-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergello
addikt
Akkora nyulat fogtam, hogy a hűtőrácsot kirúgta, a ködlámpát kifejelte, búra szét is tört.
Ennek azonosítottam be: 261558092R
Twingo 2 facelift vezetőoldali bal ködlámpaHonnan próbáljam ?
-
-
rob210
Topikgazda
Hulla vagyok, de eredményes napot zártunk
😴 -
Gergello
addikt
válasz
Kalacskepu
#95193
üzenetére
Jobb oldalin a felni jó nagy.
-
tycon
tag
válasz
MasterMark
#95191
üzenetére
Igazad van. De nem marad ott, nincs csak a csavarösszehúzásra bízva. És nem állítás az csak piszkálás, lélek megnyugtatásra. A hátsó hídon legalább van valamicske ovál. Na az állításra lett kitalálva.
-
Reggel sikerült beállnom egy fekete tesó mellé, tulajjal sajnos nem sikerült találkozni, mire visszaértem már nem volt ott.
-
válasz
norbert1998
#95188
üzenetére
Mondom en, hogy zarlat: szerintem valami jelet kuld csukasnal a radionak, azert kapcsol be. Erdemes lehuzni a gumiharangot es megnzeni a kabelek allapotat. Esetleg a csatlakozonal lehet ritkan viz is, az is tud meglepit okozni.
-
tycon
tag
Na, most sikáltam meg a két fényszórót. Tiszta homály volt. Blendamed és szódabikarbóna és puha rongy, kis víz. Salamon tökéletes.
-
szebe
addikt
válasz
norbert1998
#95182
üzenetére
kikapcsol a hangszóró, ha kinyitja az anyós az ajtót
Mármint csak az a hangszóró, vagy minden?
Mert nekem ajtónyitásra lelő mindent, rádió, világítás, stb. Gondolom programozható ez is. -
tycon
tag
válasz
Wiz Khalifa
#95170
üzenetére
Minden kocsin. Hát a Lagunámon a két csonkállvány bekötő csavar.az semmi oválos, csavarnak megfelelő furat. Az hogy esetleges laza csavaroknál ki-be lehetne rángatni dőlésre, azt nem nevezném állításnak. Nem is mozdul. azt tudom, a Ladánál volt alátétezés, csináltam. Utánfutásról sem hallotam, hogy állítható lennene, nem látom a lehetőséget. Szép az az egyetemi ábra, de a megvalósítása a futóműnél sokszor 0, nem állítható. Nekem a hátsó futómű hídját kellett volna cserélni, hogy ne csálén fusson, mint a villás targonca. Elöl kompenzáltam. Gumi nem kopott. Mindegy, már eladtam.
-
norbert1998
nagyúr
Elértek a bajok, kikapcsol a hangszóró, ha kinyitja az anyós az ajtót
Pedig nincs is anyósom
Ráadásul még mindig kopog valami és a futóműrángatáson semmit, de konkrétan semmit nem tudtak mondani... Teleszkópmérésre akarok menni, mert lehet, hogy a nyomófokoazti csillapítás a bal elsőben nem igazán létezik már. Motoron hasonló jelleggel kopogott az egész kasztni, amikor a hátsó rugóstag elment sz@rni.
-
-
válasz
Wiz Khalifa
#95177
üzenetére
Teszek vele egy próbát aztán úgyis rendes fütőmű beállítonál fog kikötni.
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
Kalacskepu
#95175
üzenetére
Amit küldtél képet nem tudom mennyire hasznos cucc.

Ugye figyelembe kell venni hogy a kocsi is vízszintben legyen stb... egy ilyen állításkor szóval sok tényező kell, amit küldtél ezt kb egy mágneses kicsi vízszintmérővel is megtudod csinálni.
-
válasz
Kalacskepu
#95175
üzenetére
Nevezzük inkább eszköznek, és ilyenre gondolok.
-
válasz
Wiz Khalifa
#95170
üzenetére
Honnan érdemes ilyen mérőeszközt venni ehhez ?
Ugye nekem az utolsó nagyobb műveletnél ki lett véve mindkét csavar, magyarul fix el lett állítva az egész és én erre akkor nem gondoltam.
Valószínű akkor hogy felülről nézve ezért is áll kicsit kijjebb a kerék mint mondjuk a másik oldalon ?
-
mycso
Topikgazda
Szia, én használhatónak gondolom (talisman) az ülésfűtést, sőt még talán 2-es fokozatban is lassúcska, gyengécske, de én is max 1-esen szoktam használni.
pl..:vw konszernnél olyan nagyon durva, hogy használhatatlan.Közben DDT4-ben megnéztem (arkana nincs benne, nemtudom, hogy létezik e hozzá újabb adatbázis?? a talismant néztem), itt van millió beállítás az ajtóhoz/záródáshoz/nyitáshoz/visszazáródáshoz, akár időket is lehet beállítani ha jól láttam. És van az ülésfűtésnél is hőmérséklet beállítási lehetőség, tehát igen, diaggal elég sokminden "testreszabható".
-
Wiz Khalifa
veterán
Minden kocsin lehet a dőlést is állítani, azért van 2 csavarja a lengéscsillapítónak is alul vagy ha nem ez a fajta van a kocsi alatt hanem a csonkállványra ráhúzós egy csavarral azt is lehet állítani.
Egyedül a hátsó futóműnél nem jelent semmit a lengéscsillapító csere az átlag futóműnél. -
mycso
Topikgazda
Dede, nagytakarítás volt, aztán lehet az tett be neki, hogy sokáig volt nyitva, meg nyitogatva.
Azóta nem írta ki, működik rendben, pedig reggelente már -3/-4 fokok vannak, de nem szólt, hogy baja lenne.
Egyelőre marad így, ha kipurcan az akku, akkor veszek egyet, aztán csere.
-
tycon
tag
válasz
MasterMark
#95160
üzenetére
Mert miért kell? A dőlést úgyse lehet állítani.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Mezga Aladár
#95159
üzenetére
Közelező.
-
MasterMark
titán
válasz
Mezga Aladár
#95159
üzenetére
Kell igen.
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Megane 3/3 autónál folyamatban van a két első lengéscsillapító csere + amit még találnak.
Kell utána futóművet állítani? -
Veron
addikt
Már-már kellemetlenül meleg az ülés 1-es fokozaton is.
Jövő héten viszem szervizbe, mert közben, évek óta először, lebetegedtem (én ennek semmi köze a Renault-hoz). Egyes folyosói pletykák szerint nem szoktak sz*rakodni ilyenekkel és inkább cserélik.
Jogos az életfelfogással kapcsolatos felismerésed, abszolút támogatnám az élet minden területén... de nehéz mindig így cselekedni. -
kcsa
veterán
Idővel megszokod a hülyeségeket, minden autónak van ilyenje, csak nem ehhez szoktál hozzá.
Értem amúgy én is a fájást, hogy hülyén világít egy vadiúj autó, de vannak dolgok amin legyinteni kell "ezvan" felkiáltással, valószínűleg a fűtés is ilyen. Amúgy tényleg meleg nekem is az egyes fokozat (M4), de mivel tényleg csak nagyon hidegben fűtök be, idáig nem volt zavaró. Nekem
Btw mit mondtak a ledcsíkra? cserélik?
-
Veron
addikt
Ebből azt szűrtem le, hogy elég meleg ezek szerint.
Toyotában a 2-es, olyan mint a Renault-ban az 1-es (aminél a 2 nem sokkal melegebb). Hiányzik egy 0.5, az kellemesen langyossá varázsolná az ülést.@den89: Pedig a múlt héten nem is volt bajom az autóval, sőt egészen elégedett voltam vele.
-
Luxuskodtok itt... én még a normál fűtést is csak hosszabb távon kapcsolom be, vagy az elején egy kicsit, hogy ne párásodjon a szélvédő.

-
plömplöm
őstag
válasz
rob210
#95147
üzenetére
félek tőle, hogy ennél picit bonyolultabb, mert ha egy mondjuk ilyen egybenfűtést én kettérombolok középen, akkor sztem lesz két fél ülésnemfűtésem

van üléshuzatom, ami alá a "beszerelés" nem gond, de amíg nincs termék...
jaés technikai érdekesség: az egyes fokozat nem a kettes fokozat fele teljesítményű, egy gyári is lehet ilyen
-
plömplöm
őstag
apropó: tud-e valaki olyan beszerezhető ülésfűtésről, ahol nincs egyben az ülőlap és a háttámla rész? azaz, pontosabban fogalmazva tud-e valaki beszerezhető félülésfűtésről?

-
szebe
addikt
Én jelenleg azzal szívok, hogy nem minden ajtón megy a szabadkéz. Év elején voltam fejegységet szereltetni a csoportadmin autovillamoságisnál, akkor megcsinálta az egyiket ami akkor nem ment, meg mondta hogy típushiba és hol a gond, de én inkább nem állok neki itthon
Ülésfűtés nekem a legnagyobb hidegben is elég a 2-es fokozat a 3-ból, de azért érzem a különbséget a fokozatok között.
-
den89
tag
-
Veron
addikt
-
csibor
addikt
Sziasztok!
Senic 1 infrás távirányító vacakol. Folyamatosan tilt az immo. Lehetséges valahogy kiiktatni az immot? -
rob210
Topikgazda
Srácok.
Kicsit sok a munka, ha valakinek nem válaszolok a privátra , az nem azért van mert bunkó lettem 🤣.
Csak elfelejtettem!
Nyugodtan írjon rám mégegyszer, ha 2 napon belül nem válaszolok .
-
Wiz Khalifa
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz
Wiz Khalifa
#95129
üzenetére
3 volt már mindegyik 4-5 évet bírt.
Nem mindegy milyen kocsiban hogyan van használva.
De tény, hogy nem prémium.
Viszont a gold nagyon jó abból is. -
gabor9991
addikt
válasz
Wiz Khalifa
#95129
üzenetére
Nekem offos fordban 6 évet bírt egy, a második kettőt.Szóval alapból nem biztos hogy mind sz@r.
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
Kronos3000
#95128
üzenetére
Electric Power alapból nem valami jó fajta, én a kukába tenném amint leveszem a polcról kategória.
-
Kronos3000
senior tag
Az akku témához annyit, hogy nálunk a munka gépekbe, az utóbbi pár évben mindegyikbe Electric Power akkut tesznek, 75-80Ah körülieket. Általában Kubota, vagy Yanmar diesel motorok vannak, napi 1, max 5 indítás, utána folyamatos 6-8 óra űzem. Kivétel nélkül 2 év, plusz mínusz egy két hónap és végük van. Ennyit bírnak.
-
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg
#95126
üzenetére
Szia, a mai nap pont eszembe is jutottál, mert a lagunánál pont ez a húdeokos vezérlés szivatott meg és a segítségeddel megis szüntettem.
Hátö, itt nemtudom, hogy egyáltalán hiba nélkül kikapcsolható-e, itt mát picit összetettebb a dolog a start-stop, meg a 2-3x annyi elektronika miatt.#95124den89: Köszönöm a helyesbítést, természetesen nem csak a talismanra, hanem úgy az összes újabb autót gondoltam bevenni ebbe a kalapba.
-
den89
tag
Szerintem ez nem Talisman függő vagy sem. Ezek a start-stop rendszerek, meg a sok kütyü, ami az új autókban van, előbb kikészítik az akkut. Nyilván az sem mindegy, mennyit mész, használod az autót. Anyáméknak szinte napra pontosan 4 éves volt a Suzuki SX4 (utóbbi 1,5 évben 80-90%-ban csak városban használva rövid távokon), amikor kifingott náluk az akku. Még jó, hogy városon belül történt. Nálam a 7-8 év él amúgy fejben, régebbi autókban ki is bírta ennyit.
-
mycso
Topikgazda
Köszi, mindenkinek, nem töltögetem, hanem veszek akkut.
Talisman csopiban utánaolvasva, olyan 3-4év között elhullik mindenkinél az akku (márkától függetlenül).
Bennem még élt ez az 5-7év, te valamiért a talismanokban, ez ennyit tud.EFB Start-Stop akku kell, otthon cserélhető nem kell semmit okoskodni vele.
Viszont így lehet megvárom, míg kilehelli a lelkét, aztán cserélem.Meglepő módon, ma reggel -3°C-ban nem panaszkodott, hanem indult egyből...gondolom itt is a sok okos energia menedzsment miatt lehetett esetleg ez a merült állapot.
-
szebe
addikt
Gombos nyitás után nem elég ajtót nyitni? Nekem is szabadkezes M3 van, de őszintén szólva nem emlékszem, mert csak ritkán nyitok/zárok gombbal, meg akkor is minimum gyújtás van, de inkább indítás is. (pl ha nyaraláson a ház mellett áll a kocsi, bár tudom hogy hatókörön kívül van, de jobb a békesség
).
Ha esetleg néha nem akar bezárni, akkor visszamegyek, becsukom még1x az utoljára nyitogatott ajtót, utána jó.szerk: akkor ezt Sirius86 megválaszolta
-
Dyno
veterán
Nekem szabadkezes a M3-nál ugy van hogyha rányitok gombal akkor és valóban kis is nyitom fizikailag valamelyik ajtót utána nem zár be ha messzebbre megyek, csak a gombal tudom lezárni.
De passz ez nem mai technika lehet a tiednél már máshogy van.
Én ezért szoktam olyankor gombal nyitni, amikor nem akarom, hogy visszazárjon. -
válasz
kisgyerek85
#95104
üzenetére
Kedves gunmis baratom azt mondja, hogy minden evben meg kell nezni, milyen gumit erdemes venni, mert evrol-evre valtozik minden gyarto gumimonisege. (10 ezres mennyisegben ad el gumikat kocsitol-traktorik. ) Szoval en mar nem tartom azt jo dolognak,hogy minden esetben ugyanazt a marka/tipusu gumit vegyem.
-
rob210
Topikgazda
válasz
norbert1998
#95116
üzenetére
A kettős tömegű gyilkolása nem ez.
De ha poliuretánt teszel be az minden lesz csak kényelmes nem.
Volt akinek elkezdett tőle kopogni.
-
norbert1998
nagyúr
Motortartókat kellene cserélnem, legalábbis a billenésgátlókat mindenképp, mert motorféknél úgy belibeg a motor, hogy az én fejem is bólogat bele... Meg hát ugye ez biztosan gyilkolja a kettőstömegűt is.
Kérdés, hogy vajon lehet-e, illetve jó ötlet-e, ha valami keményebbet, például poliuretán "szilentet" teszek bele? Érzetre tuti jobb lesz, de ez nem fogja éppúgy gyilkolni a kettőstömegűt?
-
Veron
addikt
Van olyan mód a kártyás nyitás esetén, hogy ha expicite a gombbal nyitom a központi zárat, akkor nem zár vissza 10 mp múlva, ha a kártya elhagyja az autót?
use case: kinyitom az autót, beteszem a gyereket, átmennék a másik oldalra az autó elején, ekkora visszazár, majd kinyit és beülök. Tudom, hogy elöl könnyen zónán kivül lehet kerülni, gondoltam hátha van valami lifehack. -
Wiz Khalifa
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984
#95110
üzenetére
Az szép szervíz 🤣
-
rob210
Topikgazda
Ezekben már töltés management van, egészségesebb, ha a kocsin keresztül megy a töltés, mint ha direktben az aksit töltöd. Van töltés közben biztosíték és nem az esetleg cellazárlatos (itt nem ez a helyzet) aksit pukkantod el a motortérben.
Sok autóban egyébkén már van külön töltési pont is. -
diablo1984
veterán
Nekem még nincs 1 évek a kocsim, a sart-stop már hónapok óta nem megy, mert gyenge az akku, szegény töltené vadul, de 1-2óra hosszú távval sem tölt fel, ha estére felrakom okostöltőre, akkor kb 3 napig minden jó, utána megint megmerül úgy, hogy nem áll le. A szervízben azt mondták, majd szól az autó, hogy cserés az akku, addig ők sem tudnak mit csinálni. Amíg a kondit feltölti az autó addig beindul gond nélkül, azt mondták, ha majd nem indul, akkor hívjam az assistance-ot és jönnek menteni....
-
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
F_Zolee
#95106
üzenetére
Köszi, akkor ez megnyugtat, hogy tényleg a guminak van ilyen hangja. Mondjuk azt olvastam a neten, hogy mióta made in hungary a gyártó azóta mintha nem lenne olyan minőség mint a holland. Előző szettel amúgy én sem tapasztaltam semmi különöset, ezért is vettem megint ilyet. Nyáron is jó volt meg télen hóba is mentem vele különösebb gond nélkül.
-
F_Zolee
nagyúr
válasz
kisgyerek85
#95104
üzenetére
Ilyen gumi van nekem is és búg kb minden tartományban.
-
kisgyerek85
senior tag
Erőteljesebb fékezésnél, amikor nullára meg is kell állni olyan 40km/h környékén előjön egy buhogó hang (jobban nem tudom leírni) az biztos, hogy nem fémhang.
Már arra is gondoltam, hogy önmagában a guminak lehet ilyen hangja.? Nyáron kapott új szett Vredestein Quatrac (3,5 évig ugyanilyen gumi volt fent 65-70e km-t tettem bele, megelégedve ezért is döntöttem, hogy ugyanilyet veszek)
Nyáron történt fékbetét csere is, meg 1 hónapja átesett egy futómű javításon. Toronycsapágyak, 2db spriál rúgó és egy jobb oldali lengőkar.
Most jöttünk haza Zakopaneból és tökéletesen teljesítette az utat, de megint csesztet, hogy valami nem tökéletes a kocsival szerintem.
Akivel csináltattam a futóművet mondtam neki, hogy nézze meg a hátsó fékeket is (fékdobos ,clio 4) azt mondta olyan 50%-os (jelentsen ez bármit is) tehát nem létfontosságú még felújítani. Autóba amúgy 250e km van és tudtommal a hátsók még nem lettek cserélve/felújítva. -
mycso
Topikgazda
Most valami nagyon durva szopóágon vagyok az autóval.

Az álmoskönyvek szerint, ez az üzenet nem jelent jót...
Robi, simán itthon, a talismanban gondolom nem cserélhetek akkut?
Ki lehet ezt venni tölteni, vagy valamit b.szni vele, mert ha reggel valóban nemindul, akkor nemtudom hogyan lesz kicserélve..
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i3 12100F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5600XT 6GB Zalman S2 Corsair 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Zalman Z1 PLUS Cooler Master 750W
- Új Lenovo 16 Ideapad Slim3 WUXGA IPS Ryzen5 7430U 4.3Ghz 16GB 512GB Radeon RX Vega7 Win11 Garancia
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Hulla vagyok, de eredményes napot zártunk
😴
ezt akkorára vágod amekkorára akarod.


Én spec eleve rühellem az ülésfűtést. Asszony 2021-es Cliójában van, de nem szoktuk használni. Egyik nap, ha gondolod, kipróbálom. Meg anyámék SX4-ében is van. Múltkor be volt kapcsolva, amikor én vezettem, azonnal nyomtam ki...


