-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz
Elemental
#44395
üzenetére
Premiumcontact2 az nem lehet túl friss, 2 éve PC6 van az autómon, kollégáén 5ös évek óta.
Primacy3 sem mai csirke.
https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Auto-Bild-SUV-All-Season-Tyre-Test.htm
https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htmHa asszony ügyes/sportosabban vezet, Hankook 4S^2 is játszhat, vagy a Goodyear 4S gen3, de a Dunlop új gumiját is be merném vállalni.
Téliből ha van, Bridgestone LM005 (olcsóbbnak Kleber Krisalp vagy Quadraxer télire), nyáriból innen szemeznék, pl Primacy4, EGP2.
Zizmand: 6x15" 5x112x57 ET45, illetve 6Jx16" 5×112×57 ET40. Azaz nem túl jó az ET33, az már 24mm nyomtávban.
-
Zizmand
aktív tag
Sziasztok
Nagyjából tisztában vagyok felni ET számokat és szelességeket illetően, de volna egy kérdésem.A jelenlegi nyári lemezfelnik az autón (2002-es Passat) már nagyon rozsdásak, ismerős felajánlotta, hogy nekem adja az ő régi felnieit, amik sokkal jobb állapotban vannak. (2003-as Audi A4-en voltak)
A jelenlegi méret az autón: 6jx15 ET45
Az új, amit adna pedig: 6.5Jx15 ET33Felrakhatom az ET33-as felnit? Nem lógna ki, sem elöl, sem pedig hátul még a sárvédőív peremén belülre esne. Ha jól néztem utána, gyárilag 15-ös méretben Passatra ET45 és ET37 van megadva, nagy eltérés lenne az ET33?
-
Elemental
addikt
Köszönöm!
Most pont conti eco van rajta. Szárazon elmegy, de vízen nagyon vissza kell venni a sebességből. Pedig én, ha olyan kedvem van, szeretek nagy sebességgel belemenni kanyarokba, szeretem, ha meg-megcsúszik kicsit a gép alattam, de ez az eco abroncs már nekem is sok. Még az asszony is megjegyezte, hogy milyen szar ez a gumi vízen. -
válasz
Elemental
#44395
üzenetére
Ha segít valamennyit, én az Accordra idén vettem az új Vredestein Quatrac -ot, egy kevés tapasztalatom van már vele. Igazából nem éreztem eddig semmilyen körülmények között "kevésnek", +15-ben és -5-ben is megállta a helyét, pár centi hóban sem volt semmilyen gond vele. Meglátjuk, hogy ha leesik 20-30cm hó akkor mi lesz, de én egyelőre teljes mértékben elégedett vagyok vele.
"nem költséghatékony megoldást keresek, hanem inkább jót"
Ha a legjobb megoldás kell, akkor szvsz külön téli + nyári, mindkét esetben prémium szegmensből.
-
Elemental
addikt
Korábban kaptam ajánlást négyévszakos gumira. Sajna elég elcseszett méret kell rá, nincs normális választék, Vredestein Quatracot ajánlottatok erre a méretre. Agyaltam sokat, most (talán
) úgy döntöttem, hogy mégis maradnék a cserebere vonalon, vennék nyárit, télit.A méret 185 55 r16. Maradnék a prémium gumiknál. Erre a méretre nem sok minden van.
Ezekből melyik lehetne jó:
Conti ecocontact 6 (az eco gumik sosem voltak szimpatikusak)
Conti premiumcontact 2
Michelin primacy 3Még nem vetettem el teljesen a Vredestein Quatracot, de nem találok róla tesztet, csak a pro és az 5 szerepel mindenhol, a simáról nem találok semmit.
Asszony gépére lesz, inkább a biztosra mennék.
Ja, és még annyi, hogy nem költséghatékony megoldást keresek, hanem inkább jót. Ergo nem baj, ha drága a gumi. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#44391
üzenetére
Jaja ezt megerősítésként írtam, hogy járok a Mátrába elég sokat és ott is ez a szitu. Viszont a Nivák kezdenek kikopni a faluból és egyre több az AllGrip-es Vitara.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur
#44387
üzenetére
Szoktam nézni a helyiek mivel tolják, jó esetben egy Barum rosszabb esetben vmi gagyibb (Taurus pl).
