-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
Gyönyörű: [link]
Lehet, hogy hülye vagyok, de ha elmenne az Ódi és a Megane + hozzá dobnék némi kp-t, akkor ha most kéne döntenem, inkább ebbe ülnék át, mint egy 2004-2005-ös E60-ba vagy A6-ba. Ugyanannyi pénzért.
-
-
FerNandor
őstag
Sziasztok,
MII 1.5dCi 106Le-vel az a kis problémám, hogy lehet, hogy a váltója búg... ? Én már mindig hallom, mert rá van állva a fülem, de akkor hallható a legjobban, amikor 70-80 között vagyok 5-ben. ha 90-ről visszalassulok motorfékről, akkor is egyből 80 alatt jön a hang. Nekem a régi ikarus buszéhoz hasonlít a hangja, csak nem olyan hangos. Gázelvételre reagál, megtorpan a hang és hallatszik tovább. Szerelő szerint a differenciálműben a fogaskerekek adják, talán hézagolási probléma. De pl akkor is jelentkezik, ha gyorsabban közelítek meg pl. egy körforgalmat és kicsit magasabb sebességnél rakom vissza kettőbe, akkor is jön a hang, sír, mintha feszülnének egymásnak a fogaskerekek. Diffi lehet? Mi más lehet még? üresben és sebességben, de kuplungot benyomva is hallatszik.
Jó váltóst tudtok ajánlani? Jó lenne, ha valami nagyon jó váltós meghallgatná, de szerelő szerint is szinte 100%, hogy váltó. Jó lenne azért valamennyire a közelben
közelben. Javítása mennyi lehet? -
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano
#36694
üzenetére
Én ilyesmit csak újonnan veszek , de beválhat a bontott is.
Van pár hely ahol érdemes ilyesmit venni pl. wrc kovács alkatrészed.hu -
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano
#36692
üzenetére
Kimértétek?
Egyébként a beszívott levegő 11.000.-
A szívócső pedig 4.000.-Én az unix bardi és társait messzire kerülöm, azok még kedvezménnyel is drágábbak.
Pl. Az olaj a kocsimba 8.245.- ugyan ez az olaj a bárdi ál 17345.-
Nem akartam elhinni. -
FrankMonzano
őstag
válasz
rob210
#36638
üzenetére
Bazze ez nem olcso mulatsag. Melyiket lenne erdemes venni a nyomaserzekelobol?
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984
#36689
üzenetére
Milyen az a torziós rugó? Nem is tudtam, h olyan is van hátul.
-
mycso
Topikgazda
válasz
diablo1984
#36672
üzenetére
Fateromék m1 ph2-je már mindenen túl van: első rugó törés, hátul torzió törés.
-
Kakaduku
senior tag
Sziasztok! Nem tudom, hogy valaki keres-e ilyen készüléket.
-
tresh
veterán
válasz
diablo1984
#36681
üzenetére
Hasonló mind kettő változó szelepvezerlesu, ronoeknal az okoskerekkel oldottak meg fordulat függvényében mig hondaek azt hiszem a himbakkal mokoltak. Lenyeg hogy ott 5000korul valt igy jon meg a plusz menes. Hondae hasznalhatobb es nincs hiba forras.
-
mycso
Topikgazda
válasz
Sgt. Chris
#36671
üzenetére
Kijön egyszerűen, emlékeim szerint csavar nem fogja, csak pár fül.
Talán ITT az alsó képen látszik is. -
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984
#36677
üzenetére
Tévedsz a megane II-esek már mind okoskerekesek.
Illetve talán a 2003-asok között akad még olyan mint az enyém de legjobb tudomásom szerint mindegyik okoskerekes. -
rob210
Topikgazda
A motor egyenletesebb járásáért felel.
NEm az erő nyomaték változik olyan mértékbe.
Nem tudom a tiéd hány kiló az én egyes sedanom 1150kg.
Teljes menetfelszereléssel és velem 1290kg megmértük teher mérlegen.
Szóval 107 ló 1290kg
A tiéd szerintem kissé nehezebb és 115 ló ha jól emlékszem.
Azaz teljesítményben nem fogsz előrébb járni mint én.
Engem pl a II es clió csúnyán helyben hagy az ugyan olyan 107 lovas 1.6 al, mert az csak 980 kiló
-
rob210
Topikgazda
válasz
Sgt. Chris
#36671
üzenetére
Holnap este kapsz róla képet.
-
Ck.
addikt
válasz
diablo1984
#36674
üzenetére
Van igen, az 1.6-os és 2.0 szívó Megane 2-esek már változó szelepvezérlésesek.
-
Ck.
addikt
válasz
rob210
#36670
üzenetére
Jaja, reméljük ezzel már nem lesz (és mással se) gond.
Egy kicsit más téma:
Mire jó a gyakorlatban ez a változó szelepvezérléses 1.6 szívó motor a Megane1-ben lévő sima szívóhoz képest? Tudom, hogy az okoskerék állít a vezérműtengely pozícióján és ezáltal nagyobb nyomaték/teljesítmény érhető el kisebb fogyasztás mellett. Na most ez így szépen hangzik, de a gyakorlatban mit kéne ebből észrevenni pl. az előző Megane 1-hez képest?
Kéne egy bizonyos fordulatnál vmi lórúgásnak is történni, vagy ez nem Honda vtec?
Nem megy rosszul az tény, de kell neki azért a fordulat. -
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210
#36665
üzenetére
Szia! Hát gondolkodóba ejtett a Plastidip, meg a fólia is...Igazából nem is a fóliától, vagy a festéstől félek, hanem a burkolatok kiszedésétől... Mert ki tudja mennyi patent, fül fogja, hogy a tekergőző kábelekről ne is beszéljek... Aztán egy rossz mozdulat és a pár ezer forintos melóból komolyabb bajom is lehet...
(Hát nem vagyok egy műszaki ember, na
... )Amúgy ez a szálcsiszolt fólia fényes? Mert a műszerfal tetéjére mindenképp matt "árnyalatban" gondolkodok, ne tükröződjön nekem a szélvédőn. -
diablo1984
veterán
ennyire lettek kitalálva és pont!
nálam a c vectrán is a két hátsóból is másfél-másfél menet le volt törve, a passaton is mindkét hátsó rugót cserélni kellett, mert törött volt! szerintem ezek ennyit bírnak, csak egy terhelés esik rá, kb egyformán rugóznak és fáradnak.....
nem anyaghibás, a rugók egy edzett és egyben rugalmas fémből vannak, ezeknek ilyen a törete, olyan mintha repedés mentén törne, pedig nem!
-
rob210
Topikgazda
válasz
Sgt. Chris
#36660
üzenetére
Ha kell akkor síma egyenes felületekre tudok adni szálcsiszolt fóliát nekem megmaradt és úgy sem tudok mit kezdeni vele.
szerintem mutatós is.
-
dhgm
tag
válasz
Sgt. Chris
#36656
üzenetére
Plasti dip a neve spray formában gumit fújsz rá. Ha gyárira akarod...[link]
-
-=Tiger=-
tag
válasz
Sgt. Chris
#36656
üzenetére
Bontó!

Nem több pár doboz cigi áránál szerintem.

Vagy lemaratod róla fékfolyadékkal azt a szutykot és kevertetsz hozzá festéket és lefényezteted vagy ha ügyes vagy akkor magad is megcsinálhatod egy jobb napos napon!

-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210
#36658
üzenetére
Vaooooo...ez klasszul néz ki!!!

Ezt látva elgondolkodtat, hogy az enyémen nem-e volt már ilyen beavatkozás régebben...mert valahogy nem tűnik életszerűnek, hogy gyárilag ilyen hártyavékony festéket tegyen fel egy ilyen helyre...
A kapaszkodók nálam alumínium színűek, azok már fújtak, nem gyári természetesen.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Doki16
#36657
üzenetére
Hát igen, lehet rövid távon az lesz.
Arra gondoltam, hogy mivel az előző tulajtól mikor vettem, már voltak ilyen hibák a középső konzolon a klíma kezelőszervei felett. Mivel az is bántja a szememet, ez meg pláne, gondolkodom a fólián, mert azzal csak meglehet csinál időtállóbbra.
Valami matt, vagy szatén fényű fekete carbon-fólia még talán jól is mutatna.
-
Doki16
addikt
válasz
Sgt. Chris
#36656
üzenetére
Én inkább vettem egy ilyet és letakartam vele. Sajnos az előző autómnál én is is megszívtam vele, nálam mondjuk nem szedte fel a borítást hanem megolvadt ez a cucc és beleragadt. Elfedtem a fent linkelt cuccal. Annyira nem tapad mint a másik de legalább nem okoz kárt a műszerfalban.
-
rob210
Topikgazda
-
dhgm
tag
válasz
feco6512
#36647
üzenetére
Nem lesz semmi baja elvisz és haza hiszen egy Renault. Ha nem folyik alatta az olaj az szerintem amit látsz csak egy kis olajpára valószínű a szimmering már nem zár tökéletesen. A gumiharang meg szerintem soha nem szakad ki a váltóoldalon ( nem igen van ott igénybevétel...)
Érdemes lehet egy picit utánahúzni a három csavarnak ami a gumiharangot a váltóhoz szorítja. De ésszel nem túlhúzni mert a gumi akkor tömít rendesen, ha nincs szétnyomva a csavarral.
-
dhgm
tag
válasz
rob210
#36646
üzenetére
Igen, előtte váltóolaj leereszt, féltengely ki ( vigyázva a tűgörgőkre) zégergyűrű levesz, csillag lehúz a ricniről, majd jöhet le a gumiharang. Előtte természetesen kerékoldalon szét kell barmolni valahol ( gömbfej, vagy lengéscsillapító alsó rögzítése) Összeszerelés fordított sorrendben... szép munka.
-
Ck.
addikt
Gyerekek, emlékeztek a 2 héttel ezelőtti rúgótörésemre. Mondtam, hogy megvettem őket párban, de elkezdett szakadni az eső, így csak a törött lett kicserélve. Mára volt lebeszélve a szerelővel a találkozó a másik oldal cseréjéhez is.
Szépen begurultam hozzá, felparkoltam a felhajtóra, tolattam még kettőt hátra, alászedtem a kormányt, egyszer csak hatalmas durranás, reccs és kopp. A másik oldali rúgó is eltört, ki is fordult az egész toronycsapágy, majd pedig leállítottam a motort, mint aki jól végezte dolgát, kiszálltam és kicseréltük ezen az oldalon is. Így kell időzíteni.
Mentem vele az utóbbi 2 hétben kb. 1000 km-t, minden oké volt, erre most begurulok a szerelőmhöz, és mielőtt leállítanám a motort, reccs. Ha nem velem történt volna, el se hinném.

-
rob210
Topikgazda
válasz
feco6512
#36637
üzenetére
Na most ki van repedezve a gumiharang vagy a bilincs kezd elengedni és úgy szivárog?
Csak azért kérdezem, mert a váltó felöli oldal nedves féltengej, azaz a váltóolaj keni és folyamatosan tartja az olajat, azaz ha elenged elmegy a váltóolajad és úgy ne használd a kocsit.
Nem paráztatni akarlak, csak a váltócsere nehezebb mint a gumiharang csere.Minden képpen kell váltóolaj, váltó típustól függően 4.4 liter a JBxxx sekhez 75W80 elf vagy total.
Aztán kell egy ilyen gumiharang spidan vagy febi esetleg drágább ha megengedheted.
Kerék le, váltóolaj leenged, féltengely kihúz, de bazi óvatosan hogy a tűgörgők el ne guruljanak, mert akkor nem lesz féltengelyed. Utána harang kicserél, vissza az egész és öröm boldogság.Vagy elviszed szerelőhöz akinek van ilyene és kicseréli neked hamar.
-
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano
#36636
üzenetére
Akkor mérjétek ki a nyomásérzékelőt!!!
Ilyen pofon egyszerű.
Ha más értéket ad hidegen mint melegen akkor......????
-
feco6512
tag
Sziaztok M1 nél a féltengely belsőharangja a bal oldalon ami váltó fele van minimálisan kezd olajos lenni van valami adalék anyag ami a váltó olajba öntve segít vagy ez csak mese?Mivel még nem vettem ilyet szét ott szimering van?vagy hogy megy ennek a cseréje?macerás nagyon?
-
FrankMonzano
őstag
jahh van 40% unix kedvezmenye
. O mondta ezt nekem h gondolt arra is amit rob mond, csak akkor miert nem ingadozik melegen is ? inkabb ugy akarnank kicserelni a cuccot, h ne kelljen foloslegesem venni alkatreszt. Erden van egy csoka azt mondja apam, a cegbol is vittek oda kocsit, elektromos dolgokkal foglalkozik a pali. -
tresh
veterán
válasz
FrankMonzano
#36632
üzenetére
Mókusbogár apud szerelő nem ?
Na most min50% kedvezménye tuti van elviszed kicseréled ha nem az a baj vissza viszed az alkatrészt azt cső 
-
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano
#36629
üzenetére
95%-ra mondom.
Biztos egyetlen dolog van a halál.
De mindig az első hiba szokott második harmadik hibát generálni főleg a befecskendezésnél, mert ezek összefüggenek egymással.
Mint látod nálad is a szívocső nyomás érzékelője van az első helyen.
Utána jött a többi.Ezt jobb helyeken alkatrész cserélgetéssel oldják meg ha van rá mód és azt fizettetik ki ami valóban hibás.
A te esetedben a szivóval kezdenék. -
tresh
veterán
válasz
FrankMonzano
#36629
üzenetére
De szerintem a szivócső nyomás érzékelő lesz a ludas.
Rob megírta mit tegyél

-
Sly189
senior tag
http://m.emag.hu/elf-evolution-sxr-5w-40-4l-5453/pd/DYX23MBBM/
Korrekt ár
-
rob210
Topikgazda
válasz
-=Tiger=-
#36626
üzenetére
A 3 hibakód egyértelművé teszi, hogy mivel van a baj.
Viszont az, hogy hideg motornál nem tudtátok gépre tenni na az a baj.
Illetve az alapjárati értéket visszaállítottad neki, vagy ahhoz nem nyúltál?Mivel a szívócső nyomás érzékelő nem műkszik össze vissza rángatja az alapjárati motort ami meg hibát dob a pillangó szelep pozicióméteréről, a folyamatos ingadozás miatt.

A baj csak az , hogy a 3 közül szerettük volna kizárni valamelyiket amit csak úgy lehet, hogy ha hideg motornál kiderül mi az első kód amit bedob, mert az viszi el a többit.
De szerintem a szivócső nyomás érzékelő lesz a ludas. -
-=Tiger=-
tag
Szép reggelt mindenkinek!
Tegnap találkoztunk Frank-el.
Az alábbi adatokat olvastuk ki:Remélem Nektek többet mondanak.

3 hibakód volt. Egyik sem jelenlévő, hanem tárolt. Sajnos melegen nem produkálta a hibát.
Benzin befecskendezés

Állapotlista

Beprogramozások

Elindulás

Élő adatok_1

Élő adatok_2

Élső lambdaszonda

Hátsó lamdaszonda

Keverékszabályozás

Motor alapjáraton

OBD

-
Ck.
addikt
Teljesen megértelek. A nyomaték az bizony nyomaték.
Nálam még a végén az lesz, h nem veszek mást hanem marad az Ódi és a Renő.
Erős, nyomatékos motor, 170le, 350nm, automata, ülésfűtés, álló fűtés, minden megvan benne ami kell.
Csak épp most halott es eljött egy nagyobb felújítás ideje.
De lehet igy is sokkal okosabb döntés lenne, mint a BMW. -
mycso
Topikgazda
-
Ck.
addikt
Persze, de eleve nem ilyeneket nézegetek, ennyi pénz a világon nincs.

Előbb el kene adnom az Ódit, de ahhoz előbb kész kell, h legyen.
Aztán hazavinni es bízni benne, h vmelyik kupec megveszi azért 800-ért. Ha mindez megvan, utána lehet nézelődni komolyabb kategória fele. -
Ck.
addikt
válasz
rob210
#36582
üzenetére
Jól van, akkor nem lesz BMW...egyelőre.

Hallgatok rátok és az eszemre, nem tudnék megengedni magamnak még egy Audihoz hasonló halált, ha vmi komolyabb dologgal megállna alattam, akkor nem csak a munkába jutás kerülne veszélybe, hanem az is biztos, hogy az autó hosszú hetekig mozgásképtelenné válna és párom is szétrúgná a seggem.
Viszont tesód hibalistája és motor típusa érdekelne azért.De ha már ilyen jó fiú voltam, EZT azért szabad? Nem turbós ugyan, de némivel erősebb a mostanitól és megvan a feelingje is.
tresh: Nem rossz gondolat ez a kis Clio sem, de nem tudom, hogy ebben a pici kasztniban hogy érezném magam. Meglátjuk.

-
rob210
Topikgazda
Igen ezt már olvastam, de nekem akkor sem megy.

Illetve a gépkönyv amit az előző tulaj adott egyértelműen írja, hogy a tükörfűtés kapcsolója a biztosítéktábla felett található ahol a fényszóró magasság állítás fokozat kapcsolója is.
Ez ugyan scenic de itt jól látszik miről beszélek.
ott a panel a kapcsolókkal a biztositék tábla felett. -
mycso
Topikgazda
Így van a tükörfűtés a hátsóablak fűtésével megy együtt.
Mondjuk valóban van kavar, haveromnak alizé, van plüss, kormánytáv, elektromos tükör, de nincs fedcomp., nincs roló, és nincs szín kilincs.
Mondjuk egy kezemen (inkább ujjamon) megtudom számolni, hogy eddig hány fényezett kilincses m1-et láttam eddig.Amikor fateromék vették 2000-ben, akkor ezek voltak: RN, RN cool, RT, RT cool és RXE vagy RXT volt a legnagyobb.
-
rob210
Topikgazda
Na akkor végképp nem értem.
A kárpit nekem plüs, napfényroló van hátul a kalaptartóban a kilincs viszont nem színre fújt.
4 hangszórós magnó volt ebben is. tuner listes koránytáv alap..
A tükörfűtésnek van külön egy kapcsolója ott ahol a fényszóró magasságot meg a műszerfal világítás erejét lehet állítani na nekem ott apró tartó van nem kapcsoló, tehát tükörfűtés nincs.

Na akkor most legyünk okosak.
Ráadásul én úgy tudtam, hogy az Alizé mind fekete díszcsíkos abban meg nincs fedcomp. magyarán az az alap felszereltség, nem?

-
mycso
Topikgazda
válasz
rob210
#36610
üzenetére
Csak 4 zsák?
Fateromékéban ugyan ezek, vannak plusz:
A tükör fűtött is (biztos nem csak a lap halt meg a tiédben??? olyat még nem nagyon láttam, ami elektromosan állítható de nem fűthető).
Kormány távos 4hangszórós kazettás fej, plüss (velúr) ülések + kárpit, állítható fejtámla elől.
RT cool felszereltségű, ez kb. expression szint.Az expression abban különbözik, hogy színre fújtak a kilincsek és van hátul napfény roló.
Authentique-ben alapból nem volt klíma, csak felette egyel az Alizé -ban.
-
rob210
Topikgazda
Bármi lehet.
De ahogy nézem minden elnevezéshez minden féle felszereltség van.
Nem igazodok ezen ki.
Egy biztos ami 100%-hogy bőr ülés eredetileg csak az RXE-nél volt.De, most már a tekem se tudja, hogy akkor ez milyen felszereltségű.
Fedcomp van, ködlámpa van, tükör elektromos, de nem fűtött (sajna), első ablakok villanyosak
, klíma 4 légzsák van.
Nagy fékek és 15"os kerekek.
-
-=Tiger=-
tag
válasz
FrankMonzano
#36605
üzenetére
Szia!
Holnap 8-tól 14-ig dolgozok.
Sajnos fizetős a környék vagy kicsivel arrébb van egy parkolóház, de nem igen ismerem még, mert kb. fél hete dolgozok itt.

Lényeg a lényeg, holnap akkor beviszem, amikor meg tudsz jönni akkor megnézzük.

Majd dobjál rám kérlek egy privit és elküldöm a számom.
UI: Ha esetleg másnak is szüksége lenne rá, akkor ugyan így meg tudjuk oldani valószínűleg.

szerk: viszont ha ma kéne, az is megoldható, csak Budakalászon.

-
-=Tiger=-
tag
válasz
FrankMonzano
#36600
üzenetére
Ha esetleg Budakalász vagy a Kossuth tér felé jársz és egyeztetünk egy időpontot, akkor kiolvasom Neked belőle.

-
rob210
Topikgazda
válasz
FrankMonzano
#36600
üzenetére
Ha megcsinálod amiket írtam és jelzed mi volt a jelenség szinte biztosra mondhatom mi a hiba.
De ha diagon van a gép rögtön látnifogjátok a szenzor hibát.
-
PeterPH
senior tag
Némileg érintve vagyok a témában

2010-ben adtam el az 5 éves MII 1.4 kombimat, és ültem át régi szerelmembe egy E39 523iA lumuzinba. Majd 2013-ban ezt lecseréltem egy E39 525iA touring-ra. Tavaly e mellé vettem az 1.5DCi ClioII-t rohangálós, nemsajnálós autónak.
A váltást kicsit sem bántam meg, de racionálisnak semmiképpen nem nevezném, nem is erről szólt.
Kellő hozzáértéssel, jó alkatrészforrásokkal nem vészes az E39 fentartása, de még így is jelentősen magasabb lehet mint egy Megane-é.
A Megane-hoz hasonlóan az E39 mögött is jelentős, segítőkész közösség áll (angliában is), így nincs megoldhatatlan probléma.
Egyszóval ha szerelem, akkor igen, ha racionalitás, akkor nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- MILC felhasználók szakmai topikja
- LG Velvet (4G) - megelőzte a híre
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Gitáros topic
- VR topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 3
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- Audi Q7 3.0TDI e-tron 2016 évjárat
- 176 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5080
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4188, 94% Akkumulátor
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon G7: i5-8365U I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- új SteelSeries Arctis GameBuds fülhallgató
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest




(Hát nem vagyok egy műszaki ember, na
... )Amúgy ez a szálcsiszolt fólia fényes? Mert a műszerfal tetéjére mindenképp matt "árnyalatban" gondolkodok, ne tükröződjön nekem a szélvédőn.







![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


