-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
válasz
Mezga Aladár
#85998
üzenetére
A kulcs nélküli nyitás érzékelője, ha van ilyen funkció. Ha nincs, akkor csak egy műanyag lap.
-
Mezga Aladár
veterán
Bocsi ha sok vagyok!

Az ajtókilincs alatt van egy fekete plexi rész. Ennek mi a funkciója?
-
gergo5991
őstag
2,73 kn fekero mindket oldalt elol, hatul meg 1,9 kn jonak szamit renault megane 3 1.6 benzin
-
Josi
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#85991
üzenetére
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
gixxergabi
#85992
üzenetére
Megnéztem.
Ha csak részlegesen is fúj a szélvédőre akkor bekapcsol a klíma.
Csináltam gyorsan egy 64 gb fat32 pendrive-ot. Rámásoltam 3 mappát.
Amiben mp3 van azokat a mappákat látja.
Nagyon köszönöm hasznos volt a segítséged.
-
gixxergabi
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#85991
üzenetére
Szellőzés nem csak ablakra van állítva?
Rádiókód nincs, nem felejti el akksi levételnél.
fat32 kell, nekem 16 vagy 32 van benne nem emlékszem, de sajnos csak ömlesztve fogadja el zenét, mappákat nem kezel... -
Mezga Aladár
veterán
válasz
rob210
#85984
üzenetére
Az újhoz sok sikert .

Kérdések az új Megane 3/ph2-hez.
Ha leállítom az autót a következő indításkor a klíma be van kapcsolva.
Mindegy hogy a leállítás elött be vagy ki volt kapcsolva.
Ezt hogy lehet kikapcsolni?Rádiónál van rádiókód vagy nincs? A Megane 1 volt.
Rádiónál nem találtam leírást, hogy mekkora és milyen fájlrendszerű pendrive-ot fogad. Esetleg tudja valaki? -
tiop
tag
Üdv.
Megan classic 1.6 16V 79kw 2002.
A segéd szíj környékére beköltözött egy kismadár.Alapjáraton csiporog.Hogyan derítsem ki mi adja a hangot? Ha le kell venni a szíjjat azt hogyan tegyem? köszönöm. -
7Sony7
addikt
Sziasztok. Renault grand scenic 3, 2012. 1.6 dci. Hol van ezen a dpf nyomás mérő szenzor?
-
rob210
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár
#85982
üzenetére
Uhh ennyiért letörhetik az enyémet is.
Bár kevés 1.6 van fent azt néztem.
Jó drágán mérik ezeket a kocsikat most.Az újhoz sok sikert .
-
Gabady
aktív tag
válasz
Mezga Aladár
#85982
üzenetére
Ez nagyon korrekt volt. 5 éve nekem a 97-es M1-re fizettek kevesebb mint 200e ft-ot, amit gtkra törtek.... És az én gépem is patika volt...

-
-
Gabady
aktív tag
válasz
Mezga Aladár
#85980
üzenetére
Ha szabad tudni, mennyit mernek fizetni egy ilyen idős autóra?
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Mezga Aladár
#85824
üzenetére
Sziasztok!
Fejlemények: 20 év és 1 napos korában totálkárosra törött autómat elvitte egy roncskereskedő, biztosító fizetett.
Ma hozom el az utódot, 2014 Megane III/ph2 Grandtour 1,6 110 LE 78000 km garantált kilométer, német import, minden papírja rendelkezésre állt.
Jó drága volt, az egekben vannak a használt autóárak. -
Revesz
aktív tag
Sziasztok
Ma a klíma autópálya tempónál a középső szellőzőkön masszív párát kezdett eregetni. A légkondit kikapcsolva azonnal abbahagyta, majd 20 kilóméter múlva újra bekapcsoltam megint rendesen működött egy ideig majd elkezdett újra párát befújni. Elég bizarr jelenség, olyan mintha füst lenne
.
Ezt a párologtató jegesedése okozza a fogyatkozó gáz miatt?
Nem érezni gyengének még a klímát, de ha valahol megállok amikor üzemmeleg a kocsi akkor már nehezen kezd el hideget fújni, kell neki vagy 10 perc. -
fausto
addikt
Sziasztok,
2006-os Scenic 2,most vettem észre, hogy valami csöpög alul.
VIDEÓ: link]
Szerintetek mi lehet ez? Köszi előre is! -
Somatom
veterán
Espace -ban (de, gondolom más Renaultokban is) a két ülés között vannak a navi kezelőgombjai. Azoknak kellene világítaniuk?
Ezekre gondolok. -
rob210
Topikgazda
válasz
Freiherr
#85967
üzenetére
Viccelsz?
Abból az autóból 10 perc kiszedni, ha van szerszám hozzá és csináltál már ilyet.
Leveszed a szíjat 13 as a feszítő feje.
Leveszed az aksisatut.
Lecsatlakoztatod a vezérlő szálat, letekeres a 13 as pozitív anyáját .
Kitekered a 3db 13as csavart ami fogja keresztbe és kezedben a generátor .
Tovább tart leírni mint kivenni. (Nekem)
-
Freiherr
őstag
Menet közben kigyulladt a töltésjelző lámpa. Szíj csekkolva, nem szakadt, nem égett, görgők forognak, saruk stabilak, 3 éves akksi.. Aztán elindultam, és néhány km után elaludt pislákolva, és haza is értem.

Elég nagy esőben jöttem, beázhatott valami, vagy a generátor döglődik? De akkor miért javult meg? Felújíttatom ha kell, nem gond, csak feleslegesen nem akarom, ha más is lehet a gond.
Megane 1 PH2 1.6 benzin, azóta magasabb lett az alapjáratom kb. 1000- es -
Josi
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#85950
üzenetére
Engem abszolut nem zavar. De éjjel egész jól levehető a fényerő.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#85950
üzenetére
Szerintem borzasztó zavaró lehet. Azért rakták bele, hogy éjszaka ne vezess
nappal sokkal biztonságosabb, többet-jobban látsz. -
Cseri0058
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2013-as Logan II. A klímával lennének gondjaim. A probléma a következő:
Volt már szerelőnél, feltöltötték gázzal, lecsekkolták, hogy nem-e ereszt valahol a rendszer. Viszont a klíma folyamatosan be-ki kapcsolgatja magát. Hol elindul, hol megáll. Ha megy, akkor hűt rendesen. Viszont a nagyobbig baj az, hogy valamikor pedig tökéletesen működik. Nem kapcsolgatja magát, hanem működik ahogy kell. Volt olyan, hogy elvittem szerelőhöz, hogy nézzenek rá, persze akkor tökéletesen működött, így nem csináltak vele semmi.
Ebből gondolom, hogy talán nem komoly a baj, ha néha meg tökéletesen működik.
Találkozott valaki ilyen hibával már?Előre is köszönöm a segítséget!
-
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen
#85939
üzenetére
Majd kipróbálod
-
Josi
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#85937
üzenetére
Fluence-nél is ilyen van. Bekapcsolt lámpánál lehet állítani a fényerőt. A kis körívek körben meg a tempomatnál világítanak (piros-zöld).
-
harry
veterán
válasz
Mezga Aladár
#85937
üzenetére
Majd megerositenek, de fenyerot tudtam allitani M1-nel is, meg az M4 full LCD muszeregysegen is, gondolom itt is lehet (bal-alul van egy tekerentyu amivel lehet allitani, a fenyszoro magassagallito mellett)
-
rob210
Topikgazda
Tartunk két kocsit a clio és a verso.
A megane sajnos megy , pedig imádom, 9 éve hűséges és kitartó társ volt a mindennapokhoz.
Tartsatok szentimentálisnak , de egy könnycseppet biztos el fogok morzsolni, amikor a farát fogom látni távozás közben
Szívesen megtartanám, de nincs annyi pénz ami ennyi kocsira elég lenne.
(és itt nem az üzemeltetéssel van a baj, hanem a sarcokkal) -
harry
veterán
válasz
rob210
#85931
üzenetére
Jol hangzik, hasznald egeszseggel

Konnyu hozzaszokni a kenyelmesebbhez
A csend/zajcsillapitas volt talan nalam is a legnagyobb kulonbseg. Meg az BT automata zene is kenyelmes, meg a... sokminden 
Mi lett / lesz amugy a megannal? Azt tudom hogy megtortek, de ugy remlik az javitva is lett. Egyszeruen csak eljott az ido? Vagy tartasz ket kocsit?
-
rob210
Topikgazda
Első tapasztalatok.
Induláskor pörgetni kell, mese nincs az 1.2 az 1.2, hiába ad le nagyobb nyomatékot mint az 1.6os megane, a megane alapjáratról sokkal egyenletesebben indul meg.
Ami fix. 2000felett elveri a meganet, elindul és akkor nagyon elindul.
Ekkora turbóval nem számítottam ilyen lórugásra.
130at kényelmesen lehet vele autózni és klasszisokkal nagyobb a csend bent mint a meganeban volt ez3450et a megane 4050et forog 130 nál, no és a zajcsillapítás is más.
A fék viszont megint a meganeon jobb. Ott ugye 280as itt 260as hűtött. Viszont itt hátul is tárcsa van. (Ezeket még rendberakom utána újra nyilatkozom róla, lehet csak el van hanyagolva ) , mert a meganon új a zimmermann fék ami azért nagy handicap.
a bluetoothos gyári cd azért nagyon kényelmes. Csak beülök és már szól is a zene a telóról. (Elkurv@ltam
)
Ami meglepett, amikor alámásztam jobban, hogy annak ellenére, hogy osztrák volt (első Magyar tulaj vagyok) nem rohad sehol. Habsburg testvérünk kinyomatta alvázvédelemmel.
Na folyt köv, mert ti kértétek.Jah és senki ne akarjon 2.0dci-n szervócsövet cserélni, űber nagy szívás.
-
Llew
senior tag
Köszi a válaszokat mindenkinek.
A 2.0T az a 170 lovas túrbós nem? Ahogy néztem az még ritkább. Sima 2.0 140 LE most éppen van három is a hahun.
Az öreg autó kis futással párosítást értem, hogy lehetetlen. Nem is kergetek ilyen illuziókat, inkabb hiszek a 300-400-as órállasoknak, mint a 200e km alatti /körülieknek, de persze semmire sincs garancia.
-
mycso
Topikgazda
Szia, szerintem a 2.0 szívó, az lehetetlen kategória... 2.0T, néha felbukkan 1-1 példány. És, ahogy többen írták, 2.0dci van elég sok és örök darab. Ilyen idősen ez a 300k km körüli futás, szerintem természetes.
Amit a kollégák írnak, azt csak az általános magyar gondolkodásra írták: 15 éves nagy diesel 100k km alatti futással (na ilyen nem nagyon létezik).
Egyébként ezekből elég sok szaladgál 400k km feletti futással, bontatlan motorral. (enyémet 275k km-rel árulom, a kutya nem keres...)
Autópályára a 2.0dci, szerintem kiváló.
Egyébként ilyen 300-es futásnál, nem is a dieselség miatt aggódnék, hanem inkább: kuplung-lendkerék, futómű pofozgatás, klíma kompresszor, generátor, önindító., valami hasonlók miatt. -
mycso
Topikgazda
Szia, pedig pont ez a 2016 utáni renault vonal, kopp ugyan az belülről: megane4, scenic, espace, koleos, talisman...
Benzinből 1.6 tce van, állítólag nem rossz motor, de elég torkos. Az automatája jó lenne... Lenne, de széthullik, legalább is a 200le változatnál biztosan. Általában a kuplung a gyenge láncszem, garanciában cserélik (ha még van rá), de ez sem biztosíték, mert van akinek már a harmadik hullik szét.
A 150 lovasok bírják, talán azt lehet érdemes.Illetve ha vastagabb a pénztárca, akkor 2018 körül volt facelift (megane, espace) és bekerült az 1.8tce, ez állítólag stabil, itt a fogyasztás iszonyat, illetve a váltó hangolásra panaszkodnak, de itt (motor-váltó) hibáról nem tudok.
1.5dci, csak akkor, ha a jó fogyasztás a cél, egyéb élményt ne várj tőle. Egyébként kiforrott technika (na itt az automatáról semmit nem tudok).
-
rob210
Topikgazda
Én nem félnék tőle.
Az egyik létező legjobb diesel motor a piacon jelenleg is.
400ezerig nem sok baja szokott lenni.
Persze karbantartott daraboknál, mert mindent is tönkre lehet tenni.
Valamint egyre több a hülye user sajnos.
Szóval vételkor alaposan megnézendő.
A benzines ritka mint a fehér holló, de cserébe azzal sosincs baj, az még a hülyegyerekeket is bírja.
Annak egyedül a váltó kihajtás a típushibája. Mindegyik ledarálja a rücniket, de szerencsére a váltóé az erősebb, így egy féltengely csukló cserével orvosolható.
Akkor pedig csapágyragasztó és soha többet nem esik szét. -
harry
veterán
válasz
Tom1939
#85923
üzenetére
PHEV Megane, szoval plugin igen
De ebben van egy nagyobb akksipakk azert harap bele a csomagterve annyira. Normal pluginnel nincs ez a gond. De igen gondolom a valto hasonlo lehet. Viszont amit a fogyasztasrol irtam az nyilvan teljesen mas lesz.
Kerdezz ra nala esetleg, korabban irta, hogy van egy Arkana-ja: link -
Minél több a km, annál inkább jön képbe a szerencse mellett az a faktor, hogy ki és hogyan hajtotta?
Már simán 200 alatt is jöhetnek olyan dolgok, hogy kettőstömegű, generátor, futómű, kuplung, stb..
+ az emberek elhiszik, mert el akarják hinni, hogy a 12 éves németből hozott dízel középkategóriás kombiban 140e km van. Hát hogyne!
Közlekedésre az 1.5dCi is elég lehet, de azzal nagy előzéseket nem kell erőltetni.
Viszont valóban mehet 5l alá a fogyasztás... -
Llew
senior tag
válasz
forceberg
#85916
üzenetére
Azért 200e km szerintem nem olyan sok, hogy onnan már csak a csodában lehessen remenykedni.
Olyan 20e km/év vagy felette.
#85918 LamerGyuri
Ezt hogy érted? Tudom, hogy itthon senki nem szereti a 200e-nél többet futott mindegy hány éves autót.A kérdés arra vonatkozott, hogy a néhány ténylegesen, vagy inkább hihetőbben ~400e km körüli futású autókban, motorokban mennyi lehet még? Mennyi egy ilyan motor tervezett, várható élettartama, normális karbantartással? 5-6-700e?
-
harry
veterán
válasz
Tom1939
#85919
üzenetére
Mivel sok a varosi szaladgalas, ezert plugint neztunk, amibol meglehetosen kicsi a kinalat. Kia Ceed volt hasonlo arban / kategoriaban, duplakuplugos valtoval, direkt befecskendezessel, nem annyira gyozott meg. Neztem Toyotakat is, de pl a plugin prius csomagtere nem tul nagy (eleve nem kombi).
-
harry
veterán
válasz
Tom1939
#85915
üzenetére
Ha siman villany modban hasznalom, akkor ilyen 80km/h kornyeken valt a masodik villanyos fokozatba, nem neveznem rantasnak, de ott eszre lehet venni, hogy ott valtott egyet.
Amibol az is kovetkezik, hogy a tobbi valtast lenyegeben nem venni eszre normal hibrid uzemben. Ha megyek 100-al palyan s elozeshez nyomok egy nagyobb gazt, akkor kicsit erezni a visszavaltast, de ez talan nem meglepo. De szerintem aranylag gyorsan kapcsol, nem kell sokat varni visszavaltasra sem. Nincs osszehasonlitasi alapom mas automata valtokkal, erzesre en ezzel teljesen elegedett vagyok. Mivel villany inditja, ugyanugy lehet vele kuszni ha leemelem a labam a fekrol (de ki is lehet kapcsolni ezt). De nem rossz, ilyen araszolasnal / tolatasnal eleg csak fekezni, 'gazt' ad magatol.Sokat nem megyunk vele mondjuk, most kerult bele 1000km ket ho alatt, es foleg villany modban megy, kisebb varosi szakaszokon (vagy elovaros 50-70km/h). Eddig egyszer tankoltam, es meg mindig fele folott van a tank. Igy par litert eszik 100on es talan 15kWh aramot, de delutan megnezem mit ir. Mentunk mar autopalya tempot is villannyal, nyilvan az nagyon meriti.
Csomagter sajnos kisebb igen, kb sikban van az ajto peremevel s talan 430l, bar errol is lattam eltero infokat. A belsoegesu verziok 100l-el minimum nagyobbak, melyebbek. De a hetkoznapokra igy is eleg / jol pakolhato, nagyon hosszu utra meg van tetoboxunk.
Juniusban lesz hosszabb utunk (1000km+ ), no arra kivancsi leszek ott mit fogyaszt, ott sokat nem fog segiteni az aksipakk (sot, inkabb hatrany mert cipelni kell azt is, 1700kg a kocsi), na ott fog enni rendesen szerintem

-
Llew
senior tag
Laguna 3 2.0 benzines motorról mit lehet tudni? Rémlik, hogy irtatok már róla, de keresővel is csak annyit találtam, hogy alapvetően jó, de nagyon ritka.
Érdemes olyannal lagunat keresni vagy inkább a könnyebben elérhető, megbízható hírű 2.0 dCi-vel? Alapvetően autópályázasra kéne.
Nyilván, gazda függő, de a dieseleknel mennyire kell félni a km-től? Mindet olyan ~250-300 ezer km körül hirdetik. -
harry
veterán
válasz
Tom1939
#85910
üzenetére
Nekem az van (Megane PHEV), de hat csak 2 honapja
Meg eleve talan 2 eve vannak a piacon, szoval igazan hosszutavu tapasztalat nincs is. Az elmelet nekem is tetszett, nincs kuplung, nincs turbo, hasznalni remek, talan most mar a legtobb szoftveres problemat is sikerult kikalapalni. Masfelol megis csak egy eleg komplex hibrid hajtasrendszer. En egyelore bizok benne, meglatjuk. -
Jimmy8
senior tag
Ismerős kérdezi, hogy Megane 1. 1.4 benzinnél, tényleg olyan szívás a fűtôradiátor csere? Állítólag nem a csak műszerfalat kell leszedni, hanem a motorteret is bontani kell. Nem is akarják vállalni neki, mert több mint egy napos munka, és nem akarják megijeszteni az árral
-
Van már valami tapasztalat az 1.6 Etech hibridekkel? Már hogy van e valami komolyabb probléma. Felépítésileg, meg elméletileg szimpatikus, de csak kíváncsiságból kérdezem
Dacia Joggerben ha lesz az egy elég durván jó kombináció lehet költséghatékonyság szempontjából... -
acelos
tag
Sziasztok! Sajnos az 1 hónapja vásárolt Clio III-as faceliftes autómat összetörték ,3 ajtós és a jobb oldali ajtót kéne cserélni.Szerintetek a facelift előttinek az ajtaja jó hozzá?Sehol nem találtam hozzá ajtót.
-
M3aN
senior tag
Sziasztok!
Egy J Astra cseréjén gondolkodva elém kerültek a Renault modelljei, melyek kívülről nagyon, belül korlátozottan tetszenek (kivéve az Espace, az belülről gyönyörű).
Tehát: Talisman kombi, Scenic Grand, Espace.
Kizárólag kb. 2016 utáni automatával szerelt autót keresek, preferáltan benzineset, bár ezen típusokból a választék nagy része dízel. Jelenleg inkább hétvégi és hosszú távú felhasználásban mozog az autó, hétköznap a legtöbb közlekedés más alternatívával megoldott. Évente 10-15e km futás tervezett.Mit lehet ezen modellekről tudni, mennyire ajánlhatók, milyen az 1,5-ös dci motor és az automata, mik a típushibák, stb?
Előre is köszönöm ha tudtok segíteni!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Bestbuy játékok
- Több száz játékban kezdi meg karrierjét az FSR Redstone
- Házimozi belépő szinten
- Filmvilág
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Milyen alaplapot vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- TGA2025 - Lara Croft felbukkanása már szinte borítékolt
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell Latitude 5320 - hibás kijelzők - i5 1135G7 ,16GB RAM, SSD, jó akku, számla
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi




.
Ki tudod, ha van egy kis kézügyességed és alap szerszámaid.
nappal sokkal biztonságosabb, többet-jobban látsz.


