-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Throme
veterán
Én nem értem, hogy a "zajszűrés megeszi a pixeleket" , és ezért jobb lenne a D40, mint egy korszerűbb - akár - belépő váz.
Tudom, hogy a nagy felbontású szenzorok megjelenésével temették páran a tükrös gépeket, hogy kisebb pixel méretre kevesebb fény jut, megnő a jel erősítés mértéke, és majd zajosabb lesz a kép, de aztán nem így lett (végeredmény szempontjából mondom, mert a fizika az fizika, de nem csak a szenzoron múlik a végleges kép).
Aztán az obik felbontóképessége miatt temették a régi obikat.A kirajzoáls problémát se vettem észre pl a 24mp-es 7100 szenzora elé rakott 18-105 és 18-140 (elméletileg az utóbbi már nagy felbontású szenzorra tervezett...).
Nem hiszem, hogy belépő gépeken, budget obikon, illetve hobbi felhasználóknál fog előjönni a dolog.
Mindenki lecserélte az obiparkját 24mp szenzoros vázakhoz? -
mazsi70
őstag
válasz
jasonka
#28698
üzenetére
Igen ,ez az AF-P .
Bakker...elsiklottam felette ,hogy D40-re kell .Egyáltalán nem kompatibilis vele !1/250 ,f8 ,ISO100 ,10mm
The number of cameras compatible with this lens is limited. Even for compatible cameras, firmware update may be required*. Fully compatible models: D7500, D5600, D5500*, D5300*, D3400, D3300*, D500 and later models.
Compatible models with limited functions: D5, D810 series, Df, D750, D7200, D7100, D5200, Nikon 1 series with the FT1.
Incompatible models: D4 series, D3 series, D2 series, D1 series, D800 series, D700, D610, D600, D300 series, D200, D100, D7000, D5100, D5000, D90, D80, D70 series, D3200, D3100, D3000, D60, D50, D40 series, film cameras.
-
jasonka
aktív tag
"A Nikon sem lesz teljes értékű, mert azon menüből kell a manuál fókuszt kapcsolni, amit a D40-be nem tettek bele..."
Olyannyira nem lesz teljes értékű, hogy a D40-en szerintem "meg se fog vele nyekkenni", mert még
a D7200-as is csak firmware frissítéssel tudja kezelni...
Egyszerűen nem kompatibilisek vele a Nikon "P"-s objektívek...

-
Lex Icon
senior tag
Köszönöm az infókat, de így csak könnyebb a választás.

A Tamron akkor kiesik, a Nikon is.
Marad a Sigma vagy esetleg a Tokina.A Sigma 10-20-ast érdemes használtan venni pl. a 220V-nál? Most láttam, hogy árulnak használt cuccokat is. A D40-et és az obijaim többségét is használtan vettem, igaz magánszemélytől személyesen.
-
Byk01
őstag
válasz
Lex Icon
#28692
üzenetére
Ha D40-re kell, akkor a Tamron kiesik, mivel elektronikus a rekeszvezérlése, amit a D40 nem tud.
A Nikon sem lesz teljes értékű, mert azon menüből kell a manuál fókuszt kapcsolni, amit a D40-be nem tettek bele.Értem én, hogy a zajszűrés megeszi a pixeleket, de egy ilyen régi géppel sajnos egyre gyakrabban fogsz belefutni ilyen kompatibilitási hibákba (én a D90-nel is tapasztalom, pedig az újabb is, és kategóriában is feljebb van)
-
Lex Icon
senior tag
válasz
gergo5991
#28690
üzenetére
az a 4mm nem tesz sokat szerintem ha tegyük fel egy 24megapixeles d7x00ád van vagy már az alsóbb kategóriások is 24mpx-esek, abból van hova croppolni
Írtam, hogy kisgép, tehát nem D7xxx,
hanem D40-es 6Mpixellel, ami nekem teljesen jó. Nem szeretem az ilyen nagy felbontást, mert vagy a zajszűrés eszi meg, vagy az olcsóbb obi nem tudja "kihajtani".kérdésedre válaszolva az uj tamron, a 10-24es amit linkeltél elég penge obi
Bál@ meg a Sigmát írja, de gondolom a kettőt nem volt lehetőségetek összehasonlítani, így nem tudom ebből eldönteni, melyik a jobb.

amondó vagyok a minőség legyen a legfontosabb egy hordótorzitást ha nem olyan durva lightroomban 1 kattintás kijavitani, ha már ennyit költesz a fotózásra gondolom utómunkára is szánsz időt
Nincs Lightroom, nem szeretek nagyon maszatolni utólag, legfeljebb vörösszem kiszedés és vágás, ha kell.
Ezeket ingyenes progival oldom meg, az Adobe cuccai drágák és a LR magában nem is kapható és havidíjas, ami a ritka fotózásaim és hobbi jellege miatt nem gazdaságos. Inkább obira költök.
Láttam a LR képességeit, valóban kellemes, hogy egy kattintással kiszedi a konkrét obi hibáinak megfelelő torzítást, de talán van erre is egy ingyenes progi. (Még nem kerestem).
Most van egy kis plusz pénzem, amiből szeretnék nagylátót venni.
-
-
gergo5991
őstag
válasz
Lex Icon
#28689
üzenetére
az a 4mm nem tesz sokat szerintem ha tegyük fel egy 24megapixeles d7x00ád van vagy már az alsóbb kategóriások is 24mpx-esek, abból van hova croppolni
kérdésedre válaszolva az uj tamron, a 10-24es amit linkeltél elég penge obi
amondó vagyok a minőség legyen a legfontosabb egy hordótorzitást ha nem olyan durva lightroomban 1 kattintás kijavitani, ha már ennyit költesz a fotózásra gondolom utómunkára is szánsz időt
-
Lex Icon
senior tag
válasz
gergo5991
#28687
üzenetére
Szia!
Köszönöm mindkettőtöknek az eddigi válaszokat.
Írtam, hogy DX-es gépre kell. (Bál@ beelőzött)
A 11-16 lehet, hogy rövid lenne.
Ha a Tokinát kivesszük az ára miatt, melyiket tartjátok a többi közül a legjobb képminőségűnek? Főleg torzítás (hordó, párna) és élesség szempontjából? -
-
válasz
Lex Icon
#28685
üzenetére
A nikonok általában eléggé felárasak... (jó most pont nem) én hagynám, ráadásul nem fix rekeszes, szépen beszűkül majd ha zoomolsz,így hátrányt jelenthet.A Tamron szintén.
Anno volt 10-20 f3.5 -ös Sigmám, az arához képest jó kis cucc, én ajánlom

De a 4 közül esélyes, hogy összességében a Tokina a legjobb, de ha sokallod árát,akkor maradj a Sigmánál. -
Lex Icon
senior tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni nagylátószögű obi vásárlásához. Elsősorban épület külső és belső fotózásra használnám és tájfotózásra.
Nikon DX-es kisgépre kellene egy nem túl drága max. 150-160eFt körüli obi. Esetleg használtan megbízható eladótól.
Amiket néztem:
- Sigma 10-20mm f/3,5 DC HSM,
- Nikon 10-20mm f/4,5-5,6G VR DX AF-P,
- Tamron 10-24mm f/3,5-4,5 Di II VC HLD,
Illetve még a Tokina 11-20mm f/2,8 AT-X Pro DX irányába nézelődtem, bár az ára 200eFt körüli.
Persze ha tudtok jobb megoldást a nagyjából 10-20-as tartomány lefedésére, azt is szívesen veszem.
Sajnos olyan összehasonlítást nem találtam, ahol az obi hibák össze lennének hasonlítva tesztképekkel, így nem volt megfelelő összehasonlítási alapom.
Fontos lenne, ha nem kellene utómunka ahhoz, hogy a képen ne legyen zavaró pl. a torzítás.
A Nikon 10-20 tesztje nem volt túl meggyőző ebből a szempontból, bár az ára nagyon barátságos. Lehet, hogy "okkal".
A VR/VC jó dolog, de talán ebben a fókusztávban nem annyira lényeges.
Remélem tudtok tanácsot adni. Előre is köszönöm. -
espista
senior tag
Sziasztok. Tudna valaki ajánlani Székesfehérváron egy objektív szerelőt? A Sigma 17-50-em el kezdett zörögni. Ha le van lockolva, akkor nem. Képeket jó csinál, azzal nincs gondom.
-
Neck
veterán
válasz
Snooker147
#28678
üzenetére
Kérdés, hogy kell-e AF. Ha igen, esetleg Sigma 30mm f2.8, nyitva is éles, használtan ekörül megy.
Vagy, a szélesebb 19mm f2.8 -
Roxx
tag
Sziasztok, Tamron sp 200-500-as objektivhoz szeretnék egy telekonvertert.Milyen tipus az ami még nem rontja le nagyon a képminőséget? Én 1,4X re gondoltam...
-
Snooker147
tag
Sziasztok!
Sony A5100-ra (Sony E) keresek a kit obi mellé valami jó, és kedvező árú objektívet beltérre,jó fényerővel.
Leginkább a Meike 35mm f/1.7-et tudnám megfizetni 35k-ért. De gondolom az annyit is ér, amennyi az ára.
Használtan is érdekelne. -
metal01
őstag
Nem egyszerű kérdés ez. A jó filterek drágák. 2-3 db. már 60-70 pénz, vagy több... Elvileg a Hoya Pro cuccokat jónak mondják és még mindig olcsóbbak, mint a B+W szűrők. Lehet, hogy beruházok egy 77-es ND1000 Hoyára átalakítóval és akkor tudom használni a 67-es obimon is.
#28675) LamaCube: Az eredmény hatásos

-
-
PuMbA
titán
Illetve arra is figyelni kell, ha ez számít, hogy a túl erős filterek már színtorzulást okoznak:
"There are numerous ND filters capable of blocking upwards of 10 stops of light. These are sometimes referred to as "Black Filters" – reflecting their appearance – and what you see when looking through the viewfinder. While amazing, these filters are not without their drawbacks.
Perhaps the most significant drawback of blocking 8 to 10 stops of light with the filters available today is the resulting color tone issue. While these filters attempt to block all wavelengths of visible light evenly, the results do not always reflect this. A warm or cool tone is the expected result of using such strong filtration. White balancing during post processing is generally the answer to this problem."
Néhány esetben jobb tud lenni egy 4-6 stop-os ND.
-
A Zéé
addikt
válasz
metal01
#28671
üzenetére
baromira helyzet függő. Ezt így látatlanban csak találgatni lehet, de én ND8-at nem vennék ilyen célra.
Ha sok lenne az ND1000, akkor az ISO-n még mindig lehet emelni 2-3-4 fényértéket "büntetlenül", viszont ha kevés az ND8, akkor nem sok lehetőség van tovább növelni a záridőn. -
metal01
őstag
válasz
bakosgabor57
#28668
üzenetére
Én is most tervezek venni egy ND-t. Leginkább vízesések fotózásához. Az ND1000 10+ fényerő csökkenést eredményez. Nem sok az kicsit? Egy ND8 3 fényerőt csökkent. Az elég vajon? Vagy érdemesebb az ND1000?
-
bakosgabor57
őstag
válasz
total90
#28657
üzenetére
Hosszú záridőhöz Hoya PRO ND1000 van nekem is, jó a minősége, színeken, élességen nem változtat.
-
-
tvamos
nagyúr
válasz
r.levente75
#28664
üzenetére
Nagyobb tömeg, jobb tapadás.
) -
LamaCube
addikt
válasz
gergo5991
#28656
üzenetére
Azt le sem fogod venni.
3 hete voltam a Magas-Tátrában és mondjuk nem 11-16, hanem 10-18-assal képeltem a legtöbbet meg 24 fixel. Nálam volt a 70-200, meg 1.8 50-es. Telét nem sokszor tettem fel, persze attól a hátizsákban elfért az 50-est is csak akkor, amikor pár portrét lőttem a családról. Viszont családdal, ha nem tolerálják a fotózást, akkor nyűg menni. Annyi fotózni való van, hogy nem lehet győzni 
-
gergo5991
őstag
válasz
JohnyBlue
#28658
üzenetére
az még nincs

telénének egy nikon 70-300as vagy tamron 70-300as lenne jó árban, de eléggé az a fajta vagyok hogy top minőségre hajtok, szóval pld egy 70-200as vr ii es nikon elég jó lenne egy 1,4 vagy 2es nagyitóval, az meg már kb mindenhova elég lenne a minoség, a fényerő és felhasználhatóság szempontjából, esetleg egy olcsóbb 100-400as új tamront nézegettem bár az nem fényerős, de fórumozók és flickr képek alapján elég jó minőségü
Nyilvan felmerül a kérdés, hogy egyáltalán minek ilyen drága technika full alap felhasználásra, hirtelen annyi jut eszembe hogy mer miért ne, bármikor jól jöhet, de ha már a tulajdonába kerül az ember ilyen technikának már csak úgy alapból egy csomó lehetőség amiről még eddig nem tudott nyillik meg előtte.
-
válasz
Throme
#28652
üzenetére
Pfu, azt nem tudom.
(#28653) bakosgabor57
Szerintem nálam többet senki nem adott ki ilyen szarkora
Próbáltam olcsón jót, de ezeknél a filtereknél legalább Haida legyen.Egy jobb szűrővel megőrzöd az élességet és a színeket. Talán ezen a képemen a legszembetűnőbb.[link], hogy mennyire nem zavar bele a képszerkesztésbe. Ezt csak RAW jpg-be konvertálva.
Instan van még fent pár képem, ami hosszúzáridős és csak keveset kidolgozott. [link]
-
gergo5991
őstag
berendelve egy tokina 11-16os dx ii 480 euróért ujonnan 2 év garival, remélem jól fog szolgálni, egy magas tátra túra ezzel kötelező lesz még a nyáron

azt hittem hogy valami best dealt találtam 480 ért mert más boltokban 600tól kezdődik, de megnéztem MO-n is ennyibe van ha átszámolmom
-
válasz
bakosgabor57
#28650
üzenetére
Nem érdemes, mert semmivel ne jobb minőségben. Haida egy kicsit jobb, feljebb meg B&W vagy Lee.
Van szűrős topik?

-
bakosgabor57
őstag
Szűrő topik kihalt, ezért ide írok.
Van-e valakinek tapasztalata többféle márkájú cpl szűrővel? Van egy Kenko cpl-em ami jól működik, nem ront a wb sem és az élességen sem. A kérdés az érdemes-e lecserélni egy minőségibb Hoya HD -re? -
Roxx
tag
A kettő közül melyik lenne a jobb megoldás?természetfotózáshoz,állatokhoz, madarakhoz hasznàlnám elsősorban.
-Sony A58-vmilyen 300környéki vagy magasabb zoomo objektiv
-Canon 30D egy Tamron sp 200-500-as objektivval
Ez a Tamron milyen objektiv? Mennyire gond,hogy nincsen benne stabilizátor? -
seven7
aktív tag
Sziasztok!
D7200-on legtöbbet a Sigma 17-50 f2.8-at használom, de szeretnék kicsit feljebb lépni minőségben.
Mi az amit ajánlanátok?Én ezt néztem ki, csak tartok tőle, hogy a 24mm kezdő DX-en túl nagy, viszont a 70-es végnek örülnék sokszor:
Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2Használat módja: eseményfotózás, utazó zoom
Köszi!
-
Roxx
tag
Bocsi de azt a sigmat hanyagolom viszont találtam egy SIGMA 400 f5,6 APO objektivot ez milyen lehet?
-
80hun
addikt
Az A-mountos obikban nincs benne az optikai stabi csak rá van írva

Van a vázadban stabilizátor.Ha olcsón ki tudsz fogni egy Sony 55-300-at én azt venném.
Ami ritkább az a Tokina AF730 , jó obi és persze nehéz is mert fém és üveg az egész. -
zümzümm
senior tag
Sziasztok,
Bocs hogy ezt ide tolom, de egyrészt nem találtam megfelelő topicot, illetve itt biztos lesz olyas valaki aki tud segíteni.
Babafotózáshoz használatos vicces kiegészítőt keresek(nem saját részre). Egy olyan vicces mosolygós arcot/maszkot, amit az obira lehet applikálni. Fogalmam sincs hogy ennek mi a „hivatalos” neve, sem magyarul sem angolul. Ha valaki meg tudná mondani, esetleg linkelni, nagyon megköszönném! -
Roxx
tag
Sziasztok, teleobjektívot szeretnék venni Sony A58-hoz.Ezek közül melyik lenne a legjobb.
-Tamron 70-300USD
-Sony DT 55-300
-Sigma 70-300 Optikai stabilizátoros verzió -
#92251648
törölt tag
válasz
*Ropi*
#28628
üzenetére
A DP tesztek félrevittek már engem is, nem kell nagyon komolyan venni őket. Tamron 24-70mm f/2.8 v1 és v2 tulajdonosként határozottan cáfolom, hogy a régebbi verzió élesebb lenne. A v2 minden szempontból (AF, élesség, rajzolat, stabi) komolyabb cső, de sajnos drágább is a régebbinél.
-
Roxx
tag
Üdv,Sony A58-hoz keresnék elsősorban madárfotózáshoz objektívet 300 körülit.Fontos,hogy éles és szép képeket lehessen vele készíteni.Milyen típusok jöhetnek számításba?Köszönöm
-
*Ropi*
félisten
válasz
kemkriszt98
#28629
üzenetére
Nem, a Canon 24-70/2.8L II mondhatni hibátlan (tapasztalatból mondom, mert ilyet vettem a Tami után): gyors és pontos, a képe pedig fixekkel van párban. Egy gyári hibája volt: megnyúlt a zoom gyűrű gumija, de garanciában cserélték, azóta hibátlan.
-
kemkriszt98
tag
Értem, akkor még megrágom ezt a kérdést egy kicsit.
Köszi mindenkinek

Csak puszta kíváncsiságból (hisz az már nem az én árkategóriám), a 2. Változatnak is vannak ehhez hasonló ( vagy egyéb nagyobb) hibái ? Vagy az már egy jobban sikerűlt darab?
-
*Ropi*
félisten
válasz
kemkriszt98
#28625
üzenetére
A Canon 24-70/2.8L I. sosem érte meg az árát, mivel a Canon egyik legrosszabb zoomja, csak a maga idejében nem volt alternatívája - szerencsére mára változott a helyzet. Roger Cicada, a LensRentals tulaja készített egy felmérést az általuk bérbe adott példányok fókuszának pontosságáról és akkora a gyártási szórás, hogy gyakorlatilag nincsen referencia, amihez mérni lehetne. Alapvető konstrukciós tervezési hibája, hogy a belső tubust vezető görgők idővel elkopnak illetve szétmorzsolódnak, így zoomoláskor a belső tag elmozdulhat, ami decenterességhez és AF hibához vezet. Jelenleg a legjobb ár / érték arányú 24-70/2.8 a piacon a Tamron 24-70/2.8 VC USD: a képminősége F5.6-ig látványosan élesebb az újabb G2-nél. A Tami 24-70/2.8 VC USD (mellesleg ilyen volt nekem anno az 5D3-on) képminőségre és AF gyorsaságra csak paraszthajszállal van lemaradva a Canon 24-70/2.8L II-től, viszont vele ellenben van benne képstabilizátor (VC - Vibration Compensation - ami olyan halk, hogy még videózni is lehet vele, mert nem hallatszik bele). Az ára használtan meg kb. a Canon I. verzió szintjén van - már, ha kapsz, mert fehér holló kategóriás üveg. Egyes példányok hajlamosak fókuszdriftelésre a különböző rekeszértékek között (jellemzően 2.8 és 4 közt látható a legjobban), ezért 2 pontos Micro AF Adjustment-et tudó vázakhoz ajánlott. Így vagy eleve pontos példányt veszel, vagy a vázadhoz kalibráltatod a Camera Kft.-vel (ők a Canon hazai márkaszervize).
-
Fotonhámozó
senior tag
válasz
kemkriszt98
#28625
üzenetére
A C 24-70 f/2.8 L (I.verzió) nem a legjobban sikerült üveg a pirosgyűrűsek között. Vagy néznék helyette 3rd Party gyártótól a kívánt árkategórián belül mást (a Tamit sokan dicsérik), vagy Canon 28-70 f/2.8 L-t vennék használtan (nyitva, 28 mm-en egy picit lágy, de még így is az átlagobik felett teljesít, rekeszelve illetve 30 mm felett gyönyörű a rajzolata). Kérdés, hogy FF vagy APS-C vázon használnád? FF-en az a 4 mm különbség sokat számíthat, APS-C-n rengeteget. De ha a nagylátó végét nem gyakran használod, nem akkora hátrány.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
kemkriszt98
#28625
üzenetére
én ezt venném

-
kemkriszt98
tag
Sziasztok,
Azon gondolkozom, hogy befektetnék egy magasabb szintű obiba. Eddig mindig a legalsó kategóriákból választottam és félreértés ne essék észben tartva a nyilvánvaló hiányosságaikat mindig meg voltam velük elégedve viszont túl szétszórt gyújtótávjaim vannak és szeretnék egy olyan objektívet amit minél több helyzetben tudnék használni (a stílusomon belül). Ezért és azért is mert igazából kíváncsi is vagyok, hogy milyen egy komolyabb optikával fotózni, jutottam erre a következtetésre.
Mivel a fotózás pusztán hobby és nem is tervezem ezt megváltoztatni, nem szívesen perkálnék ki teljes árat egy Canon L obiért úgyhogy egy használt darabra gondoltam. (Értem, hogy miért drágák, csak jelen kontextusban sokallom...). Szóval kinéztem a 24 - 70mm f/2.8 L obit (micsoda meglepetés
). Az első verziót. Papiron pont tökéletes lenne, a kérdésem csak annyi, hogy még mindig megéri e az árát vagy abból a pénzből ma már kapok jobbat hasonló adatokkal (újan, vagy használtan. Esetleg más gyártótól) ?Köszönöm a válaszokat

-
_csocso_
senior tag
Sziasztok! Tamron 70-300 újabb verzió nagyon gáz? Érdemes vele foglalkozni FF-en?
-
-
atish15
aktív tag
Estét. Vettem 2 hete egy Nikkor 35 1.8G objektívet. Másnak is viszonylag hangos a fókuszmotor vagy a fókuszálás?
-
PuMbA
titán
válasz
Throme
#28613
üzenetére
Ami biztos, hogy a VC nélküli, nagyon elvérzik: [link]
Nem rég néztem összehasonlítást ismerősömtől Canon oldalról az új 55-250 és a régebbi 70-300 között és hát a 70-300 látható különbséggel rosszabb, mint az új 55-250 még FullHD-ban is nagyítás nélkül látni, hogy a kontraszt, színek és az élesség terén eléggé gyér. -
bigsee
addikt
Üdv! Oly ZD 40-150/4-5.6 leváltására érdemes a Pana 45-150/4-5.6 O.I.S? Javít annyit - annyira nem rossz a régi ZD - a képminőségen, hogy újabb, fejlettebb (talán)? Jó áron találtam, 1 év gyári garral, 73.000 HUF-ért...
-
Throme
veterán
Próbálgattam a tami 18-200 VC obit, a 18-140 mellett. Szerintem nincs ott probléma. Egy kategória.
Majd még lehet - ha lesz alkalmam - megnézem 140 mm-en mindkettőt.
Nem biztos, hogy sokan vannak itt a fórumon, akik "vakteszten" megmondanák melyik kép melyik obival készült.
Egyik fórumtárs tamit használ D5k gépen és simán jó képeket lő.
Biztos bele lehet kötni, mert azért egy 75k huf obi nem egy nikkor 24-70 ....Cserélhető obi egy lehetőség. Olyan lehetőség, amivel valaki él, vagy sem, az az ő dolga.
DE mit ajánlanál helyette, ugye nem bridge ultra-hiper zoomot (mint azt a cserélhető obisban olvastam pár napja)?!
Vagy nagy szenzoros kompaktot, ami elég drága, és mellette - igaz fényerős zoom obival - nem tud ekkora átfogást?
Vagy duplakittet, 55mm-es derékba töréssel, ami elég szívás szerintem.... -
-
PuMbA
titán
válasz
atish15
#28607
üzenetére
Égboltot nem igazán fotózol telével, mert olyan gyorsan mozog a Föld, hogy a csillagok csóvát fognak húzni. Épp ezért fotóznak égboltot APS-C 10-16mm-en, mert így akár 20-30 másodpercig gyűjtheted a fényt anélkül, hogy a csillagok bemozdulnának a képen. A tele obik előnye az állatok, távoli természet és sportesemények fotózása, illetve néhány obival makrózni is lehet, mert 0,8m-re tudsz fókuszálni FF ekvivalens 400mm-en vagy felette.
-
Throme
veterán
válasz
atish15
#28607
üzenetére
Részletgazdagságban nem biztos hogy sok különbséget fogsz találni.
Ha csak nem 300mm-en jobb képet lő a tele, mint a 18-140, viszont 50mm-en jobb képet lő a kit zoom, mint a tele![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Hold fotó az egy olyan dolog, hogy meglövöd egyszer, aztán le van tudva. Azon túl sokat nem tudsz rugózni.
Ehhez elég kölcsönkérni egy telét._Nem vagyok csillag fotós, de igazán fasza fotókat csillagászati távcsövekkel kombinált megoldással lehet lőni.
Csillagjárásra nem hiszem, hogy a tele elengedhetetlen feltétel lenne.Látom nem hagyod, hogy megspóroljak neked egy tele vásárlást

-
Throme
veterán
válasz
atish15
#28605
üzenetére
Nekem van mindkettő, és ritkán használom a telét. Város, táj, természet... ide nem is nagyon kell tele (nekem).
Állatkert, autóverseny, repülőnap, ahol kihasználtam a telét.
Gyerekfotózásra is jobb a 18-140, mert azért a vége egy normál családiházas kertben elég, míg egy 70-300 obival gondba leszel, ha közelebb jön hozzád a gyerek.szvsz
-
atish15
aktív tag
Sziasztok.
Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Van egy Nikon d5600 fényképezőm hozzá kapott 18-140 kitobival. Leginkább táj, épület és természetfotózás felé húzok, családi eseményeken portré fotózással. Most láttam, hogy ismét van a Nikon pénzvisszatérítés. A kérésem arra irányulna, hogy érdemes e a 18-140 mellé beszerezni egy 70-300-as objektívet ha a 140 rövidnek bizonyul. Milyenek a tapasztalatok a Nikon 70-300-al?
-
Joltee
aktív tag
Ha már a 17-50 2.8 Sigmáról van szó: pár napja van meg, egy D7200-on használom. AF-fel kapcsolatban a fura az, hogy a helyes fókusztalálat függ attól, hogy a közelpont felől vagy a végtelen felől kezdi meg az állítást az AF. Ami meg a legfurcsább, hogy LiveView módban, ahol elvben nem kellene ff/bf problémának lennie, mindig téveszt, a keresőn keresztüli AF-hez képest sokkal életlenebb lesz a kép! Na ez utóbbit Nikon obikkal még nem tapasztaltam...
Pedig maga az obi szebb (és élesebb) képet ad (még így is), mint a 18-105. Lehet elküldöm a Camera Kft-nek, csak ilyenkor mindig attól tartok, hogy még rosszabb lesz. Esetleg vissza a boltba (netes rendelés volt)... -
Throme
veterán
válasz
negyedes
#28598
üzenetére
A youtube-on szoktam megnézni valamilyen Christopher videóit, aki ezeket a sigmákat (és lehet a tami 17-50-et is) bemutatja, igaz canon vázon, de szerintem az majdnem mindegy is.
Teszteli főbb gyutávokon és hozzá különböző rekeszeken.
17mm-en és tág rekesznél a szélek nem a legjobbak, de középen jó.
Egy kitobihoz képest ez az állapot is végtelenül jó, mivel azokon se 17mm, se f2.8 nincs
.
CA-t tudod korrigálni szoftveresen.
Városban, házak közt a 17mm némi előnyt nyújt. Tájképeknél meg szerintem mindegy.
Ha számít a fényerő, akkor a 17-70-nek majd nézd meg a gyutávokhoz tartozó legtágabb rekeszértéket. Az f2.8 nem sokáig él. tudom, hogy a végén az f4 jobb, mint amit egy kitobi tud 70mm-en, de ezt a különbséget szerintem a mai szenzorokban van annyi tartalék, hogy ezt a különbséget áthidalja, ahogy a 18-24mm közti különbséget is. A 17-50 teljes f2.8 már más történet... csak ez meg átfogásban nem túl sok....szvsz
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- sziku69: Szólánc.
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Aweriot: Cloudflare és mi
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kés topik
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Dell Latitude E7440 - i5, 8GB RAM, HDMI, eu bill - számla, 6 hó garancia
- Általános igazgatóhelyettes tábla üvegből eladó
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3565, 100% Akkumulátor
- Új kijelzős! HP ZBook Studio G8 WorkStation i7-11850H 32GB 1000GB Nvidia Quadro T1200
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
(Csak az egyértelműség kedvéért...
)

Az obik is javultak a felbontással.


3 hete voltam a Magas-Tátrában és mondjuk nem 11-16, hanem 10-18-assal képeltem a legtöbbet meg 24 fixel. Nálam volt a 70-200, meg 1.8 50-es. Telét nem sokszor tettem fel, persze attól a hátizsákban elfért az 50-est is csak akkor, amikor pár portrét lőttem a családról. Viszont családdal, ha nem tolerálják a fotózást, akkor nyűg menni. Annyi fotózni való van, hogy nem lehet győzni


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)




