-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zaskar
senior tag
Annyiszor feljōn itt, hogy vannak az Elf-nél jobb olajok is (nem kétlem, mert az Elf nem igazán nevezhető drága olajnak) , hogy úgy döntöttem, a következő olajcserekor, jövő hónapban valami mást is kipróbálok az 1.5 dci Megane-ba (FAP nélküli). Pl. Motul melyik fajta lenne jó hozzá, és honnan szerezzem be? Korábban Filter ABC-től meg Formula 3000-től rendeltem olajokat. Aztán ha jó tapasztalataim lesznek vele, a Laguna is azt kap legközelebb.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Steven
#56997
üzenetére
Igen, de Németországban pályán, ott meg nincs limit. Mi ebben gond?
:-)
Dehogynem éri meg, pont ezt írtam, annyiért te is küldenéd neki, ami a csövön kifér.Itthon (szintén pályán) meg 150, 154-nél lő ki/be a trafi, szóval ezzel sincs gond. Vagy igen?

Az egész hozzászólásod nem vágom...:-) -
Mondjuk nekem nincs bajom ΞΔGLΞ-el
, de vicces hogy kb 10 hozzáoszlásból 8 ba benne van,hogy 240 el közlekedik... 1000cc motorom van maradjunk annyiba , hogy én sem 50 el közlekedek DE se nem híresztelem se nem vagyok büszke rá...Szerintem nem a topikba való

És ,hogy hozzá szóljak a témához... nem éri meg gyorsabban menni azért az 5-10 percért vagy akár 30 percért... (ugye attól függ mennyire koppon mész... ) aki csinálja azért csinálja mert élvezi...Legalábbis nálam így van...
béke

-
#32577792
törölt tag
Alapból hangosabb az 1.5-ös.
Majd ha veszek egy műszert, ami méri a zajt, előtte/utána, akkor tudom mondani, hogy halkabb lett. Az érzés pedig marad az ágyban
Minek menjek 140 fölé? Országon belül mennyivel érek hamarább, ha kitaposom a lelkét? 100km-en mennyi időt takarítok meg? 140-el megyek, az 42 perc, ha 160-al 38 perc. 4 perc megtakarítás.
Belefutok egy traffiba: 30k
+2 Liter üzemanyag: 900-1000HUF
Mindez 4 perc miatt....
Ja és mivel nyomom neki, mint DJ a süketnek, cseréljek 10k alatt olajat, vegyek bele 50-90%-al többért... Tehát duplázzam meg az olajcsere költségeit.
Az a helyzet, hogy 28k nyugdíj, 110k fizetés mellett, egyrészt nem megy, másrészt hülye lennék, harmadrészt, aránytalan.
De nyilván, mindenki úgy közlekedik, azt tesz bele, amit akar
-
#32577792
törölt tag
Azért tedd hozzá, hogy átlag feletti, nem rendeltetésszerű használat esetén

Mert azért Te nem a gyári előírtak szerint használod.
Nekem is van némi tuning az 1.5-ös motoron, de 130-140 max. a pályán és 100-110 kint. 20ezret elmegyek az elf olajjal, deka fogyasztás nélkül, és nem veszek észre változást a 20e végén sem.Mivel flottás volt az autó, ment rendesen 30e km-nél szervizbe, ekkor volt olajcsere is. Nem érzem, hogy tropa lenne a motor.
-
baluka6
aktív tag
válasz
Gabady
#56985
üzenetére
Azt pontosan nem tudom, hogy min változtattak, de angol fórumon olvastam amikor az enyém is bedöglött, hogy Ph2-t szoktak bele tenni bontottan, mert állítólag azok nem szoktak elszakadni.
De ugyan itt írták, hogy a Scenic 2 átvezető szalag is ugyan ez és állítólag azokkal sincs gond, de ennek nem tudom mennyi a valóság alapja.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic
#56987
üzenetére
Az csattog egyfolytában, legalábbis, amit én hallottam.
Egyszerűen 10K felett az olaj elveszti (még legjobb is) azt kenést, amit (még) az elején, de max 10 ezreig biztosít.
Az elf-nél én már 5000 után hallottam, hogy a motor nem olyan, ronda dízel hang, gyengébb, több rezonancia meg ilyenek. Én megőrülök ezektől. Ha viszont egy Renault motor képes úgy járni, hogy bent ülve már-már benzinesnek érezhető, jobb a nyomaték is, nem is kicsit, akkor azt az olajat fogom használni és addig, amíg az bírja. Ilyen pl a top tec 4400, vagy motul, de már itt vannak a xado luxury drive-ok is. Most majd ezt fogom kipróbálni.
Nem azért drágább, pl jelen estben az elf-nél ezek az olajok, mert a motul-nál a marketinges kitalálta, hanem mert valóban tudják is azt, amit ígérnek.
De kipróbálom majd én is az Enesos-t meg a valvoline-t is. ...valamikor. De azt is beszéltük, hogy az elf is jó lehet, ha az autó "nincs rúgva" nagyon. Én meg írtam, hogy bizony ezeket rugdosni kell és elég gyakran, mert akkor nem sok bajuk lesz, viszont akkor kell a jobb olaj is.
-
polonic
félisten
Persze. Cserélni fogom nagyon hamar. Most 16 ezernél jár az olaj. Aztán a csere után ráállok a 10 ezres cilusra.
Motul vagy LiMo vagy Valvoline olaj lesz a következő. A szűrőkből én is mann-t választottam. Még az előző kis fiatba is illyeneket vettem.
Levegőszűrőt is gyakrabban fogom cserélni, minden olajcserénél, az biztos.Egyébként állandóan hallható a csattogás vagy csak indításnál, lállításnál?
Az előző tulaj évente szervizeltette, olyan 20-23 ezer km-t ment egy év alatt.
Milyen gondok lehetnek?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic
#56982
üzenetére
A 40K fele is már egy vicc, max 10 ezrenként cseréld. A légszűrőt (ha teheted) még előbb. Nekem a, mann vált be a legjobban, a csomagtartóban van vagy 4-5 db biztos. 2x német - magyar oda vissza út (kb 5500km) után én azt simán kicserélem. És bizony láthatóan sokat "fogott".
A lánccal meg ne törődj, ha annak baja lesz, csattogni fog (hallottam már másik rönónál, durva hangja van). Akkor kell megnézetni. Az enyémbe 350 az ismerős lagunájába mindjárt 500 ezer lesz. Lánc, váltó és kéttömegű még mindig a gyári, nála és nálam is. Mondjuk, biztosan sokat számít, hopgy sokat pályázik mind a két autó, meg vezetési stílus is, de nem spóroltak ezekkel az alkatrészekkel.A kérdés az, hogy az előző gazdája betartotta ezt a intervallumot? Mert, ha igen, az már gond...lehet (esetleg) valamikor.
-
baluka6
aktív tag
válasz
rob210
#56959
üzenetére
Így van. Az más kérdés, hogy Grand Scenic-be volt ez a motor, de attól nem kéne tönkre mennie..
A garancia pedig él, ezért is vállaltak át egy minimális részt, de a többi bukó, mert szerintük nem típushiba és a nem megfelelő használatból adódik.
Bár azért a Renault nem szeret sok mindent elismerni széria hibának, lásd a Megane 2 légzsák átvezető szalagot vagy a kormányművet, amelyeket a Ph2-ben javították.
-
polonic
félisten
Megnéztem itt a topik összefoglalóban linkelt oldalon az 1.6 dci-ről az infokat.
[link]Ami feltűnt:
Timing chain: lifetime
Oil change intervals: up to 40,000 km
Diesel Particulate Filter: lifetimeHogy gondolja egy gyártó, hogy akár 40 ezer km-enként legyen olaj cserélve. Ezt nem értem. Mi alapján gondolja, hogy ez jó a motornak?
Aztán a DPF sem bírja ki sok 100 ezer km-ig. És a vezérlés? Láncos, tudom. De azért olvasni olyat, hogy cserélni kellett a vezérlést láncos motornál is.
-
Gabady
aktív tag
válasz
orosziem81
#56965
üzenetére
Köszi.
Mit javasolsz helyette ? Szeretek dinamikusan vezetni, napi 100km-t pályán beleverek....
Eddig nem volt problémám az ELF olajjal, szigorúan 10e km-enként lecserélem... sőt van amikor meg sem várom azt. -
Gombinyó
őstag
válasz
rob210
#56963
üzenetére
Kellett tegnap szidni a Renaultot. Reggel mikor indultam volna munkába törölt egyet az ablaktörlő majd megszűnt létezni. A hátsó működik. Hívtam az assistancet és mondja a csaj, hogy sajnos ez csak járásképtelen autóra vonatkozik. Az tök jó csak az enyém is járásképtelen, mert szart se látok a csapadéktól. Szerencsére egy kollégám még be tudott hozni dolgozni.
Jól kezdődik a kapcsolatunk, az előző autómmal soha nem volt ilyen, hogy ne tudtam volna elindulni és ne értem volna oda valahová. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210
#56972
üzenetére
Azok csak kötőszók nálam ...

Oké, majd moderálom magam a jövőben, ha tudom.
Ha meg van benne olyan, ami kiveri k....ra a biztosítékot, akkor töröld ki.Egyébként meg, nem tudom, hogy itt is tag-e az illető, de a fészbukos laguna topikra most került fel egy videó és hát ez HANG nagyon nem hallatszik "olcsónak", már aki megtudja nézni.Nem tudom, Fb-ről, hogy lehet videót lementeni, de ezt hallani kellene másnak is, aki nem tudja megnézni.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
speedydb23
#56966
üzenetére
Nálam egyszer volt olyan, hogy konkrétan nem hittem benne, hogy eljutok a kútig. Aztán mégis sikerült, nyilván "pár csepp" lehetett már benne, ekkor pontosan 66.7 liter nyomtam bele csordultig, holott (kb-ra megadva) 66 liter a gyári. Ha ez itthon lett volna, benyelem annak, hogy átbaxtak, de ez Svájcban volt egy olyan útszakaszon, ahol még a büdös életben nem jártam és a gps mást mutatott egy kurva elterelés miatt, emiatt volt ez a kis eltévedés, nevezzük így, amiért így alakult ez a helyzet.
Szóval, vegyük úgy, hogy jól számoltál, de akármennyire hihetetlen, nálam 130-nál 5,5 liter a max, valós egyenes úton. De az sem érdekelne, ha 10 litert enne 130-nál, de a fele is elég neki. Emiatt is lett "átírva" a motorvezérlő egyrészt, meg, hogy menjen is, mint egy állat, ha már a rönó direkt elveszi "gyárilag" ezeket a brutális tartalékokat a tulajdonostól, hát kapják be. A legtöbben fosnak tőle, de már sokszor leírtam, a 470 körüli nyomaték 223 lóerővel a bő 230 feletti autókázás lassan 3 éve meg sem kottyant a mai napig az autónak. Én itthon sem megyek 130-cal. 150-nel megyek mindig.És ahogy írtam is. Nekem nem kevés pénz, ha valahova (jóval) előbb érek oda.A fed egy fos. 230-250 között 24 litert ír, amikor meg megtankolok simán kijön 20 alattira. Azt nem is nézem, csak az OBD-t, ha rá van kötve, az legalább pontosan mutatja mindig.
Valóban, én nem kímélem az autót, de hogy ez a rönó imádja, ha rúgva van neki, ahol csak lehet, abban biztos vagyok, különben már rég darabjaira hullott volna szét...motorikusan.
És sokszor csodálkozom, hogy egyesek micsoda hülye motorikus problémákról szoktam írogatni, talán nem kellene erőltetni a tatás vigyázok rád vezetést, hanem gyakrabban adni a pofkájára és akkor nem lesz mi lerakódjon. Gyakori olajcserék és még gyakoribb légszűrő-cserékkel (10k>>5K), plusz az előbb említett jól megküldöm a kicsikét, ez a motor kimegy a világból.
A többi alkatrésze már nem ilyen jó sajnos, konkrétan a futómű egy fos, de hát azt is jól karban lehet tartani, csak kell költeni rá ez nem vitás.Az asszony Talisman-jaba átülve nekem mindig idegen érzésem van, 1.6-os 160 lóerős, de az enyémhez képest lomha és sokkal jobbam szeretem, a lagesz belső terét. Pedig, amikor vettem, akkor úgy volt, hogy az lesz enyém, aztán így alakult, nem jött be, neki meg igen. Azzal hordja a gyerekeket mindenhová, azzal megy dolgozni és mint nő, nem is figyel rá.
A múltkori olajcserénél kint várakoztatták, ő meg elfogadta mikor a nyomatékosan megmondtam neki, hogy legyen ott bent és figyelje. Hát nem B+! Csak remélni tudom, hogy tényleg le is lett cserélve. 2 napja úgy alakult, hogy én vezettem, ahova nyúltam ott pipere faszságok tömkelege. Otthon rendmániás, de az autó az kész kupleráj...De a lényeg, hogy a lagesz más, a talisman futóműve viszont mérföldekkel komfortosabb, mint az ez az elbaxott kemény egyáltalán nem magyar utakra való laguna futómű. Na jól eltértem itt az egésztől...lépek is
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81
#56964
üzenetére
Bőven megéri ennyivel előbb odaérni nekem. Sőt!

-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Pár hete, Stuttgart mellett egy kis faluban" sikerült egy Ilyen szettet venni 80 ezerért 110 helyett (ott a boltban volt ennyi az eredeti ár, de szállítással is kb ennyi lenne ebay-ről)szóval, épp akciózás volt.
Persze, azóta már munkába vannak fogva, egy egész napom rá ment, mire kicseréltem elől meg hátul mindent, mert akkor már kicseréltem a lengőkarokat is. A tkm fog külön szilentekkel baszakodni, a lengőkben meg gyárilag benne van mind a három. Mondjuk a bölcső leszerelése nekem új volt és élveztem is, de nagyon sok K anyázás mellett.
Féknyikorgás, textar mi? Itt nincs ilyen... Az autó úgy áll meg, mint a szög. A 200 feletti fékút is érezhetően rövidebb lett, nyilván ennyit számít a valódi minőség.
-
orosziem81
tag
válasz
speedydb23
#56966
üzenetére
Te imádod a matekot, látom

Teljesen igazad van, hamarabb eléri az ember az úticélját gyorsabban közlekedve, így kevesebb időt kell a volán mögött tölteni.
EAGLE kolléga majd megmondja a pontos számokat.
-
orosziem81
tag
válasz
forceberg
#56929
üzenetére
A fogyasztásba belejátszhatnak a folyton eresztő gumik, de csak a téliek. (A gumik újak, a szelepek is ki lettek cserélve, így gondolom maga a felni van deformálva, idő hiányában még nem foglalkoztam vele, inkább rendszeresen fújom a levegőt)
A közlekedési stílus hangulat-, és rohanásfüggő. Az előzés is sok és a lassítás-gyorsítás is az út változó minősége(vagy minősíthetetlensége) miatt. Táv munkábajárás 20km x2.
-
speedydb23
senior tag
válasz
orosziem81
#56964
üzenetére
Egy kis matek.
Nem tudom a pontos adatokat, ezért minden fikció szinten mozog!
Tehát adott egy 60 literes tank a L3-ban.
Mondjuk azt, hogy a 17-18 literes fogyasztást tartósan 230 km/h átlaggal érte el a kolléga.
Tehát a 60 literes tank osztva 17 literrel = 350 km
350 km tud elmenni ilyen sebességgel egy tele tankkal, ami azt jelenti, hogy 1,5 óránként kell megállnia tankolni, mert ekkor tett meg 350 km-t. (350 km / 230km/h = 1,5217...
Vegyük azt, hogy betartja a 130km/h ami itthon megengedett, és csak annyival megy a Német pályán.
Ekkor kb fogyaszt a kocsi 6 litert, nem tudom a pontos fogyasztást, csak fikció!
Ezzel a számmal az jön ki, hogy 1000 km-t tesz meg egy tele tankkal.
Ebben az esetben 7ó40p után kell kimenni tankolni. (1000 km / 130km/h = 7,6923)
Tételezzük fel, hogy egy tankolás minden esetben 10 percet vesz igénybe.
Tehát, akkor ha 230km/h-val akar megtenni 2500 km-t, az azt jelenti, hogy összesen 10ó 52p lenne a menetidő tankolás nélkül. De mivel 1,5 óránként ki kell állnia 10 percre, így az össz menetidő 7 db tankolással fog megnövekedni.
Összesen 12ó 2p lesz a teljes menetidő. (2500 km / 230km/h átlaggal)
Ugyan 130km/h-val 2db tankolás lesz, mivel ugye teletankkal indul mind a két esetben, így 3000 km-re elég ha kétszer tele tankol az indulási teletankra.
Tehát 19ó14p + 20 perc tankolás lesz a teljes menetidő = 19ó34 perc. (2500 km / 130km/h átlaggal)
Amenyiben rosszul matekoztam volna akkor javítsatok ki.
-
Gombinyó
őstag
válasz
rob210
#56961
üzenetére
Az úgy elég meredek, hogy garanciás autóra elmegy 1m motorgenerálra most motortól, márkától függetlenül.
Mondjuk faterom zsír új céges Renaultján a mélyen tisztelt márkaszerviz nem húzta meg normálisan az olajleeresztő csavart és kuka lett a motor. Ott ráadásul elzárkóztak mindentől.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Gombinyó
#56960
üzenetére
De csak ráfognak minden sz@rt és ezért válalnak át csak 35% ot a javításból, hogy lásd ők milyen jó fejek.
Be kell látni hulladékok ezek a kisköbcentis motorok.
Mert nem csak a renault a Ford agyon hypolt ecoboost évmotorja hulladék is hulladék.
Meg az opelé is de azt hagyjuk is.Kis köbcenti turbó magas fordulat gyilkos összeállítás.
Ezért pakolják oda a 6 os váltókat is, próbálkoznak mindennek, de hát..... -
baluka6
aktív tag
válasz
bobooo
#56956
üzenetére
Szia,
1.2 TCe motrot szerintem felejtsd el, a 115 lovas verzió nagyon gázos.
Konkrétan kettőről tudok, amik motorgenerálosak lettek 100.000 km előtt. Elkezdték enni az olajat, 1000 km alatt 2 liter. Ha jól emlékszem az olajlehúzó gyűrűk tapadtak le és a szelepekkel is volt valami malőr. 4 éves autók, a Renault a javítási költség 30%-t vállalta át, ami 1.350.000 Ft-nál nem túl meggyőző.Egyébként Nissan Juke-t is szereltek ugyan ezzel a motorral és ott is rengetek motorhibás, így bontott motorot is alig találni hozzá.
-
rob210
Topikgazda
válasz
bobooo
#56956
üzenetére
A megane III és a fluence igen megbízható és jó autó.
A diesel "betegségek" mindegyiknél megvannak, de azok sok kilométeresen jönnek elő.
Meg ha gondos a gazdájuk akkor elő se jön. (pl olajcser ciklus)
A varrogép motorról ilyen jókat már nem tudok írni.
Elég betegesek a TCE motork a kis köbcenti nagy turbó, sose lesz jó párosítás vélemyénem szerint.
De használható az is, csak a szervizelésére, kell kisebb összeget félretenni. -
bobooo
addikt
Szevasztok,
2013 körüli Meganeból az 1,5 dCi milyen általánosságban (vagy 1,2 TCe)?
Vagy maga a 3as Megane?
Van olyan típushibája, amiről jobb tudni vagy nagyjából jók/megbízhatóak? -
rob210
Topikgazda
válasz
#32577792
#56952
üzenetére
Tudnék mesélni.
a facen kisebb vita alakult ki egy twingo vezérlés cseréje során.
Amire az egyik igen erősen szakosodott hozzáértő beírta Valeo vezérlést kell feltenni, mert az gyári francia beszállító és francia autóhoz az való.Nekem itt be is fejeződött a pályafutásom.
Viszont ha valaki találna Valeo vezérlés szettet az linkelje már be nekem legyen szíves, hogy még se haljak meg hülyén
Mindenki mindenhez IS ért ebben az országban.
Elmegyek kvantumfizikusnak.
-
#32577792
törölt tag
FB csoportban volt valaki, aki dpf-s eneost használt, de nem a renault szabványosat.
Hát dpf bizony bánta a dolgot. -
-
polonic
félisten
Használ vki Eneos olajat 1,6 dci dpf-eshez?
Ezt konkrétan:
Eneos Premium Hyper R1 5W-30Egyébként a MOTUL SPECIFIC 0720 5W-30 van kinézve.
Csak érdeklődöm a többi lehetőségről. -
Gabady
aktív tag
Hali,
Lassan ismét eljő az olajcsere a tavasz beköszöntésével...
Érdeklődnék, hogy ti, (első sorban Elf olajat használók) milyen forrásból szerzitek be olajaitok.
Én szokás szerint Kovácsautótól szoktam rendelni... Jó áron adják.
Csakis megbízható forrás érdekel! -
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino
#56939
üzenetére
Nem arra tippelek csak azzal tudod a legegyszerűbb hibát kizárni. A szerelés során pedig mindig a gyorsabb egyszerűbb dolgoktól haladunk a drágábbak felé.
A belső csukló csere új váltóolajat, gumiharangot, csuklót és oldaltól függően csapágyat szimeringet jelent. Ez már jelentősebb tétel, mint kicserélni/megcserélni 4 kereket.
-
salieri.
őstag
Rakatok bele egyenlőre 2 KYB rugót.Remélem megáll végre a javítások sora.
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter
#56936
üzenetére
Köszi igen már vettünk hozzá mosó adalékot.

-
rob210
Topikgazda
válasz
baluka6
#56934
üzenetére
Nem a geometriával van a baj, hanem beül a rugótányérba a kosz az gyüjti a nedvességet és szépen rohasztja a rugó anyagát.
Azért törik el. Ha kocsimosáskor a kerekek mögött a futóműre is jut egy kis víz, akkor nagyon sokkal ki lehet tolni az életét a rugónak . Persze akkor is el fog törni csak mondjuk nem 5/6 évesen.
10 év után meg úgy is illik kicserélni, mert kilágyul.
Ez persze a starline meg ilyen neves gyártók termékeire nem igaz azok bármikor el tudnak pattanni.

Nemrég 2 azaz 2 napot bírt egy ilyen rugó, de már amikor meghozta a srác jeleztem, hogy inkább vigye vissza. Most megtanulta szegény egy életre.

Jah és az nem alul tört el a menetből egy negyedet, vagy felet, az konkrétan a terheléstől ketté roppant.
-
baluka6
aktív tag
válasz
salieri.
#56925
üzenetére
Nálam a hátsó tört el, de konkrétan 2 vagy 3 karika hiányzott belőle.. Rob annyira de annyira örült neki!

Előtte 2004es Fiestam volt, ott az elsők törnek, kb 6-8 év után. Mindegy milyet teszel bele, eltörik. Valószínűleg valamit elnéztek a futómű geometriába. Anyám I-es Octaviájába 12 év után tört el a hátsó rugó,
a szomszédnak meg a Passat-ba 14 évesen, szóval azért egyiket sem örök életre tervezik.
-
rob210
Topikgazda
Srácok kereszt kérdés.
Megane II nél ugye típushiba a termosztátház tömítésének átégése/szakadása.
Ilyenkor összekeveri az olajat a vizzel ami a tartályban csodás masszát képez.
Csere és olaj valamint hűtőközeg csere adott.
Viszont maga a termosztát, az belevan sütve a házba vagy külön cserélhető?
Én ugy tudom és gépkönyv is azt irja, hogy termlsztátcsere csak házzal együtt lehetséges.
Viszont minden webshopban ott van külön a termosztát.
De minek?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81
#56928
üzenetére
Nálam 17-18 liter volt legutóbb, akkor most nyertem, vagy mi van?

-
válasz
orosziem81
#56928
üzenetére
Hát az nem kevés!

Országút milyen tempó? Sok a rövid táv, vagy az előzgetés? -
orosziem81
tag
Laguna 2 ph2 2.0dci
6,5 literes átlag télen/nyáron. Nem kijelzett, hanem fullra tankolásnál a megtett km-erekből számolt.
Használat: 80% országút, többi város. -
diablo1984
veterán
válasz
salieri.
#56925
üzenetére
10 évesen vagy az felett már öregszenek a gumi alkatrészek, minden kopik, főleg ha előtted lévő gazdája szart sem költött rá, te meg rendbe rakod és rámegy a gatyád!
Én vettem egy 5 évest 1 éve ismerőstől, tökéletes azóta is, egy vonóhorgot(kellett nekem), gumiszőnyeget és olaj+szűrőcserélet kellett rá költeni, semmi egyebet, gumi futómű alkatrészek rendben vannak, műszaki csont nélkül megvolt, pedig lassan a 200 ezredik kilométer is megvan benne!
Szóval a biztos előéletű, nem idős autó kevésbé tankcsapda, korosabbakban már jönnek elő a hibák.... -
kisninja
őstag
Egy újonnan cserélt toronycsapágy gumija mitől nyöszöröghet túl van húzva ?
-
salieri.
őstag
Köszi srácok akkor 2 rugót cseréltetek egyenlőre. Hihetetlen két kis vacak toronycsapágy majdnem 20K.

-
rob210
Topikgazda
-
salieri.
őstag
Elég rozsdás a rugótányér is .

Megnéztem mennyi ment rá 10K km alatt a kocsira.
450K, azért ez több mint sok. -
mycso
Topikgazda
Annó 20K-ért vettem a 4db -4cm FK ültetőrugót, újonnan.

Ám azt tudom írni, amit a többiek: rugó törésnl rugócsere párban. A többi alkatrész nem kell.
-
válasz
diablo1984
#56919
üzenetére
Toronycsapágy csere javasolt, de első körben csak a belsejét nézném, nem kompletten.
-
diablo1984
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino
#56912
üzenetére
Ettől én még megcserélném az elsőket a hátsóval, azt te is meg tudod csinálni és nem kerül pénzedbe.
Ha megmarad a iba akkor meg féltengely. Ennyi. -
rob210
Topikgazda
54 e rendes áron és akkor kyb minden most direkt kalkuláltam egyet.
Sürgősen hajtsd el a szerelődet melegebb éghajlatra.
Ráadásul bevizsgálás nélkü nem cserélünk gátlókat.

-
LamerGyuri
senior tag
válasz
DonThomasino
#56912
üzenetére
Biztonsági funkció
Rezgőmotor, hogy 100 felett az a kis gokart nem biztonságos

-
salieri.
őstag
válasz
diablo1984
#56909
üzenetére
Nekem ezt mondja a szerelőm ilyen esetben ezeket kell cserélni. Kybre néztem.
2 rugó
2 teleszkóp
2 toronycsapágy -
salieri.
őstag
Jól számolom ennek az alkatrészköltsége kb. 65K?

-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Ma délután eltört a jobb első rugóm.

-
rob210
Topikgazda
válasz
DonThomasino
#56903
üzenetére
A szélvédők?

Ezt, hogy állapítottad neg?
Akkor nem az egész kasztni remeg?
Illetve csak 100 felett?
Nem lehet, hogy ki kéne a kerekeket centíroztatni?
Próbáld ki a hátsó első kerekek cseréjét, ha akkor is rezonál, akkor belső féltengely csillag is lehet.
A fékek így nem játszanak, azok fékezéskor is pulzálnának, ha azokkal lenne a baj.
De azért ezt a hibajelenséget pontosíthatnád, mert csak találgatok. -
DonThomasino
veterán
99 es twingo 100 felett borzasztóan rezeg rezonálnak a szélvédők.
MIi okozhatja ? Motortartó bak örgedés ?
-
Shamat
aktív tag
Nekem most télen 12-t megiszik a monszter.

Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Chieftec-Prohardver nyereményjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Melyik tápegységet vegyem?
- Tesla topik
- Diablo IV
- Elektromos autók - motorok
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Siemens EQ6 Series 300 Érintőkijelzős Latte/Cappucino/kv föző!
- Xiaomi kamera + HUB + okoskonnektor eladó
- Xiaomi Mi Pro 2 Elektromos roller! 10 métert futott!
- Eladó refurbished Dyson V15 detect Absolute porszívó 12 hó garanciával és számlával
- KIÁRUSÍTÁS - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 Dock (akár 2x4K felbontás)
- Apple iPhone 13 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 100% Akku
- Dupla Lencsés PTZ Biztonsági Kamera 2.4/5G Dual Band Wifi Kamera+128gb mermoria kártya
- BESZÁMÍTÁS! Acer Predator Helios Neo 18 Ai - Ultra 9 275HX 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070Ti 12GB W11
- független szinte karcmentes Samsung A33 128GB, dobozával, kábellel, stb.
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest






Jól kezdődik a kapcsolatunk, az előző autómmal soha nem volt ilyen, hogy ne tudtam volna elindulni és ne értem volna oda valahová.






mycso
