Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
félisten
[link]
"adómentességet) biztosítana a programozással és informatikával foglalkozó "digitális társaság"-ok részére - de csak akkor, ha azok legnagyobb részt külföldről behozott szakembergárdával dolgoztatnak."
-
válasz
adrian14
#35996
üzenetére
Objektív szempontok alapján megy a plusz HO osztása (távolság az irodától, gyerek). De ha a szomszédban laksz, arra nem fogsz kapni pluszt. Full HO emberről nem tudok egyáltalán, 1 nap / hét a minimum. Van egy kolléga, most súlyos beteg (rák), neki speciális engedéllyel van teljes HO.
-
...már előre jelezték, hogy nekik ez így nem fog menni, havi 1-2 oké, de heti 1-2 tuti nem, akkor felmondanak.
Azt azért tegyük hozzá, hogy a banda nagy része nem váltja be ezt a fenyegetést. OTP-nél nemrég volt 1-ről - 3-ra iroda emelés, és alig ment el valaki a beszámolók alapján. -
_NCT
addikt
+1. Én is sok ilyennel találkoztam az elmúlt időben, csak azért nem dobbant, mert kényelmes neki most úgy, ahogy van, kávézgatva, beszélgetve. Aztán ha valakit felvesznek több pénzért, meg meg van sértődve, mert nehogymá' ő már 10 éve ott van. Persze dobbantani nem fog, ezt a management is tudja és nem is fogja növelni a bérét, max megvonja a vállát.
Nálunk is megszondáztatták a senior és felette lévő réteget, hogy mit szólnának a hybrid munkavégzéshez... Senior kollégák, akik elég sok feladatot visznek, már előre jelezték, hogy nekik ez így nem fog menni, havi 1-2 oké, de heti 1-2 tuti nem, akkor felmondanak. Ők az a szűk réteg, akik válogathatnak, akár külföldre is bedolgoznak contractorként.
Érdeklődve várom mi lesz, nálunk a cég ebből a szempontból haladó felfogású és inkább az az érdek, hogy medior/senior és felette megtartjuk az embert (természetesen teljesítménytől és tudástól is függ, azért nem ragaszkodunk foggal-körömmel mindenkihez), juniorokra nem nagyon alapozunk, sőt, hosszútávon nem is cél placeholdereket alkalmazni, ha a technológiával is megoldható ugyanaz a feladatkör.
Furcsa trend ütötte fel a fejét, kíváncsi vagyok, hová tartunk. Már a kiszervezés sem nagyon megy mint régen, mivel eléggé felhígult a szakma és sok a kutyaütő (a rengeteg kis Kumar, ugye...).
-
Madwe
nagyúr
válasz
VirsLee
#35991
üzenetére
Félreérthető, de tényleg nem vontam egyenlőségjelet a kettő közé. Pusztán ha a munkáltató elkezd keménykedni akkor elsősorban a piacképes réteg fog felállni (nyilván akit nem érint a keménykedés s a munkahely hangulat amúgy nincs a gödörben az maradni fog. De azért ilyenkor jellemzően az ottmaradtak munkamorálja is romlik, szerintem)
-
#79563158
törölt tag
válasz
VirsLee
#35991
üzenetére
Senki nem mondta, hogy a produktív piacképes munkavállaló nem akar bemenni az irodába, ezzel kár is vitatkoznod. Madwe arra világított rá, hogy a top performerek hamarabb dobbantanak ha valami olyat lép meg a cég ami nem tetszik nekik, mert tudják, hogy úgyis felveszik öket máshova is.
-
Az, hogy valaki erős tudású, produktív, piacképes az nem azt jelenti, hogy nem akar bemenni az irodába. Nagy lehet itt a félreértés a fejekben. Általános elmozdulás van hibrid felé, ezt nem állítja meg semmi. Vannak kisebb cégek, amik remote működnek, de a nagyok már most sem teszik ezt. Tény, ha nem akarsz bejárni, lehetsz akármilyen penge, produktív, ninja guru sokkal kevesebb munka közül tudsz választani.
-
Madwe
nagyúr
válasz
Dare2Live
#35989
üzenetére
Illetve ibm és társaiknál azért jellemzően a langyos vízben herevere láblógatós emberek adják ki az it részleg zömét, akik 5-10+ éve ott vannak s jólvanazígy. Nem hiszem hogy egy ilyen bújtatott enyhe leépítésben - mint az rto erőltetése - az igazán erős tudású, produktív, piacképes réteg maradna ott… a fél napomat kávézgatva csocsózgatva dumálgatom típust viszont biztos nem érinti… de lehet én látom rosszul

-
Dare2Live
félisten
"Amíg sok cég marad a full HO-nál, addig az ilyen igényű munkavállalók nyilván el tudnan helyezkedni. A gond majd akkor lesz, ha a hibrid munkavégzést előnyben részesítő cégek kerülnek többségbe..."
Amikor a hibrid kerül többségbe akkor a senior/medior fejlesztők, infrások... még mindig bőven tovább tudnak állni.
Nekem ami érdekes továbbra is a mért. ~15-20% el fog menni mert annyira fontos neki. Ez nagy bukó. A maradék 50%nak csak szarul esik. Emiatt saját tipp alapján senior/medior vonalon a produktivitás romlani fog. Dupla bukó. Akiken segít, kell az onsite az a junior. De értük elég lenne pár medior/seniort behívni.
-
Qtya123
őstag
válasz
Qtya123
#35825
üzenetére
A fenti hozzászólásomban pont ment a lamentálás a junior béreken. Írtam, hogy nekem a vámügyintéző OKJ-vel br. 700 a bérem.
Most közölték az emelést, br. 60-at kaptam. Örülök neki olyan szempontból, hogy alig fél éve vagyok itt és a nulláról tanulok.
Más szemszögből kicsit egyik kezünkkel adunk, másikkal elveszünk feeling, mert mondták, hogy a havi bónuszok várhatóan befixálódnak egy darabig a jelenlegi szintre, amely így jó 30%-al alacsonyabb, mint a korábbi átlag. Igaz én már ebben az alacsonyabb bónusz időszakban jöttem a céghez.Ami meglepett, hogy a kb velem együtt érkezett, de nálam tapasztaltabb munkavállalónak is ugyanannyi lett a bruttója, mint nekem (úgy, hogy nekem kicsit több emelést adtak, mint neki, mivel a kezdő bére picit magasabb volt és így emelés után kerültünk egálba). Ő viszont tapasztaltabb, emiatt több munkát végez el és ő nem olyan, mint én, hogy munkaidő végén haza, hanem rá szokott néha húzni.
-
metamo
csendes tag
válasz
dellfanboy
#35982
üzenetére
Belengettek pár ködös igéretet én meg hülye voltam. Tömören ennyi.
-
metamo
csendes tag
Legyen egy kis on is:
Kor: 28
Munkakör: senior software engineer (Java, K8s)
Fizetés: Br. 1.15m
Nyelvtudás: angol
Tapasztalat: ~5 év
Egyéb: egészségbiztosítás
Hely: Budapest
Lényegében első munkahely így túl sok esélyt adtam a cégnek, de sikerült egy 0%-os emelést alkotni 2024-re, így már nem nehéz döntés a váltás
-
j0k3r!
őstag
Fasza ez az autós topik
-
honda olajszűrő alátéttel (6.500), mann levegőszűrő (5.500), mann aktívszenes pollenszűrő (6.300), szállítás (3.000), olaj MOTUL 8100 0w20 5l (22.750), olajcsere munkadíj (10.000)
ez egy 2023-as kisszervize az említett autónak (54k) egy "sarki" szervizben, hozott alkatrészekkel
-
dellfanboy
őstag
-
DanielLong
senior tag
-
dnelb
veterán
válasz
dellfanboy
#35973
üzenetére
ez inkább tapasztalatok alapján van, nincs vele annyi olajnyomás(pl hringen 1 kör alatt elnyíródott, ahol a motullal mész egész nap), olyan autó is eszi ami amugy semmit, magasabb hőfok stb, nincsenek vele jó tapasztalatok tsi körökben, erre még csak az extra a hamisítási botrány . De nyilván mindenki azt tesz bele amit akar

-
dnelb
veterán
válasz
DanielLong
#35971
üzenetére
Castrolt mondjuk soha nem tennék az autómba, annyi hamisítvány van belőle, még rendes boltoknál is.. Nálam motul olaj van, mann szurokkel. Magamnak cserélem 6ezrenként. VW-ben lenne vagy 120k az olajcsere, ez tény, de lecserélni bárki letudja magának szereldmagadba fél óra alatt, és spórolt máris 80k-t legalább..
-
DanielLong
senior tag
válasz
Pfiucska
#35969
üzenetére
Én is igyekszem 12ezrenként cserélni benne az olajat, az nekem is kb 50-60ezer. Volt olyan év persze, hogy pont átcsúszott egyikből a másikba. Vezérlés cserét ajánlott szerelőnél csináltattam, ahova én vittem az alkatrészt, ilyesmivel sokat lehet fogni, de kb. annyiba kerül, hogy belépjen az ember az autója FB csoportjába és feltegyen egy kérdést. Kerékszettekkel szerencsés voltam, a nyárit úgy vettem, hogy a tulaj Focusa leégett, de a kerekek makulátlanok voltak, talán egy évesek. 140ezerbe került mai árfolyamon. Műszakin meg persze nem volt vele soha probléma.
#35970 dnelb: Mondjuk a legolcsóbb Motointegrator forrástól önmagában 32ezer csak a három szűrő és az olaj. Oké a Mann drága. Ehhez még munkadíj is kell.

