amúgy is öntökönszúrás az ML. Inkább egy Sony gép, aminek jó minőségű a videója, van teljes manuális vezérlés és focus peaking alapból, mókolás nélkül. Aki nem videótechnika fetisiszta vagy nem űzi tényleg komolyan a videózást, annak felesleges a Magic Lantern közelébe mennie.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
Fujis2950
#17847
üzenetére
Az EOS-M egy vicc mint fényképező, úgy tűnik a Canon sem gondolja komolyan ezt a vonalat. Egy pozitívuma van, az sem gyári megoldás, hogy ML hack-kel elég jó a videója. Egyébként semmit nem tud amit bármelyik konkurense ne tudna (sokkal) jobban, nincs objektív választék, béna az AF. Talán csak a Pentax milc próbálkozásai szánalmasabbak.
-
Fujis2950
tag
válasz
jjeahh
#17846
üzenetére
köszi a segítséget.Remélem mennek le az árak kb egy fél éven belül tervezem a váltást. Az Oly ep-L 1-3 elég baráti áron fut. Dlsr meg valahogy a Nikon 3200- 5200 szimpatikus, vagy a Canon 650es. Lehet alap obival kezdem és majd jöhet egy fix is.
Mi a Véleményetek a Canon Eos m- ről? -
Fujis2950
tag
válasz
Fujis2950
#17841
üzenetére
milyen témákra kattogsz? canon-nikonra vannak olcsó, belépő obik, de az igazán jó üvegek minden rendszerre drágák...ha viszont úgy nézed, hogy mondjuk melyik rendszerre kapható legolcsóbban pl. ekv 85mm körüli portré fix, akkor valóban kb. így néz ki a sorrend: canon-nikon, mft, fuji...mft fixek azért annyira nem mennek horror áron, sztem a minőségéhez képest a 45-ös kimondottan baráti összegért van
Bocsi még kezdő vagyok fórum téren, De amint írtam portré ( családban) makrózás, meg épületfotózás. Egyenlőre ezek a témák érdekelnek fotózásban, Néha sötétebb helyen is kell kattintgatnom, pl családi esemény, esküvő, iskolai rendezvény. ilyenkor nem ártana a fényerősebb obi, meg a dönthető lcd. -
Fujis2950
tag
válasz
jjeahh
#17840
üzenetére
kereső nem annyira fontos ( bár néha nem rossz), ahogy a nagy tele sem ( most sem azt használom ki).A lényegre tapintottál, főleg a Raw miatt szeretnék váltani, mert nyers file mégis jobb.Azzal is tisztában vagyok, hogy a minőség mindig drága. Kezdésnek olyan 120-150k környékén kezdenék.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Fujis2950
#17831
üzenetére
milyen témákra kattogsz? canon-nikonra vannak olcsó, belépő obik, de az igazán jó üvegek minden rendszerre drágák...ha viszont úgy nézed, hogy mondjuk melyik rendszerre kapható legolcsóbban pl. ekv 85mm körüli portré fix, akkor valóban kb. így néz ki a sorrend: canon-nikon, mft, fuji...mft fixek azért annyira nem mennek horror áron, sztem a minőségéhez képest a 45-ös kimondottan baráti összegért van
-
A Zéé
addikt
válasz
Fujis2950
#17837
üzenetére
amúgy mennyit szánsz rá kezdésnek, és esetleg a továbbiakra? Anélkül nehéz bármit is mondani

Kereső kellene, vagy elég a hátsó lcd is? A tele tartomány mennyire nagyon fontos? Cserélhető obis rendszereknél a kb ekv 300mm felett már azért drágábbak kezdenek lenni a dolgok. Az a mostani Fujidnál kb 11x zoomot jelentene.
A markolat nélküli Olyk nem tudom mennyire lehetnek kényelmesek egy telével. Bár azért azok a telék se olyan hatalmas nagyok meg nehezek abban a rendszerben.
szerk: használt is szóba jöhet, vagy csak új? Mennyire molyolnál a képekkel utána gépen? Fontos lehet a raw, vagy csak a gépből kieső jpegek érdekelnek? -
Fujis2950
tag
Ahogy olvastam a fórumokat, meg a profikat én is erre jutottam. Meg igazából nem szeretném, ha válóper lenne, mert el***tam egy ház árát a hobbimra. Csak lassan, biztosan. De annyi előnyöm, van, hogy Kaposváron ismerem a Klencsárékat, nagyon jó áron raknak össze kezdő szetteket. Már csak pénzt kell szereznem.

látszik, hogy kezdő vagyok, ide akartam válaszolni.... -
Fujis2950
tag
válasz
Fujis2950
#17835
üzenetére
Ahogy olvastam a fórumokat, meg a profikat én is erre jutottam. Meg igazából nem szeretném, ha válóper lenne, mert el***tam egy ház árát a hobbimra. Csak lassan, biztosan. De annyi előnyöm, van, hogy Kaposváron ismerem a Klencsárékat, nagyon jó áron raknak össze kezdő szetteket. Már csak pénzt kell szereznem.

-
A Zéé
addikt
válasz
Fujis2950
#17831
üzenetére
"Olyan fényképező kellene, amivel később sem tudok elszállni az obi- és egyebek árával"
minden önfegyelem, és pénztárca kérdése

A jó cucc mindenre drága, rendszertől függetlenül. Nem kötelező minden pénzed erre költeni, egy alapzoom, egy-két fix, valami olcsóbb tele meg esetleg egy vaku mindenhova elérhető relatív normális áron (kivéve talán a Fuji). -
-
Fujis2950
tag
Sziasztok. jelenleg egy Fuji Finepix S2950-es gépem van. Tanácsot szeretnék, hogy Dslr vagy Milc éri e meg jobban? Hobby szinten fotózom, de elég hamar kinőttem a Fuji lehetőségeiből. Olyan fényképező kellene, amivel később sem tudok elszállni az obi- és egyebek árával. Pl. eddig tetszettek az Oly Pen gépei , de a Mikro 4/3-os obik horror áron vehetők. Köszi előre is a segítséget.

-
Mikisys
őstag
válasz
andris1602
#17828
üzenetére
Nézd meg, próbáld ki mindkettőt élőben.
Neked kell döntened, talán a K5 masszívabb, régebbi kiadás, szinte mindent tud, mint a másik.
A K50 újabb, újabb szoftverrel, eladhatóbb lesz pár év múlva is, kisebb erkölcsi és pénzbeli avulással számolva.Üdv!
-
andris1602
aktív tag
Sziasztok
Mostanában tervezem dslr vásárlását, a keret 200e. Kinéztem magamnak a Pentax K-50et, nagyon tetszik, tudásban is megfelelne. Kicsit körüljártam a témát, és most kifutó modellként a Pentax K-5 ugyan azzal a kit obival pont ugyan annyiba kerül. A kérdésem az lenne, hogy kezdő fotósként lehet előnye számomra a K-5nek? 3 éves, és ugyan egy két dologban jobbnak tűnt a specifikációk alapján, valahogy kicsit mégis idegenkedem tőle. Adjatok tanácsot
Köszi -
Andrew31
senior tag
válasz
schawo
#17762
üzenetére
Ezt az alacsony fps-t már javasolták itt korábban (lehet te), akkor rá is kerestem. Hát, azért ez csak egy szükségmegoldás, nagyon gagyi összehasonlítva a Time Lapse-szel. :s [link] Nem tudom, hogy ezt így használja-e valaki. Akkor már tényleg vesz az ember egy kompaktot zsebpénzért TL-re.

-
Throme
veterán
válasz
gergo5991
#17818
üzenetére
Belépő vs haladó váz.
Több mindentől függ a válasz, amit csak te tudsz megválaszolni, mert itt senki nem ismeri a szokásaid.
Pl mit tartasz jobbnak, kihajtható ld, kisebb méret, könnyebb váz, újabb szenzor vs jobb kezelhetőség, kényelmesebb, komolyabb, manuális obik használhatósága... stb.
A D7k-val 1-2 lencsének lehet gondja (35 fix, 16-85). Nem 100%, de előfordulhat..A 18-105 egy remekül használható kit lencse. Ez alá szvsz ne menj.
-
GRaul
őstag
Beirom ide is. hatha gyorsabban kapok valaszt

Pentax geprol lenne szo
"Sziasztok
Ha hasznalt gepet veszek, azt h tudom megnezni, ha egyaltalan meg lehet, hogy hany kepet lottek a geppel?" -
gergo5991
őstag
sziasztok, azt szeretném kérdezni melyiket érné meg jobban, d5200 vagy d7000 18-105 kitben 800 euró most mind2.
érekelne a time lapse-tudom ehhez canon jobb, nem kéne a zátar szétcseszni ezzel
meg hát mindenféle fotózás, unokatesómnak van 40mm-es makro-ja is, szóval tudnánk obikat cserélgetni. egyéb vélemény? megjegyzés? esetleg le/átbeszélés? -
Mikisys
őstag
válasz
gyurkules
#17783
üzenetére
Bármelyik rendszert (Pentax, Canon, Nikon, stb.) választod, a téma amihez objektívet vennél, mindegyikben drága.
A jó makró obi közelfényképezéshez 50-150mm, a nagyméretű teleobjektív pedig, madarak távolságtartó fényképezéséhez, 300-1200mm fókuszú objektíveket kívánnak.
Szóba kerülhet a tükörobjektív, ez csak teleobjektívként már sokkal kedvezőbb árú és méretű is.
Ha tudod nézd meg a gépeket, objektíveket, árakat és próbáld is ki ha lehet.
(Én Pentaxos vagyok, 300-as teleobival és majd nemsokára lesz egy 500mm-es tükörobi is.)BUÉK!
-
-
Stauffenberg
nagyúr
A kiválasztott témakörhöz képest (mozgó állatok, madarak fotózása). Az 5Dmk2 AF rendszerét sok műtermi fotós ismerősöm is fikázta, mert a középső AF mező pontos és még viszonylag gyors is, de a többi eléggé gatya, főleg a szélsők szarnak be ha már nem veri ki a ragyogó napsütés a szemed (ami ugye a jó öreg PDAF hagyományoknak megfelelően mind középre van halmozva, így a "szélsők" még mindig csak valahova a harmadoló vonal környékére esnek). Ezzel nekem is kellett szívom mikor esküvőt fotóztam egy bérelt 5Dmk2-vel, ilyen szempontból az 5Dmk3 már sokkal jobb, de abból sem lesz sportfotós gép.
Az egy dolog, hogy az 5Dmk2 soha nem is készült a sportfotósoknak, de ha már a műtermi fotósok is fikáznak, ott tényleg gond van a sebességgel és pontossággal. Persze egyáltalán nem hasznavehetetlen, csak mások tudnak ennyi (vagy kevesebb) pénzért ennél sokkal jobb AF rendszert is belepréselni egy pro vázba.
-
-
m3ss
veterán
válasz
Stauffenberg
#17810
üzenetére
"ötdémárkettő élményt keresi"
es azt megkapja?
kereso, dof, iso...
akkor mar inkabb d7100/d300-al hasonlitanam ossze.hogy erted ezt, hogy borzalmas az mk2 fokusz? nikonokhoz kepest mondjuk?
-
Stauffenberg
nagyúr
Nagy a kereslet a 7D-re mert aki az ötdémárkettő élményt keresi APS-C méretben, annak csak ez van. Meg ugye a 2.0 firmware is sokat dobott rajta.
Mondjuk vicc, hogy majdhogynem 5Dmk2 is vehető ennyiért, igaz arra sokkal drágábbak is az üvegek, meg borzalmas az AF rendszere.
-
A Zéé
addikt
van igen, de azokat maximum prémium kategóriás, fényerős obik elé van értelme. Egyrészt mert elvesz a fényerőből, másrészt mert ront a képminőségen. Egy 5.6 végű obi elé ha feltekersz egy 1.4-es konvertert máris f8.0 lesz csak a fényerő, ami általában az af működésének legfelső határa.
gyurkules
hát a cserkeléses madár- és vadfotózás nehéz téma. Különösen a pici maradak. Nem véletlenül épít lessátrakat, meg itatókat mindenki, aki kicsit is komolyabban akar énekesmadarakat fotózni. Talán ez az egyik legdrágább ág, amit fotózáshoz ki lehet találni.
Nem emlékszem mennyi a kereted, de első körben én talán a Canon 7D-t céloznám meg az AF és Canon teleobi kínálata miatt, obiból meg amire futja. Egy stabi nélküli 70-200/2.8-ra már fel lehet rakni egy 2x telekonvertert, hogy megnyújtsad. Akkor viszont már akkor a 100-400 L IS áránál jársz, árban, képminőségben, fényerőben, de stabid még nincs, szóval akkor marad a 100-400 mint obi. Ha az FZ sorozatok 32x zoomja (ami ha jól nézem ekv 600mm) kevés, akkor csak a Canon és a 400-as vég lehet opció, bár az is csak kb addig megy (ekv 640mm).
De ha a többiekre hallgatsz, akkor megbarátkozol a lessátor és itató létesítéssel valahol, ahol biztosan nem lesz baja. Akkor elég lehet egy rövidebb obi is az áll leejtő eredményhez (pl egy 70-200/4 L)
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G7 - Ryzen 5 4650U I 8GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 6/Apple Watch Series 7/Apple Watch Series 8
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- Beszámítás! Samsung Odyssey G5 32 QHD 144Hz VA 1ms monitor monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.

Új árakat írtam oda is van írva...


Már egybefolynak a szavak az ujjaim alatt. Szóval a mélységélesség legyen szűk, a rekesz meg tág.
Az viszont nagyon jó kis cucc OSX-en, Premiere Pro kb fele annyi idő alatt renderel videót ProRes-ben mint bármi másban, és a lejátszás még legdurvább ProRes kodekkel is teljesen zökkenésmentes, pedig nincs izmos gépem, és ott rendesen felkúsznak a bitráták.
(pont ezt tapasztalatom a Panasonic 60p-s videóival).

minőségibbnek tűnnek. Tényleg jobbak? Milcből a Pana is szuper, de horror ára van
,nem Magyar keresethez van szabva.( ok tudom szar helyen melózom, na ha újra születek majd valami Dubaji sejknek fogok
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


Mr.Csizmás
