Új hozzászólás Aktív témák

  • sörösló

    aktív tag

    válasz atesss #11118 üzenetére

    A kontaktjavításnak több lépcsője van. Leírom, amit a Kontakt családról tudok. Van ugye a 60, a 61 és a WL. Ez egy család. Régóta létező, kiváló eredménnyel használható termék, de a gyártó azt ajánlja, hogy lehetőleg rendszerben használjuk. A kező a Kontakt 60. Ez feloldja a makacs oxidokat, az avas zsírt, gyantamaradványokat stb. Mivel ez kissé korrozív anyag, a hatásidő után mossuk le az egészet Kontakt 61-el. Mivel a kissé kopott alkatrészek szárazon már nem igazán szuperálnak, utókezelésként használjuk a Kontakt WL-t, ami egy spec. kenő és konzerválószer. Kissé tényleg olajos jellegű.
    Piszok drága dolog így együtt, éppen ezért többnyire csak a 60-ast szokták használni.
    Lehet igaza van Lomposnak, hogy a réz és kadmiumos dolgokat nem bántja, de jópárszor dobtam már ki gázhiány miatti 60-ast. A gáz a szétrágott doboz lyukain szabadult ki. Szóval lehet hogy csak a horganyzott vasat szereti ennyire, de mindenesetre elgondolkodtató. Ezek után az általad vásárolt termék biztatónak tűnik. Az olajtartalom az utókenés miatt kell. Többnyire szintetikus, vagy nagytisztaságú, trafóolaj minőségű kenőanyagról van szó, amit kifejezetten elektromos környezetre fejlesztenek, úgyhogy még megöregedve sem fog vezetni. Az oldószer elpárolgása után leheletnyi réteg marad vissza belőle. A féktisztító pedig közönséges, autósboltban és még Tesco-ban is kapható termék. A külföldire lehet hogy Break Cleaner van írva, de a belső többnyire ugyanaz. Tiszta benzint (iparit, nem orvosi tisztaságút) és szintén ipari zsíroldó alkoholt (izopropil) tartalmaz. Egyik sem oldja a műanyag alkatrészeket, kizárólag a zsíros szennyeződést. A régebbi termékek között még volt benzin-aceton keverék is. Azért írtam a szagát, mert az aceton vagy a nitrohígító viszont oldhatja a műanyagok egy részét! Ez viszont feltűnő aromás illat! Lehet gyógyszertárban is benzint venni, de szintén horrorisztikus áron.

Új hozzászólás Aktív témák