-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter
#94691
üzenetére
Kárpitoznak is, mert az nem látszik a facen csak a bőrjavítás.
-
válasz
norbert1998
#94694
üzenetére
Hol, legalább jobban néz ki tőle az autó? Vagy plusz hány lóerekció?

-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter
#94691
üzenetére
Komplett lárpitozást is csinálnak?
Mert a facen csak a bőrjavítás van.
-
válasz
molnarpeter
#94692
üzenetére
Kösz, azt hittem ez az anyagában ilyen.
-
Megvettük a linkelt hármas Megane-t. Olyat láttatok már, hogy az első Renault emblémáról mintha válna le valami fólia? /Nagyobb gondom sose legyen
/
-
rob210
Topikgazda
Srácok tud valaki jó kárpitost aki újjá tud varázsolni egy ülésszettet?
-
sesomaru1989
aktív tag
Szuper köszi a gyors segitseget mindenkinek.

-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989
#94683
üzenetére
Eu előírás szerint a bal hátsó világít!
Aki bevezetékeli annak világít a jobb oldali is, szerintem zavaró, és a féklámpa se látszik úgy, mint ha nem világít csak 1!
Gyárilag a jobb nem világít! -
válasz
molnarpeter
#94684
üzenetére
Megtévesztő lehet, hogy mindkét oldalon van foglalat, de a jobb oldali talán be sincs vezetékezve. Az angol példányoknál fordítva lehet.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
sesomaru1989
#94683
üzenetére
Legtöbb autón így van.
-
sesomaru1989
aktív tag
Sziasztok,
M2 2004 megane. Hátul 2 köd lampa van vagy csak egy?
Ha menet irany szerint nézem a balos világ, a jobb nem. Kérdés ez igy a jó, vagy vmi van a jobb oldalival?
Köszi előre is

-
szebe
addikt
Direkt írtam fenntartási költséget, nem fogyasztást
De lehetne írni a rendelkezésre állást, mert állásidő=kieső jövedelem, annál meg nem fáj jobban semmi.#94680 rob210
Egyetértek azzal, hogy nem való mindenkinek, csak amikor valaki az évi 1-2 hosszabb túrát mondja ellenérvnek, azt nem érzem jogosnak. Ha nem tudja az ember otthon (vagy még ingyen/nagyon kedvezően superchargeren) tölteni, akkor a fogyasztáson se lehet nyerni, mert a beetetésnek vége, elég szép ára van a publikus oszlopoknak.
A gumi valid pont, ahol van tömeg, meg van teljesítmény, ott kopni fog.
Ismerősi körben a féket meg pont dicsérik, hogy nem fogy. Ami ott visszás számomra, hogy olyan kis alulméretezettnek tűnik az egész.#94681 Sirus86
Szerintem az elektromos hibákat pont itt nem kell bemutatni
.
Gyerekcipőben jár a technika, már így is sokkal jobbak a maiak, mint az elején. Az egyik (ha nem a legnagyobb) probléma az, hogy ráerőltetik mindenkire, ebből jönnek a "csakazértse" tagadások.
A mezei júzernek meg pont mindegy lesz, hogy hogy bőg a kocsi, ha 6 helyett 4-et eszik mondjuk. -
válasz
rob210
#94680
üzenetére
Ugy-ugy, es amikor az akkupakk meg megadja magat, vagy a Tesla szerviznel negy honapot all az auto, mert valami akku.ellato egyseg megy tonkre. Sved kolegak szivtak/szivnak sokat Teslakkal. Es kozben az elektronikai hibak,amikhez mar IT-s sem eleg. (ismeros ezert kapta vissz az arat az Audi E-tronra, mert lerohadt a gep es az Audinak goze sem volt, mi a baja, es allt egy honapot egy hotel parkolojaban) Es a kasztnija a legtobb EV-nek nem javithato, mert az akkubolcso rendkivul koltseges eljarassal keszul, ami nem javithato egyszeruen.(ismerem, aki ezzel dolgozik a Teslanak es VW-nek, o is tervezi a a femmegmunkalas oldalat). Egyik se jo, de a Toyota bogese sem, mert azt hiszem tehen van az uton
-
rob210
Topikgazda
Hát az elektromos autó fenntartási költsége nem olyan alacsony ám mint ahogy azt mindenki misztifikálja.
Pont tegnap beszélgettem egy szerelő barátommal.
Ott volt nála egy i3.
Hát sok jót nem mondott rá.
Persze nem kell olaj csere, nincs vezérlés csere.
Na de van fékcsere, ami nem olcsó, van gumicsere ami nem olcsó, ezeket azért emelte ki, mert sokkal jobban fogy alattuk mint más autónál.
Igen mindenki jól olvassa a fék jobban fogy!!!
Senki nem gondolkozik ugyanis abban, hogy persze visszatölt meg ilyen olyan űrtechnika.
De ha bent van egy 400kg akkupakk, annak a tömegét meg kell ám állítani.
Magyarán olyan mint ha egy benzinessel folyamatosan 4 személlyel mennél.
Magyarán az elektromos autónak is van fenntartási költsége. Csak eddig ezekbe nem gondoltak bele a tulajok.
-
den89
tag
Igen, én is jeleztem, hogy joggal fontos nekik a fogyasztás (meg persze a fenntartási költség). De egy taxisnak esélyes, hogy más szempontok fontosak, mint egy átlagembernek. 10-ből 8 embert lehet nem érdekel, hogy 5 vagy 7 litert fogyaszt az autó városban, de a taxisnak ez nyilván elsődleges. Vagy a taxist lehet nem érdekli, hogy az anyósülésen vagy épp hátul mennyire kényelmes. Egy átlagember lehet többet jár városon kívül/autópályán, mint a taxis, ezért pl lehet sokkal jobban zavarja a tipikus motorbőgéses hang (tudom pl. az új Corollákban ezen már finomítottak). Na de holnapig lehetne sorolni ezeket. Egyébként jó megoldásnak találom a hibrid rendszert, meg mindenkitől azt hallom, hogy megbízható a Toyota és a hibrid, ne essék félreértés. De pl. kényelemben egy Toyota Corolla vagy akár egy CH-R elmarad egy Renault-tól, én úgy gondolom/hallom/olvasom. Meg ezidáig kinézetben is inkább a szódával elmegy kategória volt a Corolla. Az utóbbi években kezdtek el kicsit jobban kinézni. Meg mondjuk jelen pillanatban egy új hibrid Corolla 12 millió, egy benzines Megane 9,5 (igaz, már kifutó). Az a 2,5 millió a fogyasztáson nem 1-2 év alatt térül meg.
Én többek között a gyerekek miatt (sem) vennék családi autónak elektromost, meg persze az ára miatt sem.
Második autónak tökéletes, 90%-ban városban járva, főleg ha napelemről tölti az illető (különben igen sokára térül meg). De nem indulnék el vele egy családi nyaralásra. Természetes, hogy megállok a gyerekekkel 2-300 km-enként, de amúgy is, amikor még csak ketten voltunk, akkor is.
Nem tudom mennyire vannak kiépítve pl. Horvátországban, Olaszországban a töltőpontok. 1-1 megállóhelyen mennyi töltőpont van, mekkora sor van főszezonban, stb. Erről szívesen meghallgatok tapasztalatokat.rob: ott a pont. Közben meg 1,5-2x annyiba kerül, mint egy benzines. Én mindig hangoztatom, hogy úgy gondolom, csak annak éri meg, aki ingyen tölti. Annak is hosszú évekbe telik, hogy megtérüljön, amennyivel drágább egy benzineshez képest. Hát még annak, aki fizet a töltésért... lehet előbb eladja az autót, minthogy megtérülne neki.
-
szebe
addikt
A taxisnak nyilván az a legjobb, ha minél kisebb a fenntartási költség. Ha köztük népszerű 1-1 márka, vagy annak adott típusa, akkor lehet gyanakodni, hogy az megéri.
Indulj el egy 800 km-es nyaralásra vele, ahol esetleg még kirándulsz is jobbra-balra...)
Nem fogom védeni, mert nem való mindenkinek, de egy 800km-es nyaralást úgyse egy seggel ülsz meg, főleg ha van asszony meg gyerek (vagy egyéb háziállat).
Mondhatni "fix" tavaszi célpont nekünk Bled-Bohinj, ~500km, és még itt is megállunk egy pihenőre. Na, ott már addig akár tölthetnék is... -
den89
tag
válasz
Sirus86
#94676
üzenetére
A taxisok nagy része dicsérni fogja a saját autóját, ez emberi tulajdonság. Rájuk meg főleg igaz.
Na meg ők meg vannak veszve a fogyasztásért (joggal persze), ha keveset fogyaszt az autó és nincs vele gond, nyilván mi baja lenne vele? Amúgy ez manapság nagy dolog, hogy 200k km-ig nem kell hozzányúlni egy autóhoz? Költői kérdés, mert sajnos sejtem, hogy az. Nekem a 2007-es 1.5 dci Megane-ommal 3-4 évvel ezelőttig (kb 200-220k km) semmi gond nem volt, a kopókon kívül kb hozzá sem volt nyúlva. Mondjuk azóta viszont az autó árához képest sokat költöttem rá. (~600 k-nál vagyok ~2 év alatt, jó ebben van egy vezérlés+hosszbordás, ami független az autó állapotától és korától)Pár hónapja taxiztam, elektromos autóval volt az úriember (Hyundai). Beszélgettünk kicsit. Mondtam is, hogy városba a legjobb az elektromos autó, ehhez nem fér kétség. Válasza: nem csak oda, amúgy is ez a legjobb mindenhova. (Aha, mondom magamban ok... neked biztos igazad van. Indulj el egy 800 km-es nyaralásra vele, ahol esetleg még kirándulsz is jobbra-balra... vagy csak itthon egy 200 km-es útra, és nézegesd, hogy hazaérsz-e)

-
válasz
fogkefe21
#94663
üzenetére
Elozo heten sokat taxiztam, mert utazgatni kellett EU-ban. A Uberesek mind Toyotasok vagy Teslasok voltak. A Teslat semmire se veszem tobb ok miatt is, szoval azt hagyom, de a Toyis taxisokat kerdezgettem (Auris hibrid, Corolla hibrid) es hat kenyelemre nem egy Renault, de mindegyik elmondta,hogy 200-250 ezer korul csak kopo dolgokat cserelt. azaz olaj, es fek, (hibridek), es fogyasztas 4-4.4 liter kozott volt. Csak csomagtarto hat az nincsen, es ossze-vissza bog a motor. Eddig negy taxis kozul mindegyik csak aradozott a Toyikrol. Mivel szamomra (nejemnek meg nagyon fontos a kenyelem) fapad a Toyota, igy marad a Renault

-
rob210
Topikgazda
válasz
Kronos3000
#94672
üzenetére
rizsszem.
Magnó ki keret ki és hátulról csere.
Van fent yutubon videó
-
Kronos3000
senior tag
válasz
Kronos3000
#94605
üzenetére
Map szenzor volt. Egy hétig minden reggel felvettem az adatokat, mire kiszúrtam, csak első hideg indításnál fals értéket adott. Csak egy elm27 vagy mi a bánat ami van nekem, és a képernyő élő adatait vettem videóra indulásnál, de csak kiszúrtam az anomáliát. Hideg indításnál 18-19kpa értéket mutatott, következőre már 100, elindulás után 39, és utána meleg indulásoknál is ezek az értékek voltak stabilan. Tegnap vettem egy másikat, reggel azonnal, és munka végeztével is szépen indult. Viszont van egy kérdésem, ezen a panelen hogyan lehet izzót cserélni, és milyen kell bele?
-
fogkefe21
csendes tag
Több típust néztem eddig ez a Megane csak most került a latószögembe, de amit írsz azt tapasztalom én is. Ha egy autó jó áron van hirdetve akkor 1-2 nap alatt elmegy, sőt olyat is láttam, hogy napon belül. Van amelyik pedig már hónapok óta fent van várják a csodát az eladók.
-
tycon
tag
Nem advesz topik. Nem is tudom, hol van ilyen, a használtautó.hu-n ajánlott valamit. Eladtam a Lagunámat, 1.9 dCi, itt szárad a nyakamon egy új számlás vezérműszíj (133fog), szíjtárcsa, hosszbordásszíj (Kauffer). Az Avensis nem igényel ilyet.
-
den89
tag
válasz
fogkefe21
#94663
üzenetére
Alapvetően az, hogy áron alul adják, nem feltétlen baj. Lehet egyszerűen csak szabadulnának tőle, nem árulgatni akarja hónapokig, hanem eladni minél hamarabb. Én is ilyen Megane-t nézegetek már egy ideje, kicsit magasabb ársávban, és láttam már több olyat, ami áron alul volt. Egyik messze volt tőlem és 3 nap alatt elvitték. Másik törve és messze is volt, de azt is elvitték pár héten belül.
Valljuk be ez a pezsgő szín is leszűkíti a kört az eladásnál, amúgy nem néz ki rosszul, de nem biztos, hogy sokan vennének ilyen színt. Meg sokakat eltántoríthat az 5 tulaj, ha ránéznek a rendszám lekérdezőn.
Megértem, hogy ezzel a motorral vennéd. Az 1.6 kicsit karcsú lehet nyomatékban, plussz igen, magasabb is a fogyasztása, mint az 1.33-nak. -
-
fogkefe21
csendes tag
RUG-xxx amúgy egy pillanatra csábító is lenne, csak tényleg gyanús ennyiért, ezért egy 5 perc után el is vetettem
De van rendszám nélküli 4.190-ért az elgondolkodtató.
1.6 már van olcsóbban csak sprintmonitor szerint rengeteget fogyaszt, ami miatt nálam kiesik. Fontos a fogyasztás napi 2x33 plusz 2x4,5 km-t megyek. Hétvégente sokszor 2x20 szülők miatt. Plusz nyaralások. Tehát inkább benzineseket keresek. De azt látom ez a 4 millió ez is fekete lyuk, nem csak a megane-nál többi típusnál.Aztán a végén lehet egy 1.5.dci lesz mégis. Sose volt Renault autóm, mindig japán volt, de elkepsztő mennyivel drágábbak és nem hiszen hogy annyival jobbak, de nincs összehasonlításom.
-
den89
tag
Eddigi tulajdonosok száma: 5. Egy 5 éves autónak, elég fura. Tudom, hogy tulajnak számít a kereskedés is. De én akkor is gyanakodva nézném.
Első 3 évében belement 124k km, majd valószínű tulajváltás, belement 4 hónap alatt 2 ezer km, ott is lehetett egy tulajváltás, kivonták a forgalomból és 1,5 évig semmi. Ettől még az autó lehet hibátlan. Lehet ezek miatt a fura dolgok miatt van ennyire áron alul.fogkefe21: azért 4 millióért ne az alapján vegyél autót, hogy mennyibe fog kerülni 6-7 év múlva egy vezérléscsere. Sőt a láncosra azt mondják, hogy elvileg cserélni sem kell. Nyilván ajánlott 300k körül. De ha jól össze van rakva, akár az autót is kiszolgálhatja. De amúgy ennyiért tényleg nagyon-nagyon a kínálat alja van. Vagy gyűjts még 5 millióig legalább, vagy a korábbi 1.6 szívókat nézd.
-
fogkefe21
csendes tag
Sziasztok!
Szimpatizálok a Renault Megane 1.3 TCE típussal, sajnos 4 millió a keret így a kínálat aljáról tudnék választani, de nem sürgős a csere hátha beesik még az áruk. Ezeknél mennyire drága a vezérlés csere? Pont olvasom, hogy elég 300 ezer km-nél. Mondjuk ahogy számolom egy 6-7 év alatt kb el is érnék oda (ha egy ilyen 130-130 ezer km körülit vennék) vagy mivel ez nagyon a kínálat alja, jobb választás lenne egy M3 1.5 dci? Ott akkor kevesebb lenne a keret, mert a dízler típusbetegségekre 1 milliót félre tennék. tennék. Mennyire problémás szerintetek az a motor, a hajtókarcsapágy kopást olvastam egyedül mint problémát. Köszi a segítséget! -
rob210
Topikgazda
Donorra várva.
Csendélet a műhelyben 🤣 -
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Mennyi idő és/vagy km futás után kell egy 2019-es 1.33as TCE 150Le motornak a vezérlését cserélni?
Próbáltam a könyvéből ezt az információt kinyerni, de nem jártam sikerrel.
-
válasz
rob210
#94647
üzenetére
Tenyleg igazad volt (mind mindig
), a 10 eves Expat eletem megnyomta a tudasom aktualitiasat: https://ugyeszseg.hu/egyszeruen-jogszeruen-fontos-tudnivalok-hasznalt-auto-vasarlasrol/
Tehat az en ertelmezsem szerint:
-ha leirom,hogy az autoban ez es ez problemas ( vezerles csere idoszeru, porlasztok allapota elhasznaldotott, stb. ) Akkor vedve van az elado popoja
-ha nem irja le, akkor egy evig szivathatja a vevo, ha bizonyitja, hogy a fo alaktreszek velhetoleg mar eladaskor is hibasak voltak.
Nemetben egyszerubb: privat embertol veszel, nem nagyon van jogod. Autokereskedestol, akkor egy ev szavatossagi jogod van. Ezert is bizomanyos ertekesites megy mar itt is ezerrel. De az otthoni helyzet azert szivatos, mert egy 20 eves auto ne legyen mar riziko mentes. En korlatoznam ezt futas es eletkorra egy auto vasaralasanal. Sajnos sok fejben az letezeik,hogy egy oreg auto az a tokeletesseg kulcsa. -
gabor9991
addikt
A vezérműszíjcsere esedékessége az szerintem nem hiba, hanem a kötelező karbantartás része.Ha ezt a vevő új tulajdonos figyelmen kívül hagyja én azt gondolom nem lehet az eladő a felelős a szíj elszakadásáért.
Viszont ha megtekerted a km-órát és így a szíj a valóságban túlfutotta a tervezett élettartamát majd elszakadt, és ezt bizonyítani is tudja a vevő
akkor szerintem lehet jogászkodni. -
Dyno
veterán
válasz
gabor9991
#94645
üzenetére
Ha a konkrét hiba felvan tüntetve az adás-vételi szerződésben, akkor az sem támadható?
Mitudomén, most csak példaként, vezérlés csere érett és ezt beleirjuk. hogy cserélni kell a vásárlás után, de tegyük fel az új tulaj ezt nem teszi meg és elszakad a szíj innentől kezdve ez nem támadható, jól gondolom? -
gabor9991
addikt
válasz
rob210
#94644
üzenetére
Ezt is elhiszem, de :
Nem beszéltünk arról hogy ha a vevő nem ismerte fel a hibát a vásárláskor akkor vajon az eladó felismerte azt korábban?
Volt szakértői vélemény?
A bíró mire hivatkozva hozta meg a döntést?
A szerződésben konkrétan kizárták a vásárlás után jelentkező hibákkal kapcsolatban az eladó felelősségét?
Ezek azért nem mellékes kérdések egy ilyen ügyben.
A 72 órát meg végképp nem értem, sehol sincs leírva ilyen határidő, 6 illetve 12 hónap viszont igen.
De már az előbb befejeztem a témát.
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991
#94643
üzenetére
Lehet, hogy igazad van, de a család egyik barátja pont most nyert meg egy ilyen pert múlt pénteken.
Pontosan erre hivatkozott az eladó.
A bíróság kimondta, hogy az eladás pillanatában a hiba fenn állt , így megtévesztette a vevőt és hiába írták rá, hogy a megtekintett állapotban, az nem jelenti a technikai, műszaki állapot ismeretét , ismertetettségét.
Magyarán nem írta bele az eladó, hogy hengerfejesen adja el, így ennek a meghibásodásnak a költsége őt terheli. Mivel a vevő a vételtől számított 72órán belül jelezte, hogy az autó hibás.
Én ebből indultam ki.
-
gabor9991
addikt
válasz
MasterMark
#94642
üzenetére
6:157. §
"(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el."
Magánszemély eladóra ez nem vonatkozik.
De tényleg itt befejezem a jogász szakkört
-
MasterMark
titán
válasz
gabor9991
#94641
üzenetére
De nincs ilyen, nem számít, hogy magánszemély-e. Nem lehet lemondatni senkit semmilyen jogáról sehol.
Az igaz, hogy bele lehet írni, hogy mindenről tud, és az autó állapotát ismeri a vétel időpontjában. Onnantól már nagyon nehéz lesz bizonyítani olyat, hogy már az eladás pillanatában fennállt a hiba.
-
gabor9991
addikt
válasz
rob210
#94639
üzenetére
Ne hartagudj de ezt most rosszul tudod.Magánszemélyként ha eladom a kocsimat neked és a szerződésbe beleírjuk hogy nincs reklamáció az adásvétel után jelentkező hibák kapcsán akkor nincs reklamáció.Nem akarok most jogász szakkört indítani, de sokan tévedésbe esnek ezzel kapcsolatban, mert magánszemély eladóként le lehet mondatni a vásárlót a szavatossággal kapcsolatos jogairól, kereskedő eladóként azonban nem.
De ha nem is mond le erről a jogáról a vásárló, egy hiba felfedezésekor magánszemély eladó esetén a vásárlónak kell bizonyítania hogy a hiba már a vásárlás pillanatában fennálló hiba volt, ha kereskedő az eladó akkor viszont jobb helyzetben van a vásárló mert a ptk szerint ilyenkor azt kell feltételezni hogy a hiba már az eladás pillanatában fennálló hiba volt és az eladónak kellene bizonyítania hogy az csaka vásárlás után jelentkezett.
-
gabor9991
addikt
válasz
MasterMark
#94635
üzenetére
Magánszemély eladó esetén bele lehet írni a szerzodesbe, csak kereskedő esetén van ilyen kizárás.
-
tycon
tag
válasz
MasterMark
#94635
üzenetére
Az van, hogy a vevő ugyan cigány, de úriember. A motorháztrtőt fel se nyitotta. Bejött a kapun, meglátta hátulról, kinyitottuk beült. Be lehet e indítani. Tessék itt a kártya. Beindította. Este 8-kor sötétben. Neki kell. Leállította. Irányár? Nem mondom, az irány arra hátra van, 4 téligumi, felnistől, jeladóstul, egy télen ment. Jó, akkor ennyi. Most, készpénz adásvétel aláír viszi. Hopp, nem nekünk átutalás kell, nem tudom hogy néz ki a húszezres este 8-kor. Jó. Elmegy automatához átutal. Itt megakadtam. Utalni telefonról szoktak. Jó, már OTP gépről is lehet. Na, jött a telefon, ma már nem, holnap vasárnap. Reggel. Jó. Vasárnap reggel utalt. SMS megjött. Most mit gondolkozzak? Ki fizette, vigye. Előre, egy órával azelőtt, hogy eljött volna az autóért. Ez kérem, bizalom. Félmillás.
Ja, meg benne van a Dension-Gateway 40 ezres beépített telefonkihaggosító, kormányról vezérelt. Meg USB. -
tycon
tag
A nejem tényleg beszélt a vevővel. 203 ezer. Fele a mienk. Ezt vállaltuk. De a nejem nem jegyzi meg hiába mondta el a vevő, mit fognak cserélni rajta. Így erős tippem, hogy a két hetes gyári új részecskeszűrőt. Ha a 4 porlasztó cserélnék, azt mondanám, rendben van abba is van már 250 ezer km. Azt mondja, az idegeim miatt. Én meg nem hívom a vevőt, nincs telefonom. Elengedem, de rohattul kíváncsi vagyok, mitől lesz majd jó. Már csak úgy szakmailag.
-
válasz
forceberg
#94630
üzenetére
Szinten igy gondolom. Ezert kell eladas elott kepeket csinalni a motorterrol es maga a geprol is, egyertelmuen leirni,hogy barminemu garancialis, szavatossagi es kifogalasi problemaktol a vasarolo elall a vasarlas utan, belertve a kopo es nem kopo alaktreszeket, tehat magara az autora Aztan megmutat,hogy igy nezett ki, itt a papir, aztan edesanyukankat becezgetheti. Foleg egy ilyen idos autonal nem realis panaszkodni.
-
tycon
tag
Most már úgy néz ki, majd az új tulaj küszködik vele tovább. A kitisztítás, és új részecskeszűrő berakás után sem füstölt, meg egyáltalán sose. Olajat sem eszik. Inkább a májamat. Olajcsere 10000km. Én, senki más nem olajozott az autón. Légszűrő, olajszűrő, ELF 5W-40. Valamit beszélt a nejem, nem tudom, kint volt az udvaron, már ha a vevővel beszélt. Elvileg ma viszi valami szervízbe. Neki is ilyen van, Laguna 2. 1.9 dCi. Ezt a munkásoknak vette. Persze cigány amit mond, hát...
-
Dyno
veterán
-
tycon
tag
válasz
rob210
#94615
üzenetére
Ha turbó tengelye lógna, de nem lóg, akkor füstölne, és nyomná, fogyasztaná az olajat. semmi ilyesmi. Nem is látszik a kipuffon, megy e a motor. Erő is van rendesen (amíg le nem tilt) A Clip meg -részecskeszűrő eltömődött- szokott lenni. 60% korom. Kiégetem a Clippel, megjavul. Nem megyek (én éppen semmit) a nejem meg elmegy a boltba. Ez a baja, sajnos. Víz meg se melegszik. Viszont akkor nem értem, miért dobta be a vevőnél a pályán a hibát? Mikor ment gondolom rendesen. Most az a megegyezés, elviszi a szerelőjéhez, és felezzük a költséget. Új benne, gyári a részecskeszűrő, és a nyomáscsövek. Két-3 hétig nem nyöszörgött ez ügyben. Azt hittem, örömésbódogság. De hogy jövök én ahhoz. Remélem az Avensisben nincs ilyen tiltogatás. Mert ugyanazt a 6 km-t fogja futni.
-
zaskar
senior tag
válasz
rob210
#94606
üzenetére
Rob, véletlenül sem akarom megkérdőjelezni a szaktudásodat vagy a tapasztalataidat, de nemrég nálam a Lagunába Sachs rugók és Sachs lengéscsillapítók kerültek, és egyáltalán nem érzem keményebbnek ezt a kombót, mnt a gyárit, ami benne volt. Sőt, egy picivel talán még jobb is.
-
rob210
Topikgazda
Sziasztok!!!
Felmerült a kérdés, hogy nem akar-e a társaság egy mikro tali kereteiben elbúcsúzni az idei nyártól?
Ha van rá komolyabb érdeklődés, akkor le kéne gyorsan szervezni.
Mert aztán már csak a fagyoskodás marad
-
tycon
tag
válasz
forceberg
#94613
üzenetére
Nem hiszem. Tavaly elvittem DPF MAN-hoz. Kitakarították új áráért. Elmentem 30km-t Lacházára, előjött a hiba újra. Részecskeszűrő eltömődött. azóta szenvedek vele. Van Clipem, de nem tud visszaírni az ECU-ba, mert szar kínai, hiába teszem rá a töltőt. Egy ideig regenerálgattam. Most új részecskeszűrőt tettek bele, visszajött sárga lámpa nélkül. Szar a lábam, nem tudok vezetni, aláhajolni se, járni se. A pacemaker már izzik bennem. Katalizátor a kehes, vagy az injektorok tényleg szarok, De nem füstöl egyenletesen jár, indul mindegyik henger. Lehet hogy injektorbemérés újítás, másiksokszázezer javítana rajta? Ha nagy résvesztesége lenne, akkor is csak átmenne. De a hiba: részecskeszűrő eltömődött. Mitőll? Nekem ég a pofám. a nejemnél meg eddig nem volt a részecskecsere után ez a hiba. Két hét boldogság, most meg vége.
-
tycon
tag
Na, most üt meg a guta. Hozta a feleségem a frontint. Eladtuk az autót, Laguna II. 1.9 dCi 2006, 130LE. Most cseréltettem újra részecskeszűrőt, és a vevő mondja, letilt, Check injection. Sipp-supp 300 ezer Ft belement, és ugyanott vagyok. Most ég a pofám a vevő előtt. Elvitte, bedöglött, letilt. Hogy a túróba tömődik el 50km alatt? Nem füstöl, nem dadog, indul pöcc, nem büdös, nem eszik olajat. Most elviszi a vevő valami szervizbe, és felezzük a javítást. Én meg azt hittem, megcsináltattam. A nyomáscsöveket is cseréltettem. Kivinné valaki Franciaországba, ott 800 autó per hétvége az átlag, emit felgyújtanak. Imádtam, lett egy nagy qva.
-
kisgyerek85
senior tag
Van egy 2000 évi clio II , egyszer volt baj a vízhőfokkal. Akkor több szerelőnél járt, majd az utolsó megtalálta a hiba okát (egy relét kellett kicserélni) álló helyzetben ment fel a vízhőfok és be kellett kapcsolni a fűtést, hogy ne forrjon fel a víz. Mondja az embert, termosztát csere megoldja, de kiderült nem az a baj. Madj szépen kivezetékelt nekem egy kapcsolót, hogy a venilátort be tudjam kapcsolni ha kúszik fel a vízhőfok
aztán végre elkerült egy olyan szerelőhöz aki érti is amit csinál. Gyári termosztát van benne azóta is 350e km-rel a háta mögött és addig megy fel ami te is írtál. -
den89
tag
válasz
rob210
#94608
üzenetére
Köszi. Mondtam is a szerelőnek, hogy én mióta emlékszem, sosem ment fel félig. De közben kiderült, hogy most mèg addig sem, mint addig. Lehet akkor valmi gagyira cserélte ki a másik szerelő. Esélyes, hogy azóta van vele gebasz, hogy 1,5-2 hónapja kicserélték, csak azóta keveset is jártam az autóval, illetve csak városban, és nem is nagyon lett volna ideje bemelegedni a motornak és nem tűnt fel.
Más gond szerinted nem lehet? Jeladó vagy mittudomén? -
den89
tag
Sziasztok! Nem megy fel a vízhőfok jelző ameddig kellene. Már hosszú évek óta a fél állás alatt volt picivel. Most volt vezérlés csere, szólt a szerelő, hogy termosztátot kellene cserélni. Most addig sem megy fel, mint eddig, kb 1/4-1/3 állásig megy fel a mutató. Na most az a helyzet, hogy másik szerelő cserélt rajta termosztátházat 2 hónapja, amikor kuplung csere volt. Kérdésem, a termosztát és a termosztátház ugyanazt az alkatrészt jelenti? Vagy van külön-külön? Vajon nem lehet, hogy mással van valami gond? Köszönöm a segítséget!
(2007-es 1.5 dci megane II) -
rob210
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár
#94602
üzenetére
Akkor kyb.
A monroe ipari hulladék.
A sachs kemény. -
angyalpc2
aktív tag
válasz
Kronos3000
#94603
üzenetére
pedig lehet gyertya gyertyapipa szennyezett benzin...benzinpumpa
D7F 1xer csinált nekem ilyet....nincs gyújtás a hengerben és és elég csúnyát pöffentett ki.
Nem lehet hogy injektor probléma? A vezérlés nem ad neki jelet..aztán üresben jár a henger,, nem jön ki semmi füst egyébként ilyenkor?
Bár az tényleg furcsa, hogy a következő indításra megint jó
Új hozzászólás Aktív témák
- Synology NAS
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- VGA kibeszélő offtopik
- Linux felhasználók OFF topikja
- Villanyszerelés
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Google Pixel topik
- További aktív témák...
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
- Nespresso AEROCCINO XL Fekete tejhabosító, nagyobb kapacítású
- Eladó WHIRLPOOL PACW29HP Hűtő-Fűtő Mobilklíma Fekete
- Nissan Leaf 1 Tekna 24kWh / 9 pálcás
- HP EliteBook 840 G10 - 14"WUXGA - i7-1360P - 16GB - 512GB - Win11 - MAGYAR - 3 év garancia
- Apple Imac 21,5 Inch, Late 2015! Intel Core I5 + Intel Iris Pro Graphics. 1TB Háttértár!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 500GB I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- 154 - Lenovo LOQ (15IRX9) - Intel Core i5-13450HX, RTX 4060
- Bomba ár! Dell Vostro 5490 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

De lehetne írni a rendelkezésre állást, mert állásidő=kieső jövedelem, annál meg nem fáj jobban semmi.
Nem tudom mennyire vannak kiépítve pl. Horvátországban, Olaszországban a töltőpontok. 1-1 megállóhelyen mennyi töltőpont van, mekkora sor van főszezonban, stb. Erről szívesen meghallgatok tapasztalatokat.
Csendélet a műhelyben 🤣

aztán végre elkerült egy olyan szerelőhöz aki érti is amit csinál. Gyári termosztát van benne azóta is 350e km-rel a háta mögött és addig megy fel ami te is írtál.

