Új hozzászólás Aktív témák
-
blg
senior tag
válasz
#39560925
#33185
üzenetére
Otthon-munkahely között autózok 3.-11. kerület között, általában heti 3-szor. Mindkét végponton van saját parkolóm. Céges autó, nekem nem kerül pénzbe ha használom/nem takarítok meg semmit ha nem használom. Menetidő reggel 6:20* körül indulva általában 35 perc (de ma pl. 28 perc volt-mint kés a vajban), vissza 45-55 perc.
BKK: 1 óra - 1 óra 5 perc a menetidő mindig, és ugye alapból bérletem sincs.
*: ha BKK-val megyek, akkor is elindulok ugyanekkor.Nagyon erős indok kell, hogy ne autóval menjek.
Pl. tavaly 2 hónapig le volt zárva a budai alsó rakpart, akkor BKK-val jártam inkább. -
válasz
bandus
#33196
üzenetére
Harmadikas altalanos iskolas gyerekek kozul nalunk tobben is egyedul jarnak villamossal suliba, szerintem sok szempontbol nagyon fontos (epiti a magabiztossagot, kompetenciaerzest, stb.).
A helicopter parenting sajnos atszivargott amerikabol itthonra is, rengeteg kart okozva ezzel a gyerekeknek.

-
válasz
Vision
#33194
üzenetére
erdemes kovetni vitezy davidot linkedinen, csomo erdekesseget oszt meg, annak ellenere is, hogy a fo narrativa nyilvan az EU-s penzek nelkuli nehezsegek

sulijarat: ez mondjuk nagyon tetszik becsben, hogy mar egeszen kicsi, tippre 3-4. osztalyos gyerekeket is latsz egyedul maszkaln az utcan es a tomegkozlekedesen suli elott/utan. videken en is elso osztalytol kezdve egyedul jartam iskolaba. kicsit nehez is megertenem, hogy miert kell pesten a nyolcadikosokat meg gimiseket is keruleteken at iskolaba hordani.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz
#39560925
#33185
üzenetére
Nem mondom, h stresszmentes a bp-i autozas de a gond az, hogy sok esetben szignifikansan gyorsabb megoldas.
Eddigi rendszeres, oda-vissza tapasztalataim a teljesseg igenye nelkul:
-deli agglobol 14. Ker / 5. Ker / 9. Ker / nyugati agglo —> legalabb fele volt a menetido
-9.-bol 5.-be, szinten
-9.-bol 14.-be, szinten
-19.-bol 5.-be, szinten
-19.-bol nyugati aggloba, szinten
-deli agglobol 11, szinten
-deli agglobol 23, szintenOszinten szeretnek egyszer egy olyan munkahelyet, ahova a tomegkozlekedes valos alternativa lesz (az almom az, hogy az iroda elerheto legyen erollerrel 10-15p alatt). Tehat nem/vagy nem jelentosen lesz hosszabb a menetidom. Na, akkor elfogok gondolkozni.. de jelenleg (is) valaszthatok, hogy atlag 35-40p kocsi vagy 1o30p tomeg amit a tovabbiakban meg jelentosen javit az auto javara, hogy ha tulorazom/korabban megyek (mindketto igen surun elofordul), akkor a tomegkozlekedes ritkabban jar az auto menetideje a forgalom miatt pedig lecsokken 30p-re.
Neha-neha tomegkozlekedek (leginkabb, ha a belvaros a cel a haverok-buli-fanta miatt), de ilyenkor nem szamit az ido. Ami meg problema tud lenni a korabban emlitettekhez hasonloan, hogy ha nincs minden utasnak berlete, akkor mar jegyet kell valtani ami nem feltetlen megeros, ha az elsullyedt koltsegekkel - helyesen - nem szamolsz.
Repterre pl tomeggel megyek mert ott valos alternativa nekem: 20p auto / 30-35p tomegkoz (0 atszallas) es 700 ft vs 15.000(?)
-
válasz
MrSealRD
#33188
üzenetére
Franciáknál betiltották a belföldi repülőjáratokat, ez már egy elég komoly lépés. A fapadosok is cserélik le a gépeiket hatékonyabbakra. Gőzerővel zajlik az elektromos/tüzelőanyagcellás kamionok fejlesztése is. Sok-sok szempontból a repülés/teherszállítás zöldítése sokkal nehezebb, mint a személygépjárműveké, de dolgoznak rajta. A hajókon is.
Persze, Budapest, és a nagyvárosok nem egy homogén massza. Viszont rengeteg olyan helyzet van, ahol a nettó kényelem miatt ül valaki autóba, pedig triviális opció lenne az alternatív közlekedés. Talán a legnagyobb gond az agglo ingázás, ezzel 1000%, hogy kezdeni fognak valamit.
#33191emvy
Ez az igazi agyrém. Itt lakunk a fonódó mellett, a szomszédunkban egy iskola, de reggel 7-8-között nem lehet közlekedni, mert sorban parkolnak a kölyköket fuvarozó szülők a lakóövezetben. -
Worm40000
csendes tag
válasz
#39560925
#33185
üzenetére
Kényelmes autózás nézőpont: 3. 4. 13. kerület viszonylatban fordulok meg leginkább. Kis túlzással hamarabb érek be a munkahelyemre, mint amennyi idő a vonatig kisétálni. Jó időben biciklizni is szoktam, de az majdnem dupla idő az autóhoz képest.
Viszont a belvárosba jellemzően én is BKV-zok, valamint én kifejezetten szeretek is vezetni. -
válasz
MrSealRD
#33188
üzenetére
ez mar nagyon off, de egy utolso gondolat: mert szornyu, hogy egy jobb vilag erdekeben aldozatokat kell hozni, illetve fejlesztesre kesztetik a gyartokat?
illetve honnan tudod, hogy mashol el sem kezdtek? nyilvan a szemelyautoknak vagyunk kiteve, ezeket ismerjuk. nekem - es bocs, de bizos vagyok benne, hogy neked sem - fogalmam sincs a repulogep hajtomuvek, hajomotorok, kamion motorok szabalyozasarol, fejleszteseirol. de biztos vagyok benne, hogy egy uj sugarhajtomu sokkal hatekonyabb, mint egy 5 evvel ezelotti

az energiatermelesrol meg ne is beszeljunk, ahol ezek a torekvesek a szel meg napenergia, energiatarolas, hidrogengazdasag temakoreivel folyamatosan ott vannak az ablakban. -
válasz
#39560925
#33185
üzenetére
A parkolóhely keresés és a miatta megjelenő extra idő kb ilyen mumus szinten van... Tehát, milyen gyakoriságról beszélgetünk. Ha valaki munkába jár autóval, az tuti nem fog parkolóhelyet keresgélni, mert ez azt is jelenti, hogy fizetős parkolót keres. Ennek akkora a költsége, hogy nincs ember aki ezt így csinálja. Tehát totál nem életszerű, hogy Pista minden reggel beül a kocsiba, átmegy egy másik zónába és ott perkálja a napi díjat miután 10 percig keresgélte a helyet...
Ha eseti utazásról van szó, az meg megint más tészta. Ha heti egyszer mész be vagy kétszer...mert valamit intézel... az azért nem a világ vége...
Én kaputól, parkolóházig megyek...céges parkolóban landolok...
Az hogy téged idegesít...oké. Elfogadom. BKV, meg bicikli...rendben. De van akit nem. Tehát az, hogy téged frusztrál ez a tevékenység az nem érv amellett, hogy mindenki más tegyen úgy mint te.

-
válasz
#39560925
#33185
üzenetére
ez altalanositas, nekem az a tapasztalatom, hogy a legtobb helyre gyorsabban odaersz kocsival. parkolni lehet a parkolohazakban. vagy eleve olyan helyre mesz ahol van parkolo. amig a mammut-oktogon kozott ingaztam, reggel pont annyi volt kocsival (a biciklisav ellenere is), mint bkv-val. hazafele meg altalaban rovidebb, mert viszonylag sokaig bent ultem, neha persze volt ez az ut 30-40 perc, meg 10-20p parkolohely kereses, ez ilyen. a kocsi szerencsere ment magatol a dugoban igy az sem volt faraszto egyaltalan

most a kulvarosbol a belvarosba menet hetvegente a tomegkozlekedes kb 1:00-1:15, ugyanez kocsival kb 35-40 perc, ami ezert sok. ha nem metro kozeleben laksz becsben eleg lassu a kozlekedes. ilyenkor inkabb sharenow-t hasznalunk.
-
-
tototos
addikt
válasz
#39560925
#33185
üzenetére
Nálam vegyes az autó használat Budapesten belül. Ha jóval gyorsabb kocsival akkor beülök és megyek, ha nem és még a parkolással is szívni kell akkor tömegközlekedés. Igaz legtöbbet nem csúcsidőszakban közlekedem.
Volt olyan hogy tömegközlekedve 1 óra lett volna az út(sok átszállással), kocsival meg 30 perc. Ebben az esetben a kocsit választom.
Van olyan is amikor olcsóbb a kocsi 2 embernek mintha BKV-val mennénk, igaz ehhez kell, hogy szinte teljes HO-ban vagyunk és gyalogtávra vannak boltok, ha meg nagyobb bevásárlás akkor kocsi. Persze lehet mondani a kocsi is pénzbe kerül, de azt most úgy veszem hogy van, a BKK bérlet meg közel 20 ezer forint lenne havonta 2 főnek.
Jah és ha már környezetszennyezés: Toyota Priust használok ami dugóban nagyon szépen tud elektromosan araszolni. -
-
#39560925
törölt tag
válasz
gyépés
#33183
üzenetére
Nekem a városban autózás stresszes. Tele van idiótákkal az út, a sofőrök felének semmi awareness-e nincs a környezetéről, nem tudják olvasni a forgalmat. Felidegesít. Szóval még ha gyorsabb is lenne autóval valahova menni (parkolás miatt rengetegszer nem), akkor is inkább BKV-zok vagy biciklizek.
Olvasni itt csomó érvet a kényelmes (bp-n belüli) autózás mellett, de ezt a nézőpontot nem láttam megjelenni. Hozzájuk intézem a kérdést: komolyan van türelmetek dugóban ülni a sok idióta autós között? Aztán negyed órát szopni hogy parkolóhelyet találjátok?
-
válasz
gyépés
#33183
üzenetére
+1, tokre egyetertek ebben is, annak ellenere, hogy amig bp-n eltem es volt utom en is mindenhova azzal mentem, pont emiatt a nyugi es kenyelem miatt. szol a zene, nincs korulotted 3 budos ember mar reggel 9-kor... szoval komfort, nah. ebbol probalok most itt felaldozni.
-
gyépés
aktív tag
Pesten élek, van autóm, de csak akkor használom, ha vidékre megyek, vagy valahova nem éri meg tömegközlekedéssel menni, mert nem érnék oda időben. Ennek következtében max. havonta egyszer használjuk az autót, és akkor szinte mindig legalább hárman ülünk benne. (Erre mondjuk nem biztos, hogy érdemes autót fenntartani, de az más téma.
)
Nekem az a tapasztalatom, hogy az jár inkább kocsival, akinek derogál a tömeggel érintkezni. Lehet mindenféle magyarázatokat kitalálni, de én azt látom, kb. mindig ez van a háttérben, hogy az ember többre értékeli magát, minthogy tömegközlekedjen. No offense. -
válasz
MrSealRD
#33181
üzenetére
értem amit mondani szeretnél, de ez egy borzasztó korlátolt gondolkodás. azért mert a szállítmányozást, vagy a légiközlekedést sokszorosan nehezebb átalakítani, inkább ne tegyünk semmit ott, ahol egyéni döntésekkel is tudunk pozitív változást elérni?
ahelyett, hogy autóba ülsz, ott van alternatívaként a tömegközlekedés, vagy a mikrmobilitás, elektromos autók. van ilyen alternatíva a szállítmányozásra, légiközlekedésre? ez utóbbira egyébként igen, néhány kollégám inkább az éjszakai vonatot választja utazáskor a repülő helyett, pont ezen megfontolásból.
-
válasz
bandus
#33180
üzenetére
Szerintem erősen torzítjátok a szükséglet és kényelem viszonyát azért, hogy úgy érezzétek igazatok van... Ha igazán a környezetvédelem lenne a motiváció akkor egészpályás letámadás lenne. Nem csak az autókat vegzálnák, hanem repülők, hajók..stb... Ami az EURO X-hez képest kvázi vadnyugat.
-
-
válasz
bandus
#33175
üzenetére
Egyszer már meghúztuk idén a bajszukat. Grafton volt úgy rémlik az is (lehet másik recruiter cég), valami Cyber sec pozinévvel ami nem Engineer, és a hirdetésben 3-4-5 domaint kértek, mindenhez is érteni kell, minden sorba ott volt hogy minimum 3, de inkább 5 év tapasztalat. Majd a hirdetés végén szószerint capslockosan volt írva hogy "NOT A SENIOR ROLE, junior-medior"
Emiatt egy Pénteken 1 kollégával + 1 haverral lebeszéltük, hogy feldobjuk a CV-inket. Hétfőn engem kerestek először telefonon, és megkérdeztem a hölgyet a cég nevéről..Education First. Mondtam, hogy köszönöm nem érdekel, amikor visszakérdezett megválaszoltam aránylag objektíven hogy 3-4 pozit akarnak egy emberrel lefedni és megmosolyogtató volt, hogy capslockosan írnak a hirdetésbe hogy nem senior grade. A hirdetést anno azon a héten leszedték.
-
Madwe
nagyúr
-
dnelb
veterán
válasz
Vision
#33168
üzenetére
de az utazóközönség mekkora részét teszik ők ki BUDÁN? Komolytalan, na.
Én úgy veszem észre XI elég komolyan csúszik le. 3 év alatt drasztikusan átalakult milyen emberek vannak a megállókban, villamosokon, móriczon, ujbudan már nem tudok úgy elmenni hogy ne kelljen 2 embert elküldeni a faszba, régen is volt de jóval kevesebb. Most pl ukránokkal is tele lett , de ők legalább normálisabbak. Persze még nem annyira gáz mint a pesti oldal, de én határozottan látom a romlást. -
Enyhe off-topik (
)Grafton hívott hogy az Education First-be keresnek Security Engineer-t, érdekel-e, elmondta szivárványba hogy piaci feletti fizu (nem igaz, van ott ismerős) és erre is bruttó 2 felett a sáv vége, de ennyi a csomag, se cafi se semmi.
Mondtam, hogy sose voltam még dedikáltan csak sec engineer, platform engineer szóval ez a pozi most nem érdekel, de a valóság az hogy sajnos nagyon gáz munkahelyi légkör infó hírek szivárognak vissza hozzám. (ezt nyilván nem mondtam meg neki.) -
Ahhj, no offense, de ennek tényleg annyi értelme van, mintha azt mondanám, hogy én csak akkor veszek jegyet, ha sztriptíztáncosok szórakoztatnak 2 megálló között. Igénybe veszel egy szolgáltatást, aminek ára van. Ahhoz semmi közöd, hogy más esetleg nem fizet érte/bliccel. De amúgy ezt tényleg nem tapasztalom, amit mondasz. Nyilván egy sittes bandába nem fog belekötni egy kaller, de az utazóközönség mekkora részét teszik ők ki BUDÁN? Komolytalan, na.
legyen komoly ellenőrzés, fizessen mindenki, ennek örülnék a legjobban.
Kezdhetnéd mondjuk saját magaddal. Nem tudom, hogy mit értesz komoly ellenőrzés alatt, de a bliccelés megszüntetése lehetetlen. Bárhol a világon így van ez. A különbség a társadalom általános morálja. A mienkről éppen most tettél tanúbizonyságot.
-
en 8-14% kozotti szamokat talalok hirtelen. plusz megvan az autoknak a lokalis hatasa az egeszsegugyre. szoval szerintem igenis fontos, hogy ezek a problemak lokalisan legyenek kezelve. de ehhez az is kell, hogy az berek gondolkodasa valtozzon, nem lehet ezt azzal elerni, hogy forgalmival ingyen utazol.
a tobbi egyebkent valid erv, bar a csokkeno nepessegu europara pont nem igaz.
-
dnelb
veterán
válasz
Vision
#33163
üzenetére
Sőt, szerintem még ők fizessenek, ha felszállsz a villamosra.
Családtámogatások helyett lehetne erre költeni ha annyira komolyan gondolják. Vagy pl 2 gyerek felett komoly klímaadó a családra, mivel egy gyerek min 70 évnyi szennyezés a földnek. Egy gyerektelenhez képest egy 3 gyerekes család már 210-240 évnyi extra szennyezést tesz a közösbe. Ezt kéne büntetni keményen, nem a szemelyautokat amik kb az össz kibocsátás 3%-a :D Látszattevékenység. Közbe meg teleszarjuk gyerekkel a földet. -
Ha annyira fontos a co2 akkor az is egy tök jó ötlet lenne ha forgalmival lehetne használni a tömeget...
Sőt, szerintem még ők fizessenek, ha felszállsz a villamosra.
Amúgy pont ezen a vonalon élek én is, és messze nem olyan szar a helyzet, mint ahogy felvázolod. De a lényeg átjött; azért ülsz autóba, mint bárki más: a kényelem miatt. -
dnelb
veterán
válasz
Vision
#33161
üzenetére
Azért ül egy rakás ember kocsiba, mert nincs klíma bizonyos BKV járatokon.
Én pl igen.
Nyáron halál, nem tudsz elmenni bárhova anélkül hogy ne rohadjal szarrá. Itt XI-be legalábbis a vilik nagyrésze a régi hulladék fajta. A type c-kről/csövesekről nem is beszélve, akikhez nem megy oda az ellenőr . Igy amikor tehetem természetesen bliccelek. Majd ha őket is büntetik, + adnak normális szolgáltatást akkor fizetek, addig blicc + nyáron autó. Ha annyira fontos a co2 akkor az is egy tök jó ötlet lenne ha forgalmival lehetne használni a tömeget, rengeteg ember tuti azt választaná. Más kérdés hogy 1 nap alatt beomlana a faszba az egész 
-
Ez klasszik érv, de sajnos nem igaz. Az utak építése, fenntartása, illetve a kibocsátás önmagában akkora teher, amit az autósok befizetése messze nem fedez. Nem véletlen, hogy értelmezhető út ott épül/újul meg, ahol az EU erre pénzt ad. Egyébként nyugodtan lehet érveket is írni, nem csak személyeskedni.
Ja, a csacskaságok az nem érv. Meg az sem, hogy debezzeg a biciklisek. 
#33157MrCsiT
Oh boy, persze. Azért ül egy rakás ember kocsiba, mert nincs klíma bizonyos BKV járatokon. Na nemár! Amúgy a 60% most is tömegközlekedik, vagy bringázik, 40% az autósok aránya.
Tényleg úgy csináltok, mintha életetekben nem jártatok volna még egyetlen Nyugati nagyvárosban sem. Szerintetek ott nincsenek lecsoffadt viszonylatok, vagy csövesek a metrón? Lol.
-
Egon
nagyúr
válasz
Vision
#33151
üzenetére
A matek az mögötte, hogy az autósokkal nincs megfizettetve ennek a költsége.
ROTFLMAO, bazzeg, pofám leszakad. Nyilván nincs ezer sarc az autósokon, a benzin jövedéki adójától kezdve a dubaji többszörösére rúgó parkolási díjakon, nincs...
Bezzeg a bringások, ugye, azok aztán jól megfizetik a bicikliutak, meg egyebek költségét... 
Hja, és a BKV is nyereséget termel ugyebár, mindenféle állami meg önkormányzati pénzcsap hiányában is...
Gratulálok, a sok csacskaságra, ami elhangzott tőled ebben a topicban, sikerült feltenned a koronát...

-
válasz
axioma
#33154
üzenetére
Persze, csak azt te is tudod, hogy ez nem érv a busz ellen. Folyamatosan frissítik a flottát, és még a legszennyezőbb busz karbonlábnyoma is nagyságrendekkel kisebb, mint adott utasnak megfelelő számú autó kibocsátása. Az EV-nek is van, csak nem lokális.
...a keringes meg rontja a CO2-t (egyik iranyban tele, vissza ures).
Ezen amúgy jó szervezéssel lehet majd javítani. Rengeteg fejlesztés kell még Bp-n ahhoz, hogy ennél is faszább legyen a tömegközlekedés, és meglepő módon leginkább a szakemberek fejében. Például megszüntetni a ráhordó járat logikát, és behozni jobban az agglo járatokat a városba. A 4-6-ot, de a 3-as metrót se lehet már tovább terhelni, koncepcionális változás kell.
Tök egyszerű a válasz: nyilván autóval mentem Németországba. De itt most Budapest problémáiról beszélünk, azt pedig a napi agglo ingázók, illetve a belső forgalom okozza, nem azok, akik beülnek a kocsiba hétvégén 2-havonta 1x, és elutaznak külföldre telekocsival. Hétköznap én is bringával/bkv-val járok, ha be kell mennem, esetleg ha nincs forgalom, akkor a város másik felére kocsival. A vita nem arról szól, hogy tiltsák ki a városból a verdákat telibe, hanem arról, hogy radikálisan csökkenteni kell a terhelt részek autóforgalmát.
Én vidékiként, ha felmennénk hármasban (asszony, gyerek, én) mondjuk az állatkertbe, hogyan tegyem meg?
Hidd el, nem a hétvégén állatkertbe érkező vidékiek miatt élhetetlen a közúti közlekedés Budapesten.
Szóval gyere nyugodtan autóval.A Balaton pedig jó példa erre a hétvégi ingázós agyrémre. Ebbe inkább bele sem megyek, mert ez a nagy Balcsi mánia egyébként is a kriptonitom.
-
pn4hvq
senior tag
válasz
Vision
#33153
üzenetére
Nem kötekedés, de ugye te a másik topikban írt 700km-es utat (valahol mászni voltál) busszal, vonattal tetted meg és azt vezetted, ugye?
Kérdezhetném, hogy amikor nyaranta a főváros és a Balaton között pénteken egyik irányba, vasárnap visszafelé dugó van, akkor nem merül fel, hogy ugyan minek mennek oda a tóhoz autóval? Van vonat/busz is mindkét irányba.
Én vidékiként, ha felmennénk hármasban (asszony, gyerek, én) mondjuk az állatkertbe, hogyan tegyem meg? Egy felnőtt vonatjegyéből megvan az oda-vissza üzemanyagköltségem háztól-házig (természetesen van parkolási díj is, azt ez az egy jegy nem fedezné). A vonatról pedig még tömegközlekedni is kell. És ez csak egy személy, nem három...
Nekünk mind időben, mind költségben jelentősen jobb megoldás lenne az autó. -
axioma
veterán
válasz
Vision
#33153
üzenetére
Azt mondtam hogy a helyigeny jogos hoyg elter, a keringes meg rontja a CO2-t (egyik iranyban tele, vissza ures).
Ha javul a buszallomany az jo, en mindig muszaj messzirol keruljem a legtobbet mert csukott ablak mellett is szar (persze jopar nem busz is ilyen, de azokat meg tenyleg ki kell/lehet tiltani/szoritani, a buszt azt nem). -
válasz
axioma
#33152
üzenetére
Euro6 buszok járnak azon a vonalon.
És amíg a megállóban várakoztam egyetlen EV-t sem láttam elhaladni. Lecsoffadt, 15 éves szarokat 1-1 sofőrrel sokkal inkább.Azt viszont ne felejtsd el, hogy 1 busz adott napon nem 30 embert szállít el, hanem több ezret. A te EV-d meg csak egyet, aztán áll egy helyben, miközben foglalta a helyet az úton, aztán foglalja a helyet a parkolóban, vagy az utcán. Ennek is költsége van.
Még a végén kihozzátok itt a balkánon, hogy az autós közlekedés környezetbarátabb, mint a tömegközlekedés.

Amúgy nyilván nem koppra 2 perc lesz a különbség, mire beér a városba, mivel áll a dugóban a nyomorult busz. Ha tized ekkora lenne az autóforgalom, akkor sokkal jobb lenne a helyzet.
-
axioma
veterán
válasz
Vision
#33151
üzenetére
Azert a 2 percente kozlekedes az csak marketingfogas, a villamos a zart palyan nem tudja megoldani (hogy menetido / 2 perc darab villamos kozlekedjen egy iranyban, anelkul hogy rendszeresen arra varna az egyik, hogy mikor hagyja el a megallot a masik). De ele'g az, hogy a user e'rzete annyi.
Raadasul amig fustos buszok vannak, a 30 db elektromos kisauto aka'r jobban johet ki CO2-re, ha terfogatban/feluletben nem is. -
válasz
MrSealRD
#33149
üzenetére
Én inkább fejleszteném az infrastruktúrát, nem elsorvasztanám. És nagyon nem az a megoldás hogy mindenkit buszra/vonatra ültetsz... el kell fogadni, hogy nem ez az ultimate megoldás.
Pedig de, sajnos ez az ultimate megoldás, mert ennyi embert ekkora helyre csak így lehet mozgatni. Persze beleértve a mikromobilitást, az autókat pedig kiszorítva. Tök egyszerű a képlet, a városokban kevés a hely, az autók pedig sokat foglalnak, ráadásul nagyon rossz hatékonysággal. Nincs alternatíva, és te sem tudtál mondani. A közúthálózatot nem lehet tovább bővíteni, mert minden be van építve. Amúgy felesleges erről vitatkozni, mert az urbanisták kitalálták már ezt rég, csak a politikai akarat kell a megvalósításhoz.A 22-essel mentem, és még ülőhelyem is volt hétfőn délelőtt. Reggel nyilván szarabb a helyzet, csak már megint ott tartunk, hogy statikus rendszerben gondolkozol. Ha többen használják a buszt, akkor majd nem 10 percenként jár, hanem 5, vagy 3 (most lecsekkoltam, és reggel van, hogy 2-percenként jár). Ismétlem, tömegközelekedéssel elszállítani ezt az embertömeget nagyságrendekkel gazdaságosabb, mint autóval. A matek az mögötte, hogy az autósokkal nincs megfizettetve ennek a költsége.
Most hogy egymás mellé pakolják ezeket, és egy területre kell megoldani ennyi embernek a közlekedést, most jó?
De nem egy helyre pakolják. Több irodaterület is van a városban mindenfele szétszórva, igazodva a közlekedési csomópontokhoz. Ezen túl mi mást szeretnél, hova épüljenek az irodaházak? Tudom, a szomszédodba, de hát ez nyilván irrealitás. -
válasz
HoTDoG
#33148
üzenetére
A Lánchíddal az a baj, hogy nincs belőle több... mármint úgy hídból. Eltelt már pár évtized az utolsó híd óta. És egyébként lehetne építeni direktbe gyalogos/kerékpáros/rolleres hidakat...IS... valószínű nem kerülne annyiba, mint amire 40 tonnás dögöket engednek rá... és világ boldogsága lenne...
-
válasz
Vision
#33147
üzenetére
Én inkább fejleszteném az infrastruktúrát, nem elsorvasztanám. És nagyon nem az a megoldás hogy mindenkit buszra/vonatra ültetsz... el kell fogadni, hogy nem ez az ultimate megoldás. Megint kileng az inga egy véglet felé... hogy melyik szakaszában nem látjuk, de nem ez a megoldás. Csak azért mert ez a trend dívik...azért ne mondjuk már rá azt, hogy jó... A történelemben mindig voltak hullámok amire felült a civilizáció...és szépen kis is forrta magát... aztán új irányokba indultak el mert sose volt igazán jó amit az elején annak gondoltak.
A buszos történetbe azért kötöttem bele...mert biztos nem a szardínia járattal mentél. Pár hete a Budakeszi Vadasparkba mentünk ki... Piliscsabáról ez úgy nézett ki, hogy vonattal Újpestig, majd 3-as metró Deák tér, átszállás 2-es metróra Szél Kálmán térig, majd busz. 1 óra 45 perc.
Előtte a Budapest Go-val, Menetrendek.hu-val...meg a jó Istennel is leterveztettem az utat, hogy hátha van más megoldás... mert a térkép meg a földrajz szerint logikus lenne... De nincs. Ha helyközi buszt néztem azzal is ez volt a helyzet.
És egy Solo EV buszt fogtam ki...ami tök jó volt, mert több megállón keresztül mentünk úgy, hogy az ajtóban pantomimeztem...és a megállóban várakozók arcán egyértelműen azt láttad a nyíló ajtónál, hogy "...akkor megvárom a következőt..."
Az már csak fun volt, hogy a sofőr 2 módot ismert. Nagy gáz...nagy fék... Ilyenkor vígjátékokat megszégyenítő jelenetként repült mindenki előre hátra...Erre gondoltam, hogy van 1 DARAB történeted. Szuper, ilyenek is kellenek. De ebből ne vonjunk már le nagyívű következtetést... Ha minden nap így kéne bejárnod kijönnének a további problémák is. És nem a dugó lenne a legnagyobb problémád.
Ergo: ha Tökölön laksz, és melléd költözik az IBM irodaháza, de te a HP-nál dolgozol, akkor mennyivel vagy kisegítve?
Itt nem ez volt a felvetés, hanem az adott területre koncentrált embermennyiség. Most hogy egymás mellé pakolják ezeket, és egy területre kell megoldani ennyi embernek a közlekedést, most jó? Hát pont erről beszélünk, hogy nem jó.
-
HoTDoG
tag
válasz
MrSealRD
#33146
üzenetére
"..A földrajzilag elosztottabb lenne BP akkor most nem lenne miről beszélgetnünk, mert nem ugyanarra a pár négyzetkilométerre akarna eljutni 1,5M ember minden nap.."
Meg is válaszoltad az első két felvetésedet is (üzletek, étterem) és az okát amiért egyre jobban épül le a vidék. Annyi, hogy nem csak Budapestnek és közvetlen környezetének, hanem az országnak is elosztottabnak kellene lennie.A dugódíjhoz és a nagyvárosi autós közlekedéshez, autótulajként:
Én nagyon szurkolok, hogy a Lánchíd megmaradjon úgy ahogy van, autómentesnek. Semmi szükség oda autóforgalomra. Így legalább a tömegközlekedés dinamikus lett, előtte se az autós, se a tömeg nem volt az. Ez lenne az első lépés, hogy közelítsük a nyugati városok szintjét és a dugódíj lehetőségét, amihez persze versenyképes tömegközelekdés, kerékpár infra, stb kellene. Ha ez (Lánchíd) sem megy át, akkor szerintem itt már sosem lesz változás a fejekben
. -
válasz
MrSealRD
#33146
üzenetére
Ez melyik napszakban volt?! Egyszer mentél ezen a vonalon és máris minden jó. Csináld ezt 1 évig mondjuk. Lehet más lesz a véleményed.
Ezt most nem értem, hogy mire írtad. Annyit mondtam, hogy 10 percenként jár a busz (ezt a BKK oldalán bárki ellenőrizheti), és jól haladna, ha nem lenne ennyi autó (nem lenne miattuk dugó). Most ezen mibe tudtál belekötni? Senki sem mondta, hogy jó, csak azt, hogy jó lehetne, ha kipicsáznák a kocsikat a busz útjából.Persze, legyen dugódíj... oké... remélem az utak állapota is ilyen extrém mértékben fog javulni.
Mi az összefüggés? A dugódíj nem azért van, hogy legyen miből felújítani az utakat, hanem azért, hogy ne a kocsiba ülj, hanem alternatív módon juss el a célodhoz.A földrajzilag elosztottabb lenne BP akkor most nem lenne miről beszélgetnünk, mert nem ugyanarra a pár négyzetkilométerre akarna eljutni 1,5M ember minden nap.
Nem lehet földrajzilag elosztottabb, mert akkor mégkevésbé lehetne megoldani a közlekedést. Nem véletlenül koncentrálódnak az irodanegyedek a tömegközlekedési csomópontokhoz. Ergo: ha Tökölön laksz, és melléd költözik az IBM irodaháza, de te a HP-nál dolgozol, akkor mennyivel vagy kisegítve? Cserébe egy rakat embernek most már Tökölre kell majd ingáznia.
De tényleg a dugódíj lesz a jó megoldást.

Igen, az lesz a megoldás, mint ahogy minden nyugati városban is ez a megoldás. Az autózás költségét addig kell emelni, amíg megéri az alternatív megoldások kényelmetlenségét választani. Az autózás most túl olcsó, és túl kényelmes bármi máshoz képest nagy átlagban. Menj el Londonba, a belvárosban alig látsz autót az utakon. Miközben 5x akkora a népessége, mint Budapestnek. -
#33098 goodboy007 :
Ezt a pláza, meg multibrand...meg hasonló panaszkodást én is vegyes érzésekkel fogadom. Mintha minden nap vásárolni kellene menni? Kb több hetes nagybevásárlásokat tartunk... Ha ruha kell akkor átnézem a ruhatárat, aztán megnézem kb mi fog kipörögni a következő hónapokban, és egybe lezavarom. Kinek van kedve a hömpölygő tömeggel úszni?!
Étterem kérdés is elég érdekes. A hétköznapokon azt látni, hogy a munkahely 500-800m-es körzeténél messzebb nem megy senki ha ebédről van szó.
Ha meg este, délután különleges esemény van az meg havi 1-2 alkalom legfelejebb.
Van aki ehhez igazítja a lakhatását?!#33104 D1Rect :
Fodrász, WTF?! Tudom már írták...de évek óta 2000 - 2500-ért nyírják a hajam. Ugyanoda járok. Igaz nálam nincs szakáll és egyszerű a képlet is... De ez megint ilyen extrém kiragadott példa.#33117 Tapsi:
Ez melyik napszakban volt?! Egyszer mentél ezen a vonalon és máris minden jó. Csináld ezt 1 évig mondjuk. Lehet más lesz a véleményed.
Persze, legyen dugódíj... oké... remélem az utak állapota is ilyen extrém mértékben fog javulni.
De itt is látszik mennyire ellentmondásos az emberi lélek... Mindent egy kupacra tegyünk be a város közepébe... Mert az milyen jó... Aha, csak aztán egyik infrastruktúra sem bírja el... A földrajzilag elosztottabb lenne BP akkor most nem lenne miről beszélgetnünk, mert nem ugyanarra a pár négyzetkilométerre akarna eljutni 1,5M ember minden nap.
De tényleg a dugódíj lesz a jó megoldást.
-
válasz
sakal83
#33144
üzenetére
Fővárosról beszélünk, és múltbéli trendekről. 10 éve nálunk sokkal könnyebb volt saját ingatlanhoz jutni, mint mondjuk Berlinben, ahol szintén lakhatási válság van. Persze most szar a helyzet már mindenhol.
Amúgy a lényeg az, hogy ez a saját tulajdonú ingatlan dolog nem magyar sajátosság/hülyeség, hanem a világ minden táján meglévő igény.
-
-
válasz
carapace
#33140
üzenetére
Csak arra akartam célozni, hogy ez a munkahelyed mellé költözöl dolog fiatalon még játszik, később már nehezebben mozdul az ember. Nekem mondjuk kerek perec megmondta az asszony, hogy ő még 2x hajlandó költözni az életben, többször nem. Szóval na.

#33141tototos
Meg ugye a magyaroknál még mindig nagyon erős a birtoklási ösztön, hogy legyen sajátom mert akkor vagyok valaki.
Aki megteheti, az Nyugaton is vesz. A különbség abból fakad, hogy ott annyira magasak az árak, hogy sokaknak elképzelhetetlen a lakáshoz jutás. -
tototos
addikt
válasz
carapace
#33138
üzenetére
A bérlés vs. vásárlás nem ilyen egyértelmű szerintem. Amit ugye felhoznak a bérlés ellen, hogy kb kidobott pénz az ablakon és ugyanazért az összegért fizetheted a hitelt is. Meg ugye a magyaroknál még mindig nagyon erős a birtoklási ösztön, hogy legyen sajátom mert akkor vagyok valaki.
-
carapace
tag
válasz
Vision
#33139
üzenetére
Ezt csak komplikálja a célfüggvényt, attól még a probléma ugyanaz. Ha van párod, nyilván kell találni egy olyan pontot, ami mindkettőtöknek a toleranciasávjában benne van. De nyilván az ő munkahelye is változhat, meg a tied is, szóval lényegileg ugyanaz marad a kérdés.
Az albikeresés az meg mindenhol szívás, de ha lakást akarsz venni az dettó. -
válasz
carapace
#33138
üzenetére
Ez kizárólag addig igaz, amíg egyedül élsz. Ha van párod, aki dolgozik, de a város teljesen más részén, akkor valamelyikőtök szívni fog. De például Bp-n jó minőségű lakásból hatalmas hiány van. A barátaim pont most küszködnek albikereséssel, pénzük is van, mégsem találnak egyelőre ott, és olyat, amilyet szeretnének.
-
tototos
addikt
válasz
carapace
#33136
üzenetére
Számomra a jól választani azt jelenti, hogy a munkahelyhez választod. Ha az ismerősödnek soroksárra vagy csepelre kellene dolgozni járni máris bukna a Solymári jó választás szerintem.
Amúgy a témához egy kis saját vélemény. Több mint 30 évet éltem 6000 fős településen 30km-re Budapesttől. Nincs helyben csak magán kisboltok, 1 CBA és 1 coop. Van óvoda és általános iskola. SZTK-ba 15km-t kell utazni.
Én a 30 év alatt nem éreztem hátrányát ennek a közegnek, persze nem jártam elit gimnáziumba, mégis bekerültem a BME-re és elvégeztem azt. Persze nem tudni mi lett volna egy elit gimnáziumban vagy ha mondjuk többféle sportolási lehetőség van és mondjuk kiderül hogy valamiben jó vagyok. -
carapace
tag
válasz
Qtya123
#33110
üzenetére
Szerintem csak szimplán jól meg kell választani az agglos települést. Ismerős Solymáron lakik, reggel szépen felül a vonatra, öt perc alatt Újpesten van, onnan meg további 15 perc alatt a Nyugatinál, ahol a munkahelye van.És valami erdő szélén lakik, múltkor a szarvasok lelegelték a körtefáját.
-
rushmoon
csendes tag
válasz
dobolan
#33130
üzenetére
Szerintem tökmindegy, bármelyik magyar városban találsz olcsóbban is meg drágábban is.. Szóval felesleges ez a szubjektív (saját igények, szokások, pénztárca, fizetési hajlandóság, stb. szerinti), kis merítéses hasonlítgatás. Ha valamiféle átlag érdekel bárkit vidék vs. bp-i árak témában, az nézelődjön a KSH statisztikáiban.
-
válasz
HoTDoG
#33131
üzenetére
Lehet kicsit túl van kapva ez a top 10 gimi történet.
Nyíregy/Debó sulijai 20 éve sokkal jobbak voltak, mint manapság.
Az amcsi gimi 6 millió / fő / év, plusz ki kell jutni Nagykovácsi mellé.
Csak pár példa volt, van még tucatnyi jó gimi Budán és Pesten. Állami is.Egyetemmel amúgy kár is számolni, aki tényleg kiemelkedő tehetség, az úgyis külföldön tanul tovább. Így volt ez már 10 éve is.
-
HoTDoG
tag
válasz
Vision
#33125
üzenetére
Lehet kicsit túl van kapva ez a top 10 gimi történet. Egy konkrét generációt ismerek Nyíregyházáról és Debrecenből. Mindkét városban több elismert gimi van és ezekből is kerültek ki mostanra már cégvezetővé, kutatóvá, igazgatóvá vált emberek, Svájcban, Amerikában, de itthon is.
Az amcsi gimi 6 millió / fő / év, plusz ki kell jutni Nagykovácsi mellé. Ez még Budáról is kellemes túra csúcsidőben. Brit gimi szintén 6 millió / fő / év. Francia gimi megint a világ végén a budai kerületekhez (nem II/A) képest. Azért ez egy igen szűk réteg még a II, XII kerület lakói között is, akik ezt megtehetik.
Az osztrák ami évi kb 600e / fő, a német pedig 1.2 millió / fő. Ezek már inkább elérhetőbbek és nem is a világ végén vannak. -
shifty!
senior tag
válasz
Vision
#33117
üzenetére
"Akkor meg az agglósok szépen felszállnak majd a buszra. És ez így van jól."
Azért az agglo nem csak délpestből áll, saját példa, észak-északkelet vonalon az agglobol bejárás a tömegközlekedés szétkorrodáltsága, felújítatlansága, szarul szervezettsége miatt egy nightmare csomag. Váci vasútvonal ~használhatatlan, 23 km legalább 40 perc alatt.Olyan rendszerszintű hiányosságok vannak, hogy akármennyire utálok dugót okozni az autóban üléssel, nincs olyan matek, ami szerint költségben vagy időben vagy bármilyen szempontból megérje az egyéni helyett a közösségi közlekedést használni.
-
Kickass
őstag
válasz
sakal83
#33124
üzenetére
Ha szerinted nem nagyobb a tavolsag pesten mint egy megyeszekhelyen az baj
akkor is nagyobb ha lusta vagy meg akkor is ha nem 
Ha nem akarod érteni, azzal nyilván nem tudok mit tenni, de nyilván arányosan kell gondolkodni, én álltam már vidéki nagyvárosban is 45 perces dugóban. Ez egy adottág, az a furcsa mikor valaki úgy tesz mintha nem tudná, hogy itt nagyobbak a távolságok.
Fazekasra 2m ember jut
De a fővárosban több 'fazekas' van. Nagyobb a verseny is, de nem csak A+ gimiból lehet jó élete a gyereknek, sőt, sokan nem veszik figyelembe a gyerekük adottságait, habitusát és benyomják a legerősebb suliba, de ez nem garancia semmire. De ez már abszolút nem ebbe a topikba való.
Ettől a te döntésed még lehet valid. Ezt nem vitatom. -
tototos
addikt
válasz
Vision
#33123
üzenetére
Tömeggel nekem 1,5 óra volt amikor azzal jártam. Ebből kicsivel több mint 1 óra volt mire a volánbusz beért a Népligetbe.
A munkahelyváltás miatt pont most fogok átszokni tömegre(11-ből 11-be kell majd járni). Eddig a 11-ből a 10-be jártam kocsival igaz heti 1-2 alkalom volt amit be kellett járni az irodába. Ezt tömeggel 2 átszállással tudtam megvalósítani 40 perces menetidővel, autóval ugyanez 20 perc volt. -
válasz
sakal83
#33124
üzenetére
Fazekasra Pesten 2m ember jut, megyeszekhelyen egy kiemelkedore 150e ember.
Azért nem úgy van az! Budapesten eleve sokkal több elitgimi van, vidéki megyeszékhelyen nagyjából 1 (már ha van egyáltalán). Budáról például senki sem hordja át a kölykét a Fazékba, a pénzesek elviszik az Osztrák/Francia/Amerikai magánsuliba, Lauderbe, stb.Az arányokat nem tudom fejből, de az ország top 10 gimijéből 9 Bp-n van: [link]
-
sakal83
addikt
válasz
Kickass
#33122
üzenetére
Ha szerinted nem nagyobb a tavolsag pesten mint egy megyeszekhelyen az baj
akkor is nagyobb ha lusta vagy meg akkor is ha nem 
Fazekasra Pesten 2m ember jut, megyeszekhelyen egy kiemelkedore 150e ember. Ez szintiszta matek. Plusz pesten tobb az egy fore juto okosabb gyerek mert tobb az okisabb ember mint videken, ergo nagyobb a verseny.
Hidd el a tokom akar elkoltozni innen a qva kölykök miatt de sajnos muszáj, hogy eselyt kapjanak.
Számtalanszor atgondoltam...
-
Kickass
őstag
válasz
sakal83
#33100
üzenetére
- nem nincs messze, max aki lusta utazni, én simán elviszem a gyereket a Margit szigetre a dél budai agglóból ha ahhoz van kedvünk, 1 órán belül ott a Pilis, Duna kanyar, Budai hegység vagy a Vértes. 2 óra alatt a nyugati a déli vagy a keleti orszárészbe is elérsz akár vonattal is (keletre, nyugatra tuti)
- jó suliba nem csak pesten nehéz bekerülni, szintén Debrecen: TÁG, Fazekas, stb.. szerencse vagy protekció kell, de ahol anno én tanultam is protekcióval jutottam be, ellenben a fővárosban pl. egyetemek szintjén kb minden is vanDiósd-13ker 45/60 perc sokmindentől függően, kibírható, de pl infopark 35 perc
D1rect:
Debrecen
Normális burger 1600-1800
Vezérlés csere Bosch(!) szervízben 140k vízpumpával
1 elem fényezése 30-45k attól függ hol csináltatodUgyanez Diósd/Dél-Buda
Burger kb 2300-tól (hasonló kézműves mint debiben)
Vezérlés csere kb 200k-tól vízpumpa nélkül
1 elem fényezése 80kLakhatást talán írtam is, hogy ott van ami kb már pesttel pariban van.
Félreértések elkerülések érdekében, nem azt mondom, hogy vidéken rossz, de bizonyos körülmények együtt állása esetén Bp. sokkal racionálisabb és élhető is tud lenni. Ennek az ellentétjét a szeméyles tapasztalom alapján azok szokták a leghangosabban világgá kürtölni akiknek a, nem jött be az elképzelésük mikor a fővárosba jöttek b, eleve muszájból és prekoncepcióval költöztek.
-
tototos
addikt
válasz
Vision
#33117
üzenetére
Én anno déli aglóból jártam a 10 kerbe. Kocsival 30-40 perc volt az út úgy hogy 7-kor indultam otthonról. Voltak kollégák akik Budapestről több időt töltöttek utazással. Szóval Budapesten belül is be tudod korlátozni magad mondjuk egy 3. kerület és 10. kerület közti utazással.
-
Qtya123
őstag
válasz
tboy93
#33114
üzenetére
Én miklósi vagyok, a napi 2x30-35 perc ingázás valóban kibírhatatlan lenne?
Itt az a lényeg, amit Te is aláhúztál. Neked. Továbbá, hogy mikor. 9-re jársz be, tehát 8:30-kor indulva már nem a gigadugóba mész bele, hanem a lefutó ágba. Plusz ahogy Tapsi is írta, sokaknak a 13. kerületig is el kell menni.
Visszafelé meg egy tény: ha én 16:00 és 18:00 között érek a műútra, akkor a 99%-ában csak ezt a rövid, pirossal jelölt távot önmagában kb 15 perc alatt teszem meg:

Tehát a napi 30-35 perc ingázás azért nem hinném, hogy általános erről a környékről.
-
simán el tudom képzelni. azért ezen szolgáltatások árai nagyon széles skálán mozognak, attól függően, hogy éppen ki vágja le a hajadat. én bp-n 7k-t fizettem jattal egy neves fodrász csajszinak, ez általában megvolt 30-40 perc alatt. az itteni árakkal még barátkozom, kb 30-35 eurótól indul, hogy ne a sarki török vágja le a hajadat, és simán találni még férfi hajvágást 80-90 eur környékén is

fogtömés: az én fogorvosom már 30k+-ért töm budán, a csajom épp a múlt héten fizetett 96k-t két tömésért az övénél

-
válasz
tboy93
#33114
üzenetére
Na jó, ez megint olyan, hogy agyakorlatilag nem Budapestre jársz be dolgozni.
Miközben sokan de, nálunk az iroda a 13 közepén van, és többen is Tökölről-Miklósról jönnek be. Hát, szívás, na! Illetve megint az, amit írtam, hogy innentől akkor bekorlátoztad magad munkahely szempontjából is.Múltkor írtam már, hogy nem fog ez örökké tartani, gyerekek! Az autók szépen ki lesznek szorítva a városból, mindenhol ez megy Nyugaton. Akkor meg az agglósok szépen felszállnak majd a buszra. És ez így van jól.
Tegnap elvittem a szekeret szervizve (Budakeszi), otthagyósra. Budakeszinek hírhedten szar a tömegközlekedésre, ehhez képest 10-percenként jár a busz a Széll Kálmán térre. És jól is haladna, ha nem állna a kocsik miatt a dugóban. Persze minden autóban 1 ember.
Már alig várom, hogy bevezessék a dugódíjat. -
axioma
veterán
válasz
Qtya123
#33110
üzenetére
Pomazrol a melohelyem 35-45 perc ha jokor indulok (7:10-ig), ha inkabb 8 korul akkor van hogy tobb mint 1 ora. Hazafele is nagyon attol fugg, mikor indulok, ha a szokasos 5-kor akkor 40-50. Persze ezekre rajon ha valami tortent is az uton (felujitas, baleset), masreszt igy ugye bo 9 orat vagyok bent, ezert cserebe idonkent rovidithetek olyankor, amikor meg az kell. Egyebkent nyaron, most hogy nincs suli, eleve rovidultek az utazasi idok.
Ettol fuggetlenul koltoznenk beljebb, megy a matekozas, de forditott indokkal (kirepulo gyerekek miatt kisebbre ugyis kell, akkor mar bentebb legyen). -
n00n
őstag
válasz
tboy93
#33114
üzenetére
Nekem onnantól lett létszükség a HO, mióta van gyerekem és el kell juttatni az oviba/iskolába és utána még érj be a munkahelyedre és akkor ezt ugyanazt játszd el hazafelé is. Egyébként 8.30 már a legnagyobb csúcs után van kicsivel, nem? Próbáld meg ugyanezt 7kor
Ott már napi 2 óráról beszélünk kb. Ami nekem már sok. Te tudom, hogy ez egyéni preferencia kérdése. -
válasz
Qtya123
#33110
üzenetére
"És amikor arra járok, mindig megkérdezem magamtól, hogy vajon hogyan lehet bírni azt, hogy naponta beingáznak autóval Budapestre és vissza?"
Én miklósi vagyok, a napi 2x30-35 perc ingázás valóban kibírhatatlan lenne? Oké, vannak esetek amikor baleset miatt több, de az átlag nekem kb itt mozog jelenleg. Nyilván nem a 3. kerületben kerestem munkát, hanem Soroksár / Csepel / XI / Budaörs környékén. 7:50-kor kelek, 8:30-kor indulok 9:00-9:10 már a reggelimet pakolom elő bent a cégnél.
Ha motorral megyek akkor meg 2x20 perc, az tényleg semmi.
-
axioma
veterán
válasz
sakal83
#33103
üzenetére
Jogos, nalunk tanar ferj miatt ez kb. megoldott volt (illetve rugalmas munkaido miatt ketten lefedtuk a napi 2 iranyt, en mentem zoldhajnalban amikor hosszu napja volt - egyetem, ott van sokaig normal ora - hogy idoben eljohessek; a bolcsi az mondjuk szivas volt igy is, azt gondoltak hogy majd a nagyszulok viszik (150+ es 220+ km-re nalunk)). Mondjuk nem tudom hogy megeri-e fizetni a jobb bolcsi-ovi miatt akkor, ha van "de csak gyerekmegorzo". Es itt most kimondottan a topikba jaro, altalaban jobb kepessegu szulok jo kepessegu gyerekeire gondolok. A kesobbi evek szamitanak, ugy 5. osztalytol, meg persze az otthon toltott ido velhetoen mas szinvonalon megy.
-
Jhonny06
veterán
Fodrász árakat nincs értelme összehasonlítani, mert nagyon függ attól, hogy mit csinál a hajaddal. Sok férfinak csak letolja 5-10 perc alatt géppel, az a 3-4e-s kategória. De ha bemész egy normál barber shopba és ott vagy 45 percet, az meg már 7500. Persze ugyanezt megcsinálja a Manci néni olcsóbban is, csak inkább ne.
-
Qtya123
őstag
válasz
sakal83
#33100
üzenetére
"Az aglo meg egy marhasag
a 90%a hosszutavon maga a halál
"
Nem laktam aggloban és gyerek sincs, akit logisztikázni kell. Annyi az agglo tapasztalatom, hogy heti, kétheti szinten különböző időpontokban megfordulok a Dunaharaszti, Szigetszentmiklós, Tököl, Halásztelek, Szigethalom alkotta környéken. És amikor arra járok, mindig megkérdezem magamtól, hogy vajon hogyan lehet bírni azt, hogy naponta beingáznak autóval Budapestre és vissza?Reggel 06:30-kor már áll sokszor a dugó, az igazi móka meg mikor délután 16:00-tól 18:00-ig visszafelé áll a dugó és a műút feléig áll a sor, mert a körforgókon annyi autó megy át, hogy belassul az egész. Mondjuk az a durva, hogy egy random kisebb dugó ezen a részen ki tud alakulni simán mondjuk délelőtt 11-kor is...
Vagy ahogy tegnap is jöttem az M0-án a Deák Ferenc hídon és 18 órakor a Halásztelek felé vezető lehajtón a híd végéig volt az araszoló sor.Ilyenkor mindig elgondolom, hogy biztosan van egy csomó ember, akiknek az a napja, hogy reggel 05:30-kor felkel, 06:30-kor autóba ül, hogy beérjen 8-ra a fővárosi munkahelyére, majd 17:30-18 órakor még ott áll a dugóban, tehát lesz simán 18:30, mire hazaér. Mondja már meg valaki, aki esetleg érintett ebben, hogy ezt miképp lehet kibírni idegösszeomlás nélkül?
Bakker, hozzávetőlegesen 06:30-18:30-ig nincs otthon az ember. Nyilván máshogy vagyunk bekötve, de nekem ilyen etapok után aztán lehetne akármilyen csilli-villi a ház+kert kombó, egyszerűen nem tudnám élvezni. Lehet mondani, hogy hú hétvégén a feltöltődés a kertben, de nekem ez olyan, hogy pont az a dolog, amely adja a feltöltődést, egyben az okozza a stresszfaktorom 3/4 részét, mert olyan lokáción van, hogy szénné szívat a dugókkal. -
Ez is nagyon változó. Legutóbb Esztergomban láttam (ismerős kocsmája), hogy a kézműves sör már bőven 2000-körül megy. Persze ott is nyilván vannak olcsóbb helyek, ez ilyen fancy burgerező trendi kocsma.
Inkább azt mondanám, hogy vidéken is vannak turistás-felkapott-városias helyek, ott valamivel olcsóbb minden, mint BP-n, de nem sokkal. A lecsoffattabb részeken viszont tényleg lehet jelentős eltérés. Mondjuk legutóbb a szembeszomszéd fodrászom a faluban 3800-at kért a vágásért, itt a XI-ben nem messze van egy Dubai Barber, aki 3000-ért megnyír.
Általánosan: ami a Bp-vidék kérdéskörrel mindig a probléma, hogy az emberek statikus rendszerben gondolkodnak. Attól, hogy most full remote tudsz melózni, még nincs garancia rá, hogy ugyanez igaz lesz 5 év múlva is. Minden más már egyéni preferencia kérdése.
-
nyunyu
félisten
Bp, belvaroshoz kozelebb eso reszen ferfi fodrasz jattal egyutt 4000
Nekem jatt nélkül 4000 körül mozog, ha random bemegyek a Krisztina tér körül vagy a Teréz körúton egy fodrászhoz, hogy negyed óra alatt tolja át a fejemen a fűnyírót.
Valami borbély kért egyszer 5500-öt az ötperces félmunkáért, de oda se tettem be azóta a lábamat. -
Kobe
veterán
válasz
D1Rect
#33104
üzenetére
Azert meg lennek lepodve ha a viharsarokban 3x annyiba kerulne a szolgaltatas mint pesten….vagy oda szemelyesen Hajas mester jar vagni?
Bp, belvaroshoz kozelebb eso reszen ferfi fodrasz jattal egyutt 4000, noi fodrasz festessel vagassal egyutt 15K alatt, de meg nem nagyon jartunk olyan helyen ahol 2 fore az egesz nagyon max 25nel tobb lett volna, de inkabb 20……tripadvisor konstans gyoztes burgerezoben megkajalsz 4 ezerbol, es meg egy doboz 0.33 as import sor is benne vanismerosok mai napog videkre jarnak haza berugni, olyan fillerekert van a pia / szorakozas kajalassal
-
HoTDoG
tag
válasz
sakal83
#33103
üzenetére
"...rengeteg gyerek keves ovoneni, max gyerekmegorzes, de az is neccesen megy.. Bölcsőde csak szerencsevel mert keves ferohelyre sok jelentkezo. Pest ezen a teren sokkal jobb."
I. kerületben bölcsibe nem vették fel a gyereket, megmondták, hogy ha anyuka otthon marad az újszülöttel, akkor oldja meg, nem erre van a bölcsi. Azt priorizálják aki visszamegy dolgozni. Hirtelen minden anyuka KATÁS vállalkozó lett
. Maradt a magánbölcsi.
Ovi nyílt napokon mindenhol közölték, hogy max 1 csoport indul, mert alig van óvodapedagógus (meg persze pénz). Aki kifejezetten a kinézett oviba szeretett volna menni, ott a legtöbb esetben kellett a kapcsolat. Ja és szept közepén töltötte be a 3-at, szintén nem vették fel sehova helyhiányra hivatkozva, illetve, hogy törvényileg csak azokat vehetik fel akik szept 1-ig betöltik a 3 évet. Persze év közben lehet próbálkozni, ha esetleg kiesik valaki.
Persze az agglóban valszeg még rosszabb a helyzet, csak jelzem, hogy itt belül sem minden rózsás.Ehhez képest megyeszékhelyen (pl Debrecen, Nyíregyháza) mindenkit felvesznek bölcsibe, oviba.
-
válasz
Kickass
#33099
üzenetére
"Egyébként ezt nem tudom honnan veszitek már nem először olvasom, szerintem minden azolgáltatás olcsóbb a legtöbb vidéki városban."
Megyeszékhely keleten:
1 óra a férfi fodrásznál 6-8eFt a női fodrász nagyon változó, de nem ritka az 50eFt+.
1 hamburger + pohár szóda 4eFt-tól
1 főétel + ital 5-7eFt-tól
duguláselhárítás 25-32eFt
1 elem fényezése az autóra 40eFt-tól, de ez vagy 2 éve volt, valószínűleg már több.2 szobás panel, 120 a lerúgott, 140 a normális.
Újépítésű bútorozott 1 szobás lakás olyan 140-160, lakás 3 szoba 220+. -
sakal83
addikt
válasz
axioma
#33102
üzenetére
Nem tudom frisse a tapasztalatod, de az aglo jo resze mar az ovodanal kisiklott jelenleg. Koran zar, lehetetlen odaerni ha melozol, rengeteg gyerek keves ovoneni, max gyerekmegorzes, de az is neccesen megy.. Bölcsőde csak szerencsevel mert keves ferohelyre sok jelentkezo. Pest ezen a teren sokkal jobb.
A helyi iskolákból ha jo helyre bejutsz akkor tenyleg zseni vagy, de tuti vagy egy ora lesz tomegkozlekedessel...
Ez sajnos az en tapasztalatom. Mi vissza is jottunk pestre, sokkal jobb minden es a kocsit is ritkan hasznalom nem 100e+ a benzin.
Csak sajnos szmog, zaj, szomszedok es lakas...
Ami jo hely az meg nem az en penztarcam (iii egy ket reszesze, xii es ii)
-
axioma
veterán
válasz
sakal83
#33100
üzenetére
jo oktatas elso 4 evben csak a tanito szemelye szamit, utana meg 8 osztalyos gimi, csak fel kell keszulni a felvetelire - persze ahhoz nem art legyen elerheto helyen olyan, ahol nem azon mulik ki milyen ajanlast hoz az atyatol (azert merem felemlegetni mert ez mar Szentendren van, nem Bp)
Revolit gondolom nem kell gyereket vinned ide-oda... -
Revolit
senior tag
válasz
sakal83
#33100
üzenetére
Hát igen, nem kell kocsival menni mindenhova Budapesten... Nem tudom a konkrét esetet, lehet azon nagyon ritka alkalmak egyike amikor neked tényleg kellett, de ez a kocsi buzulás megőrjít. Pesten születtem és éltem világ életemben. Van kocsim. Akkor kerül elő, ha családdal megyünk valahova. És nem BKV-zom, részemről mikomobilitás. De persze Budapesten MINDENKI azonnal tönkre megy ha nem használhatja az autóját, mert mindenkinek munkaeszköz, mindenkinek a Lánchíd kell, különben egy órával később ér haza, és sehogy máshogy nem lehet megoldani semmit.
Városon belül dugóbán bárhová hamarabb elérek mint kocsival, és élvezem is. De legtöbb helyre ha nincs dugó, akkor is gyorsabb. Munkahelyem kocsival 20-40+ perc kb (igazából még egyszer nem mentem be kocsival, csak ismerem a közlekedést), BKV-val 35-40 perc, elektromos bizbasszal 18-22 perc

Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Hardvervadászat november elején
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Bestbuy játékok
- 3D nyomtatás
- Path of Exile (ARPG)
- ASUS routerek
- Miért nem tűnik el soha a kalózkodás?
- További aktív témák...
- Önerő nélkül is elvihető! RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. Gamer szék noblechairs HERO Valódi Bőr Fekete
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3235
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS37701 100% Akkumulátor
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3427, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
) nade azt kötve hiszem, h valaki a budapesti araszolást élvezi... az azért merőben más kategória...




)

)


