-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
Képek alapján nagyon szép állapotú. Ha nem rohad, nem esik szét a futóműve és nem büdös belül, akkor jó vétel lehet. A legköltségesebb baja az túlzott olajevés lehet (mivel egy szívó benzinnél a motor generálnál drágább művelet nem szokott lenni), ha nem tartották karban, de az úgyis csak a használat során derül ki. Illetve elektronikai bajok biztos lesznek, lévén egy 15 éves franciáról van szó, amiben vannak extrák bőven.
Amivel nem lehet mit kezdeni utólag, az dohányos beltér meg a szétrohadt kasztni. Ezekre figyelj oda leginkább. 1M környékén csodát nem kell várni. -
Zol01
tag
válasz
polonic
#90595
üzenetére
Indítási gondjai voltak. Indult, ment szépen, aztán parkolás után úgy gondolta hogy nem megyünk sehova. Csak tekert és ennyi. Elvileg a porlasztók fellettek újítva, a nagynyomású is jó értékeket mutatott. Sok nyomásszabályzó szelep, üzemanyagszűrő csere és rengeteg munkadíj aminek nem volt semmi látszata. És meg sorolhatnám. Aztán hol 4 napot, hol két hetet hol egy hónapot ment. És mivel Rob sajnos a végén csatlakozott be ebbe a dologba így nagyon sok pénzem rá ment. Utólag persze tudom ha trélerrel eljuttatom hozzá még úgy is feleannyiból megállt volna és működne az autó.
norbert1998 #90596 A Facelift miatt bátorkodtam volna befogadni a családba, de ezért is érdeklődtem itt hogy mi a véleményetek róla. Száguldozni nem terveztem, a lényeg hogy kényelembe és biztonságba eljussunk vele bárhova.
-
szebe
addikt
válasz
norbert1998
#90596
üzenetére
Azt a kereskedést messze kerülném.
Ennyi pénzért egyébként máshol se kell csodát várni.
-
gabor9991
addikt
válasz
norbert1998
#90596
üzenetére
209484 van most benne, januárban mikor magyar rendszámot kapott akkor volt benne 204000 úgyhogy 5000 már belement itthon.
Az érdekes, hogy minden keveset futott autó pont külföldről érkezik
Szerintem oda kell menni és megnézni, csak azért mert AA - val kezdődik a rendszám nem feltétlenül kell alapból kizárni. -
norbert1998
nagyúr
A motor megbízható, nincs sok baja, de lomha és relatív sokat eszik az szerintem. Alapvetően nem-versenyzőknek azért ajánlható. DE szerintem (!) ez a konkrét autó egy potenciális pénztemető. AA... rendszám és 199 ezer km? 100+%, hogy tekert az órája, onnantól meg még kitudja, mivel akarnak lehúzni. Lehet, hogy az autó nem szar, de ezt mindenképpen nézesd át valaki hozzáértővel. Vagy vegyél olyat, aminek L, M kezdetű rendszáma van. Ezek csak magánvélemények.

-
Zol01
tag
Sziasztok! A 3-as megane-al elváltak útjaink, sajnos nekem már nem volt kifizetődő hogy még többet költsek rá. Szeretném ha a következő autó is Renault lenne, mert nagyon szerettem az amit nyújtott. Most viszont benzinesben gondolkodnék. Van is kiszemeltem, arra lennék kiváncsi mennyire nyúlnék mellé ha e mellett döntök. Persze az autót átnézetem vásárlás előtt.
Válaszotokat előre is köszönöm!
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/renault/scenic/renault_scenic_scenic_1.6_privilege_facelift_jogumi_horog_klima_hifi_ss_200ekm_isofix_k-go_megkimelt_allapot-20014573 -
Morales72
csendes tag
Sziasztok!
Egy igen nagyon jó barátomnak úgy általában megtetszett a 2018-as Mégane Grandtour. Éves szinten 20 ezer km körül megy jelenleg. Milyen motort javasoltok?