-
Pfiucska
aktív tag
válasz
DanielLong
#35968
üzenetére
Ezeket a szamokat amugy azert nem tudom kb ertelmezni mett en egy evben majd’ elmegyek 20e km-t, igy kozel felevente kell olajat es szuroket cserelnem, ami onmagaban 60eft/alkalom.
Ja, egy 17 eves japorol beszelunk. -
DanielLong
senior tag
válasz
szkorhetz
#35962
üzenetére
Na akkor már én is:
Szintén 2018-ban vettem 2009 decemberi Ford Mondeo mk4 kombit, 264ezer km volt benne, 2.0 TDCI, 1,5 milla volt.
Azóta összesen mentem vele 127ezer km-t átlag 6,12 liter fogyival.2018: 245eFt, 7800km, használt szett téli gumi alu felnivel, folyadékok cseréje
2019: 178eFt, 26300km, évenkénti műszaki, hátsó fékbetét csere, hólánc, ablaktörlők, olaj és szűrők
2020: 365eFt, 26340km, használt szett nyári gumi alu felnivel (régi eladva), önindító, futómű állítás, vezérlés csere, évenkénti műszaki, olaj és szűrők
2021: 141eFt, 24700km, évenkénti műszaki, olaj és szűrők, akkumulátor
2022: 211eFt, 15800km, szilent csere, olaj és szűrők, műszaki
2023: 171eFt, 26500km, olaj és szűrők, fényszóró polírozás, hátsó féktárcsa és betétHa a 2018-at egy fél évnek veszem, akkor átlag 239eFt per év, az havi 20eFt. Jelenleg kb 1,4 millát ér az autó. Téli gumi kéne új, de nem azért, mert elkopott, hanem mert érezhetően rosszabb a tapadása a 7 éves Michelinnek. Egyébként azt hittem, majd 40ezrenként elfogy egy szett gumi, de még a nyári is bőven fog menni 20ezret, mire 4mm közelébe jut, az pedig már összesen 100e km és nem volt kímélve. Új kocsik között semmi sincs, ami ennyire pakolható, új Superb kombit próbáltam élőben, fasorban sincs, tehát mondjuk ez is lehet egy szempont.
-
#79563158
törölt tag
Nem fognak csodbe menni, de hasonlitsd a novekedest a tobbi tech ceghez es maris latszik, hogy valoszinuleg nem geniuszok ulnek a vezetesben.

Ettol fuggetlenul arra akartam ravilagitani, hogy amit egy MAANG ceg megtehet az RTO-val azt nem feltetlenul kellene utanoznia egy stagnalo multinak, ahova amugy is haloval kell osszehalaszni az embereket es ennek semmi koze nincs ahhoz, hogy en szemely szerint home office, hibrid vagy onsite kedvelo vagyok-e.
-
Egon
nagyúr
válasz
#79563158
#35965
üzenetére
A jelek szerint mégis "pattognak", ami két dolgot jelenhet: vagy teljesen hülye és fogalmatlan vezetők dolgoznak ott, és hamarosan csődbe megy az egész bagázs (az SAP-val és jó pár más nagy céggel egyetemben, akik mára már szintén felszámolták a full HO-t), vagy mégis indokolt a részleges onsite jelenlét valamilyen szempont alapján, amire az ecceri munkavállaló nem feltétlenül gondol - a kettő közül melyikre fogadjunk?
-
#79563158
törölt tag
Azert nem nulla a korrelacio a ketto kozott tekintve, hogy meg mindig a LinkedIn a legkaposabb allasportal techben, de ha csak 1-5 jelentkezo van egy pozira ott ahol az apply-re kattintas is jelentkezesnek szamit, akkor szerintem felesleges pattogni barmilyen RTO-val, mert csak a meglevo munkavallalokat fogjak elriasztani vele.
-
Egon
nagyúr
válasz
#79563158
#35960
üzenetére
A LinkedIn jelentkezések száma pont nulla relevanciával bír.
Volt hirdetésünk, amire kb. húszan jelentkeztek, azt gondoltam Hawaii van, végre lehet válogatni a jelöltek közül. Kiderült, hogy a 20-ból 18 mindenféle arab meg indiai stb. jelölt volt (az adott pozíció nemzetbiztonsági átvilágítással járt), a maradék kettőt meg már a HR-es kiszűrte, el sem jutott hozzám...
Ez ugyan a másik véglet, de mivel ezek a nagy cégek jellemzően fejvadász cégeket is megbíznak a toborzással, belső ajánló program is működik (az még nálunk is van, pedig a kkv kategóriában közelebb vagyunk a kisvállalkozáshoz, mint a felső határt jelentő 250 főhöz), plusz nem csak a LinkedIn-en hirdetnek, nem hiszem hogy egyetlen platform alapján meg lehetne ítélni a jelentkezők számát.
A trend pedig szabad szemmel láthatóan is folytatódik. Amíg sok cég marad a full HO-nál, addig az ilyen igényű munkavállalók nyilván el tudnan helyezkedni. A gond majd akkor lesz, ha a hibrid munkavégzést előnyben részesítő cégek kerülnek többségbe...
-
szkorhetz
őstag
válasz
BigBlackDog
#35939
üzenetére
Én egész pontosan vezetem az autóra vonatkozó költségeimet.
2014-es Ford Focus, diesel, kombi, az előző két évben összesen elment ennyi költség rá:
2022 (futásteljesítmény: 14 ezer km): Üzemanyag: 395 ezer, minden más (szervíz, biztosítás, gumi, műszaki): 502 ezer --> Havi átlag 75 ezer mindent egybevéve
2023: (futás: 15 ezer km): Üzemanyag: 508 ezer, minden más: 241 ezer. --> Havi átlag: 62 ezerÉves matrica van, pesten élek, max hétvégén használjuk (2 perc sétára élek a munkahelytől, asszony meg GYED-en van): bevásárolni, kirándulni, meg szülőkhöz menni Pécsre, vagy a Vajdaságba, meg persze nyaralás, egyebek.
2018-ban vettem az autót, most nagyjából fél millióval ér kevesebbet, mint akkor, tehát plusz évi 100 ezer az avulás (azóta belement összesen 80 ezer km és 2.2 milliónyi üzemanyag)
Sokszor gondolkodom rajta, hogy lecseréljem, de egyrészt 3-4 milliót bele kéne raknom, hogy érdemi legyen az előrelépés, másrészt, amire használjuk, ez is bőven elég. (Meg asszony sem engedi, hogy új autó legyen, amíg nincs ház.
) -
válasz
cech19960320
#35957
üzenetére
Br 725k fizuval nem realitás az 5 éves autó, itt a hiba a számításban. Az, hogy a céges új volt nem jelenti azt hogy magánszemélyként is megengedhetsz magadnak hasonlót.
Amúgy szerintem jól látod, vagy maradsz a mostani poziban vagy CV frissítés

-
donandres
csendes újonc
Ide is eljutottunk

Az IBM ultimátumot adott a még mindig távolról dolgozó vezetőknek: költözzenek egy iroda közelébe, és járnanak be heti háromszor, vagy hagyják el a vállalatot - írja a Bloomberg.
[Megunta az IBM a sok home office-t, ultimátumot adott a vezetőknek] -
cech19960320
tag
Ami engem igazán zavar:
eddig ugye volt egy juttatás.
attól tekintsünk el, hogy új octavia.
de ha én most nem egy 10 éves? Állapotú kocsiba akarnék beülni ehelyett, hanem egy mondjuk 5 évesbe, az alaphangon 5-7 milla.
Tegyük fel, öt évre.ez nekem havi 100k beszerzési költség, plusz tankolás, biztosítás, szerviz, stb..
Ami nekem olyan így mintha havi 200K—t csakúgy kivennének a zsebemből.
nem adja ki.
lehet ideje CV-t frissíteni -
Ezért kell különbséget tenni az emberek között, neked, vagy nekem megfelel, mások meg azért szeretnek újabb autókban ülni. Nekem is a műszerfalra kis túlzással elég a 2+2 mutatós műszer

Én azért kötök lopásra cascót, mert kint parkol és sokat járunk túrázni, így sokszor kietlen helyen teszem le a kocsit.(#35953) dugo_ : a horvát határig a semmibe!

-
Madwe
nagyúr
válasz
forceberg
#35952
üzenetére
Nem tudom, nekünk van egy 13 éves mazda 6unk, 2M volt a bekerülése, kb féktárcsát kellett csak rajta vétel után cserélni meg olajat. Szerintem bőven biztonságos (rendszeresen jó szervízbe visszük, s nem kerül végtelenbe uh állapota jó, nyilván ilyen egérmozis csodaelektronika nincs sok benne, de én azokra nem bíznám az életem amúgy se…), kiszolgál, kényelmes, kombi uh pakolós. Persze, értem én hogy fapad, dehát közlekedésre van, nem pihenésre, persze kinek mi. Cserébe azért árához képest egész jó a vezetési élmény. Cascot eszembe nem jutna rá kötni, bénázok vagy baja lesz hát kifizetem, ellopták hát ellopták…
-
válasz
Vision
#35950
üzenetére
Nekem is 10 múlt, én csak lopás+elemi kár coscot fizetek, az idén 40k.
Nyilván ez csak akkor működhet, ha az új autó helyett közlekedésre használt tárgyat veszünk számításba.
Ahogy Dare2Live írta, szembemenve a fogyasztói társadalommal, nem mindenkinek van igénye új autóra.
Van, aki inkább nekiállna sakkozni, hogy valahogy maradjon meg több pénze. Dehát 6-8-10 éves jó használtat venni sem könnyű, illetve a biztonság kérdésében van egy szint, ami alá én nem adnám, ez a szint egyébként nálam kb. az Oktáv szintje. -
válasz
Vision
#35945
üzenetére
Hát ez az, hogy itt tartunk, ki engedhet meg magának egy új Oktávot?

Hogyne néztem volna a használt árakat. Annyiból emiatt jogos, hogy a bekerülési árat külön kell venni az értékvesztéstől, mert az a pénz ugye addig nem dolgozik pl. befektetésben.* Inkább amit kihagytam, hogy még hozzá kell tenni a saját használatot is, így inkább 45k km/év.
400+ a szerviz/év? Szerintem alapból nincs annyi, csak meghibásodásokkal. (közlekedőedényről lenne szó, nem valami extráról, itt most a pár éves Oktáv is annak vehető, mert én nem vennék magas értékű autót, hogy 4 év alatt belemenjen 150k km + a saját használat)
Olajat nem kell a hosszú távú utak miatt sűrűn cserélni, gumi 2 évente 150-200k, ha a fékeket sem eteti a dugóban, akkor az sem fogy túl gyorsan. A futóműben vagy a motor környékén valószínűleg(szinte biztosan) lesz ez-az, amire költeni kell, ugye valószínűleg egy-egy nagyobb tétel is.(#35948) dugo_ :
Ha 100-as átlagot tud menni, akkor "csak" 3/4 óra irányonként.
-
dugo_
veterán
Szerintem egyébként 150km-t ingázni egy munkahelyért sehogy sem éri meg. Sem pénzben, sem időben, sem kockázatban.
-
tototos
addikt
válasz
tboy93
#35928
üzenetére
Én csak a nagy multit láttam, ahol céges autó csak bizonyos szint felett járt de ott fixen a szerződés része. Más szinteken még ha akartad sem volt opció a céges autó mint bérkiegészítő. A különböző szintekhez voltak megállapítva a lehetséges lízing költségek és még valamennyi százalékban rá tudtál fizetni. Amit tudok az hogy most a Arteon a menő meg XC40 1 szinten, felette már jön az xc60 vagy skoda superb.
-
válasz
BigBlackDog
#35941
üzenetére
Az nem havi költségként jelentkezne, viszont egy nagyobb összeg.

Azt is ki lehet forgatni havi költségre, linkeltem is egy operatív lízing díjat (nettó 176K) + 20% önerő.
#35943forceberg
800 maradna a kocsi fenntartására és az amortizációra / év, ami közel sem lehetetlen.Ennek a fele kapásból szerviz, de inkább több. Plusz bizti, casco, tököm tudja mi. Marad a vételárra 100-200 ezer / év. Nonszensz.
Igaz nem új autóban ( státuszszimbólum ) lehet gondolkodni.
Hja, egy szaros Octavia státusszimbólum. Itt tartunk Magyarországon. Röhej. Amúgy használt árakat nézted? 5-6 évesen simán karistolja a 6-7 milliót egy ilyen (nem full fapad) verda. -
BigBlackDog
veterán
válasz
-Skylake-
#35942
üzenetére
Kiinduláshoz szerintem jó lehet fenntartási költség terén. Az amortizácó/bekerülési költség meg erősen függ, hogy mennyire hajlandó lejjebb adni valaki a komfortból, illetve mennyire engedi el az új autót.
Ha a mostani autó megvehető nagyon baráti áron, akkor az sem lehet rossz kiindulási alap szerintem.
-
válasz
Vision
#35940
üzenetére
Ha mégis a 60Ft a nettó, akkor abból ki lehet ám jönni.
Azzal és évi 230 munkanappal számolva az 34,5k km / 2M Ft bevétel / év.
Ebből elmenne üzemanyagra egy 5,5-et fogyasztó dízel esetén 650/l-rel számolva kb. 1,2M.
800 maradna a kocsi fenntartására és az amortizációra / év, ami közel sem lehetetlen.
Igaz nem új autóban ( státuszszimbólum ) lehet gondolkodni. -
-Skylake-
addikt
válasz
BigBlackDog
#35939
üzenetére
hat maximum csak az auto arat nem. pedig nemhinnem hogy ingyen lett.
szerk : latom irtal kozben. ezt ertem, csak ennek igy nincs ertelme. de nagyjabol semmi ertelme.
-
válasz
BigBlackDog
#35939
üzenetére
A gépjármű bekerülési költsége?

-
BigBlackDog
veterán
válasz
Vision
#35938
üzenetére
Ahogy én számoltam (éves, közelítő összegekkel, új Octavia esetén):
Biztosítás kalkulálva; 40e Huf kötelező, 250e Huf casco
Gépjárműadó; 38e Huf
Szerviz átlag: 180e Huf
Gumizás átlag (éves szinten 20e km futással): 140e Huf
Autópálya matrica: 50e HufÉves szinten kb. 700e Huf. Valamit nem számoltam bele?

Magánszemélynél nincs cégautóadó (éves szinten 240e Huf van 150 lovas autónál), plusz a magas kamatok miatt a lízingdíjak eléggé felmentek. Saját birtoklással azért jobban ki lehet hozni számszerűleg, de értelemszerűen céges költségként még mindig jobb, mintha nettóból kéne fizetni. Ha viszont erre nincs lehetőség, akkor marad a nettó.
-
válasz
BigBlackDog
#35934
üzenetére
60-65 ezer / hó? Ez hogy jön ki egy 12-14 milliós verdára? Vagy valamit nem értek?
#35937cech19960320
Így néz ki most egy fapados Octavia lízingje: [link]A 60 forinttal az a baj, hogy ebből biztos vonnának még adót is bőven. Szóval a végén marhára nem lesz ez megérő buli.

-
cech19960320
tag
válasz
BigBlackDog
#35934
üzenetére
Az iroda szerintem felelősségteljesebb munka. Nagyon nincs feljebb a következő években sem kint, sem bent. Az éves fizuemelést (ha van) leszámítva.
A 60Ft az csak az irodába-otthon közöttre vonatkozna, semmi másra.
Tehát eddig volt az, hogy az új Octaviát lehetett magánra is használni, évi 12k KM-t.
Most saját autót kéne venni, amit napi szinten irodába járásra kellene használni (am 150km oda-vissza). Na ezt kompenzálná a cég 60Ft/km-rel, valamint az 50k emeléssel.
Ugye eddig nem kellett autót venni, fenntartani, biztosítani, szervizelni, tankolni, stb... -
dugo_
veterán
válasz
cech19960320
#35933
üzenetére
Azért még csak 29 nap telt el az évből...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
BigBlackDog
veterán
válasz
cech19960320
#35931
üzenetére
Hasonló autóra számolgattam pár hónapja, 60-65e Huf körül minimum lenne, értékvesztés és üzemanyag nélkül a havi költség. Viszont ez szerintem még emelkedni a fog a következő években a mostani tendenciát látva. Bejárás üzemanyagköltsége szintén számolandó (gondolom arra nincs a 60 Hufos kilométerenkénti költségtérítés).
Ha van céges jármű céges utakra, akkor könnyebb a helyzet, nem a sajátot kell koptatni. Viszont akkor is kérdés, hogy a magánhasználatod havi szinten mennyi lenne, mekkora annak a költségvonzata?
Feladatok szempontjából mennyire érzed előrelépésnek az irodai munkát? Mennyire tudnál feljebb menni 1-2-3 éven belül az irodából, illetve a terepről?
(Sikerült sok kérdést feltenni, elnézést, de sok tényezőt látok, amit át kell gondolni.
) -
válasz
cech19960320
#35929
üzenetére
En úgy latom, hogy ez kb nagyobb felelősség ugyanannyi pénzért, cserebe kenyelmetlenebb lesz az eleted, mert a kocsi ki van rantva alolad. Kajak nem lepnek feljebb ilyen feltételekkel
-
cech19960320
tag
válasz
BigBlackDog
#35930
üzenetére
új Octavia kombi.
Eddig ugye minden szempontból a cég felelőssége volt a kocsi. Most az irodai munkavégzés esetén vennék el. Ha alkalomadtán ki kell menni ügyfélhez, lenne csereautó az irodában amit fel lehet venni, de eddig ugye a cégest lehetett magán is használni. Most venni kéne (egy messze nem olyan kategóriájú) kocsit, nem lenne magánhasználat, stb.
Igencsak afelé húzok, hogy megyek vissza terepre. -
BigBlackDog
veterán
válasz
cech19960320
#35929
üzenetére
Milyen kategóriás autó volt, mire van igényed? Alsó hangon 60-90e Huffal számolnék biztosan havi fenntartásra egy egyszerűbb, olcsóbb autó esetén is. Erre még rájönne az üzemanyag.
Illetve azt is átgondolnám, hogy kinek a felelősége az autó és a mobilitás ilyenkor? Például, ha nem tudsz helyszínre kiérni, mert szervizben van az autó, lerohadt, összetörték és hetekig javítják, akkor mi a helyzet? Akkor is Neked kell biztosítani csereautót?
-
cech19960320
tag
Na srácok!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Adott egy terepi szervizmérnök pozíció.
Terepi munka, br 725k, +napidíj, túlórapénz, céges autó magánhasználattal is.
Ez volt eddig.
Ebből lett egy "egyel magasabb" pozíció, belszolgálat, munkaszervezés, kollégák, ügyfelek technikai támogatása.
Erre lenne X az emelés, ami nálam a kieső napidíjat és túlórapénzt kikompenzálva, legalább bruttó 100-125K lenne elvárásként.
Na most jön a tuti:
Költségcsökkentés címszóval elvennék a céges kocsit, helyette 60Ft/km és 50k alapfizuemelés kompenzációt ajánlottak, ami szerintem nevetséges. Jah, meg a kocsi kedvezményes megvásárlásának lehetőségét.
Az alapfizu úgy volt eddig is kalkulálva, hogy az a juttatási csomag része. Mi az az összeg, az autó kompenzációja szempontjából, amit ti elfogadhatónak tartanátok (+üzemanyagpénz)?
Én br 200-250k-t tartanék korrektnek. -
válasz
tototos
#35927
üzenetére
Nálam ez volt. Kis cég, mindenkinek egyéni bércsomagja van. Én a lehető legolcsóbb olyan autót kértem ami megfelelt nekem (automata, kombi). Többi cash.
Van mazda 3 hecsi, alfa guilia, xc60 plugin, audi etron, kia ceed kombi a cégnél. Szóval mint látod elég változatos a felhozatal
-
tototos
addikt
válasz
tboy93
#35926
üzenetére
Na én ilyet nem láttam. Vagy kérsz autót és akkor kimaxolhatod a keretet vagy nem kérsz autót és megkapod a bérleti díjat fizetésben.
@Reggie0: Nem tudom más cégeknél hogy működik, én csak ezt láttam. Igaz elég nehéz volt bekerülni abba a közegbe ahol már járt céges autó(kb középvezetői szint)
-
Reggie0
félisten
válasz
Vision
#35910
üzenetére
" Az EV egyetlen előnye, hogy nincs rá cégautó adó (egyelőre), de ennyi."
Meg az, hogy az uzemeltetesi koltseg(pl. uzemanyagkartya) jelentos resze az akkumulatorba van forgatva. Igy ha otthon tudsz tolteni, akkor nem is kell vacakolni az utnyilvantartassal, mert a maradek koltsegek nagyon alacsonyak, azt kenyelmesebb zsebobl fizetni.
-
tototos
addikt
válasz
goodboy007
#35918
üzenetére
Ha havi netto 300 nettóval számolunk akkor az 450 bruttó amit szerintem kevés helyen fognak odaadni ha felmerül a céges autó vagy plusz pénz kérdése. A céges autónál pont az a lényeg, hogy nem mindenki használja ki így ott lehet spórolni a munkavállalón míg ha fizetésben adja akkor azt mindig ki kell fizetni.
Nekünk tavaly 450 ezer volt a teljes költség(üzemanyaggal) a kocsira és 10 ezer km-t mentünk vele. Én úgy számoltam anno, ha lenne céges akkor maximum 2x ennyit mennénk de inkább 1,5x.
-
Dare2Live
félisten
Ez amolyan kiszamolos alaposan ki kell számolni.
Én 2015ben vettem egy 7éves yaris 1.3 exet 1.6 misiért. Megszületett első gyerek kellett. Tipus volt a családban tudtam mit veszek.
2016ban bedobták az autót mint juttatás vagy 200k brutto. Számolgattam és az jött ki, hogy évi 600-1misi zsebemben fog maradni ha inkább a 200k bruttot választom. Ebben az üzemanyag, amortizáció*, biztosítás, adó minden benn van. Az is, hogy én cserélem az olajat és hogy évi 10-14kt megyünk csak.
Mindent is beleszámolva évi átlag ~1misi+ netto maradt zsebben. 8év alatt 8misi+*Az autó árak annyira elszálltak, hogy 2024ben gyakorlatilag ugyananyniért el tudnám adni a 15éves yaris exet mint amennyiért 2015ben vettem.
Félreértés ne essék kinek mi a fontos. Én megelégedtem egy lepukkant yarissal, ismertem a tipust, jórészt én szervizelem.... a gyerek meg ugyis nekimegy bringával, cipővel lép ülésre... legalább nem b* fel magam.

[link] -
-
tototos
addikt
válasz
Reggie0
#35909
üzenetére
Hát akkor nekem van más tapasztalatom a téren. Én a 15-16 milliós Arteon R linet nem mondanám szar autónak. Az előző cégnél ez volt a szint amit hoztak céges autónak azok akik kaphattak. Egy szinttel feljebb már plugin hibrid volvokat hoztak ki a vezetők.
Erre mondtam, hogy ha 3 évente kapnék egy ilyen autót akkor nem igazán mondanék le róla könnyen, mert még ha havi netto 240-t adnának fizuban akkor szerintem nem tudnám ugyanezt a szintet fenntartani. -
válasz
MrSealRD
#35911
üzenetére
Persze, csak ez egy tétel a sokból, és minden évre jut valami. Pedig ez nem is egy tipikus pénztemető német prémium, nagyon nem.

és akkor ott állok letolt gatyával kocsi nélkül.
Ebben van igazság, és egy ismerős pont belefutott. Ő nem céget vált, csak downgradel, és már nem jár neki a 2 céges verda. Közben eladta a sajátját. Szóval most ciki a helyzet. -
válasz
Vision
#35905
üzenetére
A 280-as téligumit kezeljük helyén. Ezt legfeljebb utólag tudod majd eldönteni, amikor a következő garnitúrát veszed...vagy esetleg eladod az autód. Mert nem mindegy, hogy ez a téli szett 1 szezon, vagy 4 szezon... Azért egy jó márkás gumi az 4-5 évig jó tapadást biztosít ha nem járod le a profilt.
De abban egyetértek, hogy a matekot mindenkinek magának meg kell csinálni... Én pl biztos nem választanék jelen állás szerint céges autót. Váltásnál nem kell azon pörögni, hogy plusz egy szempontot tegyek a dealbe...van ahol nincs is céges autó... és akkor ott állok letolt gatyával kocsi nélkül... ugyanis... Kocsi nélkül a mobilitás konvergál a 0-hoz. Bele lehet kötni, de agglóból, kisgyerekkel, nem engedhetem meg, hogy ne tudjak mozogni, akkor amikor én akarom, anélkül, hogy függenék különböző menetrendektől.
-
válasz
Reggie0
#35909
üzenetére
...legtobbszor csak szar autokat adnak cegesnek, ha normalis akarsz, akkor magadnak kell megvenni.
Ezzel egyetértek. Bár általában egy limit van, azon belül azt választasz, amit akarsz (adott márkán/konszernen belül). Nálunk, a balkánon ez jellemzően egy Octaviaban merül ki. Normálisabb helyeken azért értelmesebb verdák is beférnek a magasabb büdzsébe.
Amit igazan megeri cegesre venni, az az elektromos, ha tudod otthon tolteni.
Ha kapsz üzemanyagkártyát, akkor ez miért is jó? Az EV egyetlen előnye, hogy nincs rá cégautó adó (egyelőre), de ennyi. -
Reggie0
félisten
válasz
Vision
#35905
üzenetére
Az a baj, hogy legtobbszor csak szar autokat adnak cegesnek, ha normalis akarsz, akkor magadnak kell megvenni.
A fenntartas valoban nem olcso, nekem olyan havi 150k-ba van a sajat, ugy hogy nincs casco es a vasarlas/ertekcsokkenes sincs beleszamolva.
Amit igazan megeri cegesre venni, az az elektromos, ha tudod otthon tolteni. (Kar, hogy azokkal meg utazni nem lehet erdemben.)
-
Dare2Live
félisten
Én anno amikor foglalkoztam vele az jött ki, hogy a juttatás autó túlnyomó részt megéri de nagyon feltétel, esetfüggő és rendesen végig kell számolni.
Akinek pl van egy régi szívója, amin 175/65 R14 a gumi, az olajcserét megcsinálja magának és nem érzi nagy hátránynak a manual váltót vszeg jobban jár pénzel. Kár hogy kikopott a régi szívó, nincs turbo nincs di, nincs dpf, nincs autoamat, 175/65 R14... amik zizikért üzemetlethetőek.
-
nyunyu
félisten
Ez attól is függ, mi mennyit utazik.
Én pl. utálok vezetni, belvárosban lakom, melóhelyeimet is úgy válogatom, hogy ne kelljen a Hungárián kívülre menni, így max 30-40 percből megvan a melóhelyre érés, és nem kell azon gondolkozni, hogy hova tegyem az autót, nincs parkolás, stb.
Így szemrebbenés nélkül lemondtam faterom aligfutott XC90-eséről, amikor hagyatékin rám akarták tukmálni.
-
válasz
goodboy007
#35904
üzenetére
Sokan nincsenek tisztában egy autó valós fenntartási költségeivel, mert egyszerűen nem számolnak utána. Én gondolkodás nélkül a céges kocsit választanám. Most vertem el 280-at téli gumi szettre, a szerviz is egyre drágább. Fogalmam sincs a pontos matekról, de talán 1/3-1/3-1/3 lehet 1 kilométerre vetítve az üzemanyag-amortizáció-szerviz ktsg. Az alternatív tőkeköltségről, vagy kamatteherről ne is beszéljünk!
-
goodboy007
senior tag
válasz
tototos
#35895
üzenetére
"...akkor sem tudod ugyanazt az autót fenntartani amit eddig."
Ha jól tudom itt nálunk pl. alapból nettó 300k-t adnak autó helyett, aki eléri azt a grade-et, amiből már simán lehet finanszírozni egy akármilyen autót és legalább nem kell plusszban adminisztrálni semmit. Nyilván ez életkor és élethelyzetfüggő, de én nem cserélném le a sajátomat akár egy új Octaviára vagy más jellegtelen új autóra sem, ha adnának helyette legalább havi 200k nettót, gondolkodás nélkül utóbbit választanám.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
VirsLee
#35899
üzenetére
Igen-igen es mindemellett dontottem az auto mellett.
A bonusz reszet egyebkent nem bukom mert egy faramuci deal volt kozottunk, igy a bonusz 2023-ban csak 1100-ra szamolodik, mig 2023-ban mar az 1150-re. Tovabba, az emeles eseten is az 1200-re szamolodott volna, nem az 1350-re.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
BigBlackDog
#35898
üzenetére
Szemelyautohoz hasznalt benzin es gazolaj afaja nem levonhato.
Az, hogy ezzel vannak akik trukkoznek, mas kerdes.
A menetlevel es a lizingdij aranya igaz, csak nem jellemzo, hogy vezetik. Az meg megkevesbe, hogy egy IT-s vagy random menedzser tobbet hasznalja ceges utra, mint maganra. -
Reggie0
félisten
válasz
dellfanboy
#35893
üzenetére
Es az teged miert erint, szerzodtel a hays-al?
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3832, 96% Akkumulátor
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 500+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF 160TB+400GB 2U rack - 2xE5-2683v4 (16c/32t),256GB RAM,2x10G NET,HBA330
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Azt azért tegyük hozzá, hogy a banda nagy része nem váltja be ezt a fenyegetést. OTP-nél nemrég volt 1-ről - 3-ra iroda emelés, és alig ment el valaki a beszámolók alapján.





)




