-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Én tavaly vettem 2003-as Mégane 2-t, 400.000 Ft volt (és olcsón vettem!), na az most kb 600.000-be simán eladható, szóval, ez újabb, 650-700.000-be kéne adni legalább ha egy normálisabb példány, így az ára már sejteti hogy itt valami nem kóser, mondjuk akár az eladó eleve (tisztelet a kivételnek!). Bár ha van időd, és egy jó szerelő ismerős, nézd meg, hátha, de a jelek azt mondják, ez nem lehet jó ennyiért.
-
rob210
Topikgazda
Sorolom.
Nem veszünk autót facebookról, nem előítélet tapasztalat.
Az hogy az "eladó" olyan amilyen, csak egy dolog.
De ez az autó, ha megnézed áh mindegy , nincs magyarázat, ha elhiszed, hogy ennyiért kapsz egy jó M2-őt akkor vedd meg.
Higy nekem, ha ez jó lenne, már valamelyik nepper lecsapott volna rá és kétszerennyiért lenne a kereskedésbe, mert kb. a jók most ott tartanak, 750-800-e körül.
Az már csak az én szuvenyír véleményem, hogy bolond ember az aki 2-es meganet vesz, főleg PH 1-est.
Vagy szerelő, vagy az apja szerelő, vagy a húga vagy a nagyannya, de földi halandónak nem javaslom. -
Predator2
addikt
Helló
Milyen izzító gyertyákat érdemes venni 1.5dci 2004-es Clio2-be? 82HP.
Köszönöm a választ előre is.
-
Steve.bp
újonc
válasz
rob210
#85549
üzenetére
Most jutottam el az ismételt "szétkapáshoz" hétfőn nem fért bele, megcsúsztam a locsolkodással

Nem vagyok boldog, nem sikerült megtalálnom, lehet, hogy ott van az csak nagyon bontani kéne arra meg nem mertem vállalkozni.
@rob210 nem tudnád bevállalni?
Vagy ajánljatok valakit légyszi Bp. xx. ker. környékén.
Twingo RS 1.6 133 ló, felső holtponti jeladóra kéne "ránézni". -
Xantomas
őstag
válasz
hotibi
#85583
üzenetére
Egy ökölszabályt véss be. Ha Renaultod van, ami futómű, csapágy, vagy motortartó, KYB, TRW, Hucthinson, Meyle négyessel nem tudsz mellélőni, valamint a nagy nevekkel, mint SKF, Gates, Dayco.
Amúgy az első három a gyári beszállító.
Ha pedig visszakeresel, rob210 mindig írogatja folyamatosan, mely gyártók aktuális szériái a nem éppen jók

-
hotibi
aktív tag
Üdv. renault clio MK2 1,5dci ben szeretnék cseréltetni toronycsapágyat szilentekkel, hátsó kerékagycsapágyat és lengőkarokat. Milyen márkát kell vennem? Köszönöm !
-
Xantomas
őstag
válasz
Somatom
#85575
üzenetére
Eu-n kívül már elkezdték a forgalmazást. Szerbeknél, Montenegroban, törököknél, Marokkóban, főként ott, ahol nagy az alkatrészbázis is és még megvannak az eredeti gyártósorok, begyakorolt kezek. Elvileg nem vészes. Lekapják ami régi, felrakják az új alkatrészeket. Ha nem volt deformálódás, szalon állapot.
Főként Daciákat, meg a Renault emblémás Daciákat újítják így fel. Azokat nem is nehéz szalon állapotra hozni.
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210
#85572
üzenetére
Dikk má more, legyí pící, topicgazdaként. XD Amúgy, teljesen egyet értek, és még szépen is fogalmaztál.
Mod: inkább okba teszek mindent.domper2015, sajnos vagy nem sajnos az utóbbi hónapokban elég közel sikerült kerülni a félvezetőgyártáshoz, és siralmasabb a helyzet, mint gondolnád. De egy halom cikk is ezt igazolja, semmi belsős infót nem árulok el ezzel.
Kínában, indiában pl semmi félvezetőgyártás, sem ahhoz alapanyaggyártás nincs, pedig igény volna rá. Nem is kicsi, de nem ok nélkül nem engedi nekik nagyjából senki sem eladni, csak a nagyon “atomi” alapanyagok onnan szerezhetőek be olcsón. Kína, India csakis összeszerel, bio gépsor, azokból, amit kívülről kap. Taiwannal, technológiailag függetlenítené magát a nyugati világtól. Viszont a mai napig senki sem tudja biztosan megmondani, hogy mi igaz abból, ha beindul a vész forgatókönyv, akkor nem lesz tényleg az, hogy az összes ottani gyárban és fejlesztőközpontban lerohanás esetén, automatikusan beindul az önmegsemmisítés.
A 90-es évek óta, az USA, és régi EU félvezetőgyártása át lett költöztetve Taiwanra, Malajziába (meg a közel keletre, de ott is csak prototipus volumenben), ők látják el az egész világot. Most pedig megy pánikszerűen ezen gyárak felhúzása az anyaországokban, ha Taiwant lerohanja Kína, ne essen vissza a fél világ a digitális kőkorszakba. Perpill a Maláj gyártókapacitás nagyjából arra elég, hogy a hadiipart ki tudja szolgálni, amikor arra át kell állni.
A berlini Gigafactory megépítése sem ok nélkül volt ilyen sürgős, és gyors.
Az orosz helyzet, ezt a statusquo-t bolygatta meg kína-taiwan-nyugati világ tengelyen. Ha Taiwan borul és nem elég gyors az ipari átállás, akkor jöhet a steampunk világ, vagy csodálkozunk, ha mint a Fireflyban, az egyezményes világnyelv a jövőben a mandarin lesz, nem az angol. Persze ez fikció, de a mostani helyzet, az baromi para. -
Somatom
veterán
válasz
domper2015
#85576
üzenetére
Én meg a típusválasztékra.
-
domper2015
senior tag
válasz
Xantomas
#85568
üzenetére
Ezt sokkal okosabb emberek se látják át teljesen, én egy pici pont vagyok.
A gyártási pólusok szépen eltolódtak. Kína, India lett a kiszolgáló háttér, de ott belső piac és az életszínvonal elmozdult egy kissé.
Emlékszem, hogy tàvol-keleten gyàrakat zártak be hónapokra és ott nem sikerült utolérni magukat. Gépiparban ezt tapasztalom.Sör mellett még szoktunk világot megváltani a haverokkal , ideje időpontot egyeztetni velük. Hátha. ( remélem 🍻 még lesz a bázison)
-
Kronos3000
senior tag
válasz
rob210
#85560
üzenetére
Ha semmi rendkívüli nem történik,(újabb hábosó,stb) igazad lehet majd. Pont a benzin árak miatt kezdtem el nézegetni valami alacsony fogyasztású kis valamit munkába járásra, a Thalia meg jó lesz hosszabb távra, de a horror árak miatt letettem róla. Inkább bele tankolom a másik kocsi árát, ebben legalább megbízom.
-
Xantomas
őstag
válasz
domper2015
#85564
üzenetére
Ez nagyon is féligazság és nem számolsz bele egy halom plusz tényezőt.
Sajnos itt nincs semmi mesterségesen generált dolog.A covid kezdetével megugrott a szórakoztató elektronikai termékek iránti kereslet is, így a nagyobb volumenben gyártott IC-ket azonnal le is apasztotta a piac. A félvezető gyártók azonnal elkezdtek bevásárolni alapanyagból, a nyers szilicium ostyából, az úgynevezett waferből. Ezzel párhuzamosan a termék gyártók elkezdték a konzumer elektronikai alapanyagok helyett az járműipari, és az industrial minősítésű IC-ket is lefoglalni maguknak, amiket, a nagyobb ár miatt inkább csak a célpiacra gyártottak.
Nincs itt semmi mesterséges dolog. Csak baromi szar raktározási, rendelési metodika, valamint az, hogy mindenki meg akarta lovagolni, hogy covid miatt újabb elektronikai hulladékot gyártson le, pár alkatrész nepper cégek meg sokszor, csak azért lefoglaltak, és beraktároztak maguknak egy nagyobb szállítmányt, hogy azt 1-2 hónappal később eladhassák. Csak nem számoltak vele, hogy ezzel szemben a tervező cégek is fejlesztési stratégiát váltottak, és gyorsabban terveztek át komplett termékeket, másik alkatrész bázisra.A szivattyú, kompresszor gyártás meg… drágább lett a szállítmányozás, drágább a nyersanyag, sajnos pont a mostani helyzetben jön ki, hogy nem annyira baba ez a globalizált világ, és gyártás, hogy egy termék nagyobb utat jár be a gyártás alatt, mint amennyit egész életciklusa alatt megtesz.
-
tiop
tag
Üdv.
Ha már használt renault árakról van szó,szerintetek egy ilyen ajánlatba bele szabad ugrani?
[link] -
domper2015
senior tag
válasz
Xantomas
#85563
üzenetére
A Covid idején nem volt kereslet, azután hirtelen elfogytak a chipek, most nincsenek új autók. Számomra mesterségesen gerjesztett folyamatnak tűnik, csak a palackból kiszabadult szellem és jelenleg nem látszik a folyamat vége.
Más területen is ugyanez az helyzet, szivattyúkat és kompresszorokat 5 - 8 hónapra szállítanak, szinte havonta árat emelnek a beszállítók..... -
Xantomas
őstag
válasz
rob210
#85556
üzenetére
Most őszintén. Én is pillázok folyamatosan. Azért vágom épp tüchtig perfekt állapotba a cc-t, hogy a legjobb áron tudjak kiszállni belőle, olyanhoz kerüljön aki továbbra is foglalkozik vele és váltani plugin hibridbe, mert az legalább 50km-t el tud menni amit a garázsba beletöltök, míg pár éven belül nem cserélem egy elektromosra.
Sokkal, de sokkal rosszabb a helyzet, mint amit érzékelsz belőle. Nem az a para, hogy drága az alkatrész, hanem, hogy lassan nem is lesz. Sem gyári, sem utángyártott, hanem a bontottból kell kukázni.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Kronos3000
#85559
üzenetére
Sok embernek teher a jelenlegi árakon is a kocsi fenntartása. Ha 600-700 forintért kell majd tankolni ne adj isten drágábban, akkor nem fogják tudni fenntartani.
Plussz sokan a kamatemelések miatt is meg fognak borulni.
Ez sok éves visszatekintés piac figyelés eredménye. Az emberek túlvállalják magukat és nem tanulnak belőle.
De ha drágább lesz ennél is akkor nem nyertem és marad a 22-23-24-25 éves autóm amíg nem normalizálódik a reálértéke a fiatalabbaknak. -
Joker88
őstag
válasz
rob210
#85556
üzenetére
épp ma voltam ilyen autókereskedésben..
nézelődni.
Aztán kicsit elbeszélgettem a nepperrel.
Szerinte, drasztikusan meg fognak nőni az árak fél éven belül. Miért? Amiket most hirdetnek kocsikat, na azok kétszáz- vagy többezerrel meg fognak drágulni,ugyanis nincsen megfelelő mennyiségű és minőségű autó külföldön,illetve ennyire sza* az euró/forint árfolyam. Amik most vannak nála ügyintézés alatti kocsik,már drágábban kell hogy adja a jelenlegieknél. -
rob210
Topikgazda
Hát srácok én szerelem a kocsikat és látom, hogy megy fel az ára mindennek. De amikor ma rákerestem a vágyott 2010 utáni 1.6os 110le 6sebességes meganeokra akkor elkerekedett a szemem.
2.millió egy 10-12 éves kocsiért? Hát megvárom a május végét amikor beszakadnak a piacok és mindenki a kocsiját akarja majd elsőnek eladni.
Tragédia ami ezen a bolygón megy.
-
#86883328
törölt tag
Sziasztok! 3-as Laguna 2 literes 150 pacis diesel motorral megbízható autó? Még nem ültem benne sajnos. 6-os Passat lenne a mérleg másik nyelvén.
-
Steve.bp
újonc
válasz
Kronos3000
#85550
üzenetére
köszi ezt is, ja nagyjából képben voltam, hogy valahogy így néz ki.
-
Benir8
senior tag
2006-os faceliftes Renault Megane II kombi 1.6(K4M812, 112 le)
Féltengely csukló cserére készül, VKJA 5388 SKF lesz+váltó olaj is.
Ha már ki lesz véve a féltengelyek, akkor differenciálmű kihajtótengely-szimmeringjét is kicseréltetem. Rövidebb féltengely oldalán ez lenne a cikkszáma 8200773453? Másik oldalon pedig ez 8200276850?
Váltóoldali porvédőkre is gondolkodtam kiszakadás megelőzésképpen., igy meglenne "komplett" felújitás féltengelyeknek, kivéve a csillagok. -
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri
#85542
üzenetére
na de az milyen 3 autó volt
-
rob210
Topikgazda
válasz
kisgyerek85
#85538
üzenetére
nem lehet összehasonlítani!
Már csak a teljesítmény csúcsok miatt sem. -
Somatom
veterán
válasz
LamerGyuri
#85542
üzenetére
Sajnos, én is kevesebben voltam, mint amennyin szerettem volna lenni. Fix beosztásban melózok. Ha hónapban a melós kéthetemre esik az időpont, akkor részemről bukta.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
polonic
#85537
üzenetére
Az utolsón az általános nagy nekibuzdulás ellenére három autóval voltunk.
Ettől függetlenül benne vagyok; én biztos résztvevő lennék
[Somatom] : megcélozhatjuk azt is közösségi bulinak, így nem kerekedne dilemma, mikor legyen.
-
Somatom
veterán
válasz
kisgyerek85
#85540
üzenetére
Ez mindenhol általános. Németben is, megyek a pályán 85 -tel a kamionnal. Jön a felhajtón a 200 lovas személyautójával, mellém ér és tőlem várja a megoldást a besoroláshoz.

-
kisgyerek85
senior tag
válasz
rob210
#85529
üzenetére
Ezzel azt akarom mondani, hogy nem minden esetben a kocsi a hibás.
Naponta járok, M0-M2 felé. Jönnek ki a Dunakeszi Auchantól 70-el, simán kitudna jönni 90-100-al is, de nem 70-el jön és ezzel lassítják az egész M0-át.
Fiat Fiorinoval közlekedek ami szintén ilyen 75lovas csak, de ha rálépek jobban a gázra, vagy esetleg még vissza is váltok,akkor simán fel tudom venni a forgalom sebességét. -
Somatom
veterán
válasz
polonic
#85537
üzenetére
Fölösleges ezt így, márkára szétcincálni. Bitpork balatoni, PH autós talijai fantasztikusak. Rob -bal is ott találkoztam először. De, ha lenne affinitásod arra, hogy átvedd tőle a stafétát (mostanában nem túl aktív errefelé), akkor hajrá! Én segítek, amiben tudok. Viszonylag sok szabadidőm és tág mozgásterem van.
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
rob210
#85529
üzenetére
Ennyit számít, hogy disel vagy benzin? Tavaly vettük az új Clio 4-et, 55kw 75 paci, megjártuk vele Horvátországot, tetőbox, 5 személy ebből 1személy a gyermekem aki ~30kg, nem éreztem azt, hogy a forgalmat akadályoztam volna, sőt. Egyszer kellett autópályán 5ből 4be visszahúznom, mert olyan emelkedő volt, hogy kérte a visszaváltást. Végig pályatempó (130) vagy éppen amit a tábla mutatott.
Ma lepróbáltam, hogy mit tud pályatempó felett, mert voltam gumi centírozáson (130 felett picit rázta a kormányt) 150km/h tök sima, miután visszavettem 130-ra olyan volt mintha alig haladnánk.
Az rendbe van, hogy ha lepadlózom, akkor nem présel az ülésbe, de dinamikus. Kanyarba parádés. Ja és feleségen használja az autót, én hétvégén ülök bele. Gyorsabban megyek (dinamikusabban) mint Ő , de érdekes, hogy nálam a fogyasztás nem nő, hanem csökkenni szokott. -
polonic
félisten
Lehetne valami topik találkozó valamikor. Akár főzés is.
Mit gondoltok? -
-
Josi
senior tag
Ma megvolt az első hosszabb menetpróba az új autóval (Renault Fluence 1.5 dCi 110LE)
400 km 4,5 l átlagfogyasztás országuton. Határozottan tetszik
A 6os váltót még szokni kell. -
rob210
Topikgazda
válasz
Joker88
#85528
üzenetére
A 75Le motorral 4 személlyel konkrétan közúti akadály egy autópályán.
Mondhat bárki bármit.
Városba viszont verhetetlen furikázós kisautó.
Szóval el kell döntened szétforgatod, vagy nem mész vele pályára.
Nem vicc, az érdi emelkedőn, konkrétan 3 napja, majdnem telivertem egy ilyet.
Pedig nem rallyzok, csak kijött elém a teherautó mögül és nem volt képes 100 fölé gyorsítani, én meg ugye 130al jöttem.
Túl gyorsan értem utol, csak azért tudom, hogy 1.2 es , mert utána az interspar parkolóban láttam.
Egyszóval nagyon megfontolt autózásra szabad csak megvenni, vagy városi autónak amire ki is lett találva!!! -
Joker88
őstag
olyan kérdésem lenne, hogy kelletti magát, egy 2005-ös gyártású renault clio. Egész korrekt felszereltséggel.
A családban van már egy hasonló, 2003as,1,5dci, azzal semmi komolyabb probléma nincsen. igaz dízel.
Nem gyengus az 1,2-es benzinmotor ? Persze,nem versenyzés a cél
hanem a hétköznapi furikázás,nem autópálya,hanem főút és város.. főképp egyedül,hétvégente kis bevásárlással, meg néha,félévente, egyegy hosszabb kirándulás.. például Győr- Dunaújváros.. -
-
passat77
tag
Sziasztok,
A okoskerék megadta magát az 1.6-os K4M benzines Lagunában. A vezérlésben tizenpárezer km van. Menthető a vezérlés ilyenkor, vagy vízpumpástól csere az is? -
Gali199qd
tag
válasz
LamerGyuri
#85507
üzenetére
Már a Bárdiban vagyok várom a soron
-
Gali199qd
tag
Van valakinek eladó olajleeresztő csavarja ? SOS-be
-
Gali199qd
tag
válasz
CriticalHit
#85502
üzenetére
Pl mert nem tudom, hogy BP-n merre is van , meg nem biztos, hogy ráér...
-
Somatom
veterán
válasz
CriticalHit
#85502
üzenetére
Nehéz hozzá bekerülni. Vmi köcsög Espace -os mindíg lefoglalja.

-
troll81
addikt
válasz
CriticalHit
#85502
üzenetére
Így nem akartam ki írni
konkrétan
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Trollok komolyan
- Több száz játékban kezdi meg karrierjét az FSR Redstone
- CASIO órák kedvelők topicja!
- PlayStation 5
- Amatőr csillagászat
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Hobby elektronika
- Milyen SSD-t vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- Dyson Supersonic Origin (Fekete/Nikkel)
- Audi Q7 3.0TDI e-tron 2016 évjárat
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5440 14" Touchscreen i5-1235U 16GB 512GB 1 év garancia
- Asus Zenbook 13 laptop Oled kijelző!
- AKCIÓ! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi







.
konkrétan
mycso
