-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A motorfék erősség kb mint egy 1000ccm-s benzines motoré. (nagyon kicsi)
Ha tudod, hogy 1-2 percen keresztül folyamatosan lefelé fogsz menni, akkor érdemes a B fokozatot bekapcsolni. Így is tele lesz az aksi, de jobban eltudja osztani a rendszer az erőket és az akku sem lesz hirtelen terhelve."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
KTTech
veterán
Nincs két állása a féknek. Az ECU dönti el, mikor mit használ. De elsődlegesen mindig a regeneratív fék működik, ha nem elég a fékhatása, akkor csatlakozik hozzá az üzemi. A motorféket kerüli amíg lehet (ha tele az akku, akkor is működik a regeneratív fék).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Yeffy
veterán
ertem, koszonom a korrekciot.
szoval akkor vegulis van motorfek mindket allasban, csak vagy az akksit tolti, vagy ha mar tele van, akkor "standard" motorfekkent mukodik.
ez kulon plusz pont, h nem csak a fekezgetesnel, hanem motorfekezesnel is tolt. egyre szimpatikusabb ez a rendszer.meg egy kerdes fekekrol: valahol azt olvastam, h az ilyen fekvisszanyeros rendszereknek a fekezese kicsit mas, mint az atlag autoknak, asszem' ket allasa van a feknek, az elsonel nem fog annyira, vagy valami ilyesmi. errol mit erdemes tudni?
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
blg
senior tag
az előző hozzászóló rosszul írta.
motorfék akkor van, ha nem nyomod a gázt és már tele van az akksi (ilyenkor nem tud már többet visszatáplálni, ezért kénytelen a motorféket használni a lassításhoz). Amíg nincs tele az akksi, és nem nyomod a gázt, akkor generátorként tölti az akksit és ezzel lassít (érzetre ugyanolyan, mint a motorfék)
Ez D-ben és B-ben is ugyanígy működik, de B módban erősebb a fékhatás -> B módot lejtőn lefelé érdemes használni
-
Yeffy
veterán
ilyen esetben gondolom ugyanugy motorfekez, mint a klasszik kezivalto?
illetve ilyenkor gondolom nem termel vissza energiat, ha csak nem fekezgetek is melle?ha csak siman D-ben van, akkor nincs motorfek, ugye?
bocsi, ha lama kerdesek, vezettem, de nem volt meg automata - foleg nem hibrid - verdam.
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Yeffy
veterán
válasz rbalint88 #11688 üzenetére
uh, tenyleg, ezt meg hadd kerdezzem meg a hibriddel/automatajaval kapcsolatban.
azt tudom, h van regenerativ fek, ami nagyon jo dolog, de motorfek az hogy lesz ennek a valtojaval? kell valamit valahova allitanom, vagy szimplan fog mukodni alapbol? netan "csak" a regenerativ fekezes fog annak szamitodni?
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Empsepo
senior tag
Sziasztok!
A véleményetekre lennék kíváncsi. Egy 2007-es Corollám van, automata váltóval. 4 sebesség, zseni a cucc, imádom.
Először vagyok vele ilyen húzósabb környéken, Ausztria, hegyek- völgyek.
Használjam a "2" illetve "L" fokozatokat? Úgy veszem észre a kocsi nem igényli, szépen tette a dolgát ide.
Ha pedig azt javasolják itt páran, hogy célszerű, akkor azt is mondják meg hogy hogyan!
Ezt menet közben behúzom "D"-ből "2"-be vagy "L"-be?
A kettesnél értem, nem vált kettes fölé, de a másiknál egyes fölé nem vált?Bocs a sok hülye kérdésért, de nagyon érdekelne egy-két tapasztaltabb ember vagy szaki véleménye.
-
KTTech
veterán
A tiedben még nem elektromos a vízpumpa (legalábbis az egyik a kettőből). Ami meglepő, mert még a MK3-as Yarisban is elektromos volt, de a MK4-ben sincs egy szíj sem.
A kuplung mondjuk féligazság, az van benne, csak éppen folyamatosan zárt állapotban, így soha nem kopik el.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Yeffy
veterán
válasz Paxker315 #11681 üzenetére
na elolvasgattam a linkeket, nagyon jol tervezett rendszernek tunik, egy csomo mindent nem is tudtam rola. pl en aszittem', h sima CVT van ezekben.
igy meg aztan plane, h a Rav4 HSD lesz a kivalasztottam, 99%. mar csak egy tesztvezetest kell inteznem, majd megtalani a megfelelo modellt. van nehany dolog, amire szuksegem van, pl a lumbar support. ami, ha jol tudom, csak felsobb felszereltsegi szintekben van/volt, de javitsatok ki, ha tevedek.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Paxker315
addikt
Upo tag remek kommentjét ajánlom leginkább, szerintem, minden kérdésre ott a válasz [link]
Pluszban: Érdemes átfutni a legmegbízhatóbb használt autók listáját. [link] [link]
"faék", "kőbalta". [link] [link]
Bocsánat, hogy nem exakt válasz a kérdésre, de, úgy gondolom, Upo kommentjét mindenképp' érdemes végignyálazni, átgondolni.
[ Szerkesztve ]
-
Yeffy
veterán
de egybk a nyito kerdesem meg mindig el, van itt valaki hibrid Rav4 tulaj? megosztana tapasztalatait? milyen vezetni, milyen a hetkoznapokban, egyalt milyen a hibrid technologia, gondolom bevalt, foleg Toyotatol, nem? jokat hallok/olvasok rola.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
nagyúr
válasz tomi5244 #11676 üzenetére
Márkaképviseletnél csak a tulajdonosnak adnak ki adatot személyesen.
GDPR miattToyota Koto-nál (minősitett Lexus szerviz) csak bemondtam az alvázszámom és látták is az autót (francia országi).
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
tomi5244
őstag
válasz Dluinet #11674 üzenetére
Mármint egy autókereskedő, vagy a márkaszervíz? Mert nekem a márkeszervizes fickó tegnap azt közölte, ha egy autót szervízeltek márkaképviseletnél mondjuk az olaszoknál, akkor arra még nincs garancia, hogy itt magyarországon látják a rendszerben. Aztán, hogy a rendszer a rossz, vagy a fickó akart lerázni, azt nem tudom.
-
tomi5244
őstag
válasz kw3v865 #11672 üzenetére
Ugyan ezt mondták nekem is, mármint, hogy menjek oda a kereskedővel és alvázszám alapján lekérik a szervízadatokat, feltéve, ha vannak. Szóval, ha nem vagy tulaja az autónak, akkor nem adnak ki infót.
Én egy 110e km-es Auris HSD-t néztem ki, igazából az olajcserétől nem parázom annyira, mert azt azért mindenki lecserélteti időben. Viszont 90 ezernél kell gyertya és - cvt váltó esetében - váltóolaj csere. Ha arról nincs előelet információ, az azért rizikós. Vagy megvásárlás után megcsináltatom én, de az azét nem 2ft és ha nincs rá szükség, akkor miért fizessem ki.
Dluinet: sok esetben a gyári szerviz sem lát adatokat küldöldről behozott autó esetében, akkor szerintem egy kereskedő ugyan úgy nem fog valós adatokat közölni.
-
kw3v865
senior tag
válasz Dluinet #11671 üzenetére
De ha nem tőlük akarok autót venni, akkor csak pénzért adjá ki, nem? Legalább is az lenne a logikus. Bár néhány ezer Ft-ot megérne nekem. Most felhívtam egy másik Toyota márkaszervizet, ők csak a tulajnak adják ki az adatokat , persze az se garancia semmire, mert az is lehet, hogy nem hordták szervizbe.Tehát nem egyszerű ez...
Nagy a szórás a szervizek között a tapasztalataim alapján. Két helyen simán elmondták a szervizkönyv tartalmát telefonon, igaz azt az autót ők árulták.A CarVertical és az AutoDNA általában tartalmaz-e szervizkönyves bejegyezéseket?
-
nagyúr
-
Yeffy
veterán
válasz koxkids #11666 üzenetére
az rendben van, de akkor illene hozzairni, h mi kell hozza, ha azt akarod, h mukodjon szerintem.
mindegy, koszi, gondolkodok rajta. a masik modellnel gyarilag van AA meg nagy kijelzo, csak az nem hibrid. es mivel 60/40 a varosi kozlekedesem aranya, jobb lenne sztem nekem a hibrid. plusz ennek magasra nyilik a csomitartoja, nem fejelek bele/kell "alabujnom".
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
tomi5244
őstag
válasz kw3v865 #11667 üzenetére
Én tegnap kérdeztem utána ugyan ennek a témának, a szervizes fickó azt mondta, hogy nem csak holland, hanem más országok tekintetében sem biztos, hogy lekérdezhető a szervizkönyv. Az esetek többségében nem kap adatokat a lekérdezés, pedig elvileg működnie kéne, mert a rendszer nemzetközi, és pont ez lenne a célja.
Azt mondta, hogy használt autó vásárlás esetén vállalni kell a kockázatot és ennek fényében megvenni az autót. Amúgy a km is számít, attól függ mennyi van benne, és a szerint elvégezni az esetleges alkatrész cseréket.
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
Hollandiából származó Toyotát néztem ki (2019-es évjárat), amelynek szerettem volna lekérdezni a szerviztörténetét. Egy magyar márkaszervizben azt mondták, hogy Hollandiában még nem elektronikusan vezetik a szervizkönyvet, ezért nem tudják lekérdezni. Ez igaz lehet? Tehát ha nincs meg a holland papír alapú szervizkönyv, akkor nem tudom megnézni mikor volt szervizben és mit cseréltek rajta?
-
őstag
Írjak hogy opcionális
Apple CarPlay and Android Auto adapter support (optional)De én is ezt a megoldást javaslom, sokat gondolkodtam rajta én is (nekem 2014-es Auris van), de ennyi pénzt nekem nem ér meg.. Inkább intézem telefonról a dolgokat, majd a következő autóm mindenképp Carplay kompatibilis lesz.
-
Yeffy
veterán
válasz KTTech #11664 üzenetére
hmm, ertem.
Mindkét cucc csak kiegészítő modullal lesz AA képes, magában nem.
mondjuk ezt jo, h nem irjak az oldalukon.
bar, ha magukban futtatnak teljeserteku Androidot, es csak netet kell nekik adni, az is lehet egy megoldas a 3-4 app-hoz, amit szeretnek.koszonom a fejtagitasokat, irok meg, ha lesz kerdes.kozben probalok intezni egy tesztvezetest egy 2015-6-os hibridre, aztan dontok, h o lesz-e, vagy a masik modell, amit mar probaltam.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
KTTech
veterán
A Navitouch NT3325 és az RDL02 is teljes Android funkcionalitást kínál.
Mindkét cucc csak kiegészítő modullal lesz AA képes, magában nem. Viszont ezen kívül teljes Androidot futtatnak, tehát a navi és minden más is simán mehet róla, telefon nélkül (csak netet kell neki adni).
Annyi, hogy az RDL02-höz már művészkedni kell kicsit a fejegységgel, mert nem az erre kitalált hátsó porton, hanem közvetlenül csatlakozik hozzá szalagkábelen, cserébe sokkal gyorsabb (nálam nem volt opció, mert nem támogatta a fejegységemet annó).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Yeffy
veterán
válasz KTTech #11662 üzenetére
ahhha. igy mar vilagosabb.
amit koxkids javasolt, vagy amit en talaltam amcsi videon, az tudja ezt, hogy saját maguk is képesek telefon nélkül futtatni programokat? vagy ok is "csak" egy megjelenitokent funkcionalnak?
kozben talatam egy masik egyseget, olcsobban, ugyanazon oldalon, ami azert mar combosabbnak/ujabbnak tunik. tamogatasi lista alapjan menne a Rav4-ben is, jol latom?
szimpatikus amit csinalnak, igy elso ranezesre. es arban is korrekt.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
KTTech
veterán
A fogadó egység gyakorlatilag csak megjelenít, nem futtat, ez a lényege - a telefon futtatja a programokat. A megjelenítéshez meg elég a 6-os android, a viszonylag gyenge hardverrel is.
A trükk ezeknél az eszközöknél, hogy saját maguk is képesek telefon nélkül futtatni programokat, tehát többek egy "gyári" AA kompatibilis fejegységnél. Tehát a Waze menne a teló nélkül is akár a gyári fejegységen, csak netet kell neki adni akár egy USB-s 4G modemről...
A neve alapján magyarnak tűnik a fejlesztője a Wireless AA adapternek, de nem néztem jobban utána, amit csináltak az viszont nagyon jól működik, gyorsan reagálnak az esetleges szoftverhibákra.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
Szép jó estét mindenkinek,
Már 2 telitankos próbán túl vagyok és nagyon úgy fest, hogy a board computer olyan 4-5 decit csal lefelé. Nem tudom, hogy ez mennyire általános Toyota/Lexusok esetén, illetve lehet-e valahogyan kalibrálni. Az eddigi autóim aránylag pontos értékeket jeleztek ki, vagy ha volt is eltérés, az inkább fölfelé mint lefelé.
-
Yeffy
veterán
válasz KTTech #11656 üzenetére
ahh, ertem. ezt nem tudtam, koszi a fejtagitast. aszittem' minden GApps megy. bar igazabol csak parra van szuksegem, ahogy fentebb is irtam.
Szedressy? csak nem magyar (szarmazasu) veletlenul?
ez remek kis unit lenne, foleg, h semmi szerelest nem igenyel. csak kene hozza egy AA kepes egyseg, ugye. nalam 11-es Android van, sz'al az nem lenne gond.akkor hiaba "csak" 6-os Android, attol meg a funkcionalitasa meglenne? nem lenne laggolas, szaggatas, hasonlok az appokban, amiket emlitettem? gondolom, nem villamgyors, de ez ertheto.
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
KTTech
veterán
Nem minden app megy AA-n, sőt, elég kevés fog működni, csak a speciálisan AA-ra kialakítottak mennek (nálam a must have listán a PowerAMP és Waze volt, az szerencsére megy).
A 6-os android cél eszköznek több, mint elég - a régi hardver nem viselt volna el többet
A Wireless AA-hoz is van megoldás, én csak azért nem rendeltem még meg, mert az Android 8 - amit a telefonom tud - nem tud wireless módotwww.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Igen, pont ilyesmire gondoltam, mint ez is, bár én a koxkids által ajánlottat néztem még a régi Yaris HSD-mhez (csak ott a MAP gombra került volna fel), de aztán hamarabb lett autócsere, és a mostani már alapból tudja az AA/CP-t.
A második opció amit találtál felejtős
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
válasz forumpista #11652 üzenetére
tudtommal az 1.33 volt kényes arra, hogy rendszeresen legyen 0w20as olaj& szűrők cserélve, és, ha erre figyeltek, nem szokott vele gond lenni.
-
Yeffy
veterán
válasz koxkids #11650 üzenetére
koszi amugy az eddigi hsz-eiteket!
azt tudom, a fentebb linkelt videombol is, h a fejegyseg csak egy kijelzo lesz, vagy ha menni is fog a touch, swipe-olni nem kepes a hardver, igy az felejtos, ezeknek majd meg utanakerdezek a helyi importornel. van kontaktjuk feltuntetve a weboldalukon.
a masodiknal, ami szimpatikus, h plusz penzert ugyan, de akar Wireless kepesse is teheto az AA, ami meg a legjobb lenne szamomra. a tokom kivan mar a felcuppantos/bekaasztos tartokbol, meg a kabelekbol is oszinten szolva. illetve meg azzal egyutt is olcsobb, mint az atlag £4-600-as kijelzos fejegysegek, amiket eddig talaltam.
a hatso kamera tamogatasara is rakerdezek, kosz a tippet!ez, amit linkeltel, ez tud AA-t, illetve megmarad minden gyari funkcionalitas, kamerat is beleertve? lehet, hulye kerdes, de a 6-os droid nem tul regi AA-hoz? nyilvan nem varom el, h olyan porgos legyen, mint mondjuk egy erosebb hardverrel szerelt 10/11-es droidos egyseg, csak asszem' valahol ugy olvastam, hogy ezek a rendszerek 9-estol kezdtek "normalisan" hasznalhatova valni.
igazabol, amiket leginkabb akarnek tukrozni/hasznalni a telomrol, az a Maps, Waze, Spotify trio. de ha rendes mirroring/AA, akkor nyilvan barmely droidos appnak mennie kell.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
forumpista
aktív tag
Sziasztok,
Feleségem régi (első genes) 1.0-as yarisát szeretnék lecserélni egy 2. genesre mert már erősen rozsdásodik (az újabbak meg nem tetszenek neki...).
Mivel a mostani yarisa eléggé vérszegény, 1.3-as motorra gondoltunk, csakhogy azt olvasom mindenhol hogy ennek a motorja egy kalap sz@r (eszi az olajat utána meg tönkre is megy), sőt állítólag a 2. gennek az 1.0-ás motorja is hasonlóan rossz.
Kérdés: ezek tényleg ennyire rossz motorok, mi vele a tulajdonosok tapasztalata, illetve egyáltalán hogy lehet kiszűrni ezt ha lehet (nyilván egy eladó sem fogja engedi hogy szétbontsuk a motort )? -
Yeffy
veterán
válasz KTTech #11638 üzenetére
kozben talaltam egy vidit, ilyesmire gondolsz?
ha jol ertelmezem, itt megmaradnak az altalad emlitett funkcionalitasok es megjelenitheto informaciok, mivel a gyari fejegyseg bennmarad, csak a plusz egyseget kotik hozza. ami valtozik, h az AUX "helyen" lesz az AC/AA opcio.vagy talaltam meg ilyet, ami hasonlo elvunek nez ki.
[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
tomi5244
őstag
Köszönöm! Felveszem a kapcsolatot egy márkaszervízzel, aztán meglátom adnak e ki adatokat alvázszám alapján. Bár mivel nem vagyok tulaja az autónak, lehet nem közölnek semmit. Akkor majd a kereskedő jelenlétében.
-
dj79
senior tag
Ja igen, amit elfelejtettem: érdemes megcsinálni egy hybrid extra pucolási programot (mondjuk a cooper-caros fiúknál).
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz tomi5244 #11640 üzenetére
Szia!
Karbantartásról itt találsz letölthető táblázatot.
Váltóolajat 90 ezrenként érdemes, gyertyát pedig ugyanennyinél kell cserélni, harmincpárezer forint körül van márkaszervizben.
Az első magyarországi olajcserét is ott érdemes megejteni (ha frissen behozott autó), majd a következőnél (max 1 év vagy 15000km) megkapod a hibrid garanciát is. -
Gombinyó
őstag
válasz tomi5244 #11640 üzenetére
Alvázszám alapján sztem kérdezz rá a szerviz múltra márkaszervizben, ezekhez már nincs papír alapú (vagyis van, de nem töltik. Számlát kapsz a szervizekről és bekerül az elektronikus rendszerbe).
Gyertya csere 90ezrenként kötelező, az egy húzósabb költség, mert a gyertyák darabja 15e ft körül van. 15ezrenként van olajcsere 0w16-al, ami szintén nem a legolcsóbb olaj
Fékfolyadék 30ezrenként. Légszűrő, pollenszűrő állapot függő, de én azokat is cseréltetném az olajjal.
Vezérlés passz.
A HSD-ben még a váltó olajat szokták cseréltetni.
Ózonos klíma tisztítás sem árt egy-egy szerviz alkalmával. -
tomi5244
őstag
Üdv!
Kinéztem egy Auris HSD-t 5 ajtós, 115e km-es Francia autót. 2018. 3. havi. Mind felszereltségben, mind árban még elfogadható. Próbálom túrni a netet, de eddig nem találtam szerivizintervallum táblázatot. Mármind karbantartási javaslatot/ismertetőt, hogy 115e km után milyen szervizekre számíthatok. Vagy, hogy az eddig elvégzett szerviz igazolásoknál mire figyeljek, pl váltóolajat mikor kell cserélni?
Annyit kiderítettem, hogy 90e km-nél ildomos gyertyákat cseréltetni, mert ennek elmulasztása a későbbiekben nehezebb cserét eredményez. Mintha azt írták volna, hogy "begyógyul" a gyertya
Elektronikuis szervizkönyvre még nem kérdeztem rá, van rá esély, hogy ilyennel rendelkezik az autó? Carverticalon lekérdeztem az adatokat, a jobb első ajtót javították, de minden mást rendben találtam.
Köszi!
T -
KTTech
veterán
Ha lecseréled a gyári fejegységet, akkor sajnos elveszted a kocsi bizonyos beállítási lehetőségeit, a hibrid monitort + az összes autóval kapcsolatos információt, amit megjelenít.
Jobb megoldás egy ugyanolyan horror összegbe kerülő kiegészítő egység, ami Androidot futtat és a gyári GPS egység helyére megy...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Yeffy
veterán
Sziasztok,
Vannak itt esetleg 2015-17 kozotti Rav4 Hybrid tulajok?
Ha igen, kerdezhetnek parat?Udv
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
VaZso
senior tag
Korábbi fogyasztás vitához kapcsolódva: Avensis T27 1.8 (Valvematic 2ZR-FAE motor) fogyasztása néhány nappal ezelőtt, kánikulában, két személlyel Pécs - Dunaharaszti vonalon oda-vissza autópályán óra szerinti 135 km/h-val, tempomattal (a valós sebesség GPS szerint nyilván kevesebb lesz) kánikulában, kinti 38 fokos hőmérséklet mellett, 24 fokra állított klímával, M0-n kisebb dugóval oda úton és kicsit nagyobb (de azért nem óriási) dugóval visszaúton, továbbá másnap 32 km városi úttal (kb. 2x16 km, mindkétszer hideg motorral indítva) fogyasztott saját mérése szerint 7.1 l/100 km-t, ugyanazon a kúton teletankolva pedig 6.88 liter/100 km-nek megfelelő üzemanyagra jött ki a fenti utak össz. fogyasztása.
Szerintem nem olyan rossz ez azért...
-
Ck.
addikt
Felhívtam megint néhány magyar Toyota márkaszervizt, gőzük nincs róla mi az a Toyota Relax, nem is hallottak még róla. Furcsállom, hogy lassan már Európa-szerte bevezetésre került, a főoldalon reklámozza a 10 év/160k km garanciát a környező országokban, idehaza meg semmi.
-
-
tomi5244
őstag
Köszi mindenkinek. Prius nem tetszik
A napokban kipróbálok egy Auirst, aztán meglátjuk mit mutat. A mély üléspozíciót tudom orvosolni.
-
Senhi
aktív tag
válasz tomi5244 #11627 üzenetére
Szerintem mielőtt nagyon nézelődni kezdesz, ülj be egybe. Én relatíve fiatalon, egészségesen is azt mondom, hogy p*csa mód mélyre kell bezuhanni az aurisba . Nagyapám segítség nélkül nem tud az anyósülésre beülni, miközben a saját i20-asával nincs ilyen probléma. Csatlakozom az előttem szólóhoz, a prisura is nézz rá, az tágasabb.
10 év és 300 ezer km felett már lehetnek gondok az akksival (ha taxiként volt használva pláne valami melegebb országban akkor hamarabb is), de ha nincs már rá garancia akkor se vészes a javíttatás árban, szerintem emiatt nem kell a 100 ezer feletti futásúakat kizárni.
-
dj79
senior tag
válasz tomi5244 #11627 üzenetére
Szia!
Ha rövid távokra keresel autót, akkor egy prius szerintem jobb választás lehetne (ha tudod tölteni, akkor meg plug-in, mert ott nem kell félni az akkugondoktól). A vezetőhely kényelmesebben megközelíthető, nagyobb a hely, a kormányról pedig több dolog vezérelhető.
A hibrid garancia miatt a kor a lényeges, mert akár 11 éves koráig köthető.
A faceliftes aurisok 4,5m körül 100-150 ezer kilométert futottak, ott még jellemzően nincsenek akkugondok.
Általában jobban felszereltek, Toyota Safety Sense rendszerrel, érintős fejegységgel és többek szerint halkabbak.[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
Sziasztok!
Toyota Auris HSD 2. generációi között nézelődöm, azon belül is a face lift kiviteleknél. Főként rövid távokra vennék autót, mozgáskorlátozottként már egészen kis távolságokra is autóba kell ülnöm.
Elég nagy a szórás, találtam kevesebb km futottat meg vannak bőven 100e felettiek is. Az akku élettartam szempontjából a km a mérvadó vagy a kor? Hogy őszinte legyek, nem nagyon szeretnék "idős" autót, főleg hybridből. A budget max 4,5M.
2012-ben megjelent és a FL kivitel között a gyári fejegység ugyebár változott. Ott milyen különdbségek vannak tudásban? Vagy csak annyi a difi, hogy a FL-nél már a gombok is érintősek?
Bármi hasznos infót szívesen fogadok, ami fontos lehet egy esetleges vásárlás esetén.
Köszi!
T -
Veron
addikt
Aki benzines Corolla TS hajt, megmondaná, hogy mekkora a tankja?
50 litert látok itt-ott neten, de a matek nem jön ki. 500 km (7,9 l/km fogyi) után vinnyogott, hogy adjak neki enni gyorsan, pedig ezekkel a számokkal 600 km-t simán el kellene gurulnia.
Másik feltételezés, hogy annyira korán sír a betevőért, ami már-már túlzó."Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Ck.
addikt
válasz Paxker315 #11613 üzenetére
Egyik barátom is teljesen ugyanígy gondolkodik…fogalmam sincs, mit lehet ezekkel a(z)
emberekkelbarlanglakókkal kezdeni. Most készülnek egy zsír új Vitarat/RAV4-et vagy valami hasonlót rendelni, szigorúan hybrid mentesen és persze manuális váltóval.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Ma le akartam udvariasan b@szni egy taxist amiért egy 2017-es sima benzines Toyotaval feszített, annyit mondott hogy már megkapta sokaktól, de elmondása szerint nem bízik a modern technikákban, csak a régi jól beváltakban. Csak mosolyogtam egyet, majd mentem tovább a dolgomra…Mondom magamban, akkor megérdemled komám, hogy azt hajts, amit.
-
Babetta-X
senior tag
Sziasztok! Kinéztem egy T220-as d4d avensist. Mit lehet tudni ezekről a d4d motorokról? Mennyire "normális" az olajfogyasztás, mikre kell figyelni vásárláskor? Köszi előre is.
-
nagyúr
válasz galervin93 #11608 üzenetére
Igen.
Eneos-ból csak a Sustina a jó."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
galervin93
addikt
válasz Dluinet #10400 üzenetére
Régebbi hsz.-hoz kanyarodok vissza, akkor ő jó lesz a P3-ba igaz?
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SoulReaver #11598 üzenetére
[link] itt egy összefoglaló a motorról. Meg kell nézetni az autót egy Toyota specialistával szerintem, aki meg tudja ítélni élő adatokból, nagyjából milyen állapotban van az üzemanyag rendszer, turbó, DPF, stb
-
Ck.
addikt
Részben ezzel is egyetértek abszolút, de azért nem elhanyagolandó tényező ez sem. A másik dolog, egyre több országban vezetnek be bizonyos EU norma alatti és/vagy x g/km CO2 szint feletti büntetéseket/korlátozásokat/tiltásokat, különös előszeretettel alkalmazva a gázolajos autókra (is). Ezt az eszmecserét folytatva néhány baráttal, nekik szent meggyőződésük, hogy Magyarország az a dieselek országa és előbb lesz a Föld lapos, minthogy idehaza bármiféle korlátozás lenne ellenük, mert akkor azonnal jönne a második március 15., de én ebben nem hiszek. Ha ennyi helyen meg merték lépni, akkor kormánytól függetlenül miért nem lenne idehaza a valamikori döntéshozóknak elég nagy tökük hozzá, hogy hasonló szankciókat meg merjenek hozni?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Szigorúan saját vélemény, de egy 11 éves autónál biztos, hogy a későbbi eladásra már gondolni kell?
Persze, ha 1-2 évig szeretné csak használni, akkor nyilván, de ha már 4-5 év a cél, akkor én nem építenék várakat erre. A különbség ott már összegszerűen nem lesz észveszejtő mértékű, és igen, adott esetben lehet már jobban jár az ember, ha egy bontóba beadja...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ck.
addikt
válasz SoulReaver #11600 üzenetére
Semmi közöm hozzá, éppen ezért nem akarok és nincs is jogom
belevau, de én elengedném ezt az autót. Már alapban a kor/futás és a nagyrészt városi használat miatt. Pont ez az, ami a diesel motort kinyírja. Mindenképp nagyon alapos, teljeskörű átnézést igényelne, de még akkor is megvan a rizikó, hogy elég komoly pénzeket kellhet rálocsolni. Én az egész diesel témát nem erőltetném már egyáltalán és nem csak a lehetséges meghibásodások miatt, hanem a jövő miatt sem. A világ nagyon nem a dieselek irányába mozdult el, rövid távon is nagy piaci beesés prognosztizálható, gondolni kell a későbbi eladásra is. -
félisten
válasz SoulReaver #11602 üzenetére
Én két éve egy 1.4-es benzines, 75 lóerős, 2004-es Golfon majdnem 200 000 Ft-t fizettem ki egy Lambda-szonda probléma miatt, úgy, hogy amúgy a családban volt új kora óta, és alapvetően gondoskodva volt róla. De hiába, ami el tud romlani, az el is fog...
Nem akarlak eltántorítani a Dieseltől, mert ha hosszú autópályázások vannak tervben, akkor lehet még így is megérheti beleugrani.
De igen, én sem véletlenül söpörtem le anno az asztalról a 2.2-es, aztán a 2.0-ás diesel Avensiseket, mert ugye a benzines verziókban nincs még csak turbó se. Csak akkor rájön az ember, hogy hopp, az 1.6 (1ZR) és 1.8 (2ZR) motorokkal szerelt Avensis-ek ára évjárat / futott km arányaiban magasabbak, és választék is szűkebb, hiszen a vevők ezeket keresik, a piac meg beáraz.
Amiket anno megnéztem, ott meg csúnyán szembesültem a hazai használtautó piaci körülményekkel (mondom, ez már bő két éve volt, tehát nem biztos, hogy mérvadó), volt rohadt aljú; volt sérülésmentesnek beállított, ahol a motortérben lehetett látni a durva hegesztési nyomokat; és volt olyan, amely a szervizkönyve szerint több, mint 30 000 km óta nem volt olajcserén ( az ilyesmit egy motor se köszöni meg ), és így tovább.
Én végül az autóvásárlásra szánt összeget hitellel megtoldva egy új autót vettem (E210 Corolla Sedan 1.6 1ZR motorral). Nem állítom, hogy ez egyértelműen jó döntés volt részemről, teszem hozzá...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz SoulReaver #11600 üzenetére
Ezek alapján a fő kérdés a DPF, vagyis a részecskeszűrő.
Nem vagyok naprakész a témában, amikor foglalkoztam vele (én is nézegettem Avensis-eket egy időben), akkori információim szerint Check Engine lámpa jelzi a problémákat. Ugye a DPF esetén regenerálási időszakok vannak, amikor a motor megpróbálja felhevíteni a részecskeszűrőt, hogy "kikormolja" magát. Ha ez nem sikerül, akkor egyre jobban "fulladni" fog a motor, és a rossz hatásfok miatt kigyullad a Check Engine lámpa.
Ilyenkor jöhet az, hogy vagy kitakarítják a DPF-et, ami vagy sikerül, vagy nem ( pro és kontra is olvastam véleményeket ), vagy lehet cserélni, ami utángyártott esetén olyan 200e Ft-s összeg, gyárinál viszont akár fél millió felett is lehet.Injektor problémák esetén változatos dolgok történhetnek, egyeletlen járás, kopogó hang, akár un. sánta-módba (limp-mode) váltás, amikor korlátozza a teljesítményt, de lehet check engine, és stb.
Az injektor-csere témaköre is változatos, sűrű városi használatnál nem csodálkoznék, ha már lett volna benne cserélve. Amúgy olyan 200 000 - 250 000 km körül szokták megadni magukat, de ez erősen függ a használattól és a karbantartástól.
Annak a cseréje is változatos áron elérhető, a 4db alsó hangon azért 100 000 Ft körül mozog.[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest