-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DjKoxi
senior tag
válasz jozsi252 #6986 üzenetére
Szia! Segíteni nem tudok, de majd szívesen olvasnám a tapasztalataidat a javításról. Nekem is van pár kavics okozta leverődés a motorháztetőn, nem tudom milyen módon javítsam ki. Fényeztetni nem akarom.
Ez a módszer túl szép, hogy igaz legyen
Javító stift -
Empsepo
senior tag
Köszönöm a válaszokat.
-
lamazonia
tag
válasz Empsepo #6992 üzenetére
A halászteleki toyota, valójában a realszisztéma groupba tartozik, kvázi ők a legnagyobb toyota dealerek az országban(ha hozzácsapjuk a lexust, és az állami megrendeléseket).
Nagy valószínűséggel rendben vannak. De gyakorlati tapasztalatom 0 velük.
Emil Frey nem jó neked? Engem meggyőztek.Az elmúlt 20 év legjobb Tankcsapda refrénjét a Krúbi írta.
-
Drizzt
nagyúr
válasz diablo1984 #6989 üzenetére
És ez még ki tudja magát egyenlíteni, hogy csökkenjen a zaj, vagy már ilyen marad cseréig? Pl. ha én akarnék autót venni, s ilyen hangot hallanék fékezéskor, tuti azonnal viszlátot mondanék. Mély fékpedálnál jól fog, de enyhe fékezésnél jön a hup-hup-hup jellegű hang masszívan. Direkt fékezgettem nagyokat, talán picit enyhült a hang, de azért igencsak szembetűnő.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz lamazonia #6983 üzenetére
Igen. Corolla hybrid Sedan.
Most viszont mentem a régivel, amit épp el akarok adni. Hát, nem tesz jót neki az állás. Most fékezés közben van valami iszonyat idegesítő hangja. Nem vagyok benne száz százalékig biztos, de a gumi a tippem. Kb. mintha a bicikli kerekében lenne nyolcas, olyasmi hang van fékezéskor. Benzinkúton megnéztem, nyomásban volt ugyan különbség az oldalak között, de egyenlőre fújva is megmaradt a hang. Akár mondjuk a fék valamelyik része is összerohadhatott.
Lehet megpróbálom felvenni a hangot, hátha tudtok rá okosat mondani. Bár még a gumiabroncs és a szerelése garanciális, fél éven belül vettem. Csak foglalkozni se időm, se kedvem nincs vele.I am having fun staying poor.
-
veterán
Sziasztok
Megjött a javítófesték az autómhoz mert a motorházon már van pár kavicsnyom és marhára zavar hogy kis pöttyökbe itt ott nincs festék.
Ilyen javítófestéket vásároltam a szalonba. Elvileg az egyik az alapozó másik pedig a lakk. A kérdésem az lenne hogy valaki használt-e ilyet már, és ha igen akkor mennyire vált be neki ez a fajta javítás?Illetve a használatiba a következő rész van. Nyilván meg van az oka de a 6. illetve 7. lépésbe miért kell bevizezni azt a fejet illetve rányomni az alapozóra vizesen?
iPhone 13 Pro Max
-
lamazonia
tag
cégesen hívnak, de nincs net (igen, jól érted, fillérb*szás)
priváton van -majdnem hogy végtelen- net, cserébe azon max az asszony hív.
minden cuccommal úgy vagyok, hogy amíg tudom, használom, nem érdekel hogy repedt a kijelzője(igen, itt meg én vagyok fillérb*szó)majd ha megadja magát a 2.5 éves privát telefon, akkor lecserélem valami dual simesre. addig ez van.
második tankolás? ennyire új a gép? melyik model? újonnan vetted?
@diablo1984: szerinted ha kormány közeli lennék, akkor eddig bkv/volánnal jártam volna?
(mondjuk hétköznapokon a bkv/kerékpár marad)Az elmúlt 20 év legjobb Tankcsapda refrénjét a Krúbi írta.
