-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz
Batman2 #51198 üzenetére
A motorok többségénél legalábbis, ahol a fordulat a mágneses forgómezővel van szoros (szinkron) vagy lazább (aszinkron) kapcsolatban, természetesen a frekvencia számít, hiszen az határozza meg a forgómező fordulatát (leosztva a póluspárok számával), illetve viszi magával a forgórészt.
Trafónál ez nem értelmezhető, csak pulzáló mező van, forgórész nyilván nincs. Vagy például az univerzális (AC/DC) motor más alapon működik, ott a kommutátor kapcsolgatja, forgatja a mezőt.
Meg azért az sem teljesen mindegy, milyen 100 Hz-ről beszélünk, szinusz vagy négyszög? Elektronikusan az utóbbinak van realitása (vagy legalábbis egyszerűbb megoldása), de az élek miatt sok felharmonikussal jár együtt, ami persze torzulni fog, de nem is jó egy 50 Hz-es trafóra ilyen "szögletes" áramot kapcsolgatni, mert bejönnek azok a gondok, ami miatt nagyobb frekvencián már nem jó az egyszerű vas, valamint a zúgó hang problémája.
-
And
veterán
válasz
Batman2 #51198 üzenetére
A terheletlen kimeneti / szekunder feszültség elméletben csak az áttételtől függ, ha a primer feszültsége nem változik.
"Úgy tudom, hogy a váltakozö áramú motorok esetében a frekvencia változtatásával is változik a fordulatszámuk"
Ez igaz, így működnek a frekvenciaváltók, csak nem értem, hogy ez hogyan kapcsolódik a transzformátorokhoz. Egyébként erről a témáról írtak itt pár hónapja: [link]. -
Batman2
őstag
Egy 50hetzre tervezett 12v/230v trafóra ha 12v-ot adok, de pl.100hetzzel, akkor nő a kimenő feszültsége?
Úgy tudom, hogy a váltakozö áramú motorok esetében a frekvencia változtatásával is változik a fordulatszámuk, azért mrrült frl bennem hogy mi a helyzet egy trafó esetében!
Üdv.
-
-
Batman2
őstag
555-ös ICnél, ha a trigger láb marad földre húzva, abban az esetben mit reagál rá az IC, ha monostabil módban van ?
Lefut a beállított periódus, majd marad nyugalmi állapotban?
vagy folyamatosan újra triggerelődik,
vagy le se tud futni a periódus, ha nem megy vissza pozitív tartományba (a tápfesz kétharmada fölé) ?Az adatlapot böngészve én annyit fűztem ki, hogy a trigger a lefutó élre aktiválódik.
Azt csak ebből gondolom, hogy nem triggerelődik újra ha marad alacsony szinten a trigger.Üdv.
-
Kernel
nagyúr
Ez nem belső beavatkozás, csak a Jack-dugó külső átkötése, ami a hátlapon is fel van tüntetve, hogy kétféle lehet:
Vagy például középen a kapcsoló, ami beiktat egy 24 ohmos ellenállást a földhurokba, ennek használata ártalmatlan, legfeljebb nem segít.
Szimmetrikusan bekötni az aszimmetrikus jelforrást nem szakszerű egyébként, az sem biztos, hogy csökkentené a zajt. De ha valaki betartja, hogy mindig előbb a hálózati dugók legyenek bedugva (ezáltal a jó védőföldön keresztül közösítődnek a készülékek) és csak utána a jelkábelt, akkor nem vészes. (Egyéb hétköznapi esetben mindegy lenne a sorrend, ha van védőföld és az korrekt is.)
Nem védőföldelt készülékeknél viszont pont fordítva: előbb a jelkábelek, csak utána a hálózat, szétszedésnél ugyanez visszafelé.
Vagy van még a jelútba iktatható leválasztó, ami két HF-trafót tartalmaz, autós célokra szokták inkább alkalmazni, némileg ronthatja a minőséget is, jelszintet is. Ilyen és hasonlók:
-
agabe
addikt
válasz
Kernel #51191 üzenetére
Köszi a segítséget
Sajna nem foglalkozok szereléssel, így biztos nem nyúlnék bele (legalábbis mostanában) az erősítőbe, főleg, hogy ha veszélyeket is hordoz ha át lenne alakítva.
Valami külső megoldás nincs ? Zavarszűrő beiktatása a tápkábel dugasza elé ?A HM erőködőm toroidos, meg egész más kategória, de arra nem kötném zone2 -be, mert át kéne kábelezni sok métert oda-vissza...van még egy külön 5.1-es proci-végfok, de azt meg másik szobában használom azt sem bolygatnám.
-
Kernel
nagyúr
Később további érdekességeket fedeztem fel az erősítő rajzán. A 120 V-os ventilátor a főtrafó primerjének leágazásáról kapja a tápot, 230 V betáp esetén, ez még nem egy különös dolog.
Bemenete szimmetrikus jelfogadásra is alkalmas, ami esetleg a földhurok kivédésében is szerepet játszhatna, ugyanakkor kockázattal is járhat, ha az árnyékolt kábel két pontját egyszerűen a két melegpontra kötnéd. A differenciálerősítő így tisztán csak a különbözeti jelet dolgozná fel, a földhurok árama nem folyna a kábelen (egyébként ezt az áramot csökkenti a hátlapon lévő S2A kapcsoló is).
Addig nem is lenne gond, amíg a védőföld közösíti a jelforrás és az erősítő fémvázát, de ha egyik hálózati dugót kihúzod, a bemenet 10 k ellenállásain keresztül káros feszültség juthatna az IC-re.
De ez még semmi a végfok speciális hídelrendezéséhez képest. Felvázoltam, így áttekinthetőbb:
A trafó két szekundere két galvanikusan független tápot biztosít. A puffereken 102 V áll elő, ami egy "lebegő" feszültség lesz, hiszen az egyik kimenet földelt, a táp ezáltal követi a kivezérlést.
A két oldal ellenfázisú vezérléséhez persze szükséges még egy jól megbonyolított vezérlés is, valamint védelmi áramkörökkel is rendesen ellátták.
Mono hídkapcsolásban így működik a két végfok:
Állítólag nem jó a földelés a házban.
Ezt már korábban kifejtettem, hogy el kellene felejteni. Esetleg a két konnektor védőföldje közötti ellenállás játszhatna némi szerepet, de maga a galvanikus kapcsolat bizonyára adott.
-
agabe
addikt
válasz
Kernel #51189 üzenetére
Igen ez az (az L-et lehagytam) és elég jó minőségű a hangja nem cserélném le valami gagyibbra, a venti meg utólag beépített kapcsolóval kapcsolható (annyira nem melegszik ha nincs meghajtva, hogy kelljen).
Ez csak külön a pc-hez és tv-hez van, a HM erülködő messzebb van (nem TV-n mozizok)
A galvanikus megszakítót akkor a tv elég teszem a koaxra...de hogy találom meg a halkabb búgás forrását ? Probáltam mindent kihűzva is a lakásban akkor is megvolt ezért félek, hogy esetleg valami házon belüli más lakásból származik.
Állítólag nem jó a földelés a házban. -
Kernel
nagyúr
Van ilyen típus, azt hittem, hogy toroidos tápegység, ugyanis azt általában csak védőföldelt csatlakozással engedik forgalmazni, mivel a hatóságok szerint nem biztonságos a primer-szekunder szigetelése. (De itt egyébként nem is feltétlenül a normál üzemre kell gondolni, hanem leégés esetén nagyobb eséllyel keletkezhet zárlat a hálózat felé.)
Esetedben más a helyzet, toroid nincs. Viszont egyrészt a hálózati trafó sem rendelkezik egymás mellett szeparált primer-szekunder tekerccsel, ráadásul egy speciális megoldást alkalmaztak, a ventilátor tekercse transzformátorként is szolgál egyúttal, ez táplálja az előfokozatokat. Ventilátor pedig az erősítő rack kivitele miatt kell neki.
Noha a motor már szeparált tekercses, de összességében nem ítélték biztonságosnak, ezért védőföldet kapott.
Önmagában, egy rackbe építve ez még nem is feltétlenül gond, de ha csatlakoznak hozzá távolabbi készülékek, ami szintén védőföldelt, az már földhurkot képez, ami analóg rendszerben búgással jár általában.
Igazán profi erősítőknél a hátlapon a védőföld megszakítható, de annak olyan is a felépítése biztonságilag, hogy ez igény szerint konfigurálható.
Rajz: PDF
-
Kernel
nagyúr
válasz
artiny #51176 üzenetére
Nem tudom, neked milyen kell, egyszer másik topikban ajánlották ezt a linket, egy csomagban többféle:
8pcs 8size Black Ratio 2:1 Heat Shrinkable Tube Shrink Tubing Wire 50cm
eBayen nem láttam hasonló csomagot.
(#51179) Cane
Ez már a másik véglet, ennyire nem kellene feltekerni a méréshatárt.
3 kΩ elvileg, de így nem lehet tudni (viszonyítási alap nélkül), hogy ez jó-e.
Ha több trafó van a járműben, felcseréléssel is lehet tesztelni, vagy másikban kipróbálni, esetleg próbára az akkut kapcsolgatni a primerre, közben figyelni, hogy ad-e szikrát.
De csak rövid impulzusokat szabad ráadni, különben leéghet.
-
Kernel
nagyúr
Az egy gyújtótrafó, aminek nagyfeszültségű tekercse (szekunder) nagy ellenállású, amire a multiméter már nem jelez. Párszáz ohmig sípol általában.
Tehát nagyobb ellenállást kellene mérni, csak az a gond, hogy menetzárlat még úgy sem mutatható ki.
Esetleg, ha van több trafó a járműben, vagy egy pótalkatrész, azzal összehasonlítani a mért ellenállást.
-
Cane
őstag
Üdv!
Van egy trafóm, amely valószínűleg nem működik, ezzel kapcsolatban kérdezném a hozzáértőket:
Multiméterrel kimértem a csatlakozási pontokat: 1 valamint 15 és X jelzésűt:
-Az 1 és 15-re kötve a multiméter szakadásvizsgálattal hanggal jelez, hogy van kontakt. (1+15re jelez)
-az X-re kötve valamint az 1 vagy a 15-re kötve nem jelez a szakadásvizsgálat. (X+1re, X+15re nem jelez)Előfordulhat, hogy szakadás vagy zárlat van?
Ha van valakinek ötlete, az jól jönne. Előre is köszönöm.
-
artiny
őstag
Sziasztok! szerintetek milyen zsugorcsövet vasaroljak,melyik a legtobbet hasznalt ? ebayrol
meg sosem volt ilyenem,szoval egy kics tanacsot tudnatok adni?http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=heat+shrinking+tube&_sop=15&_frs=1
-
Kernel
nagyúr
Védőföld megléte, akármilyen minősége nem szükséges egy búgás, illetve zavar elhárításához és nem is okozza azt, amíg nem jön létre földhurok.
Csak képzeljünk egy klasszikus Hifi-toronyt, aminek összes egysége földeletlen, lapos villásdugóval csatlakozik a hálózathoz és egyáltalán nem zúg. Bedugod a rádióba a központi antennát és még mindig nem zúg. Mert csak egy ponton kap földet, amin áram nem jön létre.
Más a helyzet, ha galvanikusan egymáshoz kapcsolódó rendszerben a TV és a PC is kap védőföldet, netán az erősítő is, tehát ezeket a dolgokat kellene tisztázni, mert amit leírtál, annyiból nem látható át a hálózat.
-
agabe
addikt
Sziasztok!
Foldhurok kerdesem lenne (vagyis valoszinuleg az)
A jelenseg, hogy ha tv, vagy pc hangjat az egyik erositore kotom akkor eleg eros bugo hang hallatszik amig be van dugva a tv-be az antenna kabel (upc kabel tv).
Folhurok levalasztoval elvileg ez megoldhato ha a tv ele kotom (legalabbis igy tudom)A gond az, hogy kis mertekben akkor is van bugas ha nincs bedugva a koax kabel a tv-be, azaz mashonnan is jon a zavar.
Regi berhaz belvarosban, es ugyan fel van ujitva ket emelet is (uj kabelek mindenhol a falban, uj falak itt-ott stb), ugy nez ki a foldeles nem tokeletes, es azt is el tudom kepzelni, hogy mas lehet ahalkabb bugas forrasa, akar mas lakasbol erkezo foldeletlen feszultseg.Ez korabban 1-2 eve meg nem volt tapasztalhato, azota nalam tul sok minden nem valtozott.
Mi lehet az ok, hogy lehet azt megtalalni es eliminalni ?
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #51171 üzenetére
Mindegy, mi megy róla, a kimeneten DC van, ahol a cosφ értelmezhetetlen. (Ez egy váltakozóáramú fogalom.)
De te egy tápegység 230 V AC betápját mérted. Ha a tápegység PFC-áramkört tartalmaz, akkor lehetne cosφ = 0,98 vagy ilyesmi.
Egyébként jóval rosszabb értéket kellene mutatni szerintem, vagy rosszul mér az eszköz.
Izzók, fűtőeszközök esetén cosφ = 1 a normális.
Egyéb induktív vagy kapacitív fogyasztók esetén rosszabb.
230 V-os LED-lámpák esetén is lehet rossz érték, sokfajta konstrukció van. Lehet kapacitív előtétes, lehet aktív elektronikus driver, annak lehet egyszerűbb fajtája, ami cosφ értéket nem javít. De vannak olyan driverek is, ami direkt erre van kihegyezve, hogy a hálózatot "normálisan" terhelje, cosφ = 1 értékhez közelítsen.
Például, amit múltkor linkeltem, E27 LED-lámpa elektronikus driverrel, itt a cosφ = 0,5447.
-
mezis
félisten
válasz
Norbi.Sz #51161 üzenetére
"Az ok egyszerű, ha valami miatt az út szélén marad az autó, a helyzetjelzőt illik működtetni, de ha világít mellé a DRL is, baromira vakítja a szemből érkezőket..."
Vakítaná ha sötét lenne és a gyújtás is rá lenne kapcsolva....
És nem lenne egy jól elrejtett kapcsoló azok számára, akik erre az egyetlen nagyon ritka esetre utaznak. -
-
orion1025
őstag
válasz
Ereshkigal #51155 üzenetére
Kicsit módosult a mai napom, így neki feküdtem újra az erősítőnek. Kimértem mind a két relét, 20K-s méréssel az alábbi eredmény született:
DEC - 1,08 (eredeti)
OMRON - 1,38 (csere)A gyári relé pogácsáit 2000-s polírpapírral átdörgöltem, majd kontakt spray-vel lemostam róluk a csiszolás utáni esetleges finom port, jelenleg így van beépítve, normálisan működik, igaz, ez csak átmeneti megoldás ebben a formában, mindenképpen cserélem. Viszont ezzel együtt el is bizonytalanodtam, mert nem tudom miben lehetett a hiba, így hiába cserélném a gyárival azonosra, lehet, hogy azzal is ezt produkálná.
-
IstvánLászló
őstag
válasz
DrojDtroll #51165 üzenetére
A szervomotoroknak sok sok típusa létezik.
Itt a link, lenti sorban, egyenlőre ennyit tudok segíteni most neked.
https://www.google.hu/search?q=szervomotor&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjev7L1jarLAhXrB5oKHS7ICooQsAQILw&biw=1024&bih=635
Remélem segítettem neked ezzel.
-
DrojDtroll
veterán
válasz
IstvánLászló #51164 üzenetére
És a méreteit tekintve tudnál mutatni pár olyasmi motort amivel ez megvalósítható.
-
IstvánLászló
őstag
válasz
DrojDtroll #51159 üzenetére
Egy ilyen rendszerben szervomotorokat alkalmaznak szerintem.
-
Norbi.Sz
senior tag
Nyugodtan felkapcsolhatod mellé... Csak nem fog átmenni műszakin (ha hivatalosan csináltatod, nem okosban)...
Én DRL-el műszakiztattam 6 hónapja, ott rákérdeztem az NKH vizsgabiztosánál, egyértelmű választ adtak:
DRL és helyzetjelző nem világíthat együtt.Az ok egyszerű, ha valami miatt az út szélén marad az autó, a helyzetjelzőt illik működtetni, de ha világít mellé a DRL is, baromira vakítja a szemből érkezőket...
-
DrojDtroll
veterán
Egy nyomtatott áramköri lapon kellene nekem egy Arduino vezérlő meg motorvezérlők és egy pár különböző szenzor.
Meg tudják csinálni ezt valahogy teljesen készre?
Mennyibe fájna egy ilyen?
-
orion1025
őstag
válasz
Ereshkigal #51155 üzenetére
Ezt most sajnos nem tudom megmérni, nem nagyon van időm foglalkozni az erősítővel, a felszabadult kevéske időmben cseréltem ki, csak eléggé macerás mutatvány, de holnap vagy jövő héten foglalkozok vele aprólékosabban. Gyanítom, az általad is említett ellenállás probléma lesz, meg fogom mérni őket amint lesz időm, de ha valaki találkozott ezzel a konkrét hibával annak a segítségét is megköszönném, így a felesleges köröktől megmentene. Sajnos a típus azonos relé eléggé húzós áron megy (5000Ft környéke), ezért akartam fele annyiból megúszni, de biztosan megszívtam vele jelen állás szerint.
Kernel:
A csere oka a sokszor asszimetrikusan szóló két oldal, illetve ritkán torzabb hangzás, szétszedve az eredeti relét, látszik is a "sülés" a pogácsákon. Mióta bekerült az új, az eddigi problémák megszűntek, helyette jött a lekapcsolás, ami ezelőtt sosem volt. Például, ha gyorsan elforgatom a balansz potméterét, egyből le is lövi magát, másra nem érzékeny, kivéve a hangerő állását.
-
orion1025
őstag
Üdvözlet!
Egy kis segítségre lenne szükségem, mert már az agyvérzés kerülget. Erősítőben cseréltem relét, az eredeti DEC DH2SU 24VDC 3A, a csere darab egy OMRON G5RL-1A-E 24VDC 16A. A problémám az, hogy csak alacsonyabb hangerőnél szól az erősítő, ahogy picit oda tekerek neki, egyből old a relé, majd pár másodperc múlva újra működik, ha a potméter lejjebb van csavarva. Okozhatja ezt az eltérő amper szám? Mindkét relé lábai megegyező helyen vannak, fizikai méretei tekintve gyakorlatilag egyformák, az új magassága valamivel kisebb. Az OMRON kupakját nem lehet leszedni, hogy bele lehessen kukkantani, így az gyakorlatilag egy kérdőjel belső szempontjából.
-
darvinya
titán
Nem tudom miért kell ilyen hsz-kkal kicsit szemetelni a ezt a topikot.
Helyzetjelző, mint a szó értelmében adott térbeli elhelyezkedés jelzése.
Elől-hátul a megfelelő színnel a láthatóság ért, ez elől fehér, hátul piros.
Ez jelzés elől nem haladhatja tompított fényszóró teljesítményét.Ennek lekapcsolódása az elektronika terhelhetőség függvényében kell megtörténnie.
-
mezis
félisten
válasz
Norbi.Sz #51151 üzenetére
"Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak."
Ebből nekem nem következik az, hogy nem világíthatnak a DLR-el egyidőben a helyzetjelzők is.
Vagyis indítom a motort, világít a DLR aztán bekapcsolom a helyzetjelzőket. A DLR meg marad bekapcsolva.
Ha meg tompítottat vagy távolságit kapcsolok, DLR kialszik. -
Norbi.Sz
senior tag
Az ellentmondás feloldása okán a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról szóló 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5.§-a az alábbiakat rendeli.
5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”A módosítás megszüntette a 48.R. és az MR. előírásai között az elektromos kapcsolás tekintetében fennállt különbözőséget.
Tehát „a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók” kitétel törlése egyértelműen azt jelenti, hogy a nappali menetjelző lámpák bekapcsolásával egyidejűleg a helyzetjelző, méretjelző, valamint a rendszám megvilágító lámpák nem világítanak.
Megjegyzendő, hogy a fényszórók meghatározás az útmegvilágító fényszórók bármelyikére vonatkozik, azaz tompított fényszóróra, vagy távolsági fényszóróra, vagy akár a ködfényszóróra. A meghatározott kivétel esete, pedig nem más, mint a távolsági fényszóró un. „fény kűrt” üzemmódja. -
mezis
félisten
válasz
Norbi.Sz #51148 üzenetére
Olvasgattam a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM, 26/2010. (XII. 22.) NFM rendeleteket. Az utóbbi:
"5. § Az MR. 55/B. § (3) bekezdése helyébe a következõ rendelkezés lép:
„(3) A nappali menetjelzõ lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de – kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet – automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."A helyzetjelzők nem fényszórók ! Vagy minden, ami fényt bocsájt ki egy autón az fényszóró ?
Kernel: Valóban nagyon zavaró lenne ha sötétedés után világítana a nappali menetfény, de a hátsó helyzetjelzők világítása is sok esetben fontos lenne !
-
Kernel
nagyúr
Nem világíthat hátul semmi, ha világít a nappali menetfény:
http://ezermester.hu/cikk-7457/Nappali_menetjelzo_szabalyosan
Egyébként lehetséges olyan helyzet is, hogy leállunk / parkolunk az út szélén vagy bárhol éjszaka, helyzetjelzőket bekapcsolva. Ekkor sem jó, ha világít az éles menetfény, ami nappali fényviszonyokhoz lett tervezve, nem éjszakára, ezért a többi közlekedőt zavarja.
-
Norbi.Sz
senior tag
A nappali menetfény nem világíthat együtt a helyzetjelzőkkel, amint helyzetjelzőt kapcsol, a nappali menetfénynek automatikusan ki kell kapcsolnia. Teljesen automatikusan kell működnie, kapcsolóval (manuálisan) annak működését nem szabad befolyásolni - tehát motor beindításakor (vagy gyújtás ráadásakor) magától be kell kapcsolnia, és amint helyzetjelzőt kapcsolnak, azonnal ki kell aludnia (gyári menetfény esetén engedélyezett az 50% fényerőre váltás, ha ugyanaz a lámpa látja el a helyzetjelző feladatát is).
A helyzetjelző nem csak az első, hanem a hátsó lámpa is...
-
mezis
félisten
válasz
erikke17 #51144 üzenetére
Én az 1-es változatot jobbnak gondolom (ha elfogadják műszakin).
Azért, mert országúton szerencsésebb ha a hátsó helyzetjelzők is világítanak amikor elől a DRL világít. -
erikke17
őstag
Szép estét.
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Jelenleg az autómon van nappali menetfény de döglődik a led beázott. Ez olyan, hogy az automatika bele van építve. Tehát kap pozitívat ha az autó gyújtáson van, egy állandó negatív és egy pozitívat a parkoló izzó pozitív részéről ha itt megkapja a led a pozitívat akkor kikapcsol.
Olyat veszek most sokkal olcsóbb ugyebár amiben nincs az elektronika benne tehát külsőleg egy relével kell megoldanom. Találtam apró pénzért ebayen ilyen kész vezérlőt de nemjó mivel nem kapcsolja ki csak lecsökkenti fényerejét rend őrei ezért elkenik az ember száját(vagy nem).
Milyen relé lenne erre jó? Ezt néztem:[link]
Ilyesmi bekötést gondoltam fejben:[link]
Ez így járható gond nélkül? Így jelenlegi rendszeremben nem kell új kábelokat stb-t húzni.
Előre is köszi
-
kjani18
őstag
Hali
Tudtok olyan helyről, ahonnan ilyen ambiLED készlet beszerezhető? -
válasz
Kernel #51135 üzenetére
Akkor szarság van, mert nincs ötletem hogyan álljak rá a tüskére vastagabb vezetékkel. Ezek a kábelek ugye bele vannak vezetve abba a kis műanyagba és egy hüvely van rájuk préselve asszem. Érvéghüvellyel lehetne még szórakázni, de sztem még a 0.75-ös is lógna azon a kicsi tűn, mellékesen úgy kellene préselni a vezetéket hogy legyen helye a tűnek is. Tök jó egyébként most vettem érvéghüvelyeket más célokra, de ha ezt tudom akkor 12mm hosszúakat is vettem volna a 10mm helyett. Így ötletelési folyamat, és köszi!
-
mezis
félisten
válasz
darvinya #51133 üzenetére
Az utolsó képen látszanak a kis szálacskák. Ha hozzáérek, törik, porlik. Amit ismerek még hőálló anyagot, az a csillámlemez (mária üveg), de az nem így néz ki.
A szerkezeten sehol sem találtam más írott információt. Gyárthatták ezt a 70-es években is.
Vagy még korábban ? Mikortól jeletek meg a feliratokon a W.Germany feliratok ?
Ezen csak Germany van és talán sHg lenne a cég rövidítése. -
Lompos48
nagyúr
Amíg egy ilyen búrát 10-20 évig is használtak, elképzelhető mennyire "fogyott" benne az azbesztszál. Tehát a beterítette azbeszt porral enyhén túlzás szerintem. A bóra mintha, egy elég kishozamú ventilltort tartalmaz, aminek a szele együtt a gravitációval fogyaszthatta az azbesztszálat.
Egyébként "a '90-es évek óta ismert az azbeszt egészségkárosító, rákkeltő hatása, de egészen a '80-as évekig az egyik legelterjedtebb tetőfedési anyag"
Statisztikák szerint: "100-200 millió négyzetméternyi magyarországi tetőn van veszélyes azbesztpala."(Idézetek a Google keresésekből)
-
Kernel
nagyúr
válasz
SchumiBácsi #51134 üzenetére
Én inkább az ATX tápvezetékek vastagságának megfelelő vezetéket használnék, vagy a dugasztáp eredeti vezetékével egyenértékűt. A vékonyabb vezetékek a PC-házban is csak kisegítő funkciókat töltenek be.
Nem azt mondom, hogy nem működhet azzal is, de eshet rajta egy kis feszültség, amire némelyik HDD érzékeny lehet. Főleg a felpörgetés ideje alatt, de a fejmozgatások is megrángatják a tápot.
Noha elvileg fontosabb az 5V stabilitása, amit viszont a rack belső áramköre állít elő, de ehhez szintén a 12V terhelését növeli, ha nem is 1:1-ben, miután a konverzió miatt nagyobb feszültségből kisebb áram kell.
-
válasz
Kernel #51102 üzenetére
Újra vagyok.
Vezeték terén előrelépés körvonalazódik és természetesen egy új kérdés is.
Egyik racktípusnál a kapcsoló bekötése gyárilag ilyen vezetékkel történik kb. 10cm hosszan. Valószínűleg olyan vékony is mint a Delock. A nyákra úgy csatlakozik, ahogy mondjuk a PC-n belül az előlapi led, power, reset stb. míg a kapcsoló valszeg beforrasztva és zsugorcsövezve - ez lényegtelen, le lesz húzva a nyákról.
Helyére ezt a boltban fellelhető vezetéket gondoltam, de mivel most indulásra 3érpár kell és valszeg a másik racktípushoz is kell 3db, elég szép summa így mentem is a végleg lerakott PC házaimhoz és kiszedtem belőlük az ilyen kábeleket és már van is kb. 20k értékben vezeték
Kérdés: 50cm hosszan nem lesz gond az energiaátvitellel? 12V 2.08A az adapterteljesítmény.
-
mezis
félisten
Üdv.!
Belebotlottam egy régi hajszárító búrába (fodrászati). A fűtő betétjét jobban megnézve úgy gondolom, hogy azbeszt szálakat bőségesen tartalmaz.
Egy ilyen készülék akkor beterítette azbeszt porral azt, akinek a haját szárították vele ?
Meg az egész fodrász üzletet ?
Mikor álltak le az azbeszt ilyen fajta felhasználásáról ? -
Lompos48
nagyúr
válasz
Kernel #51122 üzenetére
Hozzátenném, hogy a 222V 0.035A értékek, mint méréseredmény jórészt (ezt az áramerősségre értem) hibásak. Azaz méréshibát feltételezek a 35mA mérésénél. Azok a kütyük nem hinném, hogy ilyen kis értékeknél pontosan mérnének. Sokkal hihetőbbnek gondolom a hibát, mint egy 0.38-as cosfi-t egy néhánywattos fogyasztónál.
-
Kernel
nagyúr
válasz
vizimento #51121 üzenetére
Nem egyszerű különbségről van szó (nem kivonással számítjuk ld. az ábrát), továbbá a lakossági villanyóra nálunk a hatásos teljesítmény alapján méri a fogyasztást. Ipari fogyasztóknál más a helyzet.
A meddő egyfajta ballasztként jelentkezik, amit a hálózat kénytelen oda-vissza cipelni az energiatermelő és a fogyasztó között, a frekvencia ütemében. Emiatt a hálózat vezetékeit vastagabbra kell tervezni, különben növekedne a hő formájában jelentkező veszteség.
A meddőre ettől függetlenül szükség van, hogy például a trafók, motorok mágneses mezője létre tudjon jönni. Az erre fordított teljesítmény a szinusz hullámzása közben vissza is táplálódik a hálózatba, megfogható, hatásos teljesítményként nem jelentkezik, csak a hálózatot terheli, a generátorban keletkező veszteségeket is növeli.
Másik a kapacitív meddő, amivel kompenzálni lehet az induktív meddőt stb. ezek már messzire vezető témák, amibe kár lenne belemenni, mindenesetre ideális esetben (ohmos terhelés, izzólámpa, fűtőbetétek) cosφ = 1.
Amit talán még érdemes tudni, hogy a tápegységek PFC-áramköre is részben a teljesítménytényező 1-re történő alakításán dolgozik, másik fő feladata az egyenirányítók szinuszjelet torzító hatásának kiegyenlítése, amit a diódák és a puffer kölcsönhatása okoz (csúcsra terhelés, röviden).
-
Ribi
nagyúr
válasz
Speeedfire #51117 üzenetére
Boltokban sem mindig egyértelmű, hogy mit írnak, de átmérőt tényleg nem szoktak sűrűn írni.
Aztán persze az autós téma után már egyértelmű lett a dolog. Meg persze az AWG8 is egyértelműsíti igazából. -
Kernel
nagyúr
válasz
Speeedfire #51117 üzenetére
Nem úgy néz ki, hiszen ezt válaszolta:
Úgy tűnik a 2.5 után a 4 jön átmérőben.
Minek neked ekkora egyáltalán?
Villamossági boltban van 4-es ha a 2.5 kevés.Nem véletlenül raktam be a táblázatot, a szabványos méretekről:
Egyértelműen fogalmaztam:
Nálunk egyébként keresztmetszet alapján megy, abból értenek csak a szaküzletek is
Erre írod:
Tudom, emiatt is írtam, hogy 3-as.
Itt már végképp nem lehet érteni, hogy miről beszélsz. A keresztmetszet nem 3-as.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Speeedfire #51114 üzenetére
Melyik boltban lehetne venni 3-as sodrott kábelt (8awg)?
8 AWG méretű vezetéket kerestél és 3-asnak nevezted, az én fogalmaim szerint ez nem értelmezhető.
A szakbolti eladó sem érti, legalábbis ez a tapasztalat, keresztmetszettel foglalkoznak csak (a hazai szakmai szokásoknak megfelelően). Tehát ez lenne 8,35 a táblázat szerint.
Erre írod:
Tudom, emiatt is írtam, hogy 3-as.
Értelmezhetetlen.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Speeedfire #51109 üzenetére
Melyik boltban lehetne venni 3-as sodrott kábelt (8awg)?
Most akkor melyik is a keresztmetszet?
-
Ribi
nagyúr
válasz
Speeedfire #51109 üzenetére
Ekkora kábelek ahogy nézem csak autó hifi boltban van.
Ohh de halluxban is van csesző 1 eres kábel is csak nem találtam meg. -
vizimento
senior tag
Hogy lehet az, hogy a fogyasztásmérő a következő adatokat irja: 222V 0.035A 3W ?
Az nálam majdnem 8W... -
Speeedfire
félisten
A 2.5-ös átmérőjű is jó lenne nekem, az ~5mm2.
Ezt jól benéztem, akkor mégis kell a 4-es.Kocsiba kellene. A tápkábel (21mm2) be van húzva hátra, de elég bénán van megoldva a 2 erősítő táplálása ezzel a vastag kábellel. Emiatt vettem elosztó dobozokat, így mehet vékonyabb kábel is a 2 erősítőbe. Az néztem, hogy a 8awg lenne talán a legjobb, de mivel kb 20-30cm-es részen lesz ez a vékonyabb kábel, így ez is jó lenne.
A hestore, conrad és a hqelektronic oldalát néztem, de nem tálaltam ekkora kábelt.Szerk.: Jobb lenne, ha egy érhüvelyben lenne. De ha más nem, akkor esetleg marad az.
Kernel: Tudom, emiatt is írtam, hogy 3-as. -
Ribi
nagyúr
válasz
Speeedfire #51103 üzenetére
Mindenképp pont akkora kell, vagy többől is össze lehet kötni, vagy ilyenből kibontani?
ui: Ilyeneket villamossági boltban keress. Ott talán van külön is, de lehet egyszerűbb kisebbekből összekötni.
Esetleg hamár autó, akkor autós boltban, vagy erősítős boltban keresni. -
Szipi
aktív tag
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni kondenzátor ügyben!
Vettem eBayen pár olcsó, kicsi mono erősítőt(TDA2030A és LM386 van rajtuk).
A kondik gyártói nekem ismeretlen így ha gagyik akkor lecserélném őket úgyis rendelek pár dolgot TME-ről.
HDS, Hyncdz?, Chong, Jwco? gyártmányok.
Csak az egyikre van ráírva hogy LOWESR akkor a többi nem az?Kondi kérdés szintén, van egy régi Geforce 3 Ti200-as VGA-m amin van pár púpos SMD kondi(10V 1000uF).
Azok vajon alacsony ESR kondik?Használhatok alacsony ESR kondit sima helyett ha nem vagyok biztos benne milyen volt az eredeti, lehet baj belőle?
-
Kernel
nagyúr
válasz
Speeedfire #51103 üzenetére
Nálunk egyébként keresztmetszet alapján megy, abból értenek csak a szaküzletek is:
-
Ribi
nagyúr
válasz
Speeedfire #51103 üzenetére
Úgy tűnik a 2.5 után a 4 jön átmérőben.
Minek neked ekkora egyáltalán?
Villamossági boltban van 4-es ha a 2.5 kevés. -
Speeedfire
félisten
Melyik boltban lehetne venni 3-as sodrott kábelt (8awg)? Nézegetem a boltokat, de nagyon nem találok.
-
Kernel
nagyúr
válasz
SchumiBácsi #51101 üzenetére
Megfelelő vastagságú vezetékkel nem gond, meg jobb is, ha az adapter marad eredeti formájában. Kihúzható, cserélhető stb.
-
válasz
Kernel #51099 üzenetére
Na elkészült a "mű", már ami a tervezőasztali változatot illeti. Végül nem vágom szét az adaptereket, hanem a rackből vezetem ki az új kapcsolókhoz a vezetékeket. Ez a gyári állapot kb. 30cm hosszabbítását jelenti vezetékenként, ami nem okoz problémát igaz?
Egyébként köszi az eddigi segítséget és a jövőbelit is
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Legion 5 Gaming. Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 13 2022 M2 8GB 256GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bontatlan SteelSeries QcK 3XL egérpad
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest