-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
veterán
no, a mai zabszemmel a seggben hazajövés után megrendeltem a hankook w452-ket a splashre.
szárazon semmi gond a pirellikkel, de ahogy egy csepp nedvesség van az úton, megáll a tudomány. márpedig mostanában csúnyán le van fagyva reggel és este is egy-egy szakasz ahol járok, aztán már kezd izomlázam lenni az állandó ánuszfeszítéstől. -
S. Szabi
őstag
válasz
Killer01
#16792
üzenetére
Oké, köszi!
rbalint88: nem szoktam benzinkúton nyomást ellenőrizni jó ideje, már csak azért sem mert ugye hideg keréken kell/illik nézni.... Kis kompresszor bőven jó fújni, de ezt meg csak rányomod, és nem kell feleslegesen vacakolni, ha jó a nyomás. Meg a benzinkutas cuccok amúgysem túl megbizhatóak, a legtöbb nem is tömít rendesen stb...
-
S. Szabi
őstag
Keréknyomás mérőből digitálisat vagy analógot érdemes venni? Én az analógban jobban bíznék, de lehet a digitális is olyan jó? Nyílván nem a legolcsóbbak közül.
-
Doki16
addikt
Egy 2015-ös Suzuki Swiftre akarok gumit venni. Mivel nem akarom cserélgetni ezért a Michelin CrossClimate-re esett a választásom. A gyári méret 175/65 R15. Ebben a gumiban csak 185/60 R15 meg 185/65 R15 kapható. Mint látható elég komoly árkülönbség van a kettő között. A méret kalkulátor a 60-as magasságot ajánlja nekem. Mennyire lenne gáz ha 65-öst raknék rá?
-
lenko
aktív tag
válasz
HussarF
#16778
üzenetére
Nem hangzik, tanulni ugyan nem tanultam már ezekből nagyon, de reflexek javítására teljesen megfelel. Én sokat toltam kormánnyal autos játékokat. És ez kihat a mindennapi vezetésnél használt reflexemre, pl sosem jön elő bennem pánik egy vészhelyzetben(amit más okoz) Anyázás közepette(mert erre is jut idő), jó manőverezéssel eddig mindig kikerültem ezeket.
-
Hülyén hangozhat, de én egy csomót az autós számítógépes játékokból tanultam. Azt vettem észre, hogy amikor a kocsi már a határán van, vagy megcsúszik, ugyanazok a reflexek kapcsolnak be, mint amikor a gépnél ülök. És működik. Még csak különösebben szimulátor szintű játék sem kell hozzá, a maiakban már olyan fizika van, hogy még egy GTA 5-ből is sokat lehet tanulni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
tboy93
#16776
üzenetére
Dehogy garantál. Casco megvéd az árokba eséstől? Hát k.vára nem.

Casco csak veszteségcsökkentésre jó. Azért fizetsz előre, hogy majd egy esetlegesen a jövőben bekövetkező káresetkor kevesebb kiadásod legyen. Önrész? Káreset miatti bónusz romlás (drágul a biztosítás)? A tény, hogy egy törött autó még szakszerűen helyreállítva is jelentősen veszít a piaci értékéből? Arról nem is beszélve, hogy nem fog ugyanúgy védeni a következő hasonló ütközéskor? Pl a ragasztott lökös energiaelnyelő képessége jelentősen csökken, mert ez nem csak az esztétikáról szól ugye...Tehát "a tudsz vezetni és nem esek árokba" vs "ha árokba esek akkor úgyis egy részét megtérítik a káromnak" marhára nem ugyanaz.
Tréninggel az okot minimalizálod a cascoval meg az okozatot. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kornel
#16773
üzenetére
Jövőre azt akarok venni én is a Fűnyíróra. CC-t akartam de tök elég lesz ez az Apollo is.

tboy93: 36k? Valóban nem kevés de egy lökös újrafényezés kb 25k és akkor nem kell ragasztani vagy patentokat pótolni. Arról nem is beszélve, hogy pl mennyi egy fényszóró ára... és akkor még nem sérült a hűtő, motorháztető mert csak egy ici-pici kocc volt mondjuk. Innen nézve már nem is olyan sok az a 36k...

Elméletben én is tudom mit kellene csinálni de ha nem gyakorolod be akkor semmit nem ér az elméleti tudás mert határhelyzetben nem tudod hideg fejjel átgondolni (nincs rá időd) mit is kéne csinálni. Ha nem azonnal, reakciószerűen reagálsz helyesen akkor vége. Megcsúszol pl a vizes/jeges úton ha nem reagálod le azonnal a kormányszög nyitásával (ami az első naturális reakcióval tök ellentétes művelet) akkor már le is estél az útról.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
S. Szabi
#16770
üzenetére
Igen, nagyon jó volt és hasznos. Kis elmélet van de az idő 9/10-ét a pályán töltöd.
Nem tudom hányan mentek de mi 8-an voltunk (mind fórumos arc), így a 8 órás tréning 55k/autó helyett 36k/autó áron volt (ebben benne volt korlátlan kávé/üdítő/víz fogyasztás és egy 2 fogásos ebéd is) csoportos, törzsvendégi fórumos kedvezményes áron.
A program: kis elmélet, vészfékezés gyakorlása, kerülési manőverek, célfékezés, tempós körözés bójával kirakott pályán szárazon és nedvesen (időmérés is volt), műgyantás "csúszkálás", szlalom... Kb most ennyi jön vissza a feladatokból.
Majd nagyon jól ki fog jönni hogy pl féktávon mennyit számít a gumi, meg az is hogy amelyik jó szárazon az nem biztos, hogy vízen is olyan jó...
-
Kornel
veterán
válasz
!Overdose!
#16763
üzenetére
Így van.
Plusz ugye az adac egyébként is lehúzza a negyevszakosokat, lévén a continak nincs sajátja, és ugye az az adac no1 márka 😂 -
csigacska
tag
Sziasztok!
Lenne egy gyors kérdésem, a helyzet a következő:
A múlt héten használtam utoljára a kocsit hétfőn (Fiat Punto 2, acélfelni téli gumival 165/70 R14) kb 250 km után értünk haza BP-re, majd szépen leparkoltam, a kocsit a megszokott helyre. A tegnapi napon jártam a parkoló felé és látom, hogy teljesen leeresztett a jobb első kerék.
Ma beszereztem egy 12v-os kis kompresszort, szépen fel is fújtam a gumit az előírt nyomásra, még eltöltöttem egy laza 20 percet a kocsi körül, vártam, hogy ereszt-e, sziszegő hangot hallok-e, de nem történt semmi, szépen tartotta a nyomást. (Annó a nyári gumival elkaptam egy szeget, nah az szólt is rendesen, nem kellett sok idő hogy látható nyoma legyen...
)A téli gumi acélfelnire szerelve végig pihente a nyarat, normális tárolást kapott.
A kérdésem a következő: lehet-e attól baja a guminak, hogy kb 3-4 napot full laposan állt az acélfelnin, tehetett-e ezt kárt benne?
Csütörtökön mindenképpen elviszem az autót egy gumishoz, utána kell járnom ennek (lehet hogy csak egy szelep a hibás, vagy maga a felni, ahogy néztük nem mentem elvileg bele most semmibe)
A választ előre is köszönöm!

-
!Overdose!
őstag
-
SimS
senior tag
Üdv
Amatőr kérdésem lenne.
Adott az ilyen felni, 17-es méretben. Erre szeretnék venni téli gumit.
A kiszemelt a Dunlop Winter Sport 5, 225/45 R17 méretben. Viszont, ezt csak MFS változatban kapni - vagyis felnivédővel (nem tudom magyarul, rim protection avagy Felgenschutz a pontosabb neve).A kérdés, hogy ez fel fog menni a felnire, vagy ez független ettől?

SimS
-
kisza25
félisten
ez egy nagyon gyenge teszt, nem derült ki belőle kb semmi, az eredeti teszt hol lehet vajon?
eredeti teszt
film a tesztről -
Qru
MODERÁTOR
4 évszakos gumik tesztje (205/55 R16 méret): [link]
Volt már?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Bozso68
#16756
üzenetére
Autós topikban ismét felmerült rá az igény, ha összejön a létszám tavaszra kérünk egy csoportos kedvezményes árat újra.

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Bozso68
#16752
üzenetére
Székely Gyulánál voltunk Tökölön (fórumos szervezésben, kedvezményes áron). Meglepte őket milyen jó a CC pedig erősen szkeptikusak voltak.
mod:
Peter.70: A migráncs helyzet miatt a turbánt Miki sapira cseréltem.

-
Bozso68
őstag
Én még 2010-ben voltam egy egész naposon a Ringen. Akkor fogadtam meg, hogy a gumikon nem spórolok.
A defekttű kopottas nyári Bridgestonokon alig volt tapadásom, Astra-H kombin ki nem lehetett kapcsolni az ESP-t, úgyhogy a gyantán szívás volt az egész, de mégis sokat tanultam. Kőrös András volt a tréner, ő is csodálkozott, hogy ilyen nulla tapadással, és ESP-vel 48sec alatt teljesítettem a szlalomot. -
S. Szabi
őstag
válasz
rbalint88
#16748
üzenetére
Nem mentem még hóban hátsó kerék meghajtású autóval, szóval majd kiderül

Ezért is gondoltam jobbnak egyelőre kisebb motorral kezdeni.
Majd meg látjuk, tapasztalat gyüjtés nélkül, csak elmélet meg olvasgatás/fórum alapján sok következtetést nem lehet levonni

Ja, hát nem pont mókázásra való, meg nem is nagyon erőltetném a direkt csúszkálást, egyelőre...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Be kell építeni egy macskalaom adagolót a kerekelhez
Mint a mercedesnek az a kerekekre vizet permetezős cucca, amit nem rég találtak ki XDJövő év elején megyek egésznapos vezetéstechnikai tréningre is, az is biztos hasznos lesz

-
rbalint88
veterán
válasz
S. Szabi
#16747
üzenetére
azért a havat szerintem nem fogod őszinte mosollyal várni már jövőre
jó gumi ide, okos elektronika oda, a hátsókerékhajtás hóban szopás.
ősi ladás trükk: csomagtartóba pár cementes/macskaalmos zsák tapadásnövelőnek. plusz a macskaalom leszórva is használ...
brumi: azt tudom, de mondjuk a 318i nem egy kimondott mókázási céleszköz

-
-
Bozso68
őstag
válasz
S. Szabi
#16734
üzenetére
Csak megerősíteni tudom, a Dunlop WinterSport 5 csendes gumi. Sajnos a határait jelen időjárási körülmények között még nem tudtam kipróbálni. Még egy kiadósabb eső sem volt. Szárazon, kisebb vízen eddig megnyerő kanyarban, fékezés közben egyaránt. 2009-es chiptuningolt Qashqai+2 benzines 1.6i, ma kénytelen voltam 110-es szakaszon 170-nel előzni, a k@cs@g nyikhaj csak nyomta neki a külső sávban, aztán klasszikus eset, a forgalmi helyzet döntött, el kellett vennie. Figyeltem a gumikat, stabilan tartottak, közben egy íves kanyar is volt, +7°C-nál, tényleg nagyon halkan.
-
kenguru99
senior tag
válasz
ACAB95
#16742
üzenetére
2014-es teszt. Taurus 401, ugyanaz a gumi.
-
ACAB95
tag
Valakinek van tapasztalata Kormoran Gamma B2 nyári abroncsokkal?
-
norrberth
addikt
-
S. Szabi
őstag
válasz
rbalint88
#16738
üzenetére
Köszi! Porfestetve lett a gyári felni, nem otthon lefújós cucc

Igazából nem akartam az 51! LE-s Fiestából egyből 218 LE-s 325i-be ülni, de azért lehetett volna 320i, de már mindegy, darabig marad. De a következő biztosan 6 hengeres lesz! Elsőre megteszi, szeretem így is

-
S. Szabi
őstag
Az első próbakör igen bejött a Dunlop Winter Sport 5 (205/55R16 91H) gumikkal, meg vagyok elégedve vele ez alapján, igaz ez csak száraz út volt, de legalább -2°C volt. Nagyon csendes, 200-nál is mintha sínen menne az autó (nem kell megijedni, német autópálya), és szél zajon kívül kb semmi zavaró hang a gumiktól!
Normál sebességnél semmi hangját nem hallom, majd kiderül vízes úton lesz e hangja, a Continetal TS850-ek nagyon hangosak voltak pl.
Majd bekopik kicsit, gondolom még jobb lesz.
-
brumi1024
veterán
válasz
raziel01
#16730
üzenetére
Hivatalosan csak gyári méretet rakhatsz fel, ha nem volt úgy szerelve akkor nem kerülhet fel. Más kérdés, hogy ezt azért ha nem feltűnő senki nem fogja észrevenni.
Hogy jó-e, hát futóműfüggő. A BMW M csomaggal általában így csinálja (275 hátra, 245 előre pl az 5-ösnél), de én nem tenném, hacsak nem úgy van beállítva a futómű (tehát nem így van gyárilag). Mennyivel olcsóbb? 4-5k? Ennél drágábbak a következményei egy elvett forgalminak.
-
raziel01
veterán
válasz
molnarpeter
#16729
üzenetére
Csak azonos tengelyen kell egyformának lennie. Váltóméret amit írtam azért kérdem.
-
raziel01
veterán
Nyáron szerintetek gáz ha nem mind a 4 gumi egyforma hanem csak 2-2?
Havernak van 2 db 195/55 R15 nyári gumija Pirelli Cinturato, kéne mellé majd még kettő. Viszont 185/60 R15-ben olcsóbb.
Működhet így? Ha igen melyik tengelyen legyen a 195-ös? -
norrberth
addikt
válasz
Kornel
#16724
üzenetére
Én néha lámpánál ezt nézegetem, akin van is téli vagy negyevszakos télen, annak a nagy része is 10+ éves, és 1-2 mm profilú.
Nekem is ez a mániám mostanába!
Kinek milyen téli gumi, egyáltalán az van e fent.
Mélység. Parkolókba is ezt lesem, este a rendszámvilágítás sima vagy ledes.
muzeális darabokkal is simán futhatnak autók itthon. Ezek az ínyenc kategóriák, ilyenekre vadászok.
A minap egy Passat beállt mellém, az oldalsó indexe ki volt esve és a vezeték tartotta!

-
Kornel
veterán
Ha szétnézünk, hogy milyen gumik vannak a magyar autókon, akkor elég csúnya kép rajzolódik ki.
Én néha lámpánál ezt nézegetem, akin van is téli vagy negyevszakos télen, annak a nagy része is 10+ éves, és 1-2 mm profilú.
Sajnos nincs normális szabályozás, ezért szó szerint muzeális darabokkal is simán futhatnak autók itthon.
Nem kell messze menni, testvérem simán megvesz 8-10 éves 3-4 mm-es gumit használtan az autójára, mert olcsó.
-
bul07
nagyúr
válasz
norrberth
#16716
üzenetére
Na igen
Egyik főnök múltkor ecsetelgette hogy milyen nagy kamu is a téli gumi, és hogy ők soha nem tesznek fel
Hiába hoztam sok érvet nem lehetett meggyőzni, utána hagytam is csak ő az egyik főnökPersze a előző kucsijuk 4x járta meg az árkot, ebből 3x télen, de ezt már nem említettem mert na
Saját tapasztalatot is hoztam fel de az se hatottam meg
Jó pár éve, 4út Szajol előtt , ahogy elértük a két sávost elkezdet torlódni a sor majd meg is ált
Aztán elindult a parkolóban egy kitört kerekű majd a belső szalagkorlát mellet egy kenyeres felborulva, nem is értettük szép tiszta út, elhaladt a sor majd mindkét sávba megindult, 500m múlva már haladtunk vagy 70-el, ekkor fekete jég, és vagy 20 autóval előrébb egy terepjáró bevágódott az árokba, mindenki satu, csakhogy a jég miatt semmi lassulás, érzésre és az előttem lévő autó elkezdet közeledni, de végül nem lett tömeg baleset mindenki megtudott állni
De állítom elég lett volna egy nyári gumis az biztos megtolja az előtte lévőketIlyen szempontból Románia is előrébb van ott Nov 1-től kötelező
-
helló, egyik tengelyre kellenének új téligumik, nokian wr d4 volt a terv, az nincs sehol 175/70 r13 méretben. mit vegyek?

-
Manitou
veterán
14 éves téli gumi már cserés
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Lehet kéne már venni egy újat a kocsira
-
-
brumi1024
veterán
Pont annyira gyengécske, mint amennyire az, hogy te láttál 20-at, és ez alapján "kivétel nélkül mindegyik"-en az van. Akkor most megcáfolom az állításod: 100 méteres körzetemben van 4 SUV melyek mindegyikén van téligumi. A kivétel nélkül azt jelenti, hogy nincs olyan, amelyiken lenne. 4 ellenpélda tökéletesen mutatja az állításod helytelenségét.
És meg fogsz lepődni, de Ausztráliában is van olyan hely, ahol ajánlatos a téligumi, és az autó amivel oda mentünk azt használt.
-
-
lenko
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Intel Xeon E5-2600v4 processzorok készleten 2680v4,2683v4,2697v4,2697Av4(áfás számla, 2 év garancia)
- CORSAIR K100 AIR
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


Rázkódástól talán érdemes óvni, de amúgy pontossága megfelelő, elem nem merül le, stb.
nyomásmérést simán meg lehet oldani a tankoláskor is.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ellenben a való életben matrica lesz belőled egy ilyen mutatvány után.




)

Kinek milyen téli gumi, egyáltalán az van e fent.