-
Csabroncka
addikt
válasz lamazonia #6979 üzenetére
Hát ha van pénz lóvéra akkor nyugodtan vágj bele friss jogsival saját új autóba. A biztosítás egy vagyon lesz, ha pedig casco-t kötsz mellé az pedig egyenesen horror. Önrésztől, meg korodtól függően talán 200-250e-ben megáll a kettő éves díja + egyéb fenntartási költségek (nem a nyál).
diablo1984:
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Drizzt
nagyúr
válasz lamazonia #6973 üzenetére
Kötelező neked két telefont használni? Egyik tiéd, másik nem? Vagy miért lenne gond, ha egyszerre mindhárom dolgot ugyanarról a telefonról csinálnád? Bluetooth elég királyul kezeli, hogy felvedd a telefont, ha hívás jön, vagy magad indítsd a kormányról a hívást. Közben a zene elhallgat végig, a Waze/google maps meg amikor elágazás jön, akkor hangosan beszél, de amúgy az egyéb hangjait elnyomja a hívás alatt. De ha muszáj a két telefon, az más.
Nekem közben közeledik a második tankolás ideje. Asszem 680 km körül járok, s valamivel negyed tank alatt, nyolcad felett minimálisan.
I am having fun staying poor.
-
lamazonia
tag
válasz gaborbol #6977 üzenetére
bízom a legjobbakban, készülök a legrosszabbra?
próbáltam elódázni az autóvételt a végletekig, mondván minek az nekem, addig is minél többet spórolok.
volt az elmúlt 3 évben 1-2 jobb befektetésem, mindig félre raktam 1-1 használt autó árát, hogy na majd most.
most fogyott el a cérnám, és most kell sajnos többet vidékre is járnom, így beruháztam.közeli rokon hivatásos sofőr, közel 30 év balesetmentes vezetés után rongyoltak belé egy jobb kéznél. bízom a legjobbakban, készülök a legrosszabbra
új autó: 16 éves korom óta dolgozom, szar belegondolni , életem már több mint felét melóval töltöm(mondjuk a világon kb. minden voltam )
Abban igazad van hogy jó lenne ha mindenki ilyen biztonságos kocsiban ülne, ellenben tartom magam ahhoz hogy egy autó ne kerüljön 10 havi megtakarításnál többe. Ha valaki drágábbat csesz szét(akár önhibáján kívül), vagy előre eladósodik, abból semmi jó nem sülhet ki.
Az elmúlt 20 év legjobb Tankcsapda refrénjét a Krúbi írta.
-
Empsepo
senior tag
Sziasztok!
A halásztelki Toyota kereskedés, szervíz milyen hírű itt?Van aki oda hordja az autóját közületek?
Automata váltó olajcsere lenne.
Szerintetek korrektek? -
gaborbol
őstag
-
lamazonia
tag
@dh66e: levezettem 2-3 ezer km azóta, de röviden tömören, ha nincs kocsim, nem vezetek, ha van kocsim, akkor meg hülye vagy, friss jogsihoz autót? 22es csapdája. most lesz kocsi, ha 1 éven belül fel tekerem a fára, akkor:
-ha túl élem, igazam volt, új autóba túl lehet élni, és ott a casco.
-ha nem élem túl, nem tökmind1 mire költöttem?Ha meg nem tekertem fel a fára, akkor meg van egy 1 éves kocsim.
@Doki16: szomorúan hallom hogy nem kezel 2 bluetooth-t, akkor még fingom nincs honnan lesz zene+wazze. ha nem a munkahelyemen ülök akkor 30 percenként hívnak
Nem, nem hibridet veszek. Ahogy ismerem magam, kb. életem utolsó lehetősége hogy benzines+váltós kocsim legyen.
(Ha nem töröm össze magam+autót 5 éven belül, akkor 5 év múlva úgyis teljesen elektromos autóm lesz)Amúgy meg ilyen defenzív vezető vagyok, szóval kurva nagy szájjal azt mondom mindenkinek hogy úgy is kampeca a vége, gyakorlatban meg nem hiszem hogy bármi lesz vele.
Ez kb. az hogy 3 évente megveszem a dell precisiont, mert hogy vagy összetöröm, vagy eláztatom. Egyik se történt még meg pedig már a harmadik szériát nyúzom, de haveroknak elég sok vízkáros notit szereltem már megAz elmúlt 20 év legjobb Tankcsapda refrénjét a Krúbi írta.
-
Doki16
addikt
-
lamazonia
tag
no, előre is sorry, friss a jogsim, autót úgy vettem meg hogy még nem is láttam, de az összeget már átutaltam, és a héten mehetek érte.
auris active classic vagy mifene.
ha jól értem, nem navigál, de arra úgy is waze lenne, ezzel már nagyot tévedek? jobb a beépített gyári navi? erre még rákérnének 300e-t.két darab telefont elkezel egyszerre bluetoothon, vagy ez esélytelen?
-egyikről a spotify+waze menne
-másik a bejövő hívások fogadására lenneMit érdemes megnézni az új autón? Van extra amit kisporolhatnak, ha láma vagyok?
Az elmúlt 20 év legjobb Tankcsapda refrénjét a Krúbi írta.
-
No.01
őstag
válasz Dluinet #6970 üzenetére
No offense, de ez nem nagy segitseg... Sot!
Eleve USA specific es van benne par finoman szolva is rossz, megteveszto dolog. Nezd meg hany helyen irja, h 5W30, 5W20 es 0W20 is hasznalhato. Ez tok hulyeseg ebben a formaban. Persze hasznalni hasznalhato, de nem lesz jo max addig mig nem kerul bele a valoban megfelelo. -
nagyúr
-
diablo1984
veterán
Sziasztok. Yaris 2 hűtés-fűtés kapcsolója világításának cseréjéhez mit és hogy kell bontani?
-
Dare2Live
félisten
válasz Chereiose #6967 üzenetére
mindenképp a régi 2sz-fe motorkodost keresd. kb 2008 végéig jött vele.
uarra kell figyelni mint minden másnál. karbantartott legyen ne 500.000kmről visszapörgetve... komoly törése ne legyen... meg nem értesz hozzá vidd el átnézetni.
Én digit klíma, kulcs nélküli indítost vennék. EXE de kevés van belölle. SOLok manual klímások.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Chereiose
addikt
Múltkori elképzelésem helyett inkább arra gondoltam, hogy érdemesebb lenne egy 2. generàciós Yarist vennem, az már azért mondhatóbb modern autónak. És hát ámblokk nincs is más ötletem márkának és megbízhatóság tekinteteben, esetleg Honda Civic vagy Jazz de azok még jobban túlárazottak.
Szóval a II. generációnál mire kell figyelni ha nézek egyet, és melyik felszereltségi szintet èrdemes venni? Keretnek ilyen 1.3m-t gondoltam, abból talán kapni értelmeset és 5 ajtósat. Ja és mindenképp az 1.3-ast szeretném.
-
DjKoxi
senior tag
válasz molnarpeter #6959 üzenetére
Köszönöm szépen, kicsit nyugodtabb lettem.
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #6964 üzenetére
Ok. Köszi megnézem, de nem emlékszem, hogy lenne rajta ilyesmi.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #6963 üzenetére
Ha ilyen, még az lenne érdekes, hogy kell-e valamit gépen okosítani, ha új akkut kap.
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #6962 üzenetére
Majd megnézem, azután futok még egy kört a toyotánál. Köszönöm a segítséget.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #6961 üzenetére
Akku sarunál van (a Ford esetében legalábbis).
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #6960 üzenetére
A generátornál, a négy érinkező közül, valamelyiket?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #6958 üzenetére
Szokott lenni az egyik sarunál egy kis érzékelő - ha megtalálod, azt lehúzva teljes erővel tölt, legalábbis pl. a Ford.
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz Csabroncka #6955 üzenetére
Próba padon jó volt. Cseréltem generátort is, igaz nem újra,de azzal is ez a hiba. Szerintem két generátor nem csinálja ugyanazt a hibát,vagy igen?
-
DjKoxi
senior tag
válasz bokarcsi71 #6952 üzenetére
Szia!
Nekem 2011-es T-27 van, ami 2 hónapja érdekes fütyülő, vízpumpa hibára jellemző hangot adott. Megforgatva kézzel a vízpumpát is adta a nyiszorgó hangot ezért kicseréltem. Sajna a hiba maradt, generátoros szaki egyből mondta, hogy hídcsere, ezért kapott komplett felújítást a gen. Eltűnt a sípoló hang, viszont a fesz nálam sem stabil amíg nincs terhelve ( tompított, refi, stb ). Terhelésre fix marad, talán 14,4 V, nem emlékszem. Akku nem merül, nincs indítási nehézség, és nekem is Exide új akkum van. Ami érdekes, a sípoló hangnál sem volt a műszerfalon semmilyen hibajelzés. 2 db dióda teljesen el volt pukkanva. A rossz generátornál nem mértem töltést.
Nem foglalkozok vele, szerintem ez ilyen "intelligensen" szabályoz.
Viszont a Toyota mint autómárka nálam itt ( a többi bosszantó, kicsinyes megoldásai után ) leírta magát, soha nem vennék ilyen autót. -
Csabroncka
addikt
válasz bokarcsi71 #6952 üzenetére
Van benne a generátoron egy szabadonfutó, hogy a motor ingadozásait kiegyenlítse. Állítólag sípoló hangot ad amikor megadja magát, de kitudja (szerintem ez is okozhat ilyet). Jobb esetben ezt, rosszabb esetben a generátort kell cserélni, vagy ja a fesszabályzót.
"Még jó hogy márkaszervízbe így értenek hozzá." hát ja gáz, én garanciában vinném tovább...
"in medias res"
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #6953 üzenetére
Sima exide.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #6952 üzenetére
Milyen akku van benne, sima, vagy EFB/AGM?
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #6951 üzenetére
Most vettem az autót 4 hónapja, akkor még 14,4V-ot mutatott mindig, még alapjáraton is.Mióta elkezdte csinálni ezt, azóta voltam a toyotánál is. Ott azt mondták, hogy fesszabályozó. Még kérdeztem is tőlük, hogy nem vezérli-e a motorvezérlő, vagy valami. A válasz, nem. Ezért cseréltünk ki rajta mindent, és ugyanaz a hiba. Még jó hogy márkaszervízbe így értenek hozzá. Akkor minek a szervíz?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #6950 üzenetére
[link] (nekem gyanús, hogy az autó csak teszi a dolgát)
[ Szerkesztve ]
-
bokarcsi71
aktív tag
válasz molnarpeter #6949 üzenetére
Nem, csak nincs töltés,ill. ingadozik. Az akku új.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bokarcsi71 #6948 üzenetére
Mi a probléma, lemerül az akku?
-
bokarcsi71
aktív tag
Toyota Avensis (T27) 1.8 benzin, 2009-es évjárat. Generátor problémám van. Beindítom az autót, akkor 14,2V, mire becsukom a kaput már csak 12,5V, ez pár perc után. Van amikor visszamegy 14,2V, 13,5V stb., így ugrál. Viszont ha bekapcsolom a világítást akkor felmegy 14,2V-ra és ott marad. A generátoron minden ki lett cserélve, visszarak, és ugyan ez a hiba. Tudna valaki segíteni, mi lehet a gond?
-
zzz03
őstag
válasz molnarpeter #6945 üzenetére
koszonom! remelem az lesz a baja. mert sok $ raverese utan sem tud senki semmit.
hnap meg is nezi autovillamossagis. max ha nem tud kimerni semmi extrak akkor is felujittatom hatha. -
L4mie
veterán
Kipufogó közepétől cserélve, remélem minőségire 15 perc volt.
Jó kis klíma töltésre, tisztításra tudtok ajánlani valami helyet Pesten? Ne adj isten nem standard munkaidőn túl is nyitva vannak....csökkent a hatásfok.
[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
Gaben92
őstag
Felig-meddig igazad van. Tenyleg a gumikat hallod, mert ugye a motor eleg csendes.
En mikor megvettem a Lexus-t 10 eves teli gumik voltak rajta, mikor felkerultek e Michelin Primacy 4-ek akkor erezhetöen halkabb lett. De pont amiatt volt ilyen feltunö a kulönbseg, mert amugy maga az auto csendes es a gördulesi zaj a legszamottevöbb.
Csak amiatt erzödik hangosnak, mert nem ehhez a fajta zajhoz vagy szokva, hanem a motorehoz.
Mas: Nalunk Finnorszagban is nagyon rakaptak az emberek uj Corollara, mindharom kivitelböl eleg szep szammal szaladgalnak mar kint az utcan. Eddig sedan-bol lattam a legtöbbet amin mondjuk kicsit meglepödtem, mert itt megy rendesen a kombizas mivel mar 25 eves korara a legtöbb embernek legalabb egy gyerek van. Tegnap lattam elöször elöben a hatchback-et, es azt kell mondjam amennyire furanak tunik kepen, elöben egesz pofas kis joszag.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
zzz03
őstag
válasz molnarpeter #6940 üzenetére
koszi! erdekes hogy a toyota marka szervizbe fogalmuk nem volt rola.
eleg csak felujitani az oninditot ? -
molnarpeter
nagyúr
Magyarul az önindítónak van egy ismert hibája, és ezért be lett vezetve egy áttervezett változat.
-
Drizzt
nagyúr
Na most hogy megy a klima mint az allat, elkezdett erosen noni az en fogyasztasom is. Ma 3.9-rol 4.1-ig, raadasul ugy, hogy ez vagy 150 km-rel ezelott lett nullazva. Tehat a mai fogyasztasnak joval magasabbnak kellett lennie.
I am having fun staying poor.
-
Doki16
addikt
válasz galervin93 #6937 üzenetére
Persze, regelj nyugodtan, ez a hivatalos magyar Prius club oldala.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
galervin93
addikt
Megtaláltam ezt is, de logged in júzert kért, a felület alapján meg valami kókány 3rd party letöltőoldalnak néztem, ahová még fika emailcímmel sem szívesen regelek. Szóval itt elég jobboldalt regelni és belépni, és ok vagyok?
szerk.: Csabroncka köszi neked is![ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Doki16
addikt
válasz galervin93 #6934 üzenetére
Most jut eszembe. Hát itt minden megvan. [link] Ott van lejjebb a kezelési is
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Csabroncka
addikt
-
galervin93
addikt
Aha, ezt az alvázszámos oldalt megtaláltam de nem vezetett eredményre (lehet a kocsi első forgalomba helyezésének magyarnak kell lennie?), így maradt a mail. Köszi! Addig is nyálazgatom az angolt, találtam is már pár funkciót, amire magamtól még nem sikerült rájönnöm. (Bár a gombok nyomkodása, tekerők tekergetése az asszony mániája, ő imád ezekben a hülyeségekben elveszni. Én funkcionális ember vagyok, de azért jó tudni, mi-merre van a járgányban.)
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Doki16
addikt
válasz galervin93 #6929 üzenetére
Próbáld meg itt alvázszám alapján. [link] Ha nem megy írj egy emailt a Toyotának és akkor elvileg adnak PDF-et.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
psycroptic
őstag
válasz galervin93 #6929 üzenetére
Én a Toyota weboldalän talältam Magyar nyelvüt, igaz Aurishoz.
PSNID: Tomy83PS
-
galervin93
addikt
Hármas Priushoz van valahol/valakinek magyar manualja? Német import a járgány így az van hozzá, hát vagy 10 éve nem használtam németet, akkor se szerettem. Az angolt letöltöttem, nem is rossz, csak félek a szakszavakat rosszul értelmezem (magyarul sem biztos hogy tudom, de úgy könnyebben utána tudok keresni, ha valami nem tiszta). Neten turkálva nem sok mindenre akadtam, vagy csak rosszul kerestem. Sry ha volt már a kérdés.
Szerk.: a Toyota oldalán műkszik az alvázszámos opció?[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
zzz03
őstag
sracok! hatha valaki talakozott mar ilyennel.
toyota szerviz tanacstalan, minden ertek rendben, elo adatok is stimmelnek.
alany: 2004es 2.0d4d corolla verso.
problema: minel jobban bemelegszik annal nehezebben indul.
cserelve lett: uzema. nyomas szabalyozo szelep, vezermut. jelado.
a problema ugyanigy megmaradt.
esetleg otletek?[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Szerintem meg belefutsz abba az erdobe, h nem hallod a motor zajat (mert ugye lehet, h epp nincs is neki ) es igy minden mast jobban felerosidik es azt hallod hangosnak.
Baromi egyszeru am. Tolts le egy dB app-ot es merd meg. Lehet nem lesz 100%-ig pontos, de mintanak jo lenne. Legyen 80 / 100 / 130km/h nal meg esetleg egy erosebb gyorsitas is lehetne mondjuk 50-rol 100-ra (mar ha nyom(hat)sz neki padlot)
Utann ezt osszehasonlithatnank a par masik autoval es akkor kiderulne, h csak a fuled ver at vagy valoban hangos.
Velemeny?
-
Drizzt
nagyúr
Egy képpel tudok szolgálni egyelőre. Szerencsére a szín miatt itt se annyira látványos, amikor nem túl tiszta. Visszatérve a lomhaságra: igen, vannak szituációk, amikor lomhának érződik. De egy 99 LE motortól nem is nagyon lehet mást várni. Szerencsére az elektromossal kiegészülve azért a legtöbb helyzetben a 110 LE-s E12-nél azért izgágább tud lenni. Viszont ebben az autóban úgyis mindig a fogyasztásmérőre mered a szemed, nem is nagyon érdekel, hogy hogy megy. Majdhogynem rosszul érzed magad, ha odalépsz, mert látod a megugró fogyasztást. Lehet másik default képernyőt kellene beállítanom.
Én amúgy úgy igyekszem menni, hogy:
- Ha nagy a forgalom, akkor igyekszem csak elektromosan felvenni az utazó sebességet, aztán tartani. Ez tényleg csak nagyon nagy forgalomban jön össze.
- Ha nincs forgalom, akkor pedig intenzív gázadás az utazósebesség + 10-15 km/h-ig, majd addig visszaengedem, míg leáll a benyamotor, s ott tartom. Itt azért sasolni kell, hogy úgy állítsam meg a pedált, hogy ne visszalassulni kezdjek, hanem tartsam a sebességet. De általában megy jól.Városi fogyasztásom így már olyan 60 kilométerre történ nullázás óta se érte még el a 4.0L/100Km-ert(persze a visszajelző szerint, az igazság pillanata majd a kúton jön el).
Ha negatívumokra gondolok, akkor szerintem a hangjával van a legnagyobb ok a kritikára. Egyszerűen picit hangos. Érdekes, de tényleg nem a motorzaj miatt. Vannak olyan utak, ahol tök csendes, sima a haladás, de az utak 95%-án magas a kerék gördülési zaj. Az abroncs lenne az első tippem, mert néhány úttípuson elcsendesül. Csak sajnos ilyen úttípus szinte alig van.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Csabroncka
addikt
válasz pècsimunkás #6924 üzenetére
Ebből a szempontból az 1.6-os is ezért kedvelt, elég jól eltalálták a váltóval és a hat sebességgel, és bár voltak ráncfelvarrások a kasztni azért elég nagy.
A turbósnál szerintem még jobban oda kell figyelni az olajra, de ez alapvetőn - kis kivételtől és elbaszott konstrukciótól eltekintve - igaz a toyota motorokra.
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
pècsimunkás
addikt
Országúton 5-5,5 l/ 100 km a kis turbós fogyasztása . Ès nem kell különösebben oda figyelni , hogy keveset fogyasszon. . Klímával ,100- 110 országúton , lakott területen 50-60 - ezek mind óra szerint èrtendőek , úgy fogyaszt ennyit . Az , hogy hozzá kell - e előbb nyúlni , az a gazdától is függ . Elèg règóta gyárt a Toyota turbós autót , talán nem lesz gond vele . Sokat autópályázom , ès tetszik , hogy 150- nèl 3000 a fordulatszám , ès nèma csendben utazom . Szóval nekem nagyon bejött az 1,2 t !
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
No.01
őstag
válasz Dare2Live #6921 üzenetére
Valoban igy van, de ezt - foleg az elejen - nem art tisztazni tuti ami fix alapon.
Mellesleg azon kereskedoknel akik valoban raszolgaltak a jo markakereskedo titulusra ilyen nem fordul(hat)na elo. Az 5W40 legalabbis semmikeppen sem!
Az uj 0W16-nal azert majd biztos lesznek gondok meg kerdojelek az elejen. En mar elore keresgeltem es jelenleg a nagy nevek kozul hivatalosan csak a Motul kinal ilyen olajat (ami egyebkent tokeletes) de a gyari flakonban tutira nem ez van.
Biztosan tisztazodni fog es a kesobbiekben, de jobb felkeszulten varni mert az igaz, h ha v.mivel akkor ezzel konnyen ki lehet nyirni egy ilyen motort.Az 1.6-hoz volt szerencsem kezi es automata valtoval is. Gazosnak nem mondanam, de hiaba szepitunk nem egy erogep.
Az 1.2-est C-HR -be probaltam es hiaba csak 116LE a turbo nyomateka elhitetei, h sokkal erosebb, holott nem csak kevesbbe kell porgetni. Viszont fogyasztasban biztosan nem jobb sot Toyota es japan precizitas ide vagy oda ha tippelnem kene akkor az 1.6 meg akkor is gondmentes lesz amikor a kis turboshoz mar hozza kell majd nyulni. -
-
Dare2Live
félisten
válasz Csabroncka #6919 üzenetére
Ez nem szeret, nemszeret. Ami gépkönyvbe van írva.
A legbosszabtobb, hogy még a hivatalos Toyota szervizeknél is általános, hogy beleraknak 5W30/5w40et mert az olcsobb nekik és ha nincs más/átmenetileg megengedett. Amikor 0W20 meg 0w16 van előírva.... és ha vmi nem jó a jó japán motorkoknak (de németnek) sem az ez. hibridbekbe is max 0W20. de inkább ami az előírás. 0W16.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Strikr
csendes tag
-
#76500480
törölt tag
Egyelőre megbízható motornak tűnik ez a M20A FXS motor. Csodát nem szabad várni tőle, ha úgy állìtod le a kocsit, hogy nincs EV-be olyan, mintha lefulladnál, a kormány is beleremeg. Agresszìv gyorsításnál ugyanúgy "bőg", 70% autópálya használattal 6L, városban 5 alatt. Drága motorolajat szereti, 0w18(ajánlott).
[ Szerkesztve ]
-
Strikr
csendes tag
Helló! Mi is most vettünk új corollát, nem hybridet. Azt szeretném kérdezni, hogy te érzékelsz "lomhaságot" emelkedőn meg 80 fölötti gyorsításkor kb. 110-120ig? Mert én nagyon, ami kicsit zavar. Mondjuk a klíma ment, de irreálisnak tűnik az, hogy padlógázzal sem megy, visszaváltva.
-
FeriPapa2
tag
-
No.01
őstag
válasz FeriPapa2 #6910 üzenetére
Nem Yarisba, de inteztem ilyet a tesomnak ill a cegnel volt olyan aki maganak csinalta.
A tanacsaim:
1) Nagyon jol nezz utanna, h milyen markaju is lesz az a radar amit beszerelsz/beszeletetsz
2) Ha igenyesre tervezed akkor eleve kell festeni is. Ahova en vittem ott ezt megoldottak es baromi sokat dobott az oszkepen.
+1 Ha nem vagy jartas a dologban inkabb bele se kezdj. Az emlitett kollega mernokkent azt gondolta, h mindent tud. Fogalmazzunk ugy, h nem adta ki sem rovid sem hosszutavon. -
FeriPapa2
tag
Szerelt már be valaki utólag tolató radart Yaris 2017+ -ba?
-
Drizzt
nagyúr
A kovetesi tavolsag 3 leptekben allithato. Kormanyzas segitseg autopalyan jo, de azert figyelni kell, hogy epp erzekeli-e a savokat. Persze az is lehet, hogy az egyes kasztni valtozatok miatt vannak kulonbsegek a safety sense-ben is. Budapesten nem valami jo a tempomat + savtarto, de autopalyan nagyon. Nekem legalabbis. Szerintem ez nagyon egyen fuggo. Most 3.7-en van a fogyasztason, olyan 50 kilometerrel ezelott nullaztam, csak varos.
