-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Freddy76
#19797
üzenetére
Köszi a részletes leírást!
Megerősítetted a m4/3 melletti döntésemet.Mivel még nem tudom én sem, hogy melyik vázat szeretném megvenni, így sokat nézelődöm e téren.
Jelenleg van egy Pana kiskompaktom és egy Oly E-500 szettem. Az Oly-t imádom, minden téren, csak hiányzik a videó.
A Pana számomra utálatos kis jószág (kezelés, színek, zajszűrés, sz*r fókusz, makró, stb.), de a videója szuper - a kategóriájához képest.
Ezekből viszont nem mertem következtetni a mostani MILC-ek tulajdonságaira. Érdekes, hogy neked is ez a véleményed.
Sajna, a videó nekem fontos, mert elég gyakran van rá szükségem.
Kár, hogy a Sony nem gyárt m4/3-os gépet, mert arról szoktak jókat írni.
Még valami mindenkinek: Ha egy adapterrel M42-es obikat akarok hazsnálni m4/3-os MILC gépen, akkor az mennyire viseli meg a bajonettet mechanikailag? Gondolom, a MILC obik könnyebbek a régi M42-eseknél.

-
Freddy76
addikt
A dilemmád ismerős, én is átéltem. Használtam dslr után fél évig olympus e-m5-öt, majd újra dslr-t egy évig. Aztán elegem lett a méretéből és a nyűgjeiből, és eladtam. Most pár hónapja egy fuji x20-at használok, és filmmel bohóckodom, de fogok venni előbb-utóbb valami tükörnélkülit.
.mf jól összefoglalta a fuji és az m4/3 közötti különbséget. Nekem személyes benyomásaim hasonlók voltak. A fujinál van egy kell faktor, jól néznek ki, frankó a kezelés, jópofa azokat a retró tárcsákat tekergetni. A képminőség nagyon jó (még ha figyelembe vesszük az "iso csalást", akkor is), az obik kivétel nélkül zseniálisak. Az x-e1 nálam kiesett, még az új fw-vel is. Lagzott kevés fényben nagyon (az e-m5 nem, az ennél sokkal folyamatosabb), és lassú is. Nem csak az af, általában komótosnak tűnt a gép. Aki tájképezik, turistáskodik, beállított képeket fotóz, annak persze tökéletes, de nekem van egy nyílként suhanó 2,5 éves leányom, oda azért kell a harapós fókusz. Az x-e2 már jó lenne. Ha az én fotózási szokásaimat nézem, a 18-55 kitobival és a 27/2.8-cal ellennék. Ez így 540.000 forint, ha itthon veszem, újonnan, garival...
A másik opció a most megjelent olympus om-d e-m10. Kisebb, mint a fuji, ez előnye. Az x-e2, amint írtam, már elég gyors, de az e-m10 gyorsabb - mindegy, hogy elég-e az x-e2 sebessége, az nem hátrány, ha gyorsabb. A képminőség itt is nagyon jó, nem annyira jó, mint a fujié, de szerintem a fuji előnyei iso 1600 felett kezdenek jönni, de az e-m10 is használható 3200-ig, megfelelő utómunkával nekem a 6400 is okés volt 10X15 nyomatokra. Tehát a képminőségben van hátránya, de átlagos használat mellett az e-m10 is elég mindenre. Óriási előnye az oly-nak a bitang jó stabija, ami álló témánál pont megfog annyit, hogy pl. egy esti tájképnél nyersz annyi záridőt, hogy kompenzálod a fuji iso előnyét (vagyis pl. iso 3200 helyett használhatsz jóval alacsonyabb értéket, mivel a záridőt tudod növelni). A jpg-k mindkét gép esetében jók, a fuji jpg-it szokás dícsérni, de nekem legalább ennyire bejönnek az oly-k jpg-i (ha oly dslr-d volt, tudod, miről beszélek). Az oly raw-jait talán jobban támogatják a feldolgozó progik, bár ezt csak hallomásból tudom, fuji rawokkal tapasztalatom nincs. Az e-m10-re most egy elég ütős szettet álmodtam meg: e-m10 + 14-42 (kitzoom, nem killer, de rohangálni jó) + 25/1.8 + 45/1.8. Most, ha figyelembe veszem az olympus mintabolt bárki számára elérhető kedvezményeit, ez a szett megvan 385.000 forintból.
Szóval nálam az e-m10 a befutó. Ha nem érdekelne a pénz, akkor lehet, hogy gondolkodnék a fujin, de ez a 160.000 forint pont elég lökés az oly felé, pláne, hogy érdemi hátrányt nem szenved.
Te a panát írtad. Nos, nekem a panák nem tetszenek. Ennek a legfőbb oka: csak. Nem tudom miért, de nem tetszenek... A jpg-ik nem ütik meg az oly/fuji szintet, ez tuti. Persze ha videózni akarsz komolyabban, a pana jobb választás a fentieknél.
-
.mf
veterán
válasz
Tin_Shield
#19795
üzenetére
"Szóba jöhetnek filléres manuális objektívek adapterrel"
Egy "full-auto, csak nyomom és sikerüljön jól!" júzernél? -
Tin_Shield
őstag
válasz
polgcsabi
#19791
üzenetére
"legfőképpen beltéri fotózásra videózásra kellene"!
A videózás miatt a Sony vonalon indulj el, az Olympus ebben gyenge, a NEX-3N is jobb videóban, beltéri fotókra kb. hasonlóak. De én azt gondolom érdemes még hozzá tenni egy keveset, a legkisebb NEX meglehetősen butított a nagyobb tesókhoz képest, 144e-ért láttam az árgépen NEX-5R kitet.
És a beltéri fotók miatt megéri már most elkezdeni gondolkodni valami fényerősebb megoldásban. Szóba jöhetnek filléres manuális objektívek adapterrel, van néhány 3rd party, és persze Sony. És Zeiss is
-
MC Pite
veterán
Jogos, azzal sose is vádoltam hogy gyors
. A váltás egyik oka volt a sebességnövekedés is, de zavarni nem zavart a sebessége (max annyi hogy elég kevés fény és zéró kontraszt esetén már játszani kellett hogy találjon fókuszt, igaz ez ritka, főleg hogy ilyenkor nem a fényerős fix van fent - ill kiderült hogy af-cben talál ilyenkor 99%ban, bármennyire nem logikus). Amikor már szaggat a kereső, olyankor már a középkategória alatti tükrösök keresőjében sem sokat láttam, én ennyiből jobban szeretem az evf-eket.Ha jól értettem a fenti tulajdonságokat az E1-ről írtad, ezért mondtam hogy abban az árban nem nagyon van hasonló - persze, amíg még egyáltalán kapni.
E2 árában már nagyobb a mozgástér - bár akkor sem egyszerű. Egy EM10 a 2,8as zoommal pár dologban jobb, van amiben nem, kicsit alma-körte, már árban is... Talán sony játszhat hasonló árban (obi itt megint más liga), vagy tükrös. De hát nem _kell_ hasonlítgatni valamihez, csak hozzá vagyunk szokva
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
polgcsabi
#19791
üzenetére
"Csak annyit szeretnék, hogy ha lenyomom az exponáló gombot akkor csinál 1 normális képet"
Erre mondják, hogy érdemes megtanulni helyesen exponálni. Még akkor is ha alapvetően a gépre hagyod a feladat nagy részét, sokan még a fénymérőt sem tudják helyesen használni. Nem baj ha egy laikus amatőr nem akar kilépni az automata módok biztonságából, de tudni kell miért ront el a gép egy expozíciót.
A gép aligha tudja helyetted kitalálni a helyes expozíciót ha rossz utasítást kap (pl: kiértékelő helyett spot mérésre kellene állítani, az Auto ISO limit nem megfelelő, stb). A rossz expozíció 95%-ban user error.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
polgcsabi
#19791
üzenetére
Egy lehetséges versenyző: Olympus PM2 DZK Bár videóban az Olympus nem erős.
-
polgcsabi
aktív tag
válasz
Tin_Shield
#19785
üzenetére
Csak annyit szeretnék, hogy ha lenyomom az exponáló gombot akkor csinál 1 normális képet (nem túlexponált, nem homályos és nem tököl fél órát a fókusszal) legfőképpen beltéri fotózásra videózásra kellene! Nem vagyok nagy fotós csak átlag felhasználó! Igaz 2003-ban vettem 1 fuji s602 zoom-ot az 10 évet bírt jó kis gép volt! Aztán vettem 1 foss canon sx150-et. Ennyit erről. Szóval venni akarok 1 gépet ami fényképez de aránylag kicsi legyen!! Kb 100-130k-t szánok rá! Nagyon nem akarok elszállni tudnám mit kellene venni de hát a zs az apró de fontos tényező.
-
.mf
veterán
válasz
MC Pite
#19788
üzenetére
Akkor tévedtem, Arn volt, aki XT1-et próbált nemrégiben, és EM5-öse van (volt?).
Az egyik meeten mutattad az XE1-esed, amin akkor már frissített fw volt, úgyhogy azt nem csak kételkedés nélkül elhittem, hanem én is láttam saját szememmel, hogy amint megmozdítottad, az EVF fps-e durván leesett és elég nagy késéssel érte csak utol a gépet. EM5-tel eddig sosem volt ilyen, még ennél sokkal rosszabb fényviszonyok között sem. Kezet a szívre: gondolom nem véletlenül cserélted le az XE1-et 2-re. Masszív vas, jó képminőség, alacsony zaj, jó üvegek, de: azért valljuk be, hogy lagzik és lassú. Korrekt, sőt, képileg nagyon is jó gép, de ettől még megvannak a maga gyengéi.Az Oly EM10 most jelent meg, az XE1-et pedig most váltották le, tehát ez nem lenne épp fair összehasonlítás. Az XE2 400k.
-
Freddy76
addikt
Arn írta korábban, hogy próbálta MM-en (persze nem itt, ő Salzburgban él) egymás után az em5-öt és az XT-1-et, és az XT-1 neki szaggatósnak, darabosnak tűnt. Életemben nem láttam XE-2-őt vagy XT-1-et élőben, ergo nem is próbáltam őket.
XE-1 volt számomra lassú, és az volt az új fw-vel is. Lassabb, mint az x20, amivel komoly bajom nincs. XE-2 a tesztek/videók alapján bejönne, de kicsit sokban állna meg a rendszer, annyit nekem nem ér. Most amúgy fuji x20 a főgép itthon, külső vakuval, és lövöm a tekercseket az Olympus OM-4Ti slr-rel... Persze ez kicsit drágább, de amikor az ember 1.4-es obival manuálozik, korlátozott nyersanyaggal, az megtanítja a türelemre és a komponálásra...
-
MC Pite
veterán
EVF kell-e? Milyen gyutávok kellenek, mit akarsz fényképezni?
Melyik fuji/oly? Pl X-A1 16-50 plusz 27mm-es duplakit 185ért korrekt ajánlat.Fuji és Oly produkálja a legjobb jpg-ket - cserébe olynál az evf-es vázak kezdődnek igen drágán, fujinál az obikat mérik átlagnál többért; igaz, a kinti nagy árleszállításoknak lassan itthon is el kell indulniuk mert igen vicces helyzetek fognak (megint) kialakulni különben - 150-250$ mínuszt nehogymár ne lássunk viszont.
.mf: Freddy kicsit sarkítva fogalmaz helyenként, néha csak azért, hátha valaki (pl én) ugrok-e rá. Akit érdekel, rákeres hogy elég gyors-e; az ilyen 'használhatatlanul lassú' urban legendeket meg aki elsőre minden nélkül elhiszi bármiről, megérdemli. (Beleértve eos m is, ott is hihetetlennek tűnt, de hát igen, az olyan.)
Valamit félreérthettél... Van egy X20asa, okés. Világ leggyorsab fókuszát (ezt legalább 3 gyártó hirdeti, de inkább 5) az X-E2 plusz a 14mm-es fix kombóval mérték (mondjuk bullshit ilyen mérésekkel reklámozni), Freddy E1-et próbált, és az elmondása alapján elég sok csokiban fogadnék hogy korai (tényleg a mai állapotoknál lassabb) fw-el.
Az meg hogy mit kínál 240ért... szerintem elég korrekt. Ennyiből mit kapsz másutt(milcre gondolok elsősorban)? Gyorsabb vázat, ami nem tud ilyen állóképeket, sokkal gyengébb üveggel.(off)Fuji és Pana is új szenzoron dolgozik. Előbbi az EXR és SR szenzorokat mixeli az X-Transal és még egyet csavar rajta; pana meg új anyagból építkezik ami sokkal érzékenyebb lesz. Mindkettő ígéretes, bár közeljövőben én a fujiét várom - vszínű az X-Pro2 (2015) lesz az első ezzel a szenzorral.
-
.mf
veterán
válasz
Stauffenberg
#19786
üzenetére
Szívből remélem, hogy fejlődik, mert amúgy szimpatikus a rendszer, de nemrég írta vagy talán mondta egy meeten asszem talán Freddy (neki EM5-je és asszem X100-asa is volt), hogy kipróbálta, de neki csalódás volt, mert "világ leggyorsabb" szöveg ellenére még annak az EVF-je is lagzik, és AF-ben is arrébb van még az EM5 szintjétől gyorsaságban.
Mindenesetre az XT1 már egy más árkategória. Ami elérhető árban van (XE1), az nem egy sebességbajnok, finoman fogalmazva
Pár éve rebesgettek valami pár éven belül érkező forradalmi újítást Fuji vagy Fuji-Panától, remélem majd valamikor materializálódik

-
Stauffenberg
nagyúr
Azért hozzá kell tenni, hogy a mai friss Fujifilm vázak sokat fejlődtek AF sebességben és EVF-ben. Az X-T1 például sokak szerint a piac legjobb EVF-ét kapta.
Pár nap múlva kapok kölcsön egy ilyen vázat egy hétre, majd beszámolok róla.
+1: Az X-E2 is közel ilyen jó EVF-et és AF rendszert kapott.
Szóval feljődik szépen a rendszer, objektívekből szinte már minden igényre van valami, talán csak a madárfotósok nem kaptak még 230mm-nél hosszabbat. Nyilván az még nagy feketelyuk, hogy bár van olcsó váz (X-A1), de alacsony árfekvésű objektívek még csak elvétve.
-
Tin_Shield
őstag
válasz
polgcsabi
#19782
üzenetére
Attól függ mit szeretnél a géppel.
Ha inkább fotóznál, ha a későbbiekben érdekelnek a kicsi fényerős - fix - gyújtótávolságú üvegek, ha szereted a tetszetős jpg képeket, és ha a gép a fogáspróbán is átmegy akkor PM2.
Ha régi manuális üvegeket használnál - az Oly-n is lehet, de nincs fókuszpíking - ha ha nem zavar kisebb és gyengébb objektív választék, ha az Olympus-tól jobb videóra vágysz akkor NEX. De ha komolyabban érdekel a videózás akkor nem a NEX3 lesz a te géped, feljebb kell lépni a NEX5/a5000 felé. -
jjeahh
nagyúr
válasz
polgcsabi
#19782
üzenetére
Gondolom nex-3n-ről van szó. Ha később fejlesztenéd az obiparkod valszeg oly-val jobban jársz, de ha elég neked a kitobi tartománya, fényereje, és nem akarsz később fejleszteni, max egy fix 50-esre, akkor nex jobb választás lehet...annyit még megemlítenék, hogy nex-en nincs rendes vakupapucs
Amúgy ilyen pici gépeknél én absz nem értem a dupla zumm kit-eket, ezeknek a mini cuccoknak az igazi előnye palacsintákkal, illetve kis fixekkel mutatkozik meg
-
polgcsabi
aktív tag
Üdv!
Szerintetek mélyket válasszam?
E-PM2 + 14-42mm + 40-150mm (EZ-M1442 II R + EZ-M4015 R)
vagy a
Nex-3-at? -
válasz
Stauffenberg
#19773
üzenetére
Köszi a részletes választ!

A leírtak alapján így inkább a MFT irányába hajlok, és valószínűlag a Panákat fogom jobban megnézni.
Azért nem írtam árat, mert még nem tudom, hogy mennyit akarok rá költeni. Ha most olcsóbb vázat is veszek, később akkor is vehetek jobbat, anélkül, hogy az obikat le kéne cserélnem. Ezért akartam első körben rendszert választani csak, és nem konkrét típust.(#19775) HollyBoni: Köszi az infót. Nem tudtam, hogy ezeknak is van hangjuk, de szerencsére nem ez az első szempont.

(#19777) .mf: Neked is köszi a szép összehasonlítást! Ezzel is megerősítetted, hogy a mikro négyharmad irányába induljak. Főleg az élénkebb használt-piac és nagyobb obi választék miatt.
A kicsit több zajt túlélem, most is 4/3-os gépem van (E-500).
-
Colonel993
senior tag
...
hagyjuk... nem értek Ti annyit

-
HollyBoni
veterán
válasz
Colonel993
#19770
üzenetére
Uh, ez fájt.

Szerintem ide is kéne olyan mint a beárazos topikokban "ármester" rang. Csak az szóljon hozzá akinek van egy kis tudása, tapasztalata is. Néha elég nagy hülyeségeket lehet olvasni.
-
.mf
veterán
válasz
Colonel993
#19770
üzenetére
"Aki 5D mark akárhányast vesz és persze videózásra az már venni fog hozzá külsővázat meg külső monitort meg minden ilyen NINJA cuccot... és persze hogy nem kell az kihajtható kijelző, mert az plusz kényes pont; megtöri a rendszer "Unibody" jellegét"
"külsőváz", "unibody"... csak egymás mellé dobálsz néhány jól hangzó random szót?
Bici: na ja, a millió dolláros kérdés. Én is sokat vaciláltam ezen...
Szvsz: mindkettő kiváló, egyik sem rossz választás.XE1-et röviden fogtam kézben és használtam, de EM5-öm lett. Nálam a méret és tömeg (mivel motorral, bringával, gyalog szoktam kirándulni járni, illetve szeretek utazgatni), gyorsabb működés és vázstabi volt, amik miatt az EM5 mellett döntöttem; na meg nekem sokkal jobban is tetszik a váz... Képminőségre pedig ez se rossz.
Kb. így tudnám összefoglalni:Fuji:
+ alacsony zaj,
+ jó jpg,
+ kiváló üvegek, fix és zoom is (a 18-55-höz hasonlót mai napig hiányolok m4/3-ból)
+ masszív, csupafém, van rekesz-gyűrű
- lassú AF, EVF is lagzik mint a zállat
- néhol magasabb ár
- néhány hülye megoldás (auto-iso vs záridő; fix tárcsa-funkciók)
- szűkebb obipark
- nagyobb, nehezebb váz és obik
- kicsi használtpiacOly:
+ jó jpg
+ jó vázstabi az OMD-kben
+ gyors AF, EVF, általános működés
+ részletesen személyre szabható, paraméterezhető
+ kisebb, könyebb rendszer
+ nagy obi-kínálat, vannak szintén kiváló fixek, néhány elég jó áron (20, 45)
+ nagyobb és élénkebb használtpiac
- kisebb szenzor, több zaj
- újabban az obik egyre drágábbak
- obiknál több műanyag, nincs rekeszgyűrű (kiv. 2 új Leica)
- éles / kicsit is fényerősebb alapobi csak drágán van (12-35, 12-40)
- először személyre szabni kínszenvedés -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
HollyBoni
#19775
üzenetére
Az én Fujim nem halk, bár nagyon kellemes csengése van neki. Nagyjából olyan mint egy DSLR silent üzemmódban, egy tükörfelcsapásnyival halkabb. Bár a hanghordozása kicsit fémesebb, mint a régi Leica gépeknek.
A Sony gépei szoktak általában hangosak lenni, azok még a szomszéd háztömb galambjait is elüldözik.

-
HollyBoni
veterán
Egy kis észrevétel, legtöbb MILC-ben ugyanúgy van redőnyzár mint DSLR-ben, itt is van hang, gép válogatja melyik mekkorát csattan. Pl az én GH1-em ami egy elég öreg modell nagyobbat csattan, hangosabb mint egy D5100. Legalábbis az én tesztjeim alapján.
Újabb modellek jobbak, GX7-et próbálgattam ahol öröm lenyomni az expógombot olyan jó hangja van a zárnak, és halk is. Sokban már van elektronikus zár is ami teljesen hangtalan, de ennek vannak hátrányai. -
Stauffenberg
nagyúr
Én Fujifilm user vagyok már pár hónapja. Nagyon szeretem, általában RAW + JPEG módban lövöldözök, de 99%-ban annyira jó ránézni a gépből kieső (SOOC) JPEG-re, hogy egyszerűen eddig egy-két kivételtől eltekintve nem kellett RAW-hoz nyúlnom. Ezt nagyon kedvelem a Fuji gépeiben. Ilyen téren az Olympus sem rossz, náluk is fantasztikus a gép JPEG motorja.
A Fujifilm objektívek tényleg drágák, igaz cserébe világklasszis darabok. Szerintem vess egy pillantást (ekvivalens gyújtótávolság alapján) a két rendszerre. A Micro 4/3-hoz előbb találsz olcsóbban üvegeket. A Fujifilm X rendszer nagyon szépen, következetesen van felépítve, kezdve a legfontosabb gyújtótávolságú fixekkel és ők felülről építkeznek, azaz most főleg a professzionális darabok jönnek egymást érve.
Viszont ha videózni akarsz, akkor a Fujifilm kiesik. Nem csak minőségében rossz a videója, hanem a manuális expozíciót is nélkülözi. Viccnek jó, másra nem.
Az Olympus sem erős videóban, azt sem ajánlom erre a célra. Gyakorlatilag ők ketten azok a MILC piacon akik semennyire sem veszik komolyan a videózást.Inkább akkor egy Panasonic ha már amúgy is Micro 4/3 rendszerben gondolkozol. Egy GX7 olyan váz amivel én is szívesen kibékülnék ha MFT-re váltanék. Bár nem mondtál árat, hogy mennyit szánsz rá. Panáék nem csak MILC szinten az egyik legjobb videósok, hanem úgy amúgy is. Jó mondjuk a GX nem egy GH sorozat, így például mikrofon bemenet nem lesz, de ez az egyetlen (és viszonylag könnyen áthidalható) hiányosság ami egy amatőr videóst érdekelhet.
Szerk: Még a Sony ugrik be, szintén APS-C, de fotó és videó módban is jók. Az új A6000 elég meggyőzőre sikerült. Náluk alapvetően azzal van gond, hogy eléggé össze-vissza az objektív kínálat, azért a fontosabb darabokkal el van már látva, de azért vannak hiányosságok bőven.
-
Sziasztok!
Gondolkodom azon, hogy a régi DSLR szettemről átváltok MILC-re.
(videó, tükörhang hiánya, előkép, stb.)
Két opció közül szeretnék álasztani hosszú távra:
- Fujifilm
- OlympusElső a nagyobb képérzékelő miatt tetszik, a másodikhoz pedig sokkal szélesebb a választék objektívekből, ha jól gondolom.
A szívem a Fuji-hoz húz, de sajna nem tudom, hogy az objektív választék felérhet-e a mikro-négyharmadéval.Tudnátok pár érvet mondani egyik és másik mellett vagy ellen?
Hosszú távra szeretnék rendszerbe fektetni, ezért nem mindegy, hogy melyik.
Egyelőre csak ez a két márka / rendszer jön szóba.Kössz!
ui.: Visszaolvastam a topikban a keresővel, de nem találtam választa kérdésemre, csak anniyt, hogy a Fuji drága. Csak nem tudom, hogy mihez képest és megéri-e a felárat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Colonel993
#19770
üzenetére
Na most aki szokott 5D Mark III-al videózni, úgy mondom, hogy meglepődnél mennyien nem használunk külső monitort. Sokszor egyszerűen nincs szükség rá. Inkább válltámaszt használunk a legsűrűbben és így amúgy is a látóteredben marad mindig a kijelző. A többi kamera stabilizáló eszközzel is ez a helyzet az esetek 95%-ban, legjobb példa erre az statív, amit amúgy ritkán helyezel annyira alacsony/magas állásba, hogy ne lásd a kijelzőt.
Persze ha van rá módja, hogy kihajtható kijelzős gépet vegyen, akkor tegyen így, tényleg könnyít a videós életén (főleg ha nem akar venni 7"-10" körüli külső monitort). De ha használt gépek között nézelődik, akkor a régebbi modell árán simán megspórolhatja egy fényerős fixnek az árát is. Ez is szempont lehet.
Amúgy a beépített kijelzőt nem azért kerülik ebben a kategóriában, hogy ne akadjon fent mindenen, még csak nem is a tartóssága miatt, hanem az időjárásállóság miatt. Az 5D Mark III a fixált LCD-vel sokkal tovább bírja szitáló esőben meg fagyos hóesésben, mint a 700D vagy 70D. Nem beszélve a mínuszokról, ha mondjuk kiviszed a gépet -15°C-ban, akkor ott már megeshet, hogy egyszerűen eltörik a forgató mechanizmus vagy sérülnek a benne futó kábelek.
-
Colonel993
senior tag
válasz
ricsiv92
#19768
üzenetére
Media Mark-ban mindig van kihelyezve belőle...
Ott megtudod taperászni, a többi említett társával együtt általában, vagy legalább is amit itten felsorakoztattunk
Stauffenberg:
Kééérlek
Az már erősen más kategória...
Aki 5D mark akárhányast vesz és persze videózásra az már venni fog hozzá külsővázat meg külső monitort meg minden ilyen NINJA cuccot... és persze hogy nem kell az kihajtható kijelző, mert az plusz kényes pont; megtöri a rendszer "Unibody" jellegét
Vagy legalább is sejtem, hogy egy origami kijelzővel könnyebb fennakadni valamin és leszakítani azt... mint beépítettel... -
ricsiv92
tag
válasz
Colonel993
#19761
üzenetére
Hálásan köszönöm mindenkinek a választ. Utánanéztem és a 600D valóban egy nagyon barátságos szerkezetnek tűnik. Egyenlőre majd megnézem élőben valahol a 600D kit-et, mert annyira elég a keret.
Ha bejön, majd jöhet a gyűjtögetés a további dolgokra. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás
#19766
üzenetére
igaz
és ott van evf is, hackelni sem kell..de egy uwa rá, ha nem elég az ekv. 24mm kwa drága...kérdés, hogy mennyire kell "nagyot lásson" a cucc -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Colonel993
#19764
üzenetére
Egy cseppet sem vitatom a hasznosságát, de a mai napig legnépszerűbb videós gépek a Canon EOS 5D Mark II és Mark III egyike sem rendelkezik kihajtható kijelzővel. Lehet élni nélküle. Egyébként lehet használni külső monitorokat is (erre akár egy okostelefon vagy táblagép is befogható).
Amúgy én is inkább a 600D-t ajánlanám, vagy még inkább egy újabbat (pl: 650D) amatőr videóra. Az érintőképernyő nagyon jól tud jönni ha egy vázon nincs elég fizikai kezelőszerv és a Canon belépő gépein nincs. De ugye pénz beszél.

-
Colonel993
senior tag
válasz
Stauffenberg
#19763
üzenetére
Én pont erre mentem rá... mármint a kijelzőre...
Ha valaki komolyabban csak videózásra nyúzza a tükröst annak a kihajtható LCD konkrétan kötelező, egy idő után sok-sok helyzetben hiányolni fogja ha nem lenne... én is hiányolom mikor pl alacsony fekvésű makrókat akarok lőni (helyette fetrenghetek a porban
) -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Colonel993
#19761
üzenetére
Én a Nikon D5100-at lehúznám a listáról. Nikonból inkább az ennél újabb modellek ajánlottak videóra, azoknál meg jóval olcsóbbak az említett Canon vázak. Egyébként egészen a Canon EOS 550D idejébe is vissza lehet menni, mert videóban semmivel sem rosszabb, mint a ma kapható friss modell. Persze csak ha nem zavaró a kihajtogatható kijelző hiánya.
-
ricsiv92
tag
Sziasztok!
Pár hónapja elkezdtem a motorozásaimat rögzíteni lelkes amatőrként egy Drift HD Ghost akciókamerával és nagyon tetszik a dolog, mikor a sok felvételt összevágom egy hangulatos montázs videóvá. Látva néhány DSLR-el rögzített videó minőségét, arra gondoltam, hogy kipróbálnám ezt a dolgot is. Amikor nem éppen az 'onboard' felvétel megy, hanem leszállunk, táj/többiek/motorok stb. videózásához beszereznék egy ilyen eszközt. Létezik erre valamilyen aránylag olcsó alternatíva, hogy kipróbáljam magam ebben a dologban is? (Természetesen széles látószögű objektívvel, akár használt is)
Előre is hálásan köszönöm a segítőknek!
-
jjeahh
nagyúr
azért van pár jó obi rá, csak nem tom ezekből mi kapható MO-n...a szenzor ugyan aps-c de azok közül talán egyik leggyengébb, a jpeg motorról nem sok jót olvastam, a raw fájlok meg néhány teszt szerint hatalmas méretűek. a váz anyagminősége sztem elég gáz, de van akit ez nem zavar...ha kiforrott obiparkal rendelkező rendszert akarsz, akkor mft. samsung-ot én csak akkor vennék, ha nagyon olcsóért szórnák, és ha a samu obipark kielégítené az igényeimet...jó, azért egy nx30-nak még örvendenék is rendesen

-
jeni
félisten
válasz
jjeahh
#19754
üzenetére
épen tegnap néztem az egyik boltban,hogy most akciós a Samsung NX-200 gép
tudása alapján nagyon tetszik,de egy dologban kételkedem benne,hogy mekkora esély van arra,hogy későbbiek folyamán olcsóbban hozzá lehessen jutni más komp. obikhoz vagyis az obi park még nem olyan széles elterjedt lévén friss beugró a piacon?
nagyon jó szenzor van benne szinte azonos méretű mint a DSRL vázakban található,bár egy 16MP is elég lett volna benne. tudása lekörözi az adott ár kategóriájában levőket.
Nem olyan elterjedt ebben a formátumban mint a Canon,Olympus,Pentax és Nikon amelyekhez 30-40- éve kapható és gyárt objektíveket? -
jjeahh
nagyúr
-
jeni
félisten
válasz
lalyoska
#19744
üzenetére
Üdv
Ahogy kiveszem az írásodból nem tudod,hogy mit is szeretnél venni.

A DSLR az egy viszonylag nehéz gép és nem igazán strandra van kitalálva,vagy kirándulásra nyakadban lógva.
A MILC is DSLR de annyi a különbség,hogy abban nincs mozgó tükör,lapos a váz ,keskenyebb,EVF vagyis az LCD kijelzőn látsz mindent,magyarul kereső nincs ezekben benne
Mindkettő cserélhető obis,vagyis lehetőleg pormentes helyen kell cserélned obit,ha távolról szeretnéd lefényképezni pl.:az Eiffel tornyot,vagy a repülő gólyákat. Ahhoz TELE obi kell.
Az Ultrazoom és a kompakt gépek előnye az egybe gyúrtság,nincs további pénzbeli kiadás,sem vakúra sem objektívekre,ellenben a fotózás szabadsága,a manuál állítások tárháza ezekben kevés,kevesebb,korlátozott( kivéve a 300000 Ft gépekben vagy afelettiek),vagyis a kreativitás kevésbé van jelen ezekben.Nem kell cserélgetni állandóan a DSLR vázakban az objektívet,de van mikor az alap objektív az akkori fotózásra kevés,nem elégséges,pl.:tájkép(ek)
-
Colonel993
senior tag
válasz
lalyoska
#19746
üzenetére
Vedd meg.... szelfizésre és társai ez is jó... SŐŐŐT..
Ha ügyes vagy, akkor veszel még hozzá olcsón egy valamilyen Alap telezoom-ot... és max azt cserélgeted oda-vissza a "ZÚÚÚM" Igényedtől függőenVagy vegyél egy Csúcs Bridge gépet, ahol nem kell cserélgetned obit, de a képminőségben kompromisszumot kell kötnöd a kényelemért !
-
lalyoska
tag
Ha valaki válaszol erre a 2-3 kérdésre, megígérem többet nem is láttok!
-
lalyoska
tag
Sziasztok!
Kérlek ne akadjatok ki a kérdésemtől, de most látom hogy a MM-ban 90ért már van DSLR Canon EOS 1100D 18-55 IS II KIT obival. Alapszintű, amatőr természetfotózáshoz, nyaralásokhoz, kirándulásokhoz ez milyen választás?
Hogy értik azt a DSLR-nél hogy az objektívet állandóan cserélgetni kell? Ugyanezzel az objektívvel amit adnak hozzá most, azzal nem mindenhol tudok fotózni?
Csúcskompakt éri meg jobban vagy egy alap DSLR?
Köszi aki eligazít és segít, és nem kapja fel a vizet, hogy ilyet merek kérdezni. -
xXxian
senior tag
válasz
Tin_Shield
#19732
üzenetére
Biztos valami DSLR-t a nőknek! - mozgalom

-
jjeahh
nagyúr
válasz
sideburns
#19735
üzenetére
ok, tényleg igazad van, bár itt most alsó kategóriás gépekről van szó, és azok között (dxo szerint legalábbis) az e-pm2 a legjobbak között van magas iso-ban, bár ekkora különbségek sztem végülis elhanyagolhatóak, többet számít majd a jpeg motor.
Tin_Shield: +1, csimpekve a sok hasonló részletet gondolom külsőségekre érted, mindkettő kalapács design elvet követi, és evf van bennük, viszont a két kereső legalább gondolom annyira különbözik mint ovf az evf-től, ugyanez érvényes az egész technikára, kezelésre, szenzorra is

-
Lassú Víz
addikt
válasz
csimpekve
#19737
üzenetére
Jó lesz. A kihajtható LCD-je jobb makróra mint a csak dönthető. Objektívekből csak a Panákkal lesz stabilizátorod, de ott sincs mindben. Ebből a szempontból az OM-D lenne a jobb, de az túl van kereten. AF, videó egyértelműen Pana felé billen, jpg pedig az Oly felé. Meg kell barátkoznod a raw feldolgozással vagy a Pana színeivel.
A G5 kifutó, G6 az aktuális. Ne kérdezd tőlem miben jobb. MFT fórumban keresd Studit, volt mindkettője, a G5-öt adta el. -
MC Pite
veterán
válasz
Tin_Shield
#19738
üzenetére
+1
-
csimpekve
tag
válasz
jjeahh
#19728
üzenetére
Első körben a kitobi lenne, de később szeretnék egy fix nagylátószögűt, vagy esetleg majd egy makrót is. 130-nál több nincs rá. Használtban nem gondolkodtam, de akár lehet az is. Panasonic G5 mennyire felelne meg nekem? Az FZ5 - a hiányosságait leszámítva, amelyek a kategóriájából adódtak - nekem bejött nem volt gondom az EVF-el sem és gondolom a mostaniak sokkal jobbak. Sok olyan részletet vélek felfedezni a G5-ben, ami megvolt az FZ5-ben is.
-
Fujis2950
tag
válasz
Tin_Shield
#19734
üzenetére
van itt más gnóm gép is, pl az új sony milc meg dlsr se vagyok a akárhányasa.
-
sideburns
aktív tag
válasz
jjeahh
#19723
üzenetére
"a canon meg a samsung aps-c lapkáit pl. elvileg lekörözi egy mai mft lapka magas érzékenységen, legalábbis raw-ban..."
Tudom, hogy divat fikázni a Samsungot, de azért nézzünk már utána, mielőtt elragadtatjuk magunkat...
http://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Panasonic-Lumix-DMC-GX7-versus-Olympus-PEN-E-P5-versus-Samsung-NX-300___901_883_851
(Tudom, a DxOmarkot is divat fikázni...)
Nüansznyi, gyakorlatban felfedezhetetlen a különbség a Samsung javára, nem akarom királlyá koronázni, de azért a "lekörözés" esete nem nagyon áll meg. A Samsung ráadásul 2013 januári, a többiek ennél újabbak. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Fujis2950
#19733
üzenetére
Na de egy DSLR-nél a tükörakna-bajonett-kereső szentháromság meghatározza a méretet, csak a markolati részen lehet spórolni, ennek meg semmi értelme, csak olyan gnóm lesz belőle mint a 100D. Inkább az EOS-M-be ölték volna azt a pénzt, lehet értelmesebb gép kerekedett volna ki belőle
-
Fujis2950
tag
válasz
Tin_Shield
#19732
üzenetére
hát lehet kissé kompaktabb kialakítást akartak. Ahogy nézem az eos m se egy nagy durranás.
-
Fujis2950
tag
válasz
Tin_Shield
#19730
üzenetére
csak kérdeztem....

-
Tin_Shield
őstag
-
Fujis2950
tag
CANON
EOS 100D-t ki használ? tapasztalatok? -
jjeahh
nagyúr
válasz
csimpekve
#19725
üzenetére
ha helyesen exponálsz, ahogy Tin_Shield is írta, akkor sztem neked elég bármelyik régi szenzoros olympus panasonic is, vagy akár a nikon 1-es sorozat...később bővítenéd az obiparkod, vagy csak kitobiban gondolkozol? mekkora is a kereted? csak új vagy használt is játszik?
-
Tin_Shield
őstag
válasz
csimpekve
#19725
üzenetére
800-ig biztosan - de akár 1600-ig, helyesen exponálva - a legrégebbi m43-os gépek a 12 megás panasonic lapkával, vagy a Nikon1 is vállalható képminőséget tud, simán hozza az FZ-k ISO 200-át. Az újabb szenzoros m43-os vázak, a Sony Nex-ek, vagy a Fuji gépei 3200-ig, vagy ha muszáj akár 6400-ig is elengedhetők.
Ha videóznál akkor a Panasonic (egyes gépei) és a komolyabb NEX gépek vannak elől, az Olympus és a Fuji meg a sor végén. Jpgben pedig a Fuji és az Olympus (újabb gépei) vannak a sor elején. -
Tin_Shield
őstag
válasz
csimpekve
#19721
üzenetére
"Egyáltalán mennyire függ össze az érzékelő méret és a gyengébb fényviszonyok melletti fotózás lehetősége?"
Azonos gyártástechnológiát feltételezve a nagyobb érzékelő a jobb. De pl a Sony és a legújabb Panasonic m43 szenzorok a kisebb méret ellenére kb azt tudják mint a Canon vagy a Samsung APS-C lapkák. Szóval méret mellett attól is függ ki gyártja a szenzort. Meg attól is milyen trükköt vet még be gyártó (egyedi színszűrő, zajszűrés a nyers fájlban, jpg motor minősége stb)
"A képzajra/képminőségre milyen hatással van az érzékelő mérete?"
Nagy. Ám ha zajosságot nem is, a képminőséget simán hazavághatja egy gyengébb rajzú objektív, szóval nem elég csak az érzékelő méretét nézni, az egész rendszert kell.
-
csimpekve
tag
válasz
jjeahh
#19723
üzenetére
Az ISO-t addig engedném el, amíg nem ad nagy képzajt, de ez egyénfüggő, mondjuk az FZ5-öt leginkább fix 100-on hagytam, de max 200-ig mentem el. Persze ezek sem összehasonlíthatóak a két kategória miatt. (Ott ha jól emlékszem 400 a max, de még azt sem használtam itt meg a csillagos ég.)
Egyelőre leginkább a kitobival használnám, de nem kizárt a későbbiekben a fix nagylátószögek használata.
Leginkább jpegben fotóznék. Ja, és mivel nincs és nem is lesz videokamerám, ezért ezzel rögzítenék mozgóképet is. -
jjeahh
nagyúr
válasz
csimpekve
#19721
üzenetére
a pana látószögénél egy milc kitobival is nagyobb látószöget ad. a gyenge fény elég tág fogalom, mennyire tekernéd fel az iso-t max? fényerős fix obikat is használnál a későbbiekben? stabi is besegít ha van. ami a régi gépednek gyengefény, azzal lehet, hogy egy bármilyen mai milc még vígan elvan...az érzékelő ha nagyobb, sok esetben jobban teljesít magas érzékenységen, de azért ez nem ilyen egyszerű..a canon meg a samsung aps-c lapkáit pl. elvileg lekörözi egy mai mft lapka magas érzékenységen, legalábbis raw-ban...de ha jpeg-ben fotóznál akkor még árnyaltabb a téma, ugyanis pl. a fuji jpeg motorja, zajszűrése brutáljó, sokak szerint jpegben az x-a1 teljesít a legjobban magas érzékenységen az aps-c gépek közül...
-
csimpekve
tag
Sziasztok!
MILC gép vásárlásán gondolkodom. Eddig Panasonic FZ5-öt használtam. Amit szeretnék (és aminek az FZ5 nem igazán felelt meg) az a gyengébb fényviszonyok melletti fotózás lehetősége vaku nélkül, illetve a nagyobb látószög. Ez utóbbi ugye a MILC-nél objektívtől függ, tehát megoldódik. A másikra is szerintem megoldás a MILC a nagyobb képérzékelő méret miatt (meg persze az objektívek miatt is, de most maradjunk csak a képérzékelőnél). Azonban a MILC gépek adatlapjait nézegetve láttam, hogy a képérzékelő mérete nagyon tág határok között mozog. Mivel engem a pixelszám hidegen hagy, (bőven elég volt az 5Mpix is) érdemes a szempontjaimat figyelembe véve nagyobb érzékelővel rendelkező gépet választani? Egyáltalán mennyire függ össze az érzékelő méret és a gyengébb fényviszonyok melletti fotózás lehetősége? A képzajra/képminőségre milyen hatással van az érzékelő mérete?
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz
tDr1v3r
#19718
üzenetére
Fókuszmotor manuál üveghez?!
Az én szótáramban a manuál azt jelenti, hogy nincs AF. 
(#19719) MC Pite
Bár nekem is tetszik, ezt most egy ismerősöm kérdezte.
Amiket írtam, azokat elmondtam neki is. Kicsit amúgy furcsán tekintek az egészre. Ott van egy FF MILC és egyrészt nincs igazán ütős obi natívan, meg ami van, az is nagy batár. -
tDr1v3r
veterán
válasz
lalyoska
#19708
üzenetére
Nekem ez van, viszont (marhára kezdőként, megjegyzem) két dolog fáj: az egyik az hogy nincs külön gomb a fénymérés állítgatására (néhány szituációban jól jönne), a másik meg hogy nincs benne autofókuszhoz motor (ez meg a manuális objektívekhez kéne).
Ezeken kívül elég patent kis váz szerintem, az 1100D-nél sokkal minőségibb műanyagból készült, a kompaktsága is jól jön sokszor és Nikon-hoz képest szép videókat vesz fel (ez ugye Canon-nak szokott jobban menni leginkább).
Használt gép nem játszik? Mert akkor esetleg rákukkanthatnál a Nikon D90-re vagy esetleg a D7000-re (bár ezutóbbinak nem tudom hogy miképp megy az ára mostanság), ezek nagyon jó vázak, kb. mindent tudnak ami kell egy amatőrnek hosszútávon.
-
jeni
félisten
válasz
lalyoska
#19708
üzenetére
annyiért akár egy Pentax gépet is érdemes nézned,kategóriájában jobbak a Pentax vázak,azonos pénz értéken többet nyújtanak
Bármely Pentax kompatibilis objektived stabilizált lesz.
Amúgy a Nikon D3200 is jó váz de ha tudsz inkább a Nikon D5100 vedd,mint kifutó modellt
használd a Link -re katt a szerkesztéshez,könnyebb lenne minden olvasónak[link] korábban írták,hogy a Canon-M az lassú AF-al rendelkezik. Ebben a MILC kategóriájában az Olympus olcsóbb.
-
lalyoska
tag
Bocsi többet már nem kérdezek, de ez a Canon gép kompakt vagy cserélhető objektíves??
A cserélhető objektívesek mennyire érik meg az árukat?LINK: http://www.edigital.hu/Cserelheto_objektives_kompakt_(MILC)_fenykepezogep/Canon_EOS_M_fenykepezogep_ezust_+_18-55mm_IS_objektiv_+_90EX_vaku-p403734.html?bid=&partner=10002
Ilyet ti vennétek?
Köszi előre is! -
lalyoska
tag
A DSLR közül még a Nikon D3200 tetszik nagyon ez jelenleg 130 körül van, erről a gépről mik a véleményeitek?
-
lalyoska
tag
És erről a Sony ILCE 3000K +18-55mm gépről lehet tudni valamit? Használ valaki ilyet?
Szerintetek ez jó vétel?
LINK: http://www.digitcam.hu/Cserelheto-objektives-tukor-nelkuli/Sony-ILCE-3000K-18-55mm-25614-p25614.html -
Tin_Shield
őstag
válasz
lalyoska
#19704
üzenetére
"Kérdésem, hogy egy alap tükrös is szebb képeket készít, mint mondjuk egy Nikon P520, vagy egy 70-80 ezres kompakt gép?"
Egy dolgot nem árt észben tartani, a képet a fotós készíti, a gép csak rögzíti. De hogy a kérdésedre is válaszoljak, azonos fotóst, azonos (és megfelelő) tudást, és azonos körülményeket feltételezve a válasz igen, szebb képeket készít. Azt azért nem árt tudni, hogy egy cserélhető objektíves gép némileg magasabb fotós ismeretet és tapasztalatot "követel", mint egy kompakt.
Szóval hajrá, de ha eleinte nem jönnek a "szebb képek", akkor sem kell elkeseredni, hanem tanulni és gyakorolni."Mindenképp megéri a tükröset választani?"
Nem feltétlenül, az un. MILC (tükörnélküli) gépek képminőségben ugyanott vannak. Más előnyökkel és más hátrányokkal
"A kérdésem hogy a tükrösöknél az objektíven múlik a dolog, hogy milyenek a képek? Én egy 18-55mm ISII objektívvel venném, 95.000-ért. Ez mennyire jó választás?"
Az objektíven is, és a gépvázon is. De 90%-ban a fotóson

A 18-55 ISII semmi extrát nem tud, de egy elfogadható minőségű kitobjektív, tapasztalatot szerezni, megtanulni fotózni teljesen megfelelő. Az 1100D belépő DSLR, kezdésnek ez is rendben van, szerintem az ár/érték aránya is oké. -
lalyoska
tag
Sziasztok! Kérlek segítsetek!
Komolyabban szeretnék a fotózásba belevágni, így mindenképp tükörreflexes gépet azeretnék, de azért azok közül az egyszerűbbet. Kérdésem, hogy egy alap tükrös is szebb képeket készít, mint mondjuk egy Nikon P520, vagy egy 70-80 ezres kompakt gép? Mindenképp megéri a tükröset választani?
Én egy Canon EOS 1100 gépet néztem ki. A kérdésem hogy a tükrösöknél az objektíven múlik a dolog, hogy milyenek a képek? Én egy 18-55mm ISII objektívvel venném, 95.000-ért. Ez mennyire jó választás?
Nagyon köszi aki segít!
-
fi:zi'k
nagyúr
Sony A7/r kapcsán pro-kontra?
Azt tudom, hogy van a fényszivárgás a bajonettnél (van már javított verzió?), kevés még a natív obi, de adapterezve már rendben van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Assetto Corsa Competizione
- Milyen routert?
- Itt van Elon Musk chat alkalmazása, nem fogod elhinni, mi a neve
- 3D-s gyorsítótárat mindenkinek!
- Diablo IV
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Építő/felújító topik
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
- Nikon felszerelés - D750, Z6, 24-70, 70-200, Godox vaku, távvezérlő
- Canon 5D Mark IV + 24-70mm f/2.8L II + 50mm f/1.8 II teljes szettváltás miatt 780 000 Ft
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Sports ( Canon ) - Újszerű -
- Canon EOS M50 Mark II kit obival, 2db eredeti aksival, 1000 expoval, gyári dobozában, táskával.
- Eladó ILCE-7M3, nagyon keveset használt!
- Nikon D3500, Tükörreflexes (DSLR) fényképező
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 10500T / RTX 3050 / 32GB DDR4 / 512 SSD!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 7500F / RTX 4060 / 32GB DDR5 / 1TB Nvme SSD
- Shining3D EinScan Pro 2X 3D szkenner
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.


Egy "full-auto, csak nyomom és sikerüljön jól!" júzernél?









