-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
válasz
domper2015
#92698
üzenetére
Hála Istennek nekem lassan 20 év vezetés alatt egyszer sem volt durdefektem.

Kívánságból megnéztem egyik nap,hogy mennyi lenne a kötelezőm + cascom egy új Sandero-ra. 48e éves kötelező és egy 117e éves Casco jött ki.
-
domper2015
senior tag
De amilyen szar utak vannak és néha volt a hátul kocsiban nehéz cucc. A letaposott gumin már nem volt egyértelmű nyom, 200-300 m volt amire kievickéltem a leállósávba.
-
domper2015
senior tag
válasz
molnarpeter
#92696
üzenetére
130 - 140 km/h, M3 autópályán előztem a sort. Egyedül ültem a kocsiban, nem volt kátyú, egyszer jött a nagy dúrr és leült a jobb hátulja.
Nem szoktam puha gumikkal járni, hosszabb út előtt mindig ellenőrzöm a nyomást a kerekekben.
A tesztekben a gumiabroncs élettartamot 35-55 ezer km körül szokták megadni. Azt kissé kevésnek gondolom. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
domper2015
#92690
üzenetére
Mik voltak a körülmények, nagyon sebesség vagy teher nem volt? Korábban alacsony nyomás mellett ugyanez? Nekünk egy Barum lett pár éve durrdefektes, de azon vágás látszott, találtam jófogáson azonosat.
-
válasz
domper2015
#92690
üzenetére
En szerintem egy hulye faxi vagyok, de minden szezonnal lemosom a gumit felnivel es utana gumiapoloval lekenem oket. Ez egy oras melo meg anyagkoltseg es rokonok rohogesenek mellozese (Magyarorszagon van az egyik szett). Eddig meg tuleltem, pedig nagyon sokat utazom a ket autoval. Biztos bolond vagyok
-
Morales72
csendes tag
Ez elég durván néz ki. Személyi sérülés nem történt?
-
AMD Power
titán
Én mind1 milyen márkájú autót fogok venni az SX4 után, azon is négyévszakos gumi lesz. Nagyon megszerettem.
-
Morales72
csendes tag
-
-
MasterMark
titán
-
laca891
aktív tag
DV21D a Dacia Sandero színkódja, szerintetek hol lehet ilyen festéket venni, végül találtam.
-
válasz
Morales72
#92678
üzenetére
En a nemet teli idojaras miatt kenytelen vagyok 4evszakosat hanyagolni, de en a premium gumi utrol ebben az evben teljesen letertem. Ott is 5 ev alatt repedes volt (Conti es Bridgestone). Kedves gumis baratom Csepelen (nagy volumenben ad el gumikat) mondta, hogy 5 ev lassan a standard mindenutt. Nem tud nagyon olyan markat mondani, ami ennel tobbet tud. Jelengleg nekem az Uniroyalok valtak be, de azok nagyon. Igaz komfortban nem Conti, de az uttartasa, kopas es a fektav tekitneteben irto jok. Az egyik 3 eves, es meg nem lattam rajta semmifele repedest. De ha az 5 evet nezzuk alapnak, akkor a negy evszakos meg mindig racionalisabb Magyarorszagon, tudvan, hogy ugyis kuka, meg igy is kuka 5 ev utan. Mas, hogy pl. a negyevszakosak miatt sokan ra se neznek emiatt a fekekre, meg a kocsi aljara, max amikor muszakin bukik a kocsi.
-
Morales72
csendes tag
válasz
MasterMark
#92675
üzenetére
Én valahová a középkategória alja környékére gondoltam ezt a gumit, aztán meg lehet, hogy tévedek. Az élettartama egy határozott passz, mert nem találtam róla infót, hogy mit álmodott meg a gyártó. De azért 5 évesen rommá repednie csak nem kellene. És már 4 évesen is láttam rajta repedéseket. Nem volt extrém körülmények között használva, hacsak nem minősül extrém használatnak a magyar aszfalton való közlekedés. Kevésnek érzem az időt is és a km-t is, amit a gumik kaptak. De aztán meg lehet, hogy ez a gumi ennyit tud.

-
Morales72
csendes tag
válasz
molnarpeter
#92676
üzenetére

-
Morales72
csendes tag
Sajnos valóban így van. Annyi benzin van a tankban, amivel el lehet menni az első kútig. Szégyen. De az elakadásjelző háromszöget és az elsősegély dobozt is kispórolják. Engem ez is meglepett. Én úgy adtam el eddig minden autómat, hogy ezeket az autóval együtt adtam, a tank pedig kb. félig volt.
-
AMD Power
titán
-
-
AMD Power
titán
Ha az ember vesz egy új autót. Ott a vételárban gondolom nincs benne a forgalomba helyezés?
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
K9k836 110 1.5dci-ben hol találom a fhp jeladót?
Egyik kép szerint bontani kellene a motorvédő lemezt, másik szerint felülről hozzáférni.Robi, még aznap délelőtt 3 óra állás után egyet lökött rajta és beindult, késő este meg egy tekerés után.
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984
#92654
üzenetére
Nekem az SX4 1.5 VVT láncos. Ha nem tudom,hogy nem az, akkor azt hinném,hogy szijas.
-
rob210
Topikgazda
válasz
diablo1984
#92654
üzenetére
Nekem az első autóm volt a favorit imádtam, soha nem csörgött benne a lánc, pedig 90le volt elrejtve benne.

-
zsola400
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#92650
üzenetére
És ezt vitték tovább Favorit, Felicia, Fabia ~2000-es évek eleje.... "modern befecskendezéssel és gyújtással"
-
válasz
rob210
#92649
üzenetére
Koszonom szepen
Kozben ma bedobott a rendszer egy Grand Modust,meg is neztuk spuriban a szomszed faluban. Haat, ez is bukta volt. 110 ezer km , nagyon szep motorter vegre, de az ODB csatija megolve (nem tudom hogyan csinaltak), és oldlalt a kasztni alja meghuzva. Telefonon megkerdeztem, es errol ugye szo sem volt. Es kiderult, hogy nagypapi, akie volt, hazudott, a dohanyzasrol is. (Ugy tudtak nem, de a nejem kiszagolta
) Bakker, az en oreg gepem megint csak jobb allapotban van, mint ezek. Szornyu! Es asszony csak grandot Modust akar, nem akar Grand Cliot
Mindegy, eladnam, mert akkor asszony pajti motivalva lenne
-
Jimmy8
senior tag
válasz
Mezga Aladár
#92650
üzenetére
Meg úgy emlékszem a korabeli Dacia vezérlése is
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
PofaJenö
#92501
üzenetére
Ha felvillan a benzin tank jelző, akkor pont ~38-39 liter fogyott (vagyis annyi megy bele)
Szóval a skálát 38/9= 4,2 liter De nem lineáris, van hogy 5,5 van hogy csak 3,8l (valahol középen 4.5 csík) Az első csík pl csak 55-65km-t bír ~4 liter, aztán a 2 csík már 80-100km-t is ~6 liternyi.
Vagyis 50 liter a tank így elvileg maradt kb 11-12 liter a sárga jelzéstől számolva. Bár érzetre inkább csak 8-9 liter, mert, nem csont szárazra akarod üríteni hogy megállj vagy is az kb +2 liter az max városon belül arra elég hogy elmenj tankolni.
Szóval 100-150km-t akkor még elmegy (attól függően mennyit fogyaszt)
Legutóbb 49liter ment bele, 762km-rel vegyesben. porzott a tank kb. (Sajnos így jött ki a lépés, elfelejtettem, szorult is a popó, hogy a kútig kibírja e.)
Ha a motor le van állítva gyújtás le ..nyomod a műszerfal órán a fekete pöcök gombot és közben ráadod a gyújtás, hogy elkezdjen bimbambolni ...szerviz módba lép és ha vársz akkor ki fog írni egy számot is, hogy mennyit érzékel digitálisan 50-tól 0-ig
Olyan 4 liter megmaradtnál már 0-át jelez -
angyalpc2
aktív tag
válasz
MasterMark
#92502
üzenetére
nem, nem lineáris a skála.
Szálanként lemértem. -
válasz
molnarpeter
#92644
üzenetére
Annyira noobnak erzem magam a Ph logikaja mellett. Akkor rob, kerlek torold.
-
Na, jovo heten megyek haza vele Magyarorszagra szervizelesre (olajcsere meg altalanos ellenorzesre), akit erdekel, lecsaphat ra! Csak ide linkelem be, meg magyar ismerosoknek irom, mert nem akarom ,hogy hahus kamus, alkudozos, vesztegetos emberkek engem szekaljanak, nem erek ra erre. Sajnos az utodja meg nincsen meg, de legalabb asszonyt sarokba tudnam szoritani, es vegre jonne velem autokat nezni
https://logout.hu/bejegyzes/sirus86/renault_modus_2005_az_ezer_euros_auto_tortente.html
rob210, igy maradhat?
-
mycso
Topikgazda
válasz
polonic
#92628
üzenetére
Igazából azért lepett meg, mert ugyanezeken az utakon, ugyanekkora felnivel a laguna 3 gátlói valahol 250.000km-nél adták meg magukat.
A lengőkarokat szintén itt körül cseréltem a lagunán, a talisman már 50.000km körül átesett a komplett lengőkar cserén.
Igazából már százszor megbántam, hogy eladtam a lagunát és megvettem a talismant, ez bekerült az "életem legrosszabb döntései" közé.
-
rob210
Topikgazda
-
angyalpc2
aktív tag
sima 2-es clio 150e-nél sőt már 135ekm-nél-nél full gatya volt a legéscsillapító.
ballonos kerekekkel, nincs is súlya a kocsinak, elpattog a hepehupán.
Az összes stabszilent 70ekmt bírt a gyári, aztán került bele másik gyári 8 éve 70ekm után az is kuka lett. Iszonyat moslék utaink vannak. és még nem is járok kifejezetten rossz úton kb napi 2x2 km-t leszámítva -
angyalpc2
aktív tag
válasz
AMD Power
#92624
üzenetére
te is üvöltenél vele, ha tudnád az árát
Nagyzolni akartam, de
Kikerestem kb 2020-as T4 benzin (bakker nincs dízel már?)
legolcsóbb luk 111e Sach 75e
Következő Valeo 235enem mondom hogy olcsó.. meg pláne a munkadíj, de 400-700e ft-ra gondoltam
Ha már itt tartunk 1.2 C3G motor
láncos vezérlés
https://www.youtube.com/watch?v=Fo9fTCW85OE&start=1818
kb örökélet?
Kicsit furcsállom is, hogy a D7F a kisebb köbcentivel erősebb és takarékosabb, gondolom a befecskendezésen sokat nyertek.És ez mennyire kopott? látszólag szép.
https://www.youtube.com/watch?v=Fo9fTCW85OE&start=1760 -
domper2015
senior tag
Megane 3 1.5 dCi izzítógyertyák mennyit bírnak? Egy kicsit nehezebben indult az autó az áprilisi télben.
151.000 km-nél volt cserélve 2 es ½ éve, most 241.000 van benne. Napi szinten használom, 50% autópálya, 30 % főút és 20 % város. -
domper2015
senior tag
válasz
Morales72
#92619
üzenetére
Pedig Renault sem hajtom kevésbé, van amikor cipel is rendesen,
Nem szoktak állni a kuplungon, a mostani is elment volna még egy keveset, de olyan kemény volt, mint Tarzan sarka. A karácsony délután gyerünk Bécsből Debrecenbe 10 órás túra után [hajnalban Db-Bécs 5,5 h volt] mondtam, hogy lépni kell. Elég az ereimnek a cigi, ne kuplungozástól legyek már vissszeres.
-
AMD Power
titán
válasz
diablo1984
#92612
üzenetére
Én láttam a parkolóban 6 hónapos új S60 Volvot, ahogyan az asszony leégette a kuplungját. A férje az ablakból üvöltött vele.
-
válasz
kisgyerek85
#92622
üzenetére
Legelsők közül való a M2-m, a 22. évét tapossa. Min. 362e km van benne. A kuplung, váltó és a motor bontatlan. Kop-kop!
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
Sirus86
#92613
üzenetére
2000 èvjáratú clio 2 autónkat 2007be vettük meg az első gazdájától 120e km-rel. Nem volt kuplungcsere tudtommal ès nálam sem azóta. 348e km van benne.
Cèges fiorinoba amit csak èn vezetek 240e km van. Mèg jelèt sem èrzem,hogy cserèltetni kellene. A sajátba elèg kemèny ès fent is fog, de nem csúszik. -
mycso
Topikgazda
válasz
domper2015
#92611
üzenetére
Nekem a talismanban a két első adaptív gátló 94.000km-nél kuka...engem ez lepett meg.
-
válasz
norbert1998
#92616
üzenetére
Jup
-
Morales72
csendes tag
válasz
domper2015
#92611
üzenetére
Azért ez elég komoly különbség.

-
zsizsef
senior tag
Üdv!
Stabilizátor gumikból mit érdemes megvenni?
Köszönöm! M2 az alany. -
tycon
tag
válasz
rob210
#92604
üzenetére
/Én sose értettem a mérnökök miért nem kérdeznek meg néhány szerelőt/
Én a takarítónőt is megkérdezem. Mikor az általam tervezett röntgengépet állítottuk fe, a takarítnő mindta, na ez remélem nem olyan, amelyiken megáll a vér, és a sarokból nem lehet kitakarítanii. Na, azóta ezek szerint terveztem a burkolatot. Mondjuk, nem az én gépemre mondta. -
válasz
diablo1984
#92612
üzenetére
User es felhasznalas fuggo a dolog. Pl egy ismerosom a kuplongon pihenteti a labat (mi a turoert nem vesz automatat, nem ertem), vagy nem nyomja ki rendesen, vagy varosban tolja minden nap, esetleg nem is kenik a mehanikus pontokat. Nekem a Kangooban 245 ezer van es gyari a kuplung+ onindito is(nagyobb akkuval a kocsi mindig) . Cserebe ket evente uj olajat kap a kuplung, par evente a kulisszat is grafitsprevel befujom+pucolas) es sokszor megy nagyon hosszu utakat, ahol kb csak parszor valtok.
-
diablo1984
veterán
válasz
domper2015
#92611
üzenetére
Nekünk az mk2,5es benzines focusban még 245ezernél a gyári kuplung volt, így nem tudom elképzelni, hogy 100ezer alatt hogy lehet lerúgni egy tárcsát.
-
Jimmy8
senior tag
válasz
rob210
#92609
üzenetére
2008 (2007.12 hó
) Szerintem ezen alkatrészek élettartama (melyeket az előző hozzászólásomban írtam), elsősorban a futásteljesítménytől kell hogy függjenek (persze ilyenkor azt is nézni kell, hogy abból mennyi volt a városi furikázás). A szilentek, szíjak, gumicsövek, gumialkatrészek egyértelmű hogy öregszenek akkor is, ha keveset megy az autó...
Lehet csak az én ismeretségi körömben vannak olyan tizenéves autók, amelyek gyári önindítóval és kuplunggal 200e km felett járnak.
Eddig nekem 8 év alatt ezek voltak (az olaj, folyadék és szűrőcseréken, illetve gumiabroncsokon felül): első féktárcsa+ betét, hátsó fékbetét, kormánykapcsoló + légzsákszalag, termosztátház tömítés, vezérléscsere 2x, főtengely szíjtárcsa, kuplung főhenger, csomagtér átvezető gumi 3x) -
Jimmy8
senior tag
Ha kuplungtárcsa (+szerkezet+kinyomó) csere lesz az autón (megane 2 1.6 benzin), mindenképpen kérjem a lendkerék szabályozást is? Először csak csúsztatáskor remegett (főként melegen)- most már csúszik is, így már időpontom is van
.
Nem szeretném, ha emiatt lenne garanciális vita később a szerelővel...
Érdekesség, hogy az autóba garantált 130eKm van (50ekm-rel vettem 8 éve), és eddig már ez a második nagyobb kiadás ez évben (először az önindító adta meg magát úgy, hogy komplett csere kellett). Eddig megbíztam az autóban, de régen rossz, ha ennyit bírnak benne az alkatrészek... -
-
rob210
Topikgazda
válasz
MasterMark
#92602
üzenetére
Hogy a viharba ne lenne.
Az alsó azaz a főtengely kerekén átfordulva folyamatosan olajat kap.
Ellenkező esetben nem lenne kenése a főtengelynek, hiszen ott nincs szimering ott addig kell olajnak lennie amíg el nem éri a főtengely szintjét.
Remek mérnöki találmány.
Én sose értettem a mérnökök miért nem kérdeznek meg néhány szerelőt, hogy te figyi mit gondolsz, mik a tapasztalatok? Kérdezni sose volt szégyen, ellenben ilyen f@szságokat csinálni na az szégyen.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
MasterMark
#92602
üzenetére
Természetesen, nem egy pocsolyán folyik át, hanem egy brutális olajtornádóban forog

-
MasterMark
titán
válasz
norbert1998
#92601
üzenetére
Nincs belemerítve, csak kap olajat.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
domper2015
#92599
üzenetére
Viszont az olajban futó szíjnak elég nagy ellenállása lehet az olajon, mivel nem épp áramvonalas dolog egy fogaszsíj fogazása.

Új hozzászólás Aktív témák
- NA550/00 Philips 5000 Series Dupla kosaras Airfryer
- LG mosógép és hőszivattyús szárító összeszerelő konzollal
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- OONI VOLT 2
- Fém, összecsukható és kihúzható fotó állvány eladó
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3133, 95% Akkumulátor
- Samsung A33 128GB független, dobozával, kábellel, stb.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 256GB Red -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3627
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Mindegy, eladnam, mert akkor asszony pajti motivalva lenne
Azt látom van valami fogskerék a bütykös közepén, de srác mondja a videóba, hogy az hajtja az olajpumpát.


