-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Lompos48 #14598 üzenetére
Itt minden a 6.3V-s fűtésről megy, beleértve a varázsszemet és a két darab skála izzót is.
Az a váltó kapcsoló tényleg érdekes, de működik még mindig. Azt tervezem, szerzek 1 ócska zsebrádiót, amit 1 gombbal lehet másik adóra hangolni és azt beteszem, az erősítője elől kiszedve a jelet, így fel lehetne dobni kicsit ezt a Tertát, úgy is tervezzük a burkolat esztétiaki rendbetételét is, hogy még 50 évet kiszolgáljon. Persze FM nem sokáig lesz, de nem baj.
Am. nagyszüleimnél megfogtam vele egy magyar adót, de itt 20km-el arrébb csak pár külföldit találtam. Meg kicsit meg kell majd tisztogatnom a rádiós hangoló résznél az érintkezőket. (mondjuk antenna se csúcs, kb. 1.5 méter sodrott rézdrót)
Am. a rádió földelését összekötöttem a hálózati földdel és kapott egy modern, földelt hálózati csatlakozót + új kábelt.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #14597 üzenetére
Klassz képek! Pár éve kidobtam egy Tertát, mert effektíve csak a port fogta. A sok digitális szemét miatt már nem volt képes semmit fogni L,M,S sávokban. Most már sajnálom, bár helye most se lenne.
És "profi" a rádió/lemezjátszó-erősítő kapcsolója. Érdemes közelebbről is megszemlélni.
Ami a kapcsolás érdekessége, hogy míg általában egy készülékben minden csövet azonos feszültségről fűtöttek (egyetlen fűtőfesz.-szekunder a trafón) ebben 2 féle van. Az E széria 6.3V~ míg az A az 4V~.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
-
moha21
veterán
válasz
Lompos48 #14593 üzenetére
Szerda után megyek vissza, ha felvesznek ide dolgozni, 3 Kandós srác van, egyébként autóelektronika. ( Őszintén nem gondoltam volna mennyire digitális egy autó ), tárolós szkópok meg minden jó.. Bár a srác korrekt volt szóval, ha felhívom elárulja a típust.
Annyi látnivaló volt, hogy besokalltam meg másnapos is voltam. ( Nem készültem szombat délután állásinterjúra, főleg így halottak napja előtt ). -
Lompos48
nagyúr
válasz
CPT.Pirk #14591 üzenetére
nem megy a varázsszem
Anno sok varázsszemet láttam apránként elhalványulni, majd kihunyni. Van benne az a floureszcens réteg (ernyő), ami "elfogy".
miért van a C-R-C tag a föld helyett kettő ellenálláson át a földre kötve?
Rácspolarizációt állítanak elő, ha jól látom. Azért nem lehetett egyszerű dolog egy heptódát megfelelő feszültségekkel ellátni.
Izgalmas az az AZ1-es egyenirányító. Érdemes megnézni a foglalat megoldását. Ha jól emlékszem "körmös". Hogy miket kellett valamikor a mérnököknek kitalálni!
-
moha21
veterán
hát srácok ma megtudtam van pákában sokkal jobb a wellernél, nem jut eszembe a neve, de indukciós elven működik, a vezeték egy árnyékolt kábel és egy kis rézdarabot melegít a páka végében..profi cucc
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nekiálltam megjavítani a család régi Terta T325 rádióját.
Igazából csak annyi gondja van, hogy nem megy a varázsszem, valszeg tönkrement, bár a fűtése működik, valamint a szűrő/puffer kondi egyik fele megdöglött, valamint nem is 2*32uF és 2.2kohm C-R-C volt bent, csak 2*16 + 1.6kohm. Na most elég biccós kondikkal és 4,7kohmos ellenállással ezek ki vannak cserélve, de egy pici maci még mindig van. Lehet ez már nem elektronikus, hanem mágneses úton jön, mert a csövek felfűtése előtt is már jelen van a bekapcsolás első pillanatától.
Felcsavartam a fűtésvezetékeket, gyárilag egyik ág le is van húzva a földre, ahogy kell.
A rajzban arra kivi lennék, miért van a C-R-C tag a föld helyett kettő ellenálláson át a földre kötve.
-
Lacpac
őstag
Nem tudom hoy jó helyen kérdeztem-e, ezért ide is belinkelem a kérdésem.
-
Batman2
őstag
válasz
totya694 #14582 üzenetére
Szevasz
Az kapacitás 1/10-ede (0,1C) töltés az nem túl gyors, az a normál, ez ugye annál a legtöbb esetben kevesebbet tud, ezt te is megállapítottad ! Még a 0,2-0,3C is emmegy soavas akkuknál, a kötött elektrolitosra rá is van írva, hogy gyors töltés a kapacitás 1/3-adával, vagyis 0,33C !
A standard töltés tartománya 0,1C-től 0,05C-ig terjed tehát 1/10-ed-1/20.
A csepptöltés pedig 1/30, úgy tudom.Amit Te emlegetsz, hogy megolvadnak a lemezek az ezeknél sokkal nagyobb áramnál következik be, illetve leginkább túltöltéskor !
Gáz képződés szintén leginkább a túltöltésre jellemző, 14,4V a gázképződés határa, ezt figyelik a töltők és az autó töltésszabályozója is, ha ennél magasabbra megy az akku feszültsége, akkor gázképződés indul meg !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
Batman2 #14580 üzenetére
(bocs, csak közben még írtam hozzá, és már nem engedte beleszerkeszteni)
Szevasz
Az időket pontosan nem mértem, hoyg mennyi idő alatt tölti fel az akkut, rendszerint este ráteszem a töltőt az akkura és reggelre készen van !
A kis akkukat 0,8A-rel tölti, szerintem 5-6 órát tölthette, bár egy 12Ah-ásnál ez bőven több mint 10 óra lenne levileg, a lényeg az, hogy a készülék feszültség kijelzése és multiméteres mérés, próba terhelés alapján is feltöltötte az akkut !A kézi töltés nálam azt jelenti, hogy fogo egy trafót, aminek a kimenetére egynirányító híd is van kötve, és 1-2A-t ad, ezzel töltöm egy-két percig a nagyon lemerült akkut, hogy emelkedjen a feszültsége, majd utána ezt levettem róla, és rátettem a hivatalos töltőt.
Ha az akku feszültsége az "injekció" által már meghaladta a töltő 12V-os programjának minimum észlelési feszültség küszöbét, akkor gond nélkül 12V-osként azonosítja és elindul a 12V-os töltő program.Igen, a 3,6A a maximum.
A töltő leírásában minden műszaki paraméter benne van, a töltőfeszültség, a töltőáram, az is hogy milyen feszültség tartományokban azonosítja az akkukat 6 illetve 12V-osnak, stb.
E szerint az "autó" akku töltőprogramban (ami csak 12V-os módban van) konstatns, tehát folyamatos 3,6A a töltőáram, a motor akku üzemmódban 0,8A, ha jól emlékszem.
6V-os programban csak "motor" akku töltőprogram van, gondolom, az is 0,8A-res.
A töltőáram az a megadott 2 érték valamelyike minden programban, a végfeszültség az a "hideg" akku programban magasabb, mint a többiben.
Saját magam nem mértem a töltőáramot, hogy valóban annyi, amennyit megad.
Vlóban kevés a töltőárama még a 44Ah-áshoz is, de azt ennek ellenére teljesen rendben töltötte fel, igaz, nem volt teljes töltés, mert mélykisülve, csak 50-60%-ig merülve.Ige, valóban hiba van a mondatomban, elkezdtem, közben gondolkodtam és másképp fejeztem be (a "nem" nem kell bele) !
A lényeg az, hogy hiába adtam egy rövid töltést az akkunak, még nem volt ideje elég áramot felvenni ahhoz, hogy meg is tudja tartani a magasabb feszültségét, folyamatosan csökkent a feszültsége az akkunak, miközben a készülék a megfigyelést (próbatöltést)végzte, ezáltal biztonsági okok miatt a 6V-os programot indította el.Igen, a töltés befelyeztével azonnal átáll csepptöltésre és így rajta lehet hagyni a töltőt az akkun elvileg korlátlan ideig !
A módokat és jeletésüket feljebb már írtam.
Egy darab gomb van rajta, ezzel lehet indítani a töltést, váltani a módokat és kikapcsolni a töltőt készenléti állapotba.
Hálózatra csatlakoztatva készenléti módban kezd a töltő, aztán gombnyomásra "motor" módba kapcsol (érzékelés szerint 6, vagy 12V.os módba), majd megint gombnyomásra "autó" akku és újabb nyomásra "autó, hideg" akku módba, újabb nyomásra pedig vissza készenlétre.
A kijelzőn a módok piktogramok formájában jelennek meg és multiméter szerűen, egy tizedes jegy pontossággal jelzi az akku pillanatnyi feszültségét.Egyszerű, praktikus, bár a 6 és 12V felismerést fölöslegesnek tartom, ami picit ront a gyakorlati használhatósági értékén. E helyett külön 6V-os és 12V-os "motor" akku módot programoztam volna bele, 6V-os autó akkuhoz módja pedig nincs, tehát ahhoz elvileg nem jó (pedig régi járgány tulajoknál hasznos lehetne), mert túl kicsi lenne hozzá a jelenlegi egyetlen 6V-os program töltőárama.
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
atesss #14577 üzenetére
Szevasz
Az időket pontosan nem mértem, hoyg mennyi idő alatt tölti fel az akkut, rendszerint este ráteszem a töltőt az akkura és reggelre készen van !
A kis akkukat 0,8A-rel tölti, szerintem 5-6 órát tölthette, bár egy 12Ah-ásnál ez bőven több mint 10 óra lenne levileg, a lényeg az, hogy a készülék feszültség kijelzése és multiméteres mérés, próba terhelés alapján is feltöltötte az akkut !A kézi töltés nálam azt jelenti, hogy fogo egy trafót, aminek a kimenetére egynirányító híd is van kötve, és 1-2A-t ad, ezzel töltöm egy-két percig a nagyon lemerült akkut, hogy emelkedjen a feszültsége, majd utána ezt levettem róla, és rátettem a hivatalos töltőt.
Ha az akku feszültsége az "injekció" által már meghaladta a töltő 12V-os programjának minimum észlelési feszültség küszöbét, akkor gond nélkül 12V-osként azonosítja és elindul a 12V-os töltő program.Igen, a 3,6A a maximum.
A töltő leírásában minden műszaki paraméter benne van, a töltőfeszültség, a töltőáram, az is hogy milyen feszültség tartományokban azonosítja az akkukat 6 illetve 12V-osnak, stb.
E szerint az "autó" akku töltőprogramban (ami csak 12V-os módban van) konstatns, tehát folyamatos 3,6A a töltőáram, a motor akku üzemmódban 0,8A, ha jól emlékszem.
6V-os programban csak "motor" akku töltőprogram van, gondolom, az is 0,8A-res.
A töltőáram az a megadott érték minden programban, a feszültség az a "hideg" akku programban magasabb, mint a többiben.
Saját magam nem mértem a töltőáramot, hogy valóban annyi, amennyit megad. -
Lompos48
nagyúr
-
atesss
addikt
válasz
Batman2 #14564 üzenetére
Köszi a részletes leírást.
És a megfelelő idő alatt föl is töltötte őket ? (Gondolok itt a C/10 A-es töltésre, azt is belekalkulálva, hogy ténylegesen mennyire volt lemerülve, vagyis mennyit kellett rajta tölteni)még tovább kellett "kézileg" töltenem az akkut, és utána már rendben elindult és le is futott a 12V-os "motor" akku program.
Akkor ezt pontosan hogyan is csinálod ?
1,5 percet tölt ilyenkor csak egyszerre, és akkor ezt jó párszor meg kellett nyomnod (és közben mindig 1,5 percenként visszamenni nyomogatni) ?bár ahhoz kicsit kevésnek tűnik a 3,6A töltőárama
Ez a maximum ? Ezt honnan nézted ki, a leírásban van ?
Vagy ez tapasztalat (mérés) ?
Csak mert ez még egy 44 vagy 55Ah-shoz is kevés - ha a maximálisan ajánlott C/10-el akarod tölteni. Egy 55Ah-snál ez 5,5A lenne, a 3,6A ennek a 65%-a (2/3-a), vagyis C/15.
Így ezzel 10 óra helyett 15 óra feltölteni (elméleti számítás szerint).Mivel ez nagyon le volt merülve, így nem csak csökkent a feszültsége
Itt valami nyelvtanilag nem helyes / elírtad.Csepptöltést tud ?
Vagyis rajta lehet hagyni az akksin a töltőt ha már feltöltötte (órákra, vagy akár napokra) ?A gyakorlatban milyen különbséget jelentenek ezek a módok ("autó, "motor", stb.) ?
Milyen gombok vannak rajta, és mit tud kijelezni / kiírni a kijelző ?
-
Jancsi
aktív tag
válasz
Lompos48 #14570 üzenetére
Igaz csak 1950Ft-ba fájt a monitor, de még ennek tükrében is kissé sokallom a $60-t.
A kábelek és a csövek rendben vannak szerintem, egy másik inverterrel szépen elindultak. Bár azt nem tudom, hogy inverterek között mekkora lehet az eltérés, mind a kettő 17"-os monitorban volt.
Ami még gyanús a panelen az egy elko, ami nincs odaragasztva, de van mellette ragasztónyom, lehet egyszer már javították. A kapacitása rendben van, de menet közben nincs rajta feszültség.
Addig pötyögök míg a végén megtalálom a hibát, egy SMD biztosíték kiégett. Kíváncsi vagyok egy gyors csere után beindul-e. -
Jancsi
aktív tag
Üdv!
Találkozott már valaki DAC-19C025 típusú inverterrel? Sikerült olcsón szerezni egy monitort amiben csak ez hibás. A csöveket kipróbáltam egy másik inverterrel azok jók. Egy 250V-os kondin találtam két pici pöttyöt, olyan mintha a festés alatt lenne 2 porszem, de gyanítom átütött. A kondi cseréje utána sem akarja az igazságot. Érdemes ezzel vacakolni, vagy kis barkácsolás árán szereljem át egy másik monitorból az invertert?
-
Bohir
tag
Üdv!
A problémám a következő lenne (megint tranzisztor-helyettesítés)
Adott a következőerősítő:
A probléma hogy a T209-től T212-ig a tranyók meg vannak dögölve. A KF508 helyett -507 van benne.
Amikkel pótolni lehetne
KC148 = BC148 = BC238
KF507 = BC140
KF517 = BC160,
de már egyiket sem lehet kapni.nem tudnátok ajánlani valamit helyettük?
(Annyit már nem ér meg hogy szervízbe vigyem, de kidobni sincs szívem.) -
Batman2
őstag
válasz
atesss #14557 üzenetére
Ugyanez van nekünk is, mi is az Aldiban vettük, csak akkor még 4990-ért adták !
Már többszőr hazsnáltam, nagyon jól működik, töltöttem vele 44Ah-ás autó akkut és 12Ah-ás kötött elektrolitos akkut is, egyiket "autó", másikat "motor" módban és remekül tette a dolgát, sőt az ezzel feltöltött autó akku, azóta mgé jobban is bírja a kiképzést, mint előtte, pedig már ott voltunk, hogy cserélni kell !A kis akkut is kifogástalanul tölti, nincs vele gond.
Az egyetlen gond akkor van, mikor jól lemerül egy 12V-os akku és nem tudja felismerni, illetve rosszul ismeri fel és 6V-osként kezdi tölteni !
A múltkorában ezzel szembesültem, mivel elfelejtettem figyelni a kis akkut és lemerült egészen 6V-ig !!
Akkor tettem fel, de 6V-osként azonosította, ami így nem volt jó.
Ekkor kicsit nyomta az akkuba áramot egy trafóról, amivel még mindíg csak a köztes 8-9V-os tartományban ment fel, akkor pedig elkezdte az 1,5 perces próba töltést, amikor kevés áramot csorgat és ha a döntetlen állapot fölé emelkedik az akku feszültsége (talán 10,5V), akkor 12V-osként tölti tovább, ha pedig azt nem éri el, akkor a 6V-os program indul el.
Mivel ez nagyon le volt merülve, így nem csak csökkent a feszültsége és nem sikerült rávennem a 12V-os programra, még tovább kellett "kézileg" töltenem az akkut, és utána már rendben elindult és le is futott a 12V-os "motor" akku program.
Az akkura azóta jobban figyelek, egyébként nem lett cellazárlatos, tartja a feszültségét, rendben műúködik.Nagy akkut még nem töltöttem vele, de majd lesz mit, mert van egy 95Ah-ás indító akksink is, remélem, azt is gond nélkül fogja tölteni, bár ahhoz kicsit kevésnek tűnik a 3,6A töltőárama, mivel a kapacitás tizedével kellene töoteni, az pedig 9,5A !
De ettől eltekintve tudom ajánlani !
Üdv.
-
Batman2
őstag
válasz
PH-User #14518 üzenetére
Én egy Fahrenheitet vettem vagy 3 éve, van neki egy doboza, abban van atrafó és a hőfokszabályozó és extra puha kábellel csatlakozik hozzá a páka rész.
Ez is 50W körül van.
A tűheggyel minden tmeg lehet csinálni, és mivel nagyobb teljesítményű, még nagyobb forrasztásokhoz is alkalmas.
Egyetlen hiába, hogy csakran leválik a hegyéről a cinfilm és akkor kínlódni kell vele.
Kis gyanta és noszogtatás (pucolás, majd dörzsölés egy cines felületen) és újra cines.
Mondjuk én mezei hangszerészeti kemény gyantát használok forrasztáthoz, ami SMD-hez nem igazán jó, legalábbis a forrasztó hegyére nem.
Korlátozottan alkalmas a CMOS eszközökhöz is, földelés az nincsen rajta, de kis feszültségű a hegy, nem 220.Amúgy merem ajánlani a készüléket.
Üdv.
-
And
veterán
(Szerintem nem kalkulál ez lópikulát sem. Egyszerűen ad valamekkora - a vezetékek keresztmetszete és a töltő mérete alapján nem túl nagy értékű - limitált töltőáramot, aztán jónapot. Az akku meg töltődik, bár a 100 Ah-s gondolom eléggé lassan, a nagyobb kapacitású típusokhoz inkább csak szinten tartásra való.)
-
mezis
félisten
válasz
Lompos48 #14559 üzenetére
Üdv.!
4 különböző töltési fokozat (autó, motor, hideg, 6 V)
Ez jelentheti azt, hogy egy gomb nyomkodásával lehet választani a funkciók között.
Mostanában formáztam "kézzel" egy 1.3 Ah-s zselés akkut. Egy töltési grafikon:
Elképzelhető, akár az is, hogy egy 12 V-os, nagyon lemerült akku kezdeti töltési diagramja alapján "rájön", hogy nem 6 V-os az akku, valami hasonló kalkulációval, ahogy a csepptöltésre vált át.
Az akku kapacitását pedig terhelési próbával kalkulálná ?
-
Lompos48
nagyúr
válasz
atesss #14557 üzenetére
Első látásra nagyon ok-nek néz ki. Két, valószínűleg összefüggő dolgot nem értek:
teljesen automata terhelésszabályozás
1,2 Ah-tól 120 AhHonnan tudja, hogy mekkora kapacitású akkut tölt, hogy azt a szokásos tizedkapacitás-nyi árammal tegye? Mert azért ez nem mindegy. És hogy kapcsolhatóát 6 vagy 12V-os üzemmódra. Ha teljesen automatikus, akkor esetleg egy nagyon lemerült (tulképp halott) 12V-os akkut 6V-osnak "nézhet"?
Pedig nagyon hajlanék bizalmat szavazni neki.
-
atesss
addikt
Üdv !
Volt gond korábban apám kocsijában az akkuval, illetve az indítással (még mindig nem derült ki amúgy teljesen biztosra, hogy nem-e szívja valami az akksit).
Mindenesetre az ismét bebizonyosodott, hogy jó lenne egy autó-akksi töltő otthonra.
De a sima töltőket nem ajánlott a töltés vége után rajtahagyni sokáig. Ez egyébként miért is van, pontosan hogyan is működik ez ?
Ehhez kéne egy csepptöltős, ha jól gondolom.
Csak ezek ilyen 10e körül vannak álltalában.
Viszont most az aldi akciójában látok egyet: [link]AUTO XS
Autós akkumulátortöltő
3 999 Ft/darab*
minden 6 V-os vagy 12 V-os autó- vagy motorakkumulátorhoz alkalmazható
teljesen automata terhelésszabályozás
tartós és tároló töltőfunkció
LCD-kijelzővel
„újraélesztő” funkcióval
túlmelegedés és fordított polaritás elleni védelem
szigetelt csatlakozók
4 különböző töltési fokozat (autó, motor, hideg, 6 V)
lehetséges akkumulátortípusok: 12 V: 1,2 Ah-tól 120 Ah-ig,
6 V: 1,2 Ah-tól 14 Ah-igMi is lehet ez pontosan ?
Illetve tud 1,2Ah-tól is tölteni, ez pedig egy barátomnak is jól jöhetne néha, robogó akksihoz. -
moha21
veterán
válasz
Lompos48 #14555 üzenetére
Ja valami SMD cuccok voltak benne ( sajna nem volt idő nézegetni ), de úgy néz ki a dolog, hogy kap 18 V-ot egy adapterről és abból alakít át 5, 12 V-on ( ezeket biztos, mert sata hdd van benne ), Viszont azt sem tudom, hogy ő mitől mehetett tönkre...
Zárlatvédelemmel igazad lehet. Egyébként a dugalj után 2V volt a 12 V helyett..
-
Lompos48
nagyúr
válasz
moha21 #14553 üzenetére
hogy a táp nem kapcsolt le zárlatkor...
Lehetett zárlatvédelemmel ellátott, még ha olcsó is. A legtöbb stabilizátor IC-ben ez benne van hővédelemmel, meg minden egyéb csicsával. Ahogy a zárlat megszűnik vidáman fűrészel tovább.
a rohadt drága cuccokban sincs..
És ha van, de nem a cserélhető ismert kialakításban, hanem mint a laptopokban, pici SMD vacak, amit csak három nap keresés után találsz meg vagy jössz rá, hogy mi az, amikor már közel vagy az emeletről kiugráshoz?
-
moha21
veterán
Kicsit off, de leírom ma hogy jártunk. 3 kamerát kellett beszerelni a lakásba meg ugye a cuccot ami rögzíti stb.. Mindegyik 12V-os 400mA-es max fogyasztással. Szépen kábelcsatornával elvezetve mind, normális csatlakozás stb..
Áramforrás stabilizált kapcs üzemű táp.Mikor mindent beszereltünk indítjuk a cuccot, hát csak az egyik kamera megy. Nézzük minden jól van bekötve. Utána az sem ment. Utána meg már a felvevő rendszer sem kapcsolt be...
A hiba egy 90 ft-os csatlakozóban volt és abban, hogy a táp nem kapcsolt le zárlatkor...
Szóval most úgy hagytuk ott a dolgot. Nem gondoltam volna semmi biztosíték nincs egyik cuccban sem. Mert az még talán OK, hogy 5 ezer forintos stabilizált 12V-os kapcs üzemű tápegységben ez kifelejtették, de a rohadt drága cuccokban sincs..
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
Lompos48 #14546 üzenetére
Érdekes ez a kapcsolás, nem láttam még ilyen vonali meghajtót csővel. Viszont elképzelhető, hogy ezt pusztán csővel is el lehetne érni.
totya694: egyik első élményem mikor a 350V-s fényképező vaku kisütő kondija csapott meg, na az kemény volt, aztán párszor a hálózati fesz, ami szintén kellemetlen volt, úgyhogy eléggé vigyázok.
Az a zil az kemény lehetett. -
ABnormal
őstag
...pár hete kerestem itt tápszűrő kondikat,ha még emlékeztek esetleg... a két régi erősítőmben összesen 6db 5000uF -os van,egy ismerős megmérte nekem kapacitás mérővel,hogy mennyi van még bennük,számomra hihetetlen,de 3db még bőven tudta a ráírtakat,5800-at adott vissza,a másik három pedig 3000 körüli értéket... az erősítőket 1972-77 között gyártották,a kondik lassan 40 évesek...
-
raver
aktív tag
válasz
totya694 #14543 üzenetére
A szétbombázás már megtörtént
. Igaz az erősítőjét nem vettem még szemügyre. Az ötlet is onnan indult, hogy a jó öreg genius 350x-et kicsit feljavítom. találtam olyan hangszórót, aminek kicsivel nagyobb dobozt számolt a program. Viszont szeretném úgy megcsinálni, hogy a továbbiakban, ne legyen aktív a cucc (erősítő külön dobozba. És ha már úgy is külön lesz, akkor olyan kéne, ami akár nagyobb hangfalakat is meg tud szólaltatni, lehetőleg azonos, de inkább jobb minőségben mint a genus gyári erősítője.
Viszont most lehet hogy inkább az lesz, hogy a genius féle erőlködőt teszem ki dobozba.
-
válasz
CPT.Pirk #14544 üzenetére
Engem először anód fesz rázott meg.Utána volt egy benzines ZIL teherautó gyújtás aminek az elektronikája 220V-os is elő állított(mert gondoltak az oroszok ilyesmire is
)
Gyerek koromba feszültség alatt berheltem egy Moscvics csöves rádiót gondolván,hogy aksiról nem ráz.... de rázott amire hamar rá is jöttem.
-
válasz
CPT.Pirk #14542 üzenetére
Ha még elektroncső is van benne
raver: Majd,hogy nem talán első körben "átépítést" javasolnék.Gyakorlásnak megteszi pl. egy PC hangfalpárat szét bombázol és a cuccaiból újra összerakod.Leköveted mi hova megy mi miért van benne,keresel az IC-hez kapcsolást és leköveted úgy van-e megépítve az az erősítő mint a rajzon.
A KIT-ek jó dolgok de "nem" minden esetben érik meg.Pl. ha egy speciális műszert KIT-ben is árulnak 100$-ért és a gyártó által megépítve 200$-ért árulnak akkor érdemes megvenni és megépíteni a KIT-et.
-
PHM
addikt
Anyagi oldal:
- Megveszed az egységcsomagot, a kapcsolókat-csatlakozókat,
a szerelési anyagokat, a dobozhoz valókat és a hiányzó szerszámokat.
- Összerakod, szerencsés esetben szépen szól és a kinézete is
megüti azt a mértéket, amit elvársz tőle.
- Elégedetten hátradőlsz és nem számolsz utána, hogy az egész akció
alig 70 %-kal került többe, mintha megvetted volna készen... -
zka67
őstag
Nem maga az erősítő része a drága. Trafó 6-10e-nél kezdődik, doboz is 6-10 rugó és akkor van egy 20-40W-os végfokod, amihez az alkatrészek 2-5e Ft + nyák. Kell rá kapcsoló, poti, biztosíték(ok), csatlakozók, szerelési anyagok. 20-30e-ből jön ki egy csupasz végfok.
Itt szoktak elkezdeni az emberek barkácsolni: bontott trafó áttekerése, hulladék lemezből-fából dobozgyártás, stb.
-
moha21
veterán
Lehet számszerűsíteni csak fogalmam nincs, hogy pl. milyen teljesítményű erősítőt szeretnél. milyen célra? 10k-t csak egy trafóra simán ki lehet dobni. De azt is lehet tekerni stb.. kicsit összetett a kérdés. Nyilván így nem éri meg, mikor használtan veszel vmi 2x30 W-os erősítőt 10-15k-ért és azon minden poti, ki/bemenet van...
Minőség: Itt meg megint lehet fejhallgató erősítő is akár. De hangfal nélkül, illetve zene nélkül ( 128 kbps mp3 ) vagy rossz hangkártya stb.. nem ér semmit az egesz.
-
raver
aktív tag
Talán itt kapok választ
link
Sziasztok.
Erősítő építésén töröm a fejem. Viszont ehhez a témához nem igazán értek. De nem élősszőr veszek pákát a kezembe.
Amire szükségem lenne. Egy egyszerű szreteo erősítőre, legalább egy hangerőszabályzóval, és egy bekapcsológombbal.
Egységcsomagból szeretném építeni, mert még sosem csináltam, nem igazán értek hozzá, és nyák gyártásához semmilen eszközöm nincs.
Nézegettem már ilyen kit-eket, de nem igazán tudom eldönteni, hogy melyiket érdemes megépíteni. Ami még idegen számomra az a tápellátása fogalmam sincs, hogy miként kéne ezt a részt megépíteni.
Egyáltalán érdemes ilyenbe belekezdeni? Anyagilag megéri? -
DaeMonS
tag
sziasztok
keresnek valakit aki realis aron megepitene nekem egy PIC-IR-Rele panelt, felprogramozva a picet
ha nem megy maskent megepitem en:
-van itt PIC-programozasban jartas emberke, azonbelul is az IR jelek rogzitese kezelese erdekel?koszi
-
válasz
Narancs #14527 üzenetére
Szia!
-A autóvillamosságba az ilyen jellegű problémákhoz inkább próba lámpát érdemes használni.(a digitális multiméter lépten nyomon át fog verni a valótlan értékekkel)
-Szerintem az ablaktörlő kapcsolódnak semmi baja nincs mert ugyan is a végállás kapcsoló lehet rossz ami az ablaktörlő motor mechanikájába van építve.
Ha a végállás kapcsoló nem zár(mert kosz ment közé pl.zsír ) akkor az (ütemszabályzó) elektronika áram körei sem zárulnak és ezért egy értelmű,hogy nem is dolgozik.
Ebből induljál ki.A multimétert azért érdemes mellőzni mert egy relé,egy kontroll lámpa,egy dióda nagyon meg tud vezetni.(néha még a próba lámpa is csalós lehet)
A végállás kapcsoló nem más mint egy rugó acél lemezkével megtámasztott érintkező(pár,trió).A sok használat által a mechanikába forgácsolódhatnak pl. a műanyag fogaskerekek aminek egy pici darabja ha az érintkező közé kerül már meg is van a gond vagy az évek alatt megkeményedett gyári zsír ha közé kerül az is okoz gondot.Kérdezz ha elakadsz. -
Narancs
őstag
Sziasztok!
Talán kicsit fura lesz a kérdésem, autóelektronikával kapcsolatos, de remélem tudtok segíteni!
Szóval adott egy Renault 19, aminek az ablaktörlőjéből hiányzik a szakaszos fokozat és a végállás. A kapcsolójának három állása van: 1. szakaszos, 2. közepes és 3. gyors (+a kikapcsolt állapot). Jelenleg az 1. és a 2. állás teljesen ugyanazt eredményezi, közepes sebességgel töröl mind a kettőben, ha kikapcsolom, akkor pedig megáll a szélvédő közepén a lapát, ott ahol éppen tartott, nem tér vissza végállásba. Így néz ki:Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek hogyan lehetne leellenőrizni, hogy a kapcsoló hibásodott-e meg? Multiméterem van, de eddig csak elemeket méregettem vele. Mielőtt kidobnék egy csomó pénzt új alkatrészre, biztosra szeretnék menni. Azt látszik a legelső képen, hogy a B5-6 érintkezők felelnek a két hiányzó funkcióért. Az csatlakozó és a kábelek épnek tűnnek.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
PH-User #14524 üzenetére
Egyértelmű nincs. Vannak gyártók (lásd Philips), akik saját termékeiket promoválandó közölnek (közöltek valamikor) olyan táblázatokat, hogy xyz termékük kivátja/helyettesíti a következő típusokat. Nem mondom, hogy nem igaz, de céljuk van. Egyébként akár számítástechnikával is egy hatalmas meló lenne.
Esetenként ki lehet guglizni egy-egy típust ha beírod, hogy XYZ... equivalent, és van esély pontos találatra is. -
PH-User
addikt
Szép estét!
Létezik olyan oldal, ahol meg tudom nézni, hogy az adott IC-t, tranzisztort mivel tudom helyettesíteni? Köszönöm előre is.
-
zka67
őstag
válasz
PH-User #14520 üzenetére
Trafót és pákatartót, szivacsot külön tudsz hozzá venni. A hőfokszabályzó pedig a hegybe van beépítve, 7-es hegyet használj.
Köszi, de ez csak páka... te nem tudod mit beszélsz. Ugyan ez csak a 60e ft-os weller utángyártott kivitele, de mindenben egyenértékű vele. A weller-ről hallottál már egyáltalán?
Ez a páka! (Ha nem futja eredeti weller-re)
-
PH-User
addikt
Köszi, de ez csak páka, valami hőfokszabályzós forrasztóállomás ára érdekelne.
-
zka67
őstag
-
PH-User
addikt
Nos, most kicsit más kérdés!
Hobbi célra milyen forrasztóállomást érdemes venni? Árban 20K-ig.
-
Lompos48
nagyúr
válasz
totya694 #14515 üzenetére
Nézőpont kérdése. Ha az erősítő az enyém lett volna és te lettél volna kíváncsi, hogy mi az az izé ott középen (ami elmegy akár egy érzékeny bistabil relének is), mit kérdeztél volna? Hogy ne tegyem hozzá azt, hogy a konstrukcióban jó elrejtetted a "hordókat" szem elől.
-
BullZeye
veterán
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Van egy nagyobbacska, 3 éves, kb 10 cm-es görög teknősöm, aki már kezdi kinőni a benti terráriumát. (nyáron kint van egy 1.5 méteres ládikában).
Folyamatosan szeretne kimászni a helyéről, hogy "szaladgáljon" picit a lakásban, viszont eléggé nehezen észrevehető a mintázata miatt, és sötét helyeken szinte lehetetlen észrevenni.
Pár hónapja vettem egy csomó 3mm-es Flat Top Ledet SunJar miatt, és maradt is minden színből. Ezeket szeretném valahogy a tekire applikálni, úgy, hogy neki ne legyen rossz, és ne gátolja közlekedésben, de már a szoba másik végéből lássam, hogy ő ott van.
Kérdésem az lenne, hogy mit kéne tennem/vennem pontosan, hogy egy 1.5Vs AA elemmel működjön, és mondjuk 3 LED felváltva világítson, pár másodperces váltással.
Sajna a ledekről semmit nem tudok, mert ahol vettem, infó nem volt róla, hogy hány V kell, hogy bekapcsoljon, de gondolom ugyanazok mint amiket felül linkeltem.
Colour : Blue
Size (mm) : 3mm
Lens Colour : Water Clear
Peak Wave Length (nm) : 465~470
Forward Voltage (V) : 3.2 ~ 3.8
Reverse Current (uA) : <=30
Luminous Intensity Typ Iv (mcd) : Average in 5000
Life Rating : 100,000 Hours
Viewing Angle : 180 Degree
Absolute Maximum Ratings (Ta=25â°C)
Max Power Dissipation : 80mw
Max Continuous Forward Current : 30mA
Max Peak Forward Current : 75mA
Reverse Voltage : 5~6V
Lead Soldering Temperature : 240â°C (<5Sec)
Operating Temperature Range : -25°C ~ +85°C
Preservative Temperature Range : -30°C ~ +100°CA legfőbb kérdés pedig, mivel tudnám felrakni tekire, hogy azt le is tudjam szedni, viszont rajta maradjon mikor kell. Talán valami gumiszíj?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- JOYOR S5 Pro 10" Elektromos Roller 26Ah Akkumulátorral Moddolt!
- XPS 13 9310 13.4" FHD+ IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkimélt Apple iPhone 8 Plus 64GB Fekete szinben, 100% akkuval, kártyafüggetlen, garanciával
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- Lenovo Thinkpad T14 üzleti i5-10310u 10th gen. 8-32Gb RAM 256GB-1TB SSD gar.
- Eredeti, új Lenovo 330W töltők - ADL330SDC3A
- Újszerű Apple Macbook Air 13 - M2 - 30 Ciklus - 100% Akkumulátor - 8GB/256GB SSD - MAGYAR - Éjfekete
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged