-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lex Icon
senior tag
Csak akkor, ha a szenzor dizájnja nagyban javított, mert ugyanúgy APS-C-nyi méretet használsz az FF szenzorból
Pont az a lényeg, hogy a DX-es kivágáson 2,25-öd annyi pixel lesz, ami biztosan kevesebb pixel lesz, mint a DX-esen és pont emiatt lesz jobb a minőség, mert nagyobb pixelek vannak az FX-es lapkákon. Meg persze az FX-es gépekben jobb a proci és a SW is.ha az FX géped ugyanannyi megapixeles, mint a DX, akkor FX-et DX módban használva kevesebb megapixeled lesz a kivágás miatt, tehát még hátrébb is vagy felbontásban nemhogy ugyanott
Ha a megapixeleket akarod hajtani, akkor biztos. Ha a minőséget, akkor meg pont fordítva, ahogy fent írtam.
Vagy megvárod, míg összegyűlik a pénz nemcsak a vázra, de az obira is
És az miért jó? Addig se tudod használni a gépet, hiába van meg rá a pénzed.
-
PuMbA
titán
válasz
Lex Icon
#28798
üzenetére
"Az FX-es géped pedig biztosan jobb minőséget ad DX-es kivágással, mint a DX-es gép."
Csak akkor, ha a szenzor dizájnja nagyban javított, mert ugyanúgy APS-C-nyi méretet használsz az FF szenzorból, továbbá, ha az FX géped ugyanannyi megapixeles, mint a DX, akkor FX-et DX módban használva kevesebb megapixeled lesz a kivágás miatt, tehát még hátrébb is vagy felbontásban nemhogy ugyanott

"Egy fotó felszerelést a többség nem egyben vesz meg és ez igaz a DX-ről FX-re váltásra is. Így pedig könnyebb a váltás."
Vagy megvárod, míg összegyűlik a pénz nemcsak a vázra, de az obira is
Mindegy, nekem furcsa ez. -
Lex Icon
senior tag
Miért ne volna értelme?
Ha FX-es géped van, de vannak (megmaradt) DX-es obijaid, akkor azokat is tudod használni. Az FX-es géped pedig biztosan jobb minőséget ad DX-es kivágással, mint a DX-es gép.
A Nikon is így látja, hiszen ezért rakta bele ezt a funkciót az FX-es gépekbe.
Egy fotó felszerelést a többség nem egyben vesz meg és ez igaz a DX-ről FX-re váltásra is. Így pedig könnyebb a váltás. A Nikon-nak is érdeke, hogy minél könnyebben lehessen az FX felé terelni a fogyasztókat. -
Laby
őstag
Köszi-köszi

-
gaben22
senior tag
Működik, csak nem rajzolja ki a szenzort (nem tud rávetítetni teljes képet), azaz egy kört fogsz látni az elkészült képen. Van úgy emlékszem settings, hogy DX üzemmódban akarod használni a gépet, akkor feltételezem levágja neked a képet DX méretre.
https://www.flickr.com/photos/dcapfoto/3077518931/
Fordítva már sokkal érdekesebb egyébként a kérdés, azt többen csinálják, hogy FX objektívet használnak DX-en, remélve, hogy egyszer FX-re váltanak vagy épp azért, hogy az objektív szar részei (széleken általában szar a kép már) ne kerüljenek rá a képre.
-
Laby
őstag
Félve kérdezem, mert eléggé kezdő kérdés.
APS-C-re készített objektív, nem működik egyáltalán FX gépeken, vagy működik csak kompromisszummal jár?
-
80hun
addikt
válasz
amulet
#28790
üzenetére
Nikonnál 1.5x a Canonál 1.6x aszorzó APSC szenzornál.
Hogyha nikonon 35mm-est használtál akkor canonon 33mm-es a megfelelője hogy ugyanazt a látószöget kapd.. De pár mm-en ne muljon így kerekítsünk ott is 35mm-re
EOS-M50-re csak adapterezni tudsz EF/EF-S bajonettes obit ha kell ez a látószög.
Az sem olcsó EF 35/2 IS + ADAPTERHa nem használsz FF-m gépet ne kavarodj bele a crop szorzókba.

Nikon APSC-re szinte ugyanaz kell mint Canon APSC-re -
amulet
senior tag
Canon m50 (milc)-en egy 50mm-es objektiv mekkorának felel meg? Egy aps-c gépjez képest nagyobb. Int 50 vagy ugyna akkora, itt van szorzó?
-
#92251648
törölt tag
válasz
itouchfan
#28781
üzenetére
Nálam bizonytalan AF és életlenség jelentkezett sorozatosan. Sajnos a régebbi Sigma objektívek nagy minőségi szórást mutatnak, de az új Art széria sem hibátlan, pl. a 24-70 erősen elmarad a hasonló kategóriás Tamrontól. 2 napig volt lehetőségem mindkettőt próbálgatni, de kb 3 perc alatt eldőlt a kérdés.
-
randras_83
addikt
válasz
itouchfan
#28781
üzenetére
Gyanítom hogy fókusz problémák. Sajnos bele lehet nyúlni csúnyán, ha nem vagy szerencsés, és akkor már a dokkoló sem segít, rosszabb esetben a szerviz sem. A tripontos expon kipróbáltam sok Sigmat, meggyőző volt, viszont tuti itthon venném és újat, mert így ha nagy a gebasz akkor csere. Az tény hogy ha frankó akkor nagyon penge.
-
Laby
őstag
válasz
#92251648
#28778
üzenetére
Esetleg a Sigmát is próbáltad és ahhoz képest ajánlod a Tamron-t, vagy csak szimplán az van és nagyon szereted és ezért ajánlod?
Portréra van egy fix 50-es F1.8, persze azért nem lenne hátrány az F2.8 hogy ne kelljen sokszor objektívet cserélgetni, de Sigma tesztek szerinti élessége és nagyobb gyújtótáv eléggé vonz.
(#28777) itouchfan
Köszi a segítséget
-
-
itouchfan
senior tag
Nem tudom, sajnos nem használtam még egyiket sem. Ahogy most nézem a Tamron 24-70 270 körül van akciósan, a Sigma 24-105 pedig 230 körül.
Nem hiszem, hogy egy sigma art-os obinak ne lenne kellően éles és jó a képe, szóval én mindenképp azt venném a nagyobb átfogás miatt, vagy ha nem tudsz annyira közel menni a motorosokhoz esetleg. Az F4 meg egy jó általános fényerő, utazó obinak elég. A nagylátó rész hiányozni fog az alján de ha nem használod, nem fontos. És ugye kb 40.000rel kevesebbe kerül a sigma, abból pedig vennék egy 50mm f1,8at (használtan) portréra és kész. -
Laby
őstag
Motorosokat menet közben, svenkelés, néha portré.
-
Laby
őstag
Sziasztok!
Nikon D7000 vázam van és lelkes amatörként szeretnék egy haladóbb minőségi objektívet.
Tervben van, hogy lecsapok egy Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD kifutó szériára amíg még kapni a boltokban.Viszont itt írtátok, hogy nagy a gyártási szórása, fokusz drift/fokusz shift hibái vannak (amiről fogalmam sincs hogy micsoda), illetve van ami nem csinál olyan éles képeket.
Mivel nincs összehasonlítási alapon, ezért az utóbbi fel sem tűnne nekem. Mennyire zsákbamacska beruházni rá? Nagyon egyértelmű hogyha belenyúltam egy rosszabba?
Kösz, Üdv,
Bence -
Nehezen megy a választás...
Canon 80D-re milyen zoom üveget tennétek? Városi, kis erdei poroszkálós általában.
Néztem ezt a 18-135 nano usm-et, de azt olvasom/látom eléggé lágy tud lenni a képe. Sajna van egy defektusom, szeretem ha "vágja a retinám"
na jó, persze kompromisszum kész vagyok, de inkább szeretném boldogan használni mint bosszankodni -
Roxx
tag
Sziasztok,40D-hez szeretnék egy zoom obit 300 körüli véggel.Mik jöhetnek számításba.Amiket eddig hondoltsm Sigma 18-250 OS,Tamron 70-300VC,Sigma 70-300APO.....
-
Dexter68
addikt
Sziasztok, van egy Sigma 18-200 1:3.5-6.3 DC OS objektívem, ami újabban azt csinálja, hogy az AF halkan kerreg, a gépem (Canon EOS 700D) meg fél perc után behisztizik, hogy ő bizony nem bír vele kommunikálni. Ki tudja megjavítani?
-
gaben22
senior tag
Minap már meglepődtem ezen, de elfogadtam, most gondoltam megnézem még egyszer. Svenkelés alatt ti a panningot értitek? Nikon szerint Normal módban az automatikusan fel van ismerve, Active mód pedig csak "rázósabb" helyzetekre van. Nem tudom más lencséknél (ahol nincs normal/active kapcsoló), mi a helyzet, de ezek szerint sima VR felismeri ezt (így meg lehet az összes VR-s lencse talán, bár ez lehet kicsit bátor kijelentés
). Úgy emlékszem használatiban nekem is ez volt 24-120-ra, de lehet nem ott olvastam erről. -
Laby
őstag
Azt honnan tudom, hogy melyik objektív tudja az egy irányú stabilizálást (svenkeléshez)?
Van betűje vagy bármi amiről lehet tudni? Objektíveket böngészek és ez egy fontos szempont. -
Pikaa
aktív tag
-
Sziasztok
Canon 24-105 F4 is usm első verziónál mire kell / érdemes figyelni (karcokat, port, gombát leszámítva) ha használtat vesz az ember? Van típusbetegsége?
Köszi
-
gaben22
senior tag
válasz
Throme
#28749
üzenetére
A 24-120 F4-emen van ilyen kapcsoló, de használatiban azt írták, hogy active-ra kapcsoljak pl. autóban stb... amikor nagyon "rázós" a helyzet. Egyébként meg az írták, hogy az objektív érzékeli automatikusan, ha panningolok. Ettől még persze lehet ez a vízszintes stabilizáció. Legalább most már ezt is tudom
. -
Laby
őstag
Sziasztok!
Objektív vásárlási tanácsot szeretnék kérni.
Adott egy Nikon D7000 váz és egy Tamron 18-400 F/3.5-6.3 objektív.
Szeretek motorosokat menet közben fotózni lassú záridővel. Gyakorlás alatt van még a technikám is, de szeretnék egy ennél alkalmasabb objektívet erre a célra.
Manuális fókusz elég, fix távolságot fotózok, általában 1/250-300 körüli záridővel. 20-150 körüli gyújtótávval szoktam fotózni helyszíntől függően.
Szeretnék minél minőségibb képeket csinálni (amihez még nekem is fejlődni kell), tudnátok ajánlani akár több árkategóriájú objektívet is aminek utána tudnék olvasni?
Köszönöm, Üdv,
Bence -
*Ropi*
félisten
-
#96302336
törölt tag
válasz
#92251648
#28740
üzenetére
Madarászás, deep astroképek, Bár asztróra ilyen gyútávnál már jobb a rendes asztro távcső. A fényképező teleobjektíveknek nagyobb a fényerejük, de nincs benne kóma korrekció, ami asztrónál eléggé hátrány.
Próbálgattam én is 600mm objektíven a kétszerezőt, megfejelve azzal, hogy APS-C vázon volt az egész. Ígyeffektív volt 1800mm gyútávú rendszer. Madarakhoz. A korlátozó tényező maga a légkör. mert hiába ad éles képet, a légkör elveszi a kontraszt nagy részét, ha párás poros az idő.
Jó játék, de szerintem is elég a 600mm. -
-
Roxx
tag
Akkor milyen tipusu konvertert kellene néznem hozzà?
-
#96302336
törölt tag
Tamron 150-600-hoz használok Sigma APO 2X telekonvertert. A 600-as végén csak akkor van AF, ha kellően napos idő van, naplementekor hektikus. A kétszerező mondjuk két rekesszel sötétít.
1.4 esetén csak egy rekesszel lesz sötétebb a kép, tehát ott van esély a jobb AF-re. Vagy Tamron, vagy Sigma, vagy Canon konvertert keresnék, akár használtan is. Ezek biztosan jók, és nem lesz túlzott CA sem. Viltrox telekonverter volt egyszer a kezemben, köszi olyant nem kérek, akkora CA-t dobott, hogy azt hittem Varázsgomba is volt a gomba pörköltemben.
Egyébként semmi extra nincs ezeknek az elektronikájában, simán átvezetik az objektívtől az adatokat, akárcsak a makró gyűrűk. A jobb adapterek legalább a korrigált rekeszértéket és gyújtótávolságot közlik a vázzal. Hogy a Kenko tud-e ilyent, az kérdéses, a Sigma, a Tamron, és a Canon konverterei biztosan. -
Roxx
tag
Sziasztok, Canon 40D-hez és egy Tamron 200-500-as obihoz szeretnék egy telekonvertert.Találtam eggyet egy Kenko MC4 DGX 1,4x-es konvertert elég jó áron de nemtudom,hogy működne e az obival..Annyit találtam róla,hogy EF obikkal mukodik...
-
#96302336
törölt tag
Canon 28-80 F2.8 L szériáról mi a vélemény?
-
-
Lex Icon
senior tag
válasz
jlaudio
#28726
üzenetére
Na, igen. Itt meg inkább a Tokina jön ki jobban, bár a CA, azért itt is befigyel rendesen.
Köszönöm az infót.
A porosodást úgy érted, hogy az obi belsejébe bemegy a por? Ez mekkora porviharban jön elő, mert a mostani obim se időjárásálló (18-105) és nem tűnik porosnak, pedig van vagy 10 éves.
Sajnos üzletet nem nagyon tudok, ahol ki tudom próbálni, mert Bp-től elég messze vagyok. Esetleg a MM-ban megnézem, de nem sok esélyt adok neki. -
jlaudio
tag
válasz
Lex Icon
#28720
üzenetére
Azért nem kell hasraesni ezektől a DxO meg hasonló tesztektől, szerintem egy obit ki kell próbálni, aztán eldönteni, hogy tetszik vagy nem, próbálj keresni egy üzletet ahol a saját vázaddal kipróbálhatod mind a két obit. Egyébként szerintem a Tokina az elég jó, nekem a 11-16 II változat van, szerintem megéri az árát, egy nagy hibája van, hogy nem időjárás álló és könnyen telemegy porral ha szeles, poros időben használod.
-
PuMbA
titán
Jó rossz, mint amilyenek a nagy átfogású és / vagy nagyon olcsó obik
Ráviszed a képre az egeret akkor látod a Canon obit 200mm-en, ha leviszed róla, akkor a Tamront 200mm-en. -
Roxx
tag
Sziasztok Tamron 18-200 af 3.5-6.3 Xr Di II Canon 40D-hez..milyen obi lenne?
-
-
Lex Icon
senior tag
válasz
B.Á.L.!.N.T
#28716
üzenetére
Köszönöm. A DxO-n megvan. Ezt néztem korábban is, de nem néztem a részletes összehasonlítást, mert nem választottam ki az összehasonlítást.
Nem vagyok elájulva a Tokinától. A CA az katasztrófa a Sigmához képest. Az élességben jobb egy kicsit, de az is inkább képközépen. A Sigma egyenletesebb teljesítményt mutat. Már ha jól értelmezem az eredményeket.
Ha a teszt gépet átállítom D500-ról D70-re, D40x-re, D60-ra, akkor sokkal gyengébb pontokat kap.

-
gaben22
senior tag
válasz
Lex Icon
#28714
üzenetére
Én PhotoZone-t szoktam nézegetni, nekem eddig jól mutatta, amit mutatni kell, CA-t is mérnek.
-
-
Lex Icon
senior tag
válasz
Throme
#28712
üzenetére
Köszönöm az ötletet, de a továbblinkelt oldalon nincs tesztelve a 11-20-as Tokina.
És sajnos a Pixinfon sincs tesztelve csak a bejelentés és az ár van közölve. -
Lex Icon
senior tag
A 6mp-es cdd szenzoros gépet zajban megeszi a 24mp-es mai gép. reggelire.
Olvasd el még egyszer amit írtam. Nem a D40 érzékelőjéről beszéltem, hanem a mostani technológiával készített 6MP-es érzékelőről ami alapból CMOS lenne.

Összehasonlításnál ha pl 6mp vs 24mp-t hasonlítasz a 24mp-elt le kell méretezni 6mp-re és úgy összehasonlítani.
A gépben felkínált kisebb képméretet kell alkalmazni, nem utólagos méretezést, mivel többnyire a méretezésnél a gépek nem használják ki a több pixelből jövő információ zajszűrési lehetőségét.
Régen volt egy Pana 5-ös kompaktom, amit ha alacsonyabb felbontásba kapcsoltam, akkor csökkent a zaj. Ezt nem tudom, hozzák-e a mostani DSLR-ek, de a D40 nem. -
Throme
veterán
válasz
Lex Icon
#28710
üzenetére
Asszem az Slrgear oldalán (ami átköltözött máshova, de van linkjük) nagy eséllyel meglesz ez a két obi és ott úgy emlékszem van CA-t bemutató grafikon (is, meg élesség 3d grafikon...stb).
Még a pixinfo szoktt olyan CA tesztet készíteni, hogy alufóliát, vagy hasonló fémes, hepehupás felületet fotóznak különböző rekesszel és ott vizuálisan látod, melyik milyen CA-ra képes....Ja, és a sigma nem fényerősebb a hsz-edben lévő tokinánál (f3.5 vs f2.8)

-
Lex Icon
senior tag
Én 24MP-ből kroppoltam 4MP-t és elég jól néz ki, természetesen ISO100-on. Nem tudsz mást tenni, ha 400mm sem elég és ilyenkor jól jön a 24MP
Ha túl sokat vágsz ki, akkor függetlenül a felbontástól, egy kompakt gép körömnyi érzékelőjének megfelelő képet használsz.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy mennyi olyan eset van, amikor 4MP kell a 24-ből és persze ISO100 elég, vagy inkább amikor egy 6MP-es korszerű, kevés zajú érzékelővel járnál jobban.
No meg persze az egyéni preferenciák is bejátszanak. Nekem az lenne az előrelépés, hogy a mai technikával egy 6MP-es DX érzékelős gépet tudnék venni belépő áron. A D40-em esetén nem érzem azt, hogy gépet kellene cserélnem egy jó obi megvétele helyett.
Innen vissza is kanyarodnék az indító hsz-emhez
:Ott tartok, hogy Sigma 10-20/3,5 vagy Tokina 11-20/2,8? Oké, hogy a Sigma élesebb és fényerősebb, de több helyen is említik és mutatják a tesztképeken a nagyobb CA-t. Ez egy kicsit zavar, mert az eddigi képeimben is ez szokott szemet szúrni, ha olyan körülmények között készült a kép, ahol ez előjön.
Nem találtam olyan oldalt, ahol azonos körülmények között összehasonlítják a két obit.
-
80hun
addikt
-
Throme
veterán
Lehet egységesítik a pixel mérteket gyártástechnológia szempontjából, és az FF 36MP szenzor pixel mérete egyezik az APS-C 20MP-ével...

Amúgy nem tudom mennyit számít az a +/- 4MP különbség, amire most visszamentek. Következő váznál visszalépnek egészen 16MP-ig![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
#28703) jlaudio : Gondolom DXO és társai örülnek ennek az egész mizériának, hogy most tesztelhetnek orba-szájba és pontozhatnak össze-vissza.
-
jlaudio
tag
válasz
Throme
#28700
üzenetére
Ha megnézed rengetegen használnak régi manuális obikat mai modern vázakkal és a képeket elnézve elég jó a képminőség és ezek 30-40 éves obik...
Szóval ami régen is minőségi obi volt az valószinűleg a mai vázakon is megfelelő minőségű végeredményt nyújt majd, inkább amolyan marketing jellege van ezeknek "A régi obik már nem megfelelők az új vázadhoz de semmi baj mi kifejlesztettünk direkt a nagyobb felbontású szenzorhoz az új obit amivel kihasználhatod az új vázad képességeit"
Én pl. nem láttam külömbséget egy Nikon d7200-on és a saját d5100-on a 18-105 és az új 18-140 között, kipróbáltam mind a 2 vázon mind a 2 obit, képminőségre nem jobb az új obi mint a régi... -
Byk01
őstag
válasz
Throme
#28700
üzenetére
Oké, én ezt is értem. De gondolj bele, hogy hobbi szinten gyakorlatilag mindenre elég a 6 (max 12) MP. Ha a mai technológiával gyártanának ilyen felbontású szenzorokat, akkor meddig lehetne felmenni érzékenységben jelentős zajosodás nélkül?
A gyártók abba az irányba mentek el, hogy a minél több megapixellel promózták az új gépeket a minél magasabb érzékenység helyet. Nem tudom, ki hogy van vele, én tudok annyit kroppolni a D90 12 MP-éből is, amennyi kell, de érzékenységben sokszor jönne jól több (de azt már nem tudom, hogy pl. egy D7500 teljesítménye ilyen téren mennyire elég). Mindenesetre azért az jelzés értékű, hogy kicsit visszább is lépett a Nikon a 20 MP bevezetésével. -
Roxx
tag
Sziasztok,Canon 40D-hez szeretnék egy alap (vagy akár fix is lehet ha az jobb) zoom obit tájképekhez általános dolgokhoz.Szép képeket lehessen azért vele készíteni...30eFt-rá a keret kb..
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Battlefield 6
- 3D-s gyorsítótárat mindenkinek!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Pánik a memóriapiacon
- Őrületes specifikációkkal rendelkezik a Tachyum csodaprocesszora
- BestBuy topik
- Torrent meghívó kunyeráló
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Autós topik
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- UPDATE 11.13. HP üzleti laptopok Elitebook, Probook 4-13. gen gar.
- AKCIÓ! LG UltraFine 27" 5K IPS 99% DCI-P3 1 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Max 36GB RAM 1TB SSD macbook garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest



na jó, persze kompromisszum kész vagyok, de inkább szeretném boldogan használni mint bosszankodni
.


, az a 18% nem lett előny..