I am having fun staying poor.
-
gaborbol
őstag
válasz Dare2Live #6906 üzenetére
Rebesegttek par eve, hogy na majd az uj tempomat! Amikor a kocsi nezi a terkepet elore, es tudni fogja, hogy milyen terep jon es az alapjan majd lehet meg faragni a fogyasztason.
Ezek szerint itt meg nem tartunk.Nem tudom kb sehol sem tolteni. Se melohelyen, se otthon, se ugyfelnel. van, hogy 10 kilometert megyek egy nap, van hogy 160-at. Kb sosem lehet tudni, hogy alakul a nap. Ugy meg nincs sok ertelme.
-
Dare2Live
félisten
" Hybrid Assistante szerint egy 128 km-es útból így megtudtam tenni tisztán 17km-t villanyosan és összesen 22-t No fuel állapotban."
Nah ezt lehet pulse and glideal durván feltornászni. 40% no fuel... az már jó. Dimbes domboson felfele megy motor és tölt aksi, lefele motor 0rpm és persze ha aksi teli ha lehet amíg lehet aksiból. persze tempomat kinyírja az egészet simán +0,5 akár 1l is rádobhat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
gaborbol
őstag
Itt vannak az adatok, meg a linkek:
Mondjuk en is ugy vagyok mar vele, hogy kb nem erdekel a dolog. 6 eve van meg a P2 es mar unom a nyekergest, addig nezegettem oket meg agyaltam,hogy mar vegkepp nem tudom mi legyen.
Vagy veszek valami 1-2 eves prius-t, corollat, fusion-t, vagy akar valami 2.5l hybridet ami meg van extrazva pl Camry, Avalon.
Volt suzuki altom, fiat panda, uno, P2, volt P. partner, Volvo S80, mar szeretnek megint valami kenyelmes autot, es nem a fogyasztyas a lenyeg a benzin ugyis olcso.
Okes veszek egy Avalon hybridet, de a V6 baromi jo dolog, aztan ... de 99%-ban csak en hasznalom, akkor meg minek, jo nekem a par eves prius is ,es kezdodik elorol
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz gaborbol #6901 üzenetére
Na ez az amihez már nem lenne türelmem akármennyire vagyok zsugori
Elhiszem, hogy működik, mert a logikát látom benne, de így mondjuk elautózni Gyulára durva lenne
A fix tempomatos emberke vagyok, beállítom főúton 95-re és az megy végig. Osztrákoknál valami hasonlót csináltam. Ott azt játszottam, hogy be volt állítva fixen 49-re a tempomat, de a települések között én tartottam a 100-at. Náluk egy 70-es táblával jelzik a lakott terület közeledtét. Ott levettem a lábam a gázról és a villannyal olyan jól visszafékezte 49-re, hogy közben jó sokat termelt és kisebb településeket gond nélkül átugortam elektromosan. Hybrid Assistante szerint egy 128 km-es útból így megtudtam tenni tisztán 17km-t villanyosan és összesen 22-t No fuel állapotban.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
gaborbol
őstag
Elmeleti pelda, a valos szamokat ki kell keresni konkret kocsira lebontva.
Akarsz menni teszem azt 50 Km/h val, de nem annyival mesz hanem felviszed 60-ig, aztan hagyod gurulni 40 ig es ezt ismetelgeted korbe korbe.
Arra megy ra, hogy igy jobb lesz a fogyasztas, mintha raloned a tempmatot 50 -re.
Ertelmetlenul hangzik elsore, de valoban igy van. X sebesseg alatt kikapcsol a bezninmotor es uresben szalad tehat a fogyasztas 0 lassulsz, es addig tolti az aksit. Viszont amikor gyorsitasz, szinten az aksi besegit, igy a benzin motor kevesebbet ker mint gondoljuk.Az oksok szerint akar 30% pluszt lehet osszeszedni, a fix tempomatos sebesseghez kepest.
Hogy ez mennyire kivitelezheto a normal eletbe, meg mennyire biztonsagos az mar mas kerdes.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest