-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
LamerGyuri
senior tag
#79000
-
válasz
shifty!
#78995
üzenetére
Miközben jársz a kocsival, néhány nap WD-40-es áztatás a menetnél, majd nyomatékkulccsal szabad csak kifelé is tekerni. Beletörhet, meg az nem megy, hogy odagurulsz, aztán kitekeri. Előre nem lehet megmondani, hogy mikor lesz kitekerhető állapotban az áztatástól. + hosszú dugókulcs kell hozzá.
-
Alex61
friss újonc
Sziasztok! 1998-as Renault Megane Scenic-em van, 1,9-es. Sokáig nem használtuk, most fél éve üzembe helyeztük, de sajna vannak gondok, fűtés nem működik, kézifék, egyebek. Anno vidéken, úgy emlékszem Vecsésen volt egy szuper szerelő, de sajna nem találom a telefonszámát

Tudnátok egy igazán megbízható, jó szakembert ajánlani? Nagyon köszönöm! -
shifty!
senior tag
M2 PH2 1.5 dCi 106LE-höz keresek olyan szerelőt Pest környékén, akit mertek ajánlani, vállalná az izzítók cseréjét, és nem Rob az, mert ő nem vállalja
Köszi! -
Sanyo77
tag
Sziasztok
Laguna 2.0 dci. Eddig semmi különleges baj nem volt vele.
Aztán jött 2020.11.13 péntek.
Beülök, indítok, és ugyanaz a jelenség, mint amikor az akku haldoklik. Leesik a fesz, számítógép újraindul. Akku most lett cserélve, reméltem az szart be. Másik akku párhuzamosan rá, ugyanez. Fenébe, ez szerintem önindító zárlat.Szerintetek?
Nehéz cserélni benne? Azt sem tudom hol van. -
Lokosg
újonc
Közben meglett aksisarú csere és minden hiba megszünt megvolt repedve. Köszönöm a segìtséget
-
mycso
Topikgazda
válasz
Salex1
#78966
üzenetére
Szia, érdemes lenne utána járnod, hogy mi a konkrét TPMS típus, ami a kerékbe van gyárilag és rákérdezni a renaultban / bárdiban (!!!gyári cikkszám szerint!!!).
Nekem a 3-as lagunához valami 5.000ft/db áron mérték.Vagy van még egy megbízható hely gyári alkatrészekre: [link] , csak először tudd meg, hogy ez kell-e a tiédhez.
Ha nincs benne, nálam indításnál szövegel (amikor ellenőrzi), de utána ellapozható, viszont minden indításnál előjön.
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75
#78974
üzenetére
szívó 0.10
kpufogó 0.20
hidegen!!!
1es kipufogó nyitva, 3as szívó, 4es kipufogó állítható.
3as kipufogó nyitva, 4es szivó, 2es kipufogó állítható.
4es kipufogó nyitva, 2 es szívó, 1es kipufogó állítható.
2es kipufogó nyitva, 1 es szívó, 3as kipufogó állítható. -
Lokosg
újonc
Müködtető relé áramkör nyitott vagy zárt, ez a hiba ami állandóan benne van. Nem tudom van-e köze hozzá
-
Lokosg
újonc
válasz
rob210
#78967
üzenetére
Eddig ami cserélve lett.
Üzemanyag szűrő.
Főtengely jeladó.
Üzemanyag szivattyú.csak a szivattyú rész.
Jelenleg nincs befecskendezés.
A jelenség az volt hogy inditás után néha ledobta a csővet a szűrő után, aztán később már nem indult be ha nem dobta el a csövet akkor sem. Szűrő csere és ideiglenesen a gyors csatlakozó billincsezve, hogy ne dobja le.Nem indult majd injektor hìd kiszed kifordít adagol. Vissza rak indul majd leáll. Hibaolvasás főtengely jeladó hiba -->csere nem gyárira. Kocsi nem indul nincs befecskendezés főtengely jeladó hiba nincs már benne, befecskendezés nincs. Majd szivattyú gyújtás után halhatóan nem mindig kapcsol tank megüt, szivattyú nyom, elég gyengén--> csere mostmár oké nyomás van még sincs befecskendezés. Van egy sérült kábel az injektor hidra rámenő csatin ennek ellenére gyújtás után kimegy a 12V rajta. Lehet mégis ez a hiba ? Van még egy relé hiba kiolvasás után benne marad esetleg ? [kép] -
KTU
addikt
válasz
Salex1
#78966
üzenetére
Gumi és felni topik
itt tudnak segíteni honnan milyen TPMS témában is.
-
Salex1
őstag
Dacia Lodgy-hoz szeretnék téli gumi-felni garnitúrát. Eddig úgy tudtam, hogy ABS-ről kapja a jelet a nyomásfigyelő, most tudatosult bennem, hogy TPMS szenzoros. Elgondolkodtam rajta, hogy rendelek kínából, lehetséges? Mire kell figyelni? Például
Ha nincs szenzor a gumiban, akkor annyi, hogy folyamatosan világít a visszajelző?Másik kérdés, hogy a Media Nav bekapcsoláskor néha elkezd ordítani 1-2 másodpercig. Ez mitől lehet?
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri
#78963
üzenetére
Nappali
-
rob210
Topikgazda
válasz
BUZZLGHTYR
#78960
üzenetére
Egy elektroműszerésznél, aki megnézi a rádiót, hogy mi a baja, ez nem az autó hibája.
Lehet, hogy egy kondenzátor sz@rakszik benne.
Viszont ezt valóban egy elektroműszerész fogja tudni megmondani. -
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz
BUZZLGHTYR
#78949
üzenetére
esetleg?
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75
#78957
üzenetére
Nem macerás csak idő meg pénz kérdése

A menete bal oldal megemel.
Kerék levesz.
Váltóolaj leenged.
Féltengely anya levesz.
Lengőkarból a 2db 13 as csavar kivesz így a támasztógömbfejet nem kell bántani.
Bent a váltónál a 3db 13 as csavar kivesz a szorító keretből.
Féltengely kiforgat az agyból, kihúz a váltóból.
Be az új féltengely a váltóba beforgat az agyba a csukló.
Vissza minden fordított sorrendbe.
Váltóolaj feltölt elpakolás kézmosás, örömautózás
Leírva nagyobb műveletnek tűnik. Ha komplett féltengely csere van az pofon egyszerű, ha cserélni kell a csuklót gumiharangot az macerásabb tud lenni, ha nem enged a zéger, mert mondjuk berohadt.
-
75kokoko75
aktív tag
Sziasztok!
Scenic 1/2 1999 1.4 16v teljes baloldali féltengely csere nagyon macerás?
Mire számítsak, ha szerelőhöz viszem?
-
Jaded
őstag
válasz
MC Pite
#78943
üzenetére
Ez az, hogy nálam is AC Off-on van, csak Auto-n. De ha mennie kell, akkor menjen, menet közben úgysem hallom
Így legalább nem áll be, maximum hamarabb tönkre megy.
Egyébként jobb így, mintha én állítom hova fújjon, a lábam sem fázik és a szélvédő sem párás. Ha én állítom szélvédőre és lábra, úgy nem az igazi. -
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri
#78953
üzenetére
Nem is szabad feszegetni.
Megfogod forgatod és közben egy határozott rántással ki fog jönni.
Nekem már benne van a kezembe, de neked is menni fog.Tehát megfogod erősen és tekerés közben megrántod kifelé.
-
LamerGyuri
senior tag
Urak.
Ha a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő nem akar kijönni a helyéről, pedig ketten is próbáltuk...az a kis zöld pipa alakú. Feszegetni szerszámmal, ugye nem mertük, mert a fészek műanyag, aztán ha az törik, akkor szevasz. Hideg motornál, új érzékelő van. A Dacia-ban levő 1,6 16V motor a beteg.Ötlet?
-
BUZZLGHTYR
senior tag
hello, adott egy renault clio campus 2006-os, 1.2-es, bb, bc motorkóddal egy jármű,
a probléma az, hogy a rádió nem kapcsol be. aksi saru le-fel rakása után megjavul 1-2 napig, aztán újra ugyan az a probléma, nem kapcsol be. hol kellene keresnem a hiba okát? -
Lokosg
újonc
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni RE clio 2 1.2 8V.
Esetleírás a következő:
1.Üzemanyag szűrű után random jelleggel ledobálta a csatlakozó csövet, itt rossz csatlakozó volt a tipp mert könnyen le lehetett szedni szerszám nélkül+történt egy üzemanyag szűrőcsere is.
2.kocsi nem indul csak teker, injektorhíd ki kifordít indításra nyitnak szépen adagol mind a négy. Összerak kocsi indul 10 perc leáll.
3. Főtengely jeladó hiba, főtengely jeladó csere, kiolvasás után hiba nincs. Kocsi nem indul nincs befecskendezés.
4.Üzemanyag szivattyú gyújtás után halhatóan nem kapcsol 10-ből 8 esetben. Szivattyúcsere után tízből tízszer kapcsol a szivattyú. Viszont kocsi nem indul nincs befecskendezés.Valami ötlet vagy tipp. miért nincs befecskendezés? létezik, hogy egyszerre mind a 4 ami még az üzemanyagcső hibánál működött, most ledugult?
Köszi a segítséget.
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989
#78930
üzenetére
Azért ne vásárolj be előre, ez csak egy látatlan tipp. Fel kell tárni a hibát és utána javítani.
-
MC Pite
veterán
válasz
Gabesz87
#78929
üzenetére
Kár, hogy nem nagyobb egy M3 Grandtournál (csomagtér, de hátul az utastér se nagyon nagyobb).
C5 ami egy picit tágasabb esetleg, meg a futómű a fő selling point. De józanul egy C4ST szinte mindenben okosabb megoldás, főleg egy fincsi kanyarkövető xenonos, mirrorlinkes konfigban. De értem a nagykombis vonzódást is, csak sajnálom rájuk a pénzt, mert nem igazán maradt szinte semmi előnyük (méretben sem), plusz kívül nagyok. -
Gabesz87
veterán
válasz
rob210
#78920
üzenetére
Szépnek szép, nekem is baromira tetszik, de fölöslegesen nagy, és rohadt drága! Bár 3 gyerekkel már lehet hogy nem is olyan nagy 🙂 Őszintén szólva a legjobban egy Talisman kombinak örülnék, az új dci motorokkal, amiben csak egy turbó van. Blue Dci 150/200. Kar hogy nalunk nem kapható.
-
Tibko8
senior tag
Sziasztok adott egy Renault Clio IV GRANDTOUR 1.5 DCI 2016-os ami nyár közepe óta van velem (taxi üzemmódban októbertől használom) és ami feltűnt hogy így hideg időben ahogy bekapcsolom a fűtést azzal együtt mintha a klíma is bekapcsolna és folyamatosan megy a motornak a ventilátora amikor bekapcsolom a fűtést. Ez normális hogy folyamatosan megy a ventilátor/(talán) klíma is?
OBD keresztül a motor hőmérsékletre 79 mutat de ha nagyon hajtom se megy 83 fok fölé (lekapcsolt fűtés mellett sem) -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989
#78913
üzenetére
Reményeid beigazolódni látszanak.

Veszel patikában glicerint.
1:1 arányban összekevered vízzel, rohadtul sokáig rázod mint az állat.
Aztán szépen bekenegeted vele a gumikat.
Akár 2x3x is megismételheted.
Ekkor bedagad a gumi és újra jobban fog szigetelni. -
Gali199qd
tag
Sziasztok!
A fűtés problémám megoldòdott . A fűtő motor szorult meg. Az előtèt ellenállásnak semmi baja sem volt . A Bárdiban vettem új motort és minden helyre jött
-
MC Pite
veterán
válasz
Gabesz87
#78917
üzenetére
Tavalyig volt nem Grand C4 ST. Én jobban szeretem, autószerűbben vezethető, sőt! Nagyon alacsony a súlypontja, nagyautós a futóműve. A nagyobb dobozzal már buszosabb. Én használtam azt a tapis klímát, naponta 3× nyomok oda, nem zavart. Egy telefonálás sokkal több odafigyelést igényel egy mai fedélzetin mint ez.
Nem formailag van bajom a Scenicel, hanem praktikum/bővíthetőség terén lett komolytalan. Már akinek számít a variálhatóság/cuccolás. -
Gabesz87
veterán
válasz
MC Pite
#78916
üzenetére
A C4 ST és a Grand C4 ST gondolom olyan, mint a Scenic/Grand Scenic. Bár nem értem, miért olcsóbb a Grand C4, mint a sima!? A másik gondom velük (Peugeot is) az érintős klíma. Hát az valami ordas nagy baromság, aki ki is találta, jó nagy marha volt. Nekem a Grand Scenic-el formailag nincs bajom, sőt, jobban is tetszik, mint pl. a C4, vagy Berlingo és társaik.
-
MC Pite
veterán
-
Gabesz87
veterán
A véleményetekre volnék kíváncsi. Januárban születik a 2. gyerek, így jövőre majd kelleni fog "új" autó. Most a ferdehátú 5 ajtós M4 van, 90e km-el, 1.5dci, imádjuk, semmi baja nincs, DE! Feleségem hátul ül a gyerekkel, én 187cm vagyok, feleségem 158, de így is nehezen fér el mögöttem. A megoldás egy kombi lenne, de ezzel még nem ért véget a sztori. Nincs még eldöntve, lemeccselve, hogy lesz-e 3. gyerek. Na ebből a szempontból viszont már a Megane kombi sem annyira megoldás....más márka egyszerűen nem érdekel, VW csoport, és más német pl, nekünk bejött a Megane. Ha 3 gyerek, akkor vajon mi lenne jó megoldás: Talisman kombi/Kadjar/Grand Scenic? Utóbbival olvastam, hogy elődjéhez képest kicsit spóroltak a helykínálaton, de azért gondolom el lehet férni benne 3 gyerekkel is. Nekünk fontos a nagyobb csomagtartó, mert a feleségem egy hétvégei szülőkhöz menetelhez is be tud pakolni 2 bőröndöt. Annyi a gondom, hogy ezek a busz szerű autók, egyterűek nekem nem igazán jönnek be. Praktikus tudom, csak nekem valahogy nem autószerű, vagy hogy is mondjam. Mi kell: dízel, automata váltó, LED fényszóró, tolatókamera. Minden más üdvözlendő extra, de számorma ezek a must have cuccok. Vagy kezdjek el nézegetni ilyen Citroen C4 Spacetourert, Skoda Kodiaq-ot?
-
sesomaru1989
aktív tag
válasz
rob210
#78911
üzenetére
Szia,
Bocsi egy kicsit messziről fogunk indulni.
A motor csapagyas kezd lenni, itt a futomotorra gondolsz nagyon remelem :)
Mondjuk azt cserelni egy mérő nem irom le mi.... .Az ablak szigetelést, hogy oldjam meg?
Ezt tudnad részletezni?
A gumi meg sose volt cserélve leszedve, az gyari ugy ahogy van még sztem. -
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75
#78906
üzenetére
Ne akarj youtube alapján autót szerelni

Van hozzá gépkönyv. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989
#78905
üzenetére
A szigetelést az ajtóban ki kell szedni és alaposan glicerinnel kezelni, hogy vissza "dagadjon".
Vagy csere.
A motor meg valószínűleg kezd csapágyas lenni, és az rezegteti a pedálsort. -
válasz
Xantomas
#78909
üzenetére
Az utcánkban lakik egy helyi nagy ember fia, anno valahogy kisajátítottak egy halom földet - ebben a városban és még pár helyen a környéken -, ami most építési terület. Ezek most kb. 15 milláért mennek per darab, van belőle nekik egy halommal. Pénz van dögivel, S5, Touareg a napi krúzolós, de minden autója is van, viszont egy sorházban lakik, ami ~60 nm2 két szinten, 80 nm2-es kert résszel. A házat nem tudod magaddal vinni és mutogatni...
D már nem feltétlenül opció, a karakánabb szakik simán keresnek nyugati béreket az ország megfelelő részein.
-
Xantomas
őstag
válasz
angyalpc2
#78903
üzenetére
A, Beleszületni.
B, Olyat tenni ami már büntetőjogi kategória.
C, Évekig dolgozol érte + Hitel.
Megnyugodgatsz, nem egy olyat ismerek, aki kb putriban él, de kvázi luxusautót használ, mert azt érzi, hogy neki az fontosabb.
D opció: időben dobbantani az országból, egy rendes szakmával, és tudással a kézben.
sesomaru1989
Gumi kéder nem málik?
Ablakhatárolók rendesen be vannak állítva?
Műanyag vezető volt-e már cserélve?
Ergo van pár része, ami el tud menni
-
MC Pite
veterán
válasz
lsebestyen
#78876
üzenetére
Van a amelyik itt már nem csinál sokat és érdemes már előtte elváltani, van ami szereti. 1,4 8V nem díjazta már, Puretech 1,2 12Vnél ott kb váltani érdemes, a Megane és főleg a Picasso itt még vidám (főleg chip után).
Én addig forgatom amíg van érdemi ereje; a M1el nem mentem, passz. -
75kokoko75
aktív tag
Sziasztok!
Scenic 1 1998 1.6eLehet, hogy én vagyok béna, de erre a tipusra nem találok videót a szelepállításra, és a kuplung cserére.
Tudtok esetleg valami tuti oldalt, ahol a scenic 1/1 szereléseiről vannak videók.
Youtube-on nem találtam...Köszi szépen előre is
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
2004 1.6 megane II.-nél ha bekapcsolom a fűtést 3 4-es fokozatra akkor elkezd rezegni a fék és gáz pedál.
Mi a fene csinalhatja ezt? A felso motortarto bak nemreg lett cserelve.Másik kérdésem, hogy a vezető oldali ablak nem igazan szigetel már jól, nagyon nagy a menet szél által keltett zaj, főleg autópályán. Ha belülről kicsit megnyomom az üveget csend es béke honol. Erre esetleg tudtok megoldást?
Előre is nagyon köszönöm.
-
Zoli1222
addikt
válasz
rob210
#78899
üzenetére
Csinálja már egy ideje. (1-2 hónapja), de csak amikor úgy gondolja. Vannak napok-hetek, h nincs hiba.
Előjele nem volt.
5 éve van meg az autó.
Volt olyan hiba is, h egyszerűen nem indult az auto csak többszöri indításra. Kiírta, h immobiliser hiba.
Akkor vmi miatt beégett a jobb hátsó lámpa izzó foglalata. [kép] [kép]
Néha nem zár a kormányzár
Nem tudom összefüggésben vannak-e ezek, de egyik pillanatról a másikra jöttek elő.
Új hozzászólás Aktív témák
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- JURA Impressa F50 automata kávéfőző cappuccino fejjel eladó
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- 0% THM 4 havi részlet beszámítás! RX 9060 XT / 9070 / 9070 XT videokártyák készletről KAMATMENTESEN
- Jura Impressa S90 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Toshiba Dynabook A40-G - Intel 5205U I 4GB I 128SSD I 14" HD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

)
kicsit félre ment.
OBD keresztül a motor hőmérsékletre 79 mutat de ha nagyon hajtom se megy 83 fok fölé (lekapcsolt fűtés mellett sem)