-
rob210
Topikgazda
válasz
osztszoroz
#90590
üzenetére
Két féle fhp jeladóval szerelték. Ez az álltalános ami az 1.6 ban is van létezik a 2.0.16 szelepesnél is. Ez a termosztátház alatt van a váltó motor találkozásánál.
illetve van ez amit a 6 os váltónál alkalmaztak előszeretettel, de mint írtam létezik az előzővel szerelt verzióban is. Ennek a helye a kocsi alatt a váltó alján van.
Ezért írtam, hogy alul keresd.
1 db 10 es fejű csavar fogja.
Azért tettem be a képet, hogy tudd lásd mit keress
-
osztszoroz
aktív tag
válasz
norbert1998
#90588
üzenetére
köszi. akkor reggel behempergek alá
-
norbert1998
nagyúr
Sikerült a turbó csere. Nem lett tökéletes, egyszerűen nem megy össze a katalizátor csonk és a turbó ház, most kifúj ott... Kicsit.
De az autó szerintem már ettől is érezhetően jobban megy.

-
norbert1998
nagyúr
válasz
osztszoroz
#90587
üzenetére
A váltó alján lesz egy szenzor, meg fogod ismerni.
-
rob210
Topikgazda
válasz
osztszoroz
#90584
üzenetére
Alulról van ezek 6 sebességes váltóval vannak szerelve.
Keresd úgy a videót, hogy megane 2 rs fhp problem.
-
osztszoroz
aktív tag
Üdv mindenkinek ! FHP jeladót keresgélem az autóban, de sajnos nem találom...
2..0 _16V 2006-os a szekér. Scenic fórumon szemből-jobb 1-es trafó körül javasolták..én ott nem látok semmit, vezetéket meg főleg nem..1.6, 16V -rő l rengeteg videó, kép, tutorial van, de2 .0- ról nem találtam...Az autó egyik pillanatról a másikra nem indul , csak teker az önindító. A terv az lenne , hogy megtalálom, kiveszem, és elsétálok a boltba másikért...
Thx előre is.. (visszaolvastam itt, de nem találtam pontos leírást az FHP helyéről )
-
szebe
addikt
Kédergumit mivel érdemes ápolni, hogy ne szoruljon meg az ablak lehúzáskor? Valami szilikonspré elég, vagy van specifikusabb termék?
-
Tibko8
senior tag
Sziasztok van olyan program ami úgy mond otthoni felhasználóknak is elérhető hogy tudjon részletesebb hibakódot olvasni és élőadatot nézni? CanClip hallottam de ez pontosan hogy működik gondolom egy sima pár ezer forintos Bluetooth OBD kiolvasóval nem fog működni.
Honnan lehet ésszerű áron hozzá jutni és mi kell hozzá?
Családban van több 2013 utáni Reanult és Dacia is és jól jönne egy Reanult specifikusabb kiolvasó mert itt a környéken a szerelők csak egyszerű 10 pár ezres olvasóval dolgoznak ami nem tud többet mint az androidos torque appom.
-
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen
#90578
üzenetére
Köszi. Tüszös mandula. Túlélem , már megvolt a 2 legrosszabb éjszakám.
-
rob210
Topikgazda
Hát srácok bocsi de aki időpontra vár annak rossz hírem van sajnos tolódik minden.
Olyan sz@rul lettem most estére, hogy el se hiszem.
Napközben még vígan futóműveztem. Most meg alig bírtam feljönni az emeletre.
Bocsi srácok.
-
diablo1984
veterán
Mennyivel gyilkos lehet látványra, ha acélfelniből egy et52,5-est rakok fel a gyári et47-es helyett. Minden más paraméter egyezik, csak nem megane felni, hanem trafik/vivaro.
Egyenlőre felpróbáltam, még a furgon gumival(215/65) is befért a megane 3 kombi alá, még a kormány is elfordult csutkára, nem ér bele a fékbe sem. Csak 5mm-el bentébb van mint a gyári(amit nem látok, csak tudom, de ezzel a nagy gumival nem tiszta az összkép). -
-
rob210
Topikgazda
Csak a renault.
-
rob210
Topikgazda
válasz
tothjozsi96
#90570
üzenetére
Minden modern autó komforelektronikája lekapcsolja.
Bocs nem írtam neked.
-
Múltkor kérdeztem hogy vajon van-e feszültség a szivargyújtón ha nincs gyújtás adva az autóra. És a helyes válasz az az, hogy van feszültség, de csak kb 5 percig, és utána lekapcsolja az autó. Vettem egy CTEK szivargyújtó aljzatot, hogy majd arról töltöm az autót. Hát nem kell.
Van még egy 23 éves Skodám, abban van feszültség és azt lehet tölteni szerencsére. -
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
2. generációs Thaliara mekkora ablaktörlő lapátok valóak ?
Illetve van valami márka amit érdemes kerülni vagy amit érdemes megvenni ? -
norbert1998
nagyúr
válasz
vzsryl
#90556
üzenetére
1.2 2018-ig volt. Elvileg javította a Renault a hibát 2016-ban, egyes források szerint megszűnt a hirtelen motor halál ezekben már, mások szerint semmi változás.
A 0.9 kissé más tészta. Abba nem robban be a szelep a koksztól, mert nem közvetlen befecskendezős és közel se kokszol annyira. Legjobb tudomásom szerint.
De hogy ezek mennyire jellemzőek... Vegyél nagyobb turbó vagy szívó motort, vagy dízelt. Aztán nem lesz gondod vele.
-
rob210
Topikgazda
válasz
#94522368
#90557
üzenetére
Ne tegyél bele castrolt, ha jót akarsz

A 0.9tce egy fokkal jobb mint az 1.2 tce.
De a vezérműláncra figyelni kell, és az olajcsere 10ezrenként történjen meg.
Ami még fontos a jó minőségű gyertya és az olajcserék során egy élőadatos diagnosztika.
Itt ugyanis ha egy egy pici ütem kimarad a gyújtásban azt felhasználóként nem veszed észre, de az nyírja ki a motort. -
vzsryl
nagyúr
válasz
lsebestyen
#90552
üzenetére
Remélem nem kell eladnom, mert kissé szentimentálissá váltam tőle, és megszerettem a verdát.
iwd: Az 1.2TCe hibáit könnyen megtalálod. A 0.9 TCe ugyanaz, csak egy hengerrel kevesebb. Amúgy túlzott olajfogyasztás, és már akár 100k km után meg tud kotlani a technika. A 2019-esek lehet jobbak, mert az 1.2-esnél 2012-2016 között (van aki szerint 2018-ig) volt a gáz.
-
#94522368
törölt tag
-
Gombinyó
őstag
-
-
vzsryl
nagyúr
Az 1.4-esre rákerestem, és simán hozza egy átlagos, ma már megbízhatónak számító, kisturbós szintjét. Az 1.2-es és annak 3 hengeres változata (0.9) a gyári típushibás, de az 1.2-es elődje nagyon jó volt (olyan van rob fórumtársnak). A 1.3-es viszonylag új, olyan nem is fér bele a büdzsébe, de eddigi tapasztalatok alapján rendben van.
A Rifter származékokbsn nincs igazán jó motor, meg azok is újak, drágák. A Mazda kizárt, mert rozsdabogja.Azért gondoltam a Renault-ra, mert használtan nincs áruk.
Nekünk is majd szükségünk lesz arra, hogy a 3 gyerekülés elférjen hátul. Ha az ikrekét lecserélem egy átlagos 9-36kg-osra, akkor elfér a Laguna-ban 3 ülés egymás mellett. Most extra széles ülésük van, ami minden más kategóriatársánál kb 10-15cm-rel szélesebb váll-nyak magasságban. Ezek közé nem lehet berakni sok mindent, de alul elfér az autós hordozó (ezt már múltkor írtam). Viszont kb 1 év múlva már 3db gyerekülés kell elférjen hátul, mert akkor kb 7-8 hónapos lesz a kicsi, amikor a hordozó már kényelmetlen. -
-
szebe
addikt
válasz
vzsryl
#90546
üzenetére
Van pár normálisabb felszereltségű Grand Scenic 1.4 tce-vel, majd valaki megmondja az milyen (talán csak az 1.2 meg az 1.3 volt gázosabb?).
Ismerősnek 2.0 dci-vel van, komolyabb problémája nincs vele. Ő direkt olyat keresett, amiben elfér hátul 3 gyerekülés.4 gyerekes kollegák meg Combo Life XL-t meg Mazda 5-öst nyúznak.
-
rob210
Topikgazda
már elkezdte tördelni a ferodo réteget.
Ha elvékonyodik nagyon akkor előfordul, hogy "lerobban" az alaplapról.
Szóval ez nem játék srácok. -
válasz
Sirus86
#90540
üzenetére
Nyilván, van mellette egy Lexusom is, annak csak a váltóolajcsere volt 100k (amiből 70 a tömítés és szűrő volt), fék körbe 300, gumik 200, olaj közel 7L megy a motorba 10-ezrenként, generátor cseréje 200k km-nél 70k felújítottra, szóval más kategória (mondjuk a kopó dolgokon kívül nem is kért mást 4 év/70e Km alatt). A p.namobil pedig volt 500k plusz átírás, bizti, innen nézve minden szerviz drága
Viszont inkább legyen megcsinálva normálisan és utána karbantartva, mintsem évente kelljen autót vennem. -
válasz
lsebestyen
#90535
üzenetére
Azért is vittem hozzá, hogy legyen rendbetéve rendesen
Márciusban vettem (vagy február vége, valahogy így), akkor rendbe lettek téve a kötelező dolgok (szűrők, fék- és hűtőfolyadék, váltóolaj, üaszűrő, meg már nem is tudom mik), de mindenképp akartam egy rendes nagyszervizt olyan ember által, aki ismeri a típust töviről hegyire
Plusz 40e km alatt romlottak is el dolgok, kézifék, bal első ablakemelő szerkezet (ezt speciel otthon kicseréltem, nem egy nagy wasistdas), lett zörgés jobb elől, kopogás a futóműben és egyéb apróságok. Úgyhogy időszerű volt már Rob, plusz ugye a vezérlésben sem bíztam, ahogy látom jól is éreztem, hogy nem szabad halogatni a cseréjét 
Én örülök neki, hogy megtalálja és meg lesznek csinálva a hibák, megbízhatónak kell lennie az autónak. A végösszegnek nem fogok majd örülni, de hát ez van
-
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998
#90536
üzenetére
No mindjárt felkerül a fék aztán meglátod mi lett túlreagálva. 🤣 előzetesen annyit, hogy a fékfolyadékot is esedékesnek éreztem lecserélni.
-
lsebestyen
addikt
válasz
Szoszo94
#90534
üzenetére
Ez volt szerintem anno az enyém. Ez van, ha Robinál jár a kocsid, tuti kikerül a szégyentablóra.
De azóta is hibátlan.
Pont a héten csekkoltam kerekek nélkül, amíg a gumis dolgozott rajta. -
válasz
norbert1998
#90533
üzenetére
Akkora válla van a tárcsának, hogy én is megirigylem
Illetve a betét kopórétege is kicsi, lassan felfekszik a vállra a fém része. -
vzsryl
nagyúr
Ha jövőre váltanom kellene 7 személyesre, akkor márkán belül találok megbízható benzinest? 10-15 éves Grand Scenic vagy Espace.
-
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen
#90529
üzenetére
Igen megérkezett a zsákolás.
Jól látod a helyzetet nem volt központban a szíj.
Szarul rakta fel a szakértőúr csak leszarta, és így ette az amúgy is román conti szíj oldalát.
Mert ez egy 1 éves vezérlés és így néz ki 22.ben tette fel a mester.
-
válasz
rob210
#90527
üzenetére
Mint mondottam vala, pénz nem számít, csak legyen rendben

Az a vezszíj hogy a tökbe lehet annyival szűkebb
Meg még lenne kérdésem bőven ahhoz, aki ezeket elkövette rajta. Na majd hazaérve előszedem a papírokat és megnézem, hogy hol járt szervizben az autó mielőtt megvettem. -
rob210
Topikgazda
Nos urak.
Továbbra is tartom, hogy a tuningjóskákkóklerfalváról sose fognak kihalni.
a pajszer volt a legközelebbi szerszám a típusismeret meg az ablakban. 
-
Cane
őstag
Üdv!
Múltkor írtam, hogy az ablaktörlőm (Espace IV) kint maradt oldalt, nem tért vissza az eredeti helyzetébe alulra, így a törlés sem működött. Ez esőben roppant bosszantó, sőt balesetveszélyes volt. Az autószerelőm (ez még nem autóvillamo$$ági szerelő, az majd később jön) azt mondta, hogy vigyem ki hozzá a kocsit, megnézi mizu de szerinte csak kontakthiba lehet. Gondoltam kontaktsprével, kis drótkefével és egy köcsönkért ablaktörlő motorral megnézem működik-e. A csatira rádugott ablaktörlő motor (ami amúgy jó) nem működött, nem mozgott. Gondoltam a csati oxidos. Ekkor kontakt spray és drótkefe kombóval léptem fel, majd egyszer csak kattogott valami és elindult a bal index és a hátsó ablaktörlő. Kiderült, basszus, hogy a kártya bent maradt a slot-ban, magyarul gyújtáson történt a barkácsolás, pedig azt hittem a zsebemben van... Benéztem a motorháztető alól a fülkébe és ekkor az "Elektrische Defekt" szöveg fogadott. Semmivel sem tudtam ezt a hibát kiütni, így gondoltam kérek időpontot autóvillamossági szerelőhöz. Azonban másnapra elindult az önmegsemmisítő funkció, a kocsi magától ki be kapcsolta a világítást, villogott a műszerfal, szóval totál szétesett a rendszer. Ekkor elhatároztam, hogy azonnal indulok a szerelőhöz, mert még az akksim is gatya lesz, ezért indítóztam és ki is értem az autóvillamossági szerelőhöz.
Ott két hónapig állt a szekér, mert az UCH meghalt. A szerelő azt mondta, hogy az ablaktörlőmotor csatiban 4 szín van, piros-fekete és ált. zöld-sárga. Hiába vigyáztam a fekete-pirosra, hogy ne legyen zárlat, a zöld sárgát sikerült drótkefével rövidre zárnom. Ez okozta az UCH halálát. Az Renault ügyelt arra, hogy felszereltség, évjárat és motortípus alapján megkülönböztette az UCH-kat, így nem volt mindegy melyik kerül bele, így a 4. váriáció volt a jó. Ezért volt 2 hónap és egy szekér arany a javítás költsége. Ezt csak az okulás miatt írtam le, ne járjon senki így, hogy kártyával a slot-ban próbálgatja azt, hogy jó-e a kocsi vagy sem.
Egy két bosszantó probléma megoldódott az UCH cserével, így pl. azonnal kapcsol az utastér ventilátor a bekapcsolás helyetti 1-2 perc késés helyett, azonban az ablaktörlő továbbra is szaraxik, néha kiáll a szélére és ott is marad, mígnem egyszer csak pl. 1 óra után visszaáll és működik egy darabig. Ha erre tudna valaki adni valami tippet az jó lenne. Ezek után már nem állnék neki barkácsolni, de azért kb. szeretném tudni mi a szar okozza ezt.
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri
#90518
üzenetére
Pedig ez egy avensisé 🤣🤣🤣
A tiéd ott figyel a dobozában hiszen nem vagy itt.
-
rob210
Topikgazda
Új játékszet
-
rob210
Topikgazda
-
vzsryl
nagyúr
rob210:
Visszatért a check parking brake az L3 M4R-nál.
A fékbetéteket tényleg cserélni kellett ugye. De most volt előzménye a hiba kiírásnak. Előtte párszor csinált olyat az elektromos kézifék, hogy már kiszálltam a kocsiból, és akkor is volt ez a jellegzetes kézifék behúzás hang. Mintha szórakozna az elektronikája, kontaktos lenne. Egy hete jött ki újból a hiba, de azóta rendben működik. A hibajelenségnél reggel mínuszok voltak, tehát erre is vissza merem vezetni az okát.Mit gondolsz?
-
ray001
csendes tag
Sziasztok! Némi segítségre lenne szükségem. Adott egy 2003 1.4 benzin kacsa Megane II, ami mostanság azt műveli, hogy reggeli első indításnál (utánna mindig pöcre indul) 2.-3. indítózásra indul csak el, és néha rögtön felpörög 4000/5000- re a fordulat. Leállítom gyorsan, majd utánna elindul, vagy rögtön kiengedem a kuplungot és elindulok vele, 100 méter múlva helyre áll a fordulat. A szokásos tömítések kicserélve a fals levegő miatt, a pillangó újratanítva, számítógépen minden adat tökéletes, max a hátsó lambdám van beállva egy picit. Szépen is megy, mi lehet vele, Előre is köszönöm!
-
szebe
addikt
válasz
norbert1998
#90506
üzenetére
Csak a kormány van a rossz oldalon, ami.... Nem teszi egyszerűvé az ismerkedést.
Balos közlekedéssel elég hamar átáll az ember agya, egyedül a körforgalmak furcsák elsőre.
Jobbos közlekedés esetén érdekesebb, országúton kell sokkal türelmesebbnek és megfontoltabbnak lenni. -
norbert1998
nagyúr
Autóbérlés fenn forgás volt. Olcsó Focus helyett drága 2021-es Qasqai lett. Nem volt nekik a foglalt Focus, de felár nélkül megkaptuk a két kategóriával és háromszor drágább Nissan-t. 1.3 tce lágy hibrid, manuál, 140 ló, full extra (bőr, vezeték nélkül AA, napfénytető, szabad kéz, szerintem ledes fényszóró, elektromos kézifék, 360 fokos kamera felük nézettel. Csak a kormány van a rossz oldalon, ami.... Nem teszi egyszerűvé az ismerkedést.)
-
johnny576
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Fele annyit ér az iPhone Air, mint amennyibe pár hete került
- Steam Deck
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Gaming notebook topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Elektromos autók - motorok
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Eladó WHIRLPOOL PACW29HP Hűtő-Fűtő Mobilklíma Fekete
- Mio Star Coffe One Milk Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- 2x YEELIGHT Cube Smart Lamp cube spor + base
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Lenovo ThinkPad P15 Gen 2 Intel i7-11850H 32GB 512GB Nvidia RTX A4000 1 év garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RX 9060XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3915, 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


Biztosan nem az lesz itt a baj...
Van még egy 23 éves Skodám, abban van feszültség és azt lehet tölteni szerencsére.

Mi ezzel a motorral vettünk új Clio 4-est 2019-ben. Mire lehet számítani, mi a típushiba és miért nem hívják vissza ezeket az autókat javításra?
már elkezdte tördelni a ferodo réteget.
komoly beszélgetés előtt állunk 😝
a pajszer volt a legközelebbi szerszám a típusismeret meg az ablakban.