-
Kornel
veterán
Blacklion: [link]

-
szabonagyur
félisten
válasz
MC Pite
#44363
üzenetére
Ez azert valamennyire mindig megmosolyogtato:
Ha a Mátrában laknénk, azért nem ezt venném
A legotbb hegyekben hasznalt auton jo ha kozepes teli van, de sok reszen meg az sem, ugyanugy nem foglalkozik a gumi minoseggel az emberek jelentos resze ott sem, mivel jon a: itt nottem fel ismerem az utat mondat, majd ezutan neki induk telivel.
-
MC Pite
veterán
válasz
Tom1939
#44382
üzenetére
Nyilván, kinek mi, te már tudod mit akarsz; arra utaltam akik nem annyira tudják, vagy félősebbek, ők jobban járhatnak a télen kicsit erősebb abroncsokkal.
Quatracnál is néztem hogy télen nem (sokkal) jobb a CC+nál, inkább vizen jobb. Nem szívesen engednék sokat ebből a téli teljesítményből, még úgyis, hogy keveset érint minket, de nem tudom mikor ül be párom a picivel, úgyhogy papírforma szerint kb itt a határ nálam télies részen. Az a baj, hogy a Nexen/GY egy átlag kombin meg már nyáron van túl a határon amivel elvagyok, anyám Agiláján még oké.
-
válasz
MC Pite
#44363
üzenetére
"Azt aláírom, hogy olyan sofőröknek, akik nagyon nem érzik az autót, egy Gy vagy Nexen teljesítménye ilyenkor jobb; és nyáron azok hiába gyengébbek, azt nem fogják észrevenni, a téli különbséget talán jobban észreveszik."
Én szerintem már mentem vagy félmillió kilométert, de szerintem én is hasonló típus vagyok. Szeretek egy minimumot amit nekem második téltől nem hozott a CC+ , de a nexen 4s még épp elég nekem nyáron (jó, érzem hogy nem CC+ szintű de jól elélek vele).
Mondjuk a GY vector 3 vonz, következőre lehet hogy az lesz az scrosson (feleségem jazzére szerintem tökéletes a nexen).
-
MC Pite
veterán
válasz
b4zsi-
#44366
üzenetére
Ez csak egy teszt és egy méret, de nagyjából mutatja mi mire lett belőve.
Mi a cél?
Ha 99%ban nyáron mész többet/gyorsabban, szereted ha reszponzívabb; vagy nem sietsz sehova, és inkább attól félsz hogy télen kerülsz az árokba?
Sportosság és nyárias/télies vonalon határozz valamit támpontot.
Kopás és hasonlóaktól most eltekintünk ennél a méretnél.Én a Nexen/Goodyear/Conti(inkább a GY-t venném helyette) és a Hankook(4S^2, H750)/Michelin között döntenék. Mi 185ösben Hankookot vettünk, mert nem volt sima Quatrac (ami kb a CC és a 4S^2 között van). A te méretedben Vredesteinből csak Quatrac5 van, azt kihagynám, a Nexen/Hankook érezhetően jobb pl.
És felvenném a 175/65R14et is mint váltóméret (plusz nagyobb a felhozatal,olcsóbb, szárazon is nyersz vele némi tapadást).
Vagy behúzod 'vakon' a Dunlopot,amit a Nexen és a Hankook közé tippelnék, utóbbihoz közelebb, a Quatrac5höz hasonló a minta jellege, de attól már jobb keveréket használnak valószínű. Az ára jó, és nem szoktak rossz gumikkal kijönni (és gyanítom a GY tapasztalatokból is merítenek). -
ginola
addikt
-
válasz
ginola
#44369
üzenetére
Ami rá való:
195/65R15 91H 5.5Jx15 ET47 (ET 44-50) 5x114.3A rendelt felni:
Belső 5mm BENTEBB LESZ (a kerék belső szélének helyzete az erdetihez képest)
Külső KINTEBB LESZ 7mm (a kerék külsõ szélének helyzete az erdetihez képest)
Szóval vagy jó lesz vagy nem, szerintem necces. Nem ez a rá való méret. Illetve az agyméretet nem írtad, abból 67.1 a rá való méret. Ha ennél kisebb a felni akkor nem fogod tudni felrakni. Ha nagyobb akkor szűkítő gyűrűvel fel lehet tenni.
