-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bul07
nagyúr
válasz
HussarF
#37196
üzenetére
Ha már centrírozás a téma
Ha megjön a TPMS-em amit szelepre kell tekerni kell e centrírozni?
Ez a fajta[link]Szelepre tekerhető cucc olyan 30-50g lehet
De ha már dísztárcsánál nem kell akkor ennél se fog kelleni
Csak ugye ez egy pontra kerül és kb egy vonalba a felragasztott súlyokkal, ezért gondolkodom hogy kell e
-
-
Doki16
addikt
Nyomatékban erősebb leginkább a GTE-nek. Nagy részben a 105 lovas villanymotor hajt. Köszi a linkeket
(#37187) Qru: CC+ lenne a legjobb. Lehet nekem is A005 lesz inkább, 24 körül már van. Nexen meg 19 körül már kapható. Valamit lépnem kell, mert nem tudom meddig fogom húzni nyári gumival

Amúgy most Continental ContiEcoContact 5 van rajta. Elől 2018/04 hátul pedig 2019/17. A hátsók szinte újak. Talán jó áron megtudok tőle szabadulni.
-
Dare2Live
félisten
és elég gyorsan forog.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25
#37188
üzenetére
Most csak a műanyag füllek meg a belső fém karika tartja a helyén. Viszont jön kifelé itt-ott, mintha a rázkódás miatt kijönne a fül a felni pereméből. Mondjuk nem is a legdrágább fajta, vmi szuper Comfort márkájú 16"-os, ilyen: [link]
Nem tudom hol fuserálhattam el... lehet bénán raktam fel és nem tudott rendesen befeszülni?
@Reggie0: Na ezt nem tudom, de egy dísztárcsa tömege annyira kicsi és a gyártástechnológia miatt relatíve homogén az anyaga, szóval nem kellene a centírozás szempontjából befolyásolnia semmit sem.
-
Reggie0
félisten
Amugy bennem mindig felmerult a kerdes, hogy minek centirozzuk a kereket, ha utana ramegy a muanyag disztarcsa, ami nyilvanvaloan nem lesz tokeletesen kozeppontos es nincs kiegyensulyozva sem?
-
dj79
senior tag
válasz
Doki16
#37185
üzenetére
Szia!
Most már harmadik hónapja használtuk a Golfon ezt a méretet.
Vételkori tapasztalatok melegebb időből
Tapasztalat mástól, ugyanakkorJövünk-megyünk, pályán is halk volt tegnap a melegebb időben, kanyarstabilitás nem rossz, viszont ugye itt csak 122le van, illetve két gyerekülés hátul.
Erősebb autónál szerintem viszont a száraz tapadása a télies minta miatt határeset lehet, ezért én a GTE rendszerteljesítménye/nyomatéka miatt valami komolyabbat néznék, pl quatrac 5-öt használtam anno a peugeot 307 hdi kombin.
-
Doki16
addikt
Van valakinek tapasztalata a Nexen négyévszakos gumijával 205/55 R16 méretben? Hogyan viselkedik melegben?
-
2ozzmexy
senior tag
Nos, tovább gyűrűzött a dísztárcsa mizéria:
Mintha dobná le a felni magáról (biztosan nem tetszik neki
), ezért arra gondoltam hogy rákötegelem. Ellenjavaslat?
Hó nem nagyon van a fővárosban, inkább nedves és néha jégbordás út, ezért nem gondolnám hogy probléma lesz a dísztárcsából. Viszont félek hogy egy óvatlan kanyarban lepattan és balesetet/anyagi kárt okoz/eltalál egy gyalogost/biciklist/motorost stb. -
Speedzone műhely: Téligumi objektív
(Hint: Igazából a négyévszakosról beszél)
-
kisza25
félisten
-
kisza25
félisten
válasz
Kornel
#37168
üzenetére
Én pincében tároltam és amikor fent volt, akkor állandó 0 fok alatti hőmérsékleten, mondjuk utolsó két-három évben már itthon volt használva, most adtam el és még puha volt.

Mondjuk aki keveset megy ezért is lehet jó a 4 évszakos, 3-4-5 év alatt lejárja és mindig friss a gumi. Páromnak nexent akartam, de a "szakértők" lebeszélték
-
kisza25
félisten
válasz
2ozzmexy
#37165
üzenetére
Ok csak 1000 km és 1x10 cm hó után véleményezni egy gumit szerintem nem lehet.
Arra reagáltam, hogy a nexen 4 évszakos ennyi használat után 3-4 emberke is elismerően véleményezte.
Egy élettartamot használva igen, úgy már el lehet mondani egy gumiról, hogy mi merre hány méter.
A continental 8 évesen is puha volt és repedés mentes és nálam jelesre vizsgázott extrém körülmények között, 4 autón is használtam.
A barum guminként 2500Ft volt olcsóbb, mint a conti ts 830 és akkor mindenki azt mondta, hogy az jó. A szállásra negyedszerre tudtam felmenni és akkor is csak tolatva, a konti ugyanott meg sem csúszott.
A barum nyári 3. évre megkeményedett, 4. re életveszélyes lett, a téli kb 3. szezonra volt kemény.
Most futom a második szezont a a kleber krisalp hp3-al, de még nem tudok teljes véleményt mondani róla, csak annyit, hogy szárazon zajosabb egy nyárinál, vízen jól viselkedik, tavaly télen bár mentem vele többször hóban, nem győzött meg, főleg kanyarokban oldal csúszást tapasztaltam vele, de az autóval is ismerkedtem még.
Idén várom a havat, hogy megnézzem mit tud.
Az évszakok: nyár 2 héttel előbb kezdődik és 2 héttel tovább tart, megszűnt a tavasz és az ősz, -
2ozzmexy
senior tag
válasz
kisza25
#37164
üzenetére
Azért a kettő nem egy kategória, mondjuk árban sem...
A TS830-850 az elsővonalas, a Barum pedig másod márkája a Continak, értelemszerűleg a TS lesz a jobb rendes téli körülmények között. Ami kis hazánkban van, az nem tél, csak annak csúfolt valami... Majd amikor az eresz alatti hordóba belefagy a víz novemberben és március végéig ki sem olvad, majd akkor lesz tél. Egyébként szerintem hibás a naptárunk vagy az időjárásnak elfelejtettük elküldeni, mert ma is 14fok lesz BP-en... Aztán majd márciusban lesz -10fok... már egy ideje figyelgetem és mintha az időjárás jó 1-1,5 hónapos lemaradásban lenne a naptárhoz képest. -
kisza25
félisten
válasz
AMD Power
#37151
üzenetére
Amikor én azt írtam, hogy hóban a ts 830-850 nálam a best, akkor a hó alatt én erre gondoltam
[link]
Napi 20-50 cm esett, az utakon letaposott hó egész télen, 2hónapig minden fehér, nem látod a földet, aszfaltot és minden emelkedik, vagy lejt.
Pl barum amire itthon azt mondtam teljesen jó, kint egyből elvérzett. -
Dare2Live
félisten
válasz
rbalint88
#37150
üzenetére
van rakas kepunk 1986-1993 kozt. olyan telek voltak elképesztő. kiastuk magunkat, novembertol marciusig szankoztunk. az utra lehullo ho novembertol marciusig jegge tomorodve rajta volt az utakon.
es nem tudtuk mi a teligumi.
edesanya mint ho havi szinten 1000km+t levezetett ladaval hatul cementeszsakkal.később vhonnan lett szerezve holanc. decemberbe fel lett rakva es marciusba leszedtuk.
ehez kepest iden 1* volt vmi ho delre elolvadt. most megyek haza nezem ejjel 9 nappal 16c. wtf.
hat en se veszek tobbet telit. azon az evi 2napon amikor tenyleg van ho max hozok. -
Tin
veterán
Abszolut, es nincs is igazan nagy jelentosege annak az 1-2 tizednek, mert ilyenkor a kulso homerseklet, es a hasznalat modja miatt is siman ingadozik annyit.
De amugy tud valaki biztosan jo es pontos eszkozt vagy kütyüt, amivel lehet merni? Persze valami olcsobbra gondoltam.
-
Cifu
félisten
Mint említettem, ez sajnos korántsem biztos, ha bemész a gumishoz, és rajta van a mérőórán a hitelesítő matrica (mint a benzinkút-oszlopokon is látsz), akkor oké, feltehetően valóban az ő készülékük mutat jól. De én gumisnál csak elvétve láttam ilyet, benzinkúton is csak pár alkalommal. Innen kezdve a mérőóra gyártójától függ, anno mennyire volt a minőségellenőrzés korrekt, e téren pedig a drága mérőóráknál is simán előfordult egy-két tizedes eltérés. Nálunk volt egy drága, ami megbukott és négy olcsó óra, abból 3 átment a hitelesítésen 2001-ben, egy nem. Az elkövetkezendő két évben a már hitelesített órák mindig átmentek.
De ahogy írtam és írtad te is, 10-15°C különbség simán hozhat 1 tized atmoszféra eltérést...
-
Tin
veterán
Hat nem tudom, elhozom a gumistol a kocsit, mutat egy erteket, amit latok. Hazaviszem, fogom a labpumpat, mas erteket mutat (+/- 1-2 tized). Elmegyek egy benzinkutra, megint mas az ertek. Az olcso kis kezi mero megint mast mutat. Nem sokkal, tenyleg 1-2 tized a szoras, de 8 fokban leallas utan is mas a nyomas, mint masnap minusz 2 fokban, szoval ezt lehetetlen tupontosan beloni. Max annyit lehet tenni, hogy ugyanazzal, ugyanott, ugyanolyan helyzetben mered, es akkor ismered a valtozast.
Most peldaul elhoztam a szalonbol a vadiuj gumikat, ok raktak fel, mind a 4 gumi tupontosan 2.6 bart mutatott a sajat kis kezi merommel, a gyari ertek 2.4 bar. Nyilvan nem eresztettem le belole, mert ha mind a 4-et ennyire pontosan belottek ugyanakkora nyomasra, akkor biztos az en merom vacak az ovekhez kepest. -
Cifu
félisten
Hitelesített eszköz kell, nem ultrapontos.

Nagy szórások nincsenek tapasztalatom szerint, még a filléres mérőórák is max. 0,2 atm tévedtek, a kicsit komolyabbaknál max. 0,1 volt az eltérés, mikor összevetettük őket.
Persze az évenkénti hitelesítés nem olyan olcsó, de anno jó poén volt nálunk, hogy volt ilyen óránk.
-
Tin
veterán
Hogy par tizedet a meroeszkoz is teved, hacsak nem valami ultrapontos draga eszkozod van. Innentol kb az a lenyeg, hogy ne legyen tul lapos, es a 2 oldalon azonos legyen a nyomas a mero szerint.
Foleg palyazasnal szamit az is, ha jo kemeny, kisebb a gordulesi ellenallas, es alacsonyabb a fogyasztas. Csak mondjuk ugyanez varosban szar utakon tobbet art a futomunek, mint amennyit hasznal a fogyasztasnak.
En speciel gumicsere utan parszor ra szoktam merni, hogy nem szokik-e a levego, aztan eleg 1-2 havonta, vagy nagyobb utak elott. Illetve amikor nagyon valtozik a homerseklet (mondjuk -10 utan tartosan 10 fok van). -
No.01
addikt
A tobbseg kozelrol jar be (<30km) es szinte senki nem palyazik.
A vicc nemcsak az, h sokan nincsennek tisztaban a hideg es meleg kozott kulonbsegekkel, de azt sem tudjak, h mi az ajanlott nyomas illetve hol kellen, h az fel legyen tuntetve.Az egyik kozvetlen kollegam pl azt mondta, h neki a gumi allitja be mikro folkerul a szezonnak megfelelo abroncs es akkro szokott racsekkolni mikro mennek nyaralni/sielni, de az meg tipikusan egy autopalyalehajtonak levo kuton van ami ugyszinten torzitja a kepet.
-
Cifu
félisten
A dolog ott kezdődik, hogy honnan?

Ha lehajtottál az autópályáról, és úgy? Akkor lehet, hogy azért fél óránál több kell.
Általános használat (város, stb.) után fél órának szerintem is elégnek kell(ene) lennie a lehűléshez. De egyébként ez azért mókás, mert mit tekintünk hidegnek? Ha 20°C-ot tekintjük annak, akkor 0°C-on akár 0,1 atm-val alacsonyabbat is mérhetünk annál. -
No.01
addikt
Kisse buta kerdesem lenne. Ma reggela kollegakkal vitatkoztunk mert "termeszetesen" itt az irodaban rajtam kivul senki sem ellenorzi a guminyomast rendszeresen. (en is csak havi 1x)
Abban konszenzusra jutottunk, h hidegen kell (logikus is) viszont itt jott a kerdes, h szerintetek mennyi ido alatt hulnek ki a gumik egy pontos mereshez/beallitashoz?
Itt mindenki azzal peldalozott, h hideg van (nem, nincs) es eleg fel ora is, de szerintem az max annyira eleg, h visszahul, de nem hul ki teljesen.Ti mit gondoltok?
-
rbalint88
veterán
válasz
shteer
#37149
üzenetére
Be lehet esni telivel is, elhatarozas kerdese
Felreertes elkerulese vegett, nadpalcaval csapkodnam, aki telen nyari gumis autoval jarkal, mert nem biztonsagos*. Csupan arra kivantam reflektalni, hogy l*fsz volt az, nem tel meg hoeses, ami ket hete volt. Egy rendes telen ketnaponta esik annyi ho, utanpotlasnak.* meg anno 2010-ben november elejen belem jottek egy zebranal, azon a heten akartam felrakatni a telit. Amikor visszakaptam az autot, masnapra lehavazott par centit mint most, de siman ki tudtam menni delutan a letaposott, nehol mar jeges uton a nyarival, hogy elmenjek gumishoz.
-
rbalint88
veterán
válasz
AMD Power
#37146
üzenetére
hát nem is nagyon
fékezéseken kívül az nyári gumival is hozható lett volna (kis túlzással nyilván). az a hó annyi volt, hogy inkább ne is esett volna. kiszórtak rá csomó sót feleslegesen (a hó mellett ugyanúgy jegesek voltak a járdák, letaposott részek, azóta meg csak arra jó, hogy a reggeli köddel annyira nedvessé válik, hogy összecsapja az autót áthatolhatatlan kosszal)
legyenek mínusz fokok tartósan, legyen 10+ centi hó tartósan. legyen tél, mert ez semmi, aztán kiesznek minket a kártevők az életünkből. a városiakat a poloskák, épp elég az is. -
Saccco
nagyúr
Ide is beteszem...
Polarbear gumi - Becsületesnepper
-
AMD Power
titán
Kozel 1.5 honap es tobb mint 1000km utan azt mondom,hogy nagyon szepen koszonom Nektek ezt a Nexen 4 evszakos gumi "otletet"!! Hoban, vizben, szarazon.... tokeletesen mukodik!
-
nesa
veterán
válasz
szabonagyur
#37137
üzenetére
Ez nálam fontos, ismerős is dicsérte kinek ilyen volt , de úgy hiszem idén gyártották az utolsókat.
-
nesa
veterán
Feldobtam ma a téli szettet a volvora is, kíváncsi leszek, Borbet CC felni és Nokian W+ haka sipe gumik.
-
Amióta megcsináltattam az acél felniket, és megvettem az új kerékanyákat kifejezetten tetszik az összhatás... korábban annyira nem tetszett. Persze az alu szebb...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
molnarpeter
#37120
üzenetére
215/60R16, most vettem és fél is raktam... Kevésbé tűnik skót autónak így és vki azt mondta hogy a csavar meg az agy nem fog rozsdásodni. Nem tudom igaz e, a régin nem volt soha, de azon már 6 évesen rozsdás volt...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
molnarpeter
#37122
üzenetére
Nem nézik, műszakin sem az úton meg pláne különben a traktorok nagy szószban lennének vagy a keleti platós kisteherek (Hyundai, Kia, mazda, toyota) ugyanis azokon hátul még a felni is más méretű. A jogszabály annyit hogy azonos tengelyen kell stimmelnie.
-
molnarpeter
nagyúr
Sejtettem, simán egy real life megoldást próbáltam keresni
Szerintem ritkán nézik, ha polgári méret, inkább egy feltűnő nagy felni peres gumival a hivalkodó. Mo-on műszakin sem nézik mindenhol, sok autón fut váltóméret vagy egy lépcsőnyi eltéréssel rendelkező gumi.Gondolom sok a kis szerpentin, gondolok itt a kopott élre. Esetleg keményebb szilent szett is segíthet valamennyit (gyári helyett tömör mondjuk). A kerékdőlés állításával és hasonlókkal is érdemes lehet próbálkozni. Egy ötlet: mivel mindig teherrel megy, meg lehet próbálni azt benne hagyva a futómű állítást.
-
bul07
nagyúr
válasz
2ozzmexy
#37118
üzenetére
Ha nagy a hó akkor nélküle
Ha van de nem sok és gyorsan elolvad akkor miért neÉn már jártam úgy hogy sok hó volt latyakos is, és menet közben bement mögé tele ment
Majd éjszaka megfagyott/ráfagyott és hó mentes úton 90-100körül rázta a kormányt
Elég sok meleg vízzel tudtam csak kiolvasztani hogy le tudjam venni -
2ozzmexy
senior tag
Félek ezzel ledobok egy atombombát itt a fórumban de muszáj megkérdeznem:
Téli gumi lemezfelnin ez okés, de dísztárcsával vagy anélkül inkább?
Ahány embert kérdeztem, annyi választ kaptam... Jó a dísztárcsa télen vagy nem? -
i-sti
senior tag
válasz
molnarpeter
#37115
üzenetére
Sajnos csak 2 gumi méret szerepel a B oszlop aljában.
205-55-16
205-50-17Nem tudom mennyire díjazzák a rend éber őrei, ha nem azonos gumikon találnák.
-
molnarpeter
nagyúr
Ha az a plusz két centi elférne, 205/65 már lenne 975 kg-os gumi (107), vagy 195/65 esetén 14 mm kell elférjen pluszban a 900 kg terhelhetőség érdekében (104)...
Esetleg találtam még olyat, hogy 175/75 825 kg (101) +18.5 mm, vagy 195/60 775 kg (99) +4 mm csak. Mindegyik rádiuszban értve. -
i-sti
senior tag
válasz
molnarpeter
#37113
üzenetére
205/55 R16
Van eredeti laprugó a sarokban, csak van vele 2 gond.
1: Egy éve nem volt idő felrakni. Ennyit nem képes szánni az autóra
2: Hogy nem az a modell ami kellett volna. Ugye Caddyből volt olyan amit gyárilag 2 laprugóval szerelt. Ezt közöltem is a nepperrel, hogy hozzon németből olyan laprugót ami ide talál és akkor gond nélkül berakjuk, erre hozott olyat ami most van rajta.
-
i-sti
senior tag
válasz
molnarpeter
#37111
üzenetére
Köszi, innen már jobban fog menni. Mondjuk van még pár hónapom rá.
Attól tartok, hogy a TS860-ok is erre a sorsa fognak jutni.
Kornél: Hátsó tengely már nem ereszkedik, mivel első naptól leült azokra a gumi bakokra, a laprugó fölött
TS860 oldalán azt írja, hogy max 51 psi ami emberi mértékegységben 3.5 bár de így is laposak a gumik
-
i-sti
senior tag
Van olyan oldal ahol méret ÉS súlyindex után lehet gumit keresni?
Caddyre kellene a legerősebb oldalfalú nyári gumi.
Sajnos nem lehet C-s gumit rakni rá.Más: 1 szezon alatt az első kerekek belseje drótig kopott, ez lehet annak az oka, hogy folyton túlsullyal jár és a 3.5-re fújt gumik laposak ígyis a kocsi alatt?
Futószögest kérjük meg, hogy állítson kifelé a szögön? -
Saccco
nagyúr
válasz
Kornel
#37101
üzenetére
BTW itt van egy 2017-es teszt, amiben szerepel a Kleber Quadraxer2.
tboldi:

szerk.: Vicc, hogy milyen nüansznyi különbségek vannak a gumik között.
-
-
Kornel
veterán
válasz
norrberth
#37100
üzenetére
Rakj fel akkor Eco Contact-ot, az is Conti.

Sokadik teszt után azt kell mondjam, hogy tényleg igazi all rounder a Kleber Quadraxer2, a Tátrán ma kapott havat, jeget, latyakot is bőven, még így 2 év és 50.000 km után is elvitt a célig, igaz pont 2 éve újan ugyanezen a szakaszon sokkal jobb volt, de lassan eléri a téli kopás jelzőt (4mm).
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó WHIRLPOOL PACW29HP Hűtő-Fűtő Mobilklíma Fekete
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- GALAYOU GALAYOU R1 kültéri WIFI 2K kamera napelemes akkumulátorral
- Audi Q7 3.0TDI e-tron 2016 évjárat
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3625, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 14 Plus 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3659
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RX 6900XT 16GB Zalman Z1 PLUS Seasonic 750W
- Apple iPhone 13 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 5411 - i5-10400H I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi



Télies körülmények között alig mész.

Itt volt hó..... Az Auchan parkolóban amugy vagy 15cm hóban rallyztunk az asszonnyal!
Esetleg találtam még olyat, hogy 175/75 825 kg (101) +18.5 mm, vagy 195/60 775 kg (99) +4 mm csak. Mindegyik rádiuszban értve.