-
ginola
addikt
Sziasztok
Hyundai 2008-as Hyundai i30 16. dízelre 195/65 R15 esetén ezt az acélfelnit rendelték az Alcar útmutatója alapján:
6*15 5*114,3 ET46 8147
Jó ez a felni a kocsira? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
b4zsi-
#44366
üzenetére
Ha inkább télies kell akkor ott a Kléber Quadraxer 2, az a Michelin CC télies verziója (az is nagyon jó kopásállóságú).
mod:
De ott van még a Dunlop AllSeason Sport bár erről még nincs tapasztalat mert vadi új termék. Esetleg a GY Vector 4seasons Gen2 az is télies.
Nem tudom mi a cél, nekem is sima CC van az azért télen valóban gyenge (főleg 3+ évesen), cserébe nyáron alig rosszabb mint egy dedikált nyári gumi.
-
b4zsi-
őstag
válasz
rbalint88
#44258
üzenetére
Akkor viszont tényleg elgondolkodtató lenne a 4 évszakos gumi.
A fórumból a konklúzió:
-Michelin CC+ (nem kopik gyorsan 55-60 000 km; inkább nyárias keverék)
-Continental AllSeasonContact (gyorsan kopik, minden paraméterben közepes, cserébe kedvezőbb vele a fogyasztás)
-Nexen N'Blue 4 Season (jolly joker ár/érték arányban.)Ezek szerint akkor a Nexen és a Michelin CC+ között kellene döntenem vagy van még valami ebben a méretben 165/70R14?

Futás: 50 % országút, 40 % autópálya, 10 % város
-
MC Pite
veterán
válasz
Zsombe
#44364
üzenetére
Korábbit, vagy 2 EVO vagy 3-as, 2014-2015ben volt 2(vagy 3?) éves mikor mentem vele (a többi Focuson más abroncs volt). Szárazon is csúszott (úthibákon szerpentinen szinte odébbdobálta a seggét, és az orrát is tolta), vizesen nagyon csúszott, havon so-so kezelhető volt de gyenge, jegesen mintha nem is téli gumi lenne. Össze is törték vele télen az autót, 35el irányíthatatlanul nekimentek vele a szembejövőnek.
Újonnan jobb volt, de nagyon gyorsan (mint pár Lauffen, Falken és Toyo amivel volt hasonló tapasztalat) öregedett. -
-
MC Pite
veterán
Ma is a Hankook 4S^2-vel jöttem(nem ezzel az autóval akartam, de ki kellett igazi télies körülmények között is próbálni), előfordult pár téli elem:
friss hó (2-3cm), letaposott hó, latyakos hó, kicsit és nagyon jégbordásra taposott hó/jég, kicsit jeges és tükörjeges rész.Röviden, egy szűk közepes téli gumi szintjét stabilan hozta, úgy nézett ki az utakon hogy még ezzel is bőven az átlag felett vagyok. (A másik/korábbi autókra mindig igyekszem az elérhető legjobbat venni, azaz alap; szerencsére a cégesekre is felsőpolcos papucsok kerülnek.)
Ha a Mátrában laknénk, azért nem ezt venném
.
Havon és jégbordás részen a kapaszkodás közepes-jó, fékezés is közepes-jó. A jegesre gyúrt részen jó, tükörjégen jó (gyalog nem tudtak megállni, és amikor a 5km/h gurulásból megálltam, oldalra kezdett az autó csúszni). A havasabb részeken ahol volt hely, direkt téptem a kormányt vagy gyorsítottam is mellé, ha megindult, hamar összeszedhető volt.
Ha 9est adok a GY(4S, és Wintersport 3D és WR4) télies teljesítményére, ennek adnék egy 6,5-et kb, a Nexen 4S meg egy 7-7,5. Mondjuk ezen a 'listán' az 1 éves Lauffen 3as (nedves aszfalton kettes), TS860 8,5-9, Winterhawk hármas nálam.Azt aláírom, hogy olyan sofőröknek, akik nagyon nem érzik az autót, egy Gy vagy Nexen teljesítménye ilyenkor jobb; és nyáron azok hiába gyengébbek, azt nem fogják észrevenni, a téli különbséget talán jobban észreveszik. Más kérdés hogy mennyit van fagy meg hó, de anyámnak szerintem jó döntést volt inkább a Nexen (nyáron sem megy 80nál gyorsabban az Agilával.) Mi párommal ezzel szerintem jobban járunk, ezt az 1-4 napot évente ezzel is simán abszolváljuk, és jó időben meg lendületesebben szeretünk menni.
De természetesen már dörzsölöm a kezem hogy mit tudnak majd a Michelin és Dunlop új abroncsai a Vredestein üdvöskéjével szemben, azokat is is kipróbálnám
.Sokan -az elakadt kamion vagy keresztbe állt busz miatti- a sorban mikor megfordultak, az is legalább egy perces vergődés volt, pörgő kerekekkel, síkon, ami azért elég ijesztő
Azt nem kommentálnám hogy az 1-2 számjegyű főutak sem voltak takarítva, hírértéke annak lenne, ha lett volna bárhol megtisztított útszakasz. -
MC Pite
veterán
Én összkerék nélkül is
. Október elején már megy fel, mert már várhatóak a fagyok is (meg utána 2x fok is), és április végén megy fel a nyári szett.Picasson majd a Meganeon a GY 4S gen2 látja el téli szerepét (Wintersport és WR D4 után), itthon és Alpokban is volt már sokszor hóban, teljesen jó (tiroli mentős is megdicsérte, aki már ment pár métert havon) 21 km szerpentinezés után a friss hóban).
Asszony (OFF)korábbi(/OFF) C3asán meg Nexen volt, nem olyan jó mint a GY, de teljesen élhető tényleg télies körülményekkel is. Kicsit jobb volt havon/jegesen mint most a 4S^2, de ez idáig papírforma.De erősen gondolkodnék hogy Krisalp vagy Quadraxer, majd erős gondolkodás után az utóbbit rendelném a Kleber palettájáról

-
MC Pite
veterán
válasz
focvis
#44356
üzenetére
Egy tesztben ebben a méretben a 2 gumi: [link]
Ha belefér (olcsó méret) Dunlop, Conti, Bridgestone árait is megnézném.
Ja most nézem, ugyanaz a teszt
- bár legalább angolul van.Szerk: Télire Dynaxert-t vagy Nexen 4S-t is felraknék itthonra. Ha a havas és a (fagy utáni) 20+°os napok számát is figyelembe vesszük.
-
zolikaDB
veterán
Sziasztok!
1.4-es Astrámra szeretnék egy szett téli gumit vásárolni, mert a Firestone Winterhawk-jaim elég kemények, reggel meg a friss hóban bele is szánkáztam velük az út menti susnyásba.
Amúgy 4 éves, ápolt, karbantartott gumik, de ennek ellenére is elöregedtek.
185/65 R15 méretben mit tudtok ajánlani?
Én Autonavigator és ez alapján a Hankook RS2 W452-t látom jónak. Vagy Kleber Krisalp HP3.
Hogy látjátok? -
Elemental
addikt
Köszi!
A téli gumi 15-ös felnin van 185 65 r15 gumival, sima acélfelni, jelenleg is azzal fut a gép. Egyszerre érett cserére mindkettő gumi, azért kezdtem agyalni.
A Vredestein Quatrac ajánlást köszönöm, átgondolom hogy maradjon a téli-nyári cserélgetés, vagy a vredestein.Ez lenne a szám nélküli vredestein?
-
Elemental
addikt
-
-
Elemental
addikt
Szevasztok!
Hetekben cserélem asszony kocsiján a gumit. Négy évszakos lesz, itteni ajánlásra vector 4season gen3 (még mindig ez az ajánlott?). A felnin jelenleg 185 55 r16 méretű a gumi, viszont ebben a méretben nem találok ilyen gumit. Jó lenne más méret is, vagy másik gumit kell választanom?
-
Qru
MODERÁTOR
Azért ez nem igaz, eléggé egzakt mérésen alapul (bár aszfalt minőségre nem térnek ki).
Mérési paraméterek:
• fékezés ABS-szel 80km/h sebességről 20km/h-ra
• vízréteg vastagsága: 0,5-1,5mm
• téligumik: 2-20°C
• nyárigumik: 5-35°COsztályozás:
A referenciaabronccsal összhasonlítva történik a besorolás, a legjobb érték az A (D és G egyelőre nincs használatban). Az egyes kategóriák között kb. 2,6m a fékút különbsége. A legjobb és legrosszabb minősítés között 18 méter is lehet. -
válasz
BLUE TORNADO
#44327
üzenetére
Tökéletesen mindegy, mivel semmivel nem alátámasztott besorolás. Talán belső tesztek átlaga, amelyet nem kell nyilvánosságra hoznia a gyártóknak. A B amúgy elég jó.

-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Megvettem a Hankook Ventus Prime 3 K125 gumikat. Viszont a rajta levő matricán a vízenfutás B jelölést kapott. A neten viszont A jelölés van. Akkor most melyik a mérvadó? -
MC Pite
veterán
válasz
kmisi99
#44322
üzenetére
"esős időben 20 fokban nyáron is volt hogy megindultam keresztbe fékezéskor "
És a fékerőelosztót is, plusz a hátsó fele is rá kellene nézni, szerintem ha 20 éves fékpofa van még rajta (nem kizárt) azt hamar cseréltesd! (Első jele, hogy már öreg, ha fékpadi mérés után pár fékzésig érzed hogy jobban fog.) -
kmisi99
addikt
Sziasztok, aki jobban ért hozzá attól kérdezem, hogy az egész jóra értékelt nexen 4 évszakos gumit vettem meg a VW polo 2001 autómra még egy éve. A kocsiban 0 elektronika se abs se kipörgés gátló semmi.
A céges autóinkon is ez a nexen van és tök királyul jön megy megáll, de az én autómon kész életveszély, taknyosabb úton már megcsúszik simán, esős időben 20 fokban nyáron is volt hogy megindultam keresztbe fékezéskor így inkább átmentem a piroson ~60km/h sebességnél. Ónos esőben simán 20km/h ról fékezve csúsztam 1 métert. Taknyosabb úton a kemény 75 lóerője a kocsinak lendületesebb indulásnál néha néha úgy kipörög mintha tükörjégen próbálnék padlógázon indulni egy helyben állok olyankor.
Miért lehet ilyen az én autómon az alapvetően tök korrekt gumi? Ennyit számítanak az elekronikák az újabb autókban?
-
MC Pite
veterán
válasz
rob210
#44300
üzenetére
+1 hogy várd meg a tavaszt.
Továbbra sem adnám Nexen alá, mert azok már 2-3 évszakosak.
Nexen, Hankook (4S², nem az Optimo), Quatrac a relatív olcsótól a erős közepes árig.
Mi a méret, mennyivel drágább a nBlue ill a 4S²? Ha 16", ott 18,5 és 21k, 22ért meg ott a fasza Quatrac! -
tboldi
nagyúr
Emlékeim szerint a WagonR felnijein is ott van, a középfurat mellett. És talán kívül.
De valószínűleg ahány felnigyártó, annyi szokás.
-
-
Acelfelnin hol az isten nyilaba talalom az ET szamot?
Egyszerűen nem lelem. Annyit talaltam, hogy 15x6J, azt is a kulso peremen. Belul semmit nem látok, bar hozza tennem hogy nem vegy tiszta a felni. Nem csutakolnam ilyen idoben teljesen tisztítara ha nem muszaj. Letezik, hogy nincs rairva? Le tudom merni valahogy? -
#81556480
törölt tag
üdv
úgy láttam 195/65 R15 gumiban ajánlott a hankook winter icept w452
Itt meg elég olcsó: [link]Ennyiért nagyon megéri egy szett, nem ?
ár érték arányba van jobb?szállítási költség 6300 kb
-
rob210
nagyúr
Ok ezek szerint a toyo nem jó.
Akkor próba és csere, ha beválik a nexen.
Köszi mindenkinek. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Robotporszívók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
- Az igazi Nokia örökébe lép egy legendás európai okostelefon
- TCL LCD és LED TV-k
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- További aktív témák...
- 2x YEELIGHT Cube Smart Lamp cube spor + base
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Netatmo Presence okos kültéri kamera / 12 hó jótállás
- Mio Star Coffe One Milk Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Eladó WHIRLPOOL PACW29HP Hűtő-Fűtő Mobilklíma Fekete
- Samsung Galaxy S25 FE 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential robotporszívó feltörlő 2db 1999 Ft
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Serries X
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
) úgy döntöttem, hogy mégis maradnék a cserebere vonalon, vennék nyárit, télit.



Azt nem kommentálnám hogy az 1-2 számjegyű főutak sem voltak takarítva, hírértéke annak lenne, ha lett volna bárhol megtisztított útszakasz.


se kivul se belul, se peremen. Ugyhogy lemertem. ET50
Hátha az enyémen is ott lesz.

